Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb heerlijk geslapen, man sliep op de bank, gebeurd wel vaker dan krijg ik hem niet wakker.

mag alleen niet naar buiten van hem, ja samen maar hij vind het doodeng, bang dat ik weer val.

gaan zo even boodschappen doen.

Man is aan het werk nu, nou ja aldoor aan de telefoon, hij is cv monteur en een collega heeft storingsdienst maar was alleen maar aan het bellen naar klanten.

zijn nu meerdere collega's op pad, iedereen heeft de leidingen bevroren dus meiden zet s' nachts alsjeblieft je ketel niet te laag.

man belt de klanten en stuurt de collega's op pad.

gister had ik een mindere dag, aldoor last van wat krampjes enzo, lopen gaat lastiger, vanmorgen ook, zit je even aan tafel, sta je op en dan lopen als een oud mensje:)

nou we doen kalm aan!

zoonlief speelt op de ijsbaan met vriendjes dus die geniet wel van het winterweer.

hoop dat iedereen vannacht weer lekker kan slapen!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dont panic Benbri hihihi ik ben er nog. Ben alleen dood en doodziek... Ik heb echt een fikse griep te pakken en ben echt net uit bed.... Wel nog wat krampjes gehad vannacht en ook hier een snurkende man. Ben er tegen een uur of 7 even uit geweest omdat dochterlief haar slaapkamer aan t verbouwen was... pffff. Ze was heel laat naar bed dus die moest van mij nog ff gaan slapen hoor! 7 uur zijn schooltijden geen weekend tijden.. grrrrrr.

Uiteindelijk hield ze het om half 9 niet meer dus ik heb manlief wakker gemaakt om met haar naar beneden te gaan. Kon ik nog ff rustig doorslapen....

Ik ga zometeen even wandelen en manliefs haren knippen en dan weer terug t bed in denk ik...

dikke kus, Nofje

Geplaatst

jeetje nof....das ook minder prettig, maar ach...dan heb je het maar vast gehad toch? :) maar dan zal de bevalling ook niet echt doorzetten denk ik. das nou eenmaal de natuur over het algemeen he :)

voor degene die geen hyves of facebook hebben (of mij daarop hebben :)) even wat foto's die ik heb laten maken, ben helemaal verliefd :)

[ATTACH=CONFIG]3509[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3511[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3512[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3513[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3514[/ATTACH]

zijn nog meer foto's, maar heb ze van de site afgeplukt, kan ze helaas niet groter maken :) maar ze zijn zo mooi gelukt :)

Geplaatst

Bri - wauw, wat een mooie foto's zeg! Is nog duur geworden met t niet kunnen kiezen zeker? Zou ik ook lastig vinden hoor, als je eigen kleine meid er zo mooi en lief bij ligt!

Vandaag 2 verjaardagen geweest. Op gegeven moment kwam bij beiden de vraag hoe lang ik nog moest en dan vervolgens verbaasde reacties als ik antwoordde dat ik over 2 weken uitgerekend ben hihi, ze vonden me er nog zo fit bij zitten ;-)... Leuk om te horen natuurlijk ;-)...

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Goh, heb eindelijk weer s een lekkere nacht achter de rug - 2x er uit om te plassen, maar er na gelijk weer in slaap gevallen en van 24:00-11:00 in bed gelegen, dus denk ik wel lekker wat uurtjes te pakken... Elke keer als ik wakker werd, bedacht ik me wel gelijk - hoe voelt m'n buik, gaat er al wat gebeuren? Haha, wordt ongeduldig...

Wat is het rustig hier! Nog niemand wakker?

Meezie - wat ik me afvroeg, je bent nu toch niet meer aan het helpen in het restaurant, of wel?

Nofje - hopelijk voel je je vandaag al weer wat beter?

Geplaatst

Ben er hoor! Heb ook lekker geslapen, geloof dat m'n vriend expres op de bank is gaan liggen, hij schoof om half 8 naast me. Ik was toen al wakker want kindeke had de hik, en niet zo'n klein beetje ook...

Hebben de nog zwangere meiden da ook: dat iedereen nu aan je gaat vragen of je het al zat bent, of je denkt dat je al bijna gaat bevallen, etc? Ik ben het eigenlijk helemaal nog niet zat, tuurlijk, buik wordt nu wel echtdikker, ik kan m'n sneeuwlaarzen niet meer zelf uit doen bijvoorbeeld, maar verder vermaak ik me nog prima! mijn broertje belde ne wel om te vrage om i morgen mee ga naa opnames van ik hou van Holland, maar dat zie ik dan inderdaad niet meer zitten, je Zit dan toch 'vast'.

Nog plannen verder vandaag? Hier staat 3 liter erwtensoep op, heerlijk! Misschien straks nog even een ommetje, maa verder geen plannen.

Geplaatst

Goedmorgen Fren ;-)! Fijn, ook een goede nacht achter de rug!

Bij jou ook al zo'n hikkend hummeltje? Word er idd soms ook door wakker gemaakt...

Hier wel veel reacties als ze horen hoe kort ik nog maar moet van "oh, die laatste loodjes zijn het zwaarst he?". En dan denk ik tot nog toe gelukkig dat het nog wel mee valt en alles nog wel prima lukt, maar dat ik wel nieuwsgierig begin te worden en dan gata het er meer over dat het wel spannend is, de komende periode.

Maar heb nog geen een keer de vraag gehad of ik denk dat ik al bijna ga bevallen haha, wat een vraag - dat weet je toch niet?!?

Hier niet echt plannen - heb zin in een wandeling doorde sneeuw, maar m'n man is weer werken, dus ben home alone en dan is t toch niet zo gezellig om n eind te gaan wandelen... Denk dat ik wat verder ga met m'n foto albums maken / puzzelen of misschien lekker even in bad met een tijdschrift...

Nu staat m'n vriezer iig te ontdooien - kwam er telkens niet van, omdat ik nog zoveel in de vriezer had liggen, maar dat heb ik nu allemaal in een tas buiten neergelegd - blijft het toch ook bevroren en dan kan ik mooi dat ding eens uitmesten...

Geplaatst

Slim ink! Heb een maand geleden de vriezer al ontdooid, maar idd slim om dat nu te doen. Ben die van mij aan het volproppen voor na de bevalling, vandaar de enorme pan erwtensoep en de hoeveelheid boerenkool voor een weeshuis van de week. Makkelijk op te warmen tzt.

En kindeke is vorige week gedraaid van links naar rechts. En volgens mij voel ik links gewoon meer omdat er geen organen zitten ofzo, want sinds dat moment wordt ik helemaal beurs geschopt, haha! En gisteravond rekte ze zich uit geloof ik, m'n buik werd helemaal breed, haha!

En wbt bevallen, tussen nu en 3 weken zal hè we gebeuren, mee zekerheid heb je niet ;-)

Geplaatst

Ja, is wel een goed idee om wat maaltijden in de vriezer te hebben liggen. Volgende week ook maar s naar kijken om te gaan doen...

Bij mij draait tie ook nog regelmatig van links naar rechts - ene keer voel ik z'n voeten heel duidelijk aan de ene kant, maar kan dezelfde dag nog veranderen... Ach, zolang hij maar niet meer helemaal draait van ligging boven /onder ;-)... Grappig gezicht is dat he, als je buik zo breed wordt - even benen strekken en kont naar achteren haha...

Ben wel benieuwd dinsdag of hij weer wat ingedaald is - ik vind het zelf best moeilijk om te voelen eerlijk gezegd...

Geplaatst

Hier ook weer heerlijk geslapen, mijn moeder is vanmorgen even op de koffie geweest, ze wilde me gewoon even zien en moet daarvoor 120 km heen en weer terug rijden en dan te bedenken dat ze misschien morgen wel weer dat stuk moet rijden omdat de kleine er dan aan komt. Maakt haar geloof ik niks uit, ze was in ieder geval helemaal happy dat ze zag dat het nog zo goed met me ging.

Hier ook veel mensen die vragen en is het er al, eh.... Nee dan hadden jullie het wel gehoord hoor. Of mensen die bellen, ben je al bezig, pfff alsof ik dat dan zou zeggen, hihi, ik heb al het idee dat iedereen nerveuser is als wij en als ze dan weten dat je bezig bent. Heb bewust ook mijn mobiel niet steeds bij me in huis, als mensen me bellen bel ik ze wel terug als ik daar zin in heb, hihi misschien niet zo netjes maar wel een stuk ontspannender als steeds je mobiel over horen te gaan.

Ink we wonen er naast en we hebben veel vaste gasten in het winterseizoen, ik laat dan wel regelmatig mijn neus even zien. Ik ontvang ze dan, of bren een keer een bordje weg of als ze weg gaan zeg ik ze gedag. Soms help ik mijn vriend even in de keuken met toetjes maken of met wat afwas wegdraaien. We hebben een meisje in de bediening die full time werkt en nu in de wint kan ze het goed alleen af. Op drukke avonden hebben we een meisje die 0 uren voor ons werkt en zij komt dan helpen. Ik vind het wel fijn zo om toch nog eel een beetje te helpen, houdt me ook een beetje onder de mensen, we wonen vrij afgelegen dus buiten de buurtjes zie je verder weinig volk

Geplaatst

pfffff. sorry dames ik moet weer even klagen..

Gister de hele dag buik en rugpijn gehad. Rugpijn was en is constant aanwezig en voelt zeurderig stekend aan. Buikpijn komt en gaat maar is niet heel heftig. Meer alsof ik iets verkeerds heb gegeten. Mijn darmen rommelen als een gek. Maar ik heb gewacht.. tegen half 12 ben ik naar bed gegaan en rond 1 uur moest ik plassen... Toen weer naar bed gegaan en de beeb was ineens megadruk. Toen voelde ik een soort plok in mn buik, alsof de bebb heel hard schopte en meteen daarna zat ik weer op het toilet maar dan nu met een giga plasje. Nog niet eerder zoveel geplast tijdens de zwangerschap. Zeker niet net nadat ik al was geweest. Dus ik dacht, ok dit is vruchtwater.. Maar weer even naar bed gegaan en ik lag nog geen 20 seconden en toen moest ik weer mega plassen. Dus heb ik t opgevangen in een bakje. Dat was heldere, hele lichtgelige vloestof met wat witte vlokjes erin. het rook nergens naar, dus ik dacht jaaaah vruchtwater!!! Man ff aangetikt en gezegd dat het elk moment los kon gaan, maar die bromde een beetje en draaide zich om. Nou ja ok. Ik dacht ook als het vruchtwater is dan zal het wel in alle hevigheid losbarsten. Dus ik ben weer gaan slapen. Ook effectief in slaap gevallen. Was tegen 2 uur want ik wilde eerst nog ff wat eten. Mijn darmen rommelden als een gek. Dus na 2 uur weer wakker geworden om te gaan plassen en toen was t echt urine. Maar ook geen weeen ofzo.. wel nog rugpijn. Uiteindelijk weer gaan slapen en wederom na 2 uur wakker om te plassen. Nog steeds rugpijn maar geen buikpijn meer.

Tegen half 9 even opgestaan en tegen manlief verteld wat er was gebeurt. Die was sceptisch en zei dat we vandaag nog ff af moesten wachten. Rugpijn was ook wel minder toen ik eenmaal weer aan het bewegen was. Rond half 10 weer naar bed gegaan, want ik was helemaal stuk van afgelopen nacht. Met het idee dat als het zo beginnen ik wel wakker zou worden. Uiteidnelijk tegen 2 uur wakker geworden van de honger en mezelf naar beneden gesleept.

Nog wel wat rugpijn, maar nog steeds niks aan het handje daar beneden. Ja een vol maandverbandje met urine enzo...

Ik weet het ff niet meer.......... Manlief wil dadelijk eerst ff wat gaan eten en daarna dochterlief naar haar moeder brengen en dan naar ziekenhuis gaan om te laten checken, want hij denkt dat er weer niks aan de hand is.. En ik twijfel ook als een gek... maar ik kan die rugpijn niet verklaren en die plasaanvallen van vannacht... Man o man wat kan een vrouwenlichaam raar doen..

Geplaatst

Jeetje nofje het blijven drukke dagen bij jou. Ik weet niet of je vliezen zijn gebroken als ik het zo hoor, want dat kan je toch niet tgenhouden?? ik weet het oook niet geen ervaring mee, maar als je nu steeds volle maandverbandjes hebt??

Bij ons is het protocol geloof ik zolang het helder is en je geen weeen hebt. Niet bellen als het snachts is, dan kon je beter nog even gaan slapen, maar overdag wel even bellen en horen wat je moet doen, maar als je man toch na het eten naar het ziekenhuis wil gaan zou ik daarop wachten denk ik, de placenta blijft vruchtwater aanmaken dus de kleine ziypt nog wel even warm. Hij heeft ervaring natuurlijk ook ak zegt dat niet alles. Sterkte meid, ik hoop voor je dat het doorzet.

Geplaatst

lief nofje, ik kan je alleen vertellen dat als het daadwerkelijk je vliezen zijn dat je het dan echt niet kan ophouden tot je op de wc zit (en ik heb er zowaar ervaring mee, hahaha) en je blijft druppen dan of idd een plons, maar direct waar je bent en niet pas wanneer je op de wc zit. maar je hebt wel gelijk....het ruikt niet naar urine :) wie weet...hoop het voor je meid, hou je ons op de hoogte? overigens kan het nooit kwaad om de vlos te bellen, die kijkt (lees: ruikt) dan of het idd je vliezen zijn ja of de nee, althans bij mij dan, maar ja...j.enna was dan ook te vroeg, dus mss is het checken niet normaal...

anyway, ben nieuwsgierig en benieuwd :)

Geplaatst

Jee Nofje, wat rommelt jouw lijf aan zeg!

Ik dacht idd ook dat als het je water zou zijn, het niet pas komt als je op de toilet zit, maar gewoon telkens/ in welke houding/ waar dan ook.

Is jouw kleine ingedaald? Want ik heb de opdracht gelijk te bellen als ik denk dat m'n vliezen gebroken zijn, maar dat is omdat onze kleine uk niet ingedaald is.

Anders idd net als wat Meezie schreef - 's nachts wachten tot evt weeën komen, maar overdag wel even bellen.

Ze kunnen het geloof ik heel simpel checken met een strip die blauw kleurt als het vruchtwater is...

Wel lekker, zo'n nuchtere man hihi, en dan gewoon idd zo ff langs gaan toch? Vorige keer namen ze je toch ook gewoon serieus, dus waarom nu niet...

Hier is de kleine flink aan het trappen in m'n buik; was aan het puzzelen aan de eettafel, maar dat wordt nu door 2 mannen tegen gewerkt:

a) kleintje die het niet leuk vindt als ik voorover buig en dan heel hard trapt...

b) onze kater die bovenop de puzzelmat / puzzelstukjes blijkbaar heeeeel erg lekker vind liggen en telkens weer voor m'n neus neerploft...

Schiet dus niet op. Ga denk maar ff in bad zo met een tijdschriftje...

Meezie - leuk dat je moeder langs kwam. Wordt ze voor het eerst oma?

En kan me voorstellen dat als er geen druk achter zit / het niet perse hoeft, het wel leuk is om nog een beetje mee te lopen in het restaurant. Lijkt me ook fijn om onder de mensen bezig te blijven met je man in de buurt. Ik mis de mijne nu wel een beetje - maakt ook dagen in een restaurant van 9:15-23:00, dus zit lang alleen. Meestal geen probleem mee / vermaak ik me wel, maar vind het vandaag wel stil hier in huis...

Geplaatst

ik weet niet. ik heb vrij sterke bekkenbodemspieren. De afgelopen uren sijpelt mn energie gewoon echt weg. ik heb giga hoofdpijn, duizelig, heb het bloedje heet.. buikkrampjes, rugpijn en ik kan echt niks meer hebben.. Ik word krankjorem van het stemmetje van dochterlief... en als ik me beweeg dan loopt er vocht weg daar beneden.. Ik wil alleen nog maar liggen en verder niks meer... voel me goed beroerd..

Geplaatst

Zijn de krampen regelmatig?

Hoelaat wilde je man naar het zh gaan? Als je het echt niet vertrouwt gewoon aandringen dat je eerder wilt hoor - is jouw lijf...

Geplaatst

pff nofje, misschien toch maar even langs gaan in het ziekenhuis. Je was natuurlijk ook goed ziek, misschien houden ze je wel een nachtje met een goed, verdovend middel en jou en de baby goed in de gaten houden, zou nu wel fijn zijn als alles op gang komt, maar zo te horen is je lijf ook gewoon helemaal op.

ink wat een lange dagen!!! En dat ook 5 dagen dan?? Hier maakt mijn mannetje ook een hoop uren voor de zaak, ongemerkt maar er is altijd wel wat te doen. Is het niet koken, dan moet het terras wel weer opgeknapt worden of lekt het dak of de buitenboel moet geverfd worden, ik moet wel zeggen dat het heerlijk is om hem veel om me heen te hebben, soms iets minder omdat hij heel onrustig kan zijn en ik hierin meega en zo dus niet mijn rust (kan) pakken. Aan de andere kant ook wel goed, want ik zou anders op de bank kunnen gaan zitten om er vervolgens niet meer af te komen.

Geplaatst

niet echt een patroon in te ontdekken. zijn vrij constant aanwezig en komen vanuit mijn rug. Lijkt ook wel op erge griep ofzo... Telkens warm en dan weer koud. maar geen koorts.. Nu even eten en daarna ga ik bellen... Misschien ook wel slap omdat ik honger heb. Maar is raar omdat ik net 2 uur geleden nog een boterham heb gehad...

Geplaatst

Kunnen heel goed rugweeën zijn hoor Nofje, die zijn nl. niet weg te puffen. Maar je moet je wel even een soort van verzetten iedere keer als ze komen, lekker is anders namelijk. Dus ik zou ook even bellen, zeker icm je vochtverlies. Kan heel goed vruchtwater zijn hoor!

Geplaatst

Denk dat je inmiddels naar het zh bent, of niet Nofje? Laat je het even weten als je weer terug bent? Ben benieuwd!

Meezie - ze zijn nog wat zoekende naar hoe ze het aantal koks het beste in kunnen zetten (zijn nu 3/4 jaar open).

Ze willen toe naar 4 dagen van 10-22 (maar is 40 minuten fietsen en keuken gaat pas 22:00 dicht, dus dan is tie nooit gelijk klaar natuurlijk), maar vooralsnog werkt hij denk ik 3 of 4 dagen van 10-22 en dan nog 2 of 3 vanaf 12:00 of pas vanaf 16:00 tot 22:00. Maar die paar dagen dat hij de hele dag moet, vind ik nu ik thuis zit ook erg lang ja!

Geplaatst

Zo dat kan ik begrijpen, is het wel opgelost als jij zo moet bevallen? Komt er dan een collega voor hem werken?

Wij zijn blij dat de kleine zich weer rustig heeft gehouden dit weekend, mijn vriend staat alleen in de keuken, dus als ik dan moet bevallen dan moeten we iemand anders regelen. Gelukkig is mijn zwager kok en kan die wel wat regelen, maar ja is toch altijd anders als dat je het zelf doet.

Geplaatst

Ja, gelukkig zijn ze daar wel flexibel in (haha, denk ik!!!).

We hebben afgesproken dat als de bevalling begint, hij gewoon weg mag. Heeft dan geloof ik 2 dagen vrij, gaat dan weer werken en als kraamhulp weg gaat, neemt hij een weekje vrij. Maar de kraamhulp werkt natuurlijk niet van die lange dagen als die hij maakt, dus dan ben ik in t begin wel vaak 's avonds alleen gelijk al tot 23:00...

M'n moeder had natuurlijk in september dat ernstige ongeluk gehad en is daar nog lang niet van herstelt - kan dus eigenlijk niets betekenen voor ons dan. Misschien kan ik als t nodig is m'n zussen wel vragen, maar die hebben alle twee ook hun werk en 2 kids... Ach, misschien is t helemaal niet nodig en zie ik spoken...

Ben benieuwd naar Nofje - wat ze in t zh zeggen...

Geplaatst

is ze naar het zkh dan? heb ik iets gemist tussen de regels door? het leek er wel op dat haar vliezen gebroken zijn, maar dan hoef je nog niet naar het zh toe, pas als de weeen goed doorzetten enzo, maar ja, wie weet gaat het wel hard met haar, hahaha...ben benieuwd iig. hoop dat ik het nog kan volgen vanavond, want j.enna is niet op haar best momenteel. moe, maar vooral niet willen slapen de muts..

anyway, fijne avond meiden en nofje, zet hem op, je kan het :)

Geplaatst

Dat is wel prettig dat het op zijn werk geregeld is.

Wel rot van je moeder, ik kan me zo voorstellen dat het voor haar ook heel moeilijk is, ze wil vast graag helpen en er voor je zijn, in plaats daarvan werkt haar lijf niet mee.

Hoe is de band met je schoonouders?? of wonen die te ver weg?

Hier wonen mijn schoonouders naast ons, die zijn helemaal in de wolken met hun eerste kleinkind, mijn vriend is al 40 en zijn zus 42 (die wil geen kinderen) dus dit hadden ze nooit meer verwacht. Gelukkig heb ik een hele goede band met haar en weet ik dat ze zich niet zal opdringen en hele dagen hier zal rondhangen. Mocht ik haar nodig hebben dan staat ze er wel gelijk en dat is wel fijn aangezien mijn moeder en zussen zo ver weg wonen.

Ik ben ook wel heel benieuwd naar Nofje ik hoop zo voor haar dat het nu echt gaat doorzetten, ik zou gek worden als ik al zoveel valse starten heb gehad. Hopenlijk hebben al die voorweeen en krampen wel hun werk gedaan en al flink wat ontsluiting gegeven.

Nofje mocht je het nog lezen een dikke knuffel en heel veel sterkte!!!!

benbri, ze zou samen met haar man naar de verloskamer gaan zodat ze het allemaal weer even konden checken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden