Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, m'n moeder heeft het er best moeilijk mee. Ze voelt zich schuldig dat ze niets kan nu ik eindelijk zwanger ben en is bang dat ik er daardoor niet optimaal van kan genieten / ze niet hetzelfde kan doen als met m'n zussen toen zij zwanger / bevallen waren, maar ik ben vooral heel erg blij dat ze dit allemaal wel nog mee maakt, want het had ook anders af kunnen lopen! Maar goed, het is voor haar moeilijk te accepteren en ik relativeer het maar een beetje voor haar, want ze schiet er ook niets mee op als ik zeg dat ik het soms natuurlijk ook wel jammer vind...

Schoonfamilie woont ruim anderhalf uur hier vandaan, dus dat is wel een stukje rijden. Dat is vooral voor m'n dan weer man rot, want die wilt ze in deze periode natuurlijk juist heel graag in de buurt hebben en dat vind ik dan wel weer sneu voor hem (is voor mij deze kant op gekomen).

Wel fijn dat die van jou zo in de buurt zijn en je het goed met ze kan vinden! Lijkt me wel ideaal!

Ik hoop het ook voor Nofje ja - ik zou al dat gerommel en onzekerheid ook echt heel vervelend vinden - dat je telkens denkt van "ja, nu..." en dat het dan weer niet doorzet... Pfff...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoe kan ik dat nou gemist hebben dan??? het laatste wat ik weet is dat ze zou bellen of mis ik nu gewoon wat boodschappen of zoiets?? zat op fb en hyves te kijken...daar las ik ook niets en op de shoutbox ook niet, dus vandaar mijn huh?? hahaha.

anyway, ik weet wat het is om zo te rommelen, frustrerend is dat vooral. ik had ook gevraagd aan mijn vlos of die mij wilde strippen toen, dat deed ze ook braaf, had wel wat geholpen. voordeel was voor mij dat bm toen al aardig verstreken was en ik al 2 cm ontsluiting had. ik heb toen mijn weeen ook echt als "prettig" ervaren (oke, pijnlijk blijft het, maar het was op te vangen en heerlijk rustig tempo enzo) dus ik hoop dat ze ook zo'n bevalling heeft dan :) zou wel fijn zijn voor haar (en stiekem ook ons) als ze nou eens doorzet.

nou ja, ik ga mijn concentreren op j.enna, dus kom op nof, morgen wil ik lezen dat je bevallen bent van een gezonde babyboy :) en dat alles goed gegaan is enzo haha...je moet wel de trend voortzetten, want er is nu al 3 hele dagen niemand bevallen hier! :)

Geplaatst

Manlief wil dadelijk eerst ff wat gaan eten en daarna dochterlief naar haar moeder brengen en dan naar ziekenhuis gaan om te laten checken, want hij denkt dat er weer niks aan de hand is.. En ik twijfel ook als een gek... maar ik kan die rugpijn niet verklaren en die plasaanvallen van vannacht... Man o man wat kan een vrouwenlichaam raar doen..

Zie hierboven wat nofje schreef,dus vandaar datwe het idee hebben dat ze daar is.

Ink bij onsis het andersom, ik ben bij mijn vriend komen wonen, maar zal mijn zussen en moeder ook wel extra missen als de kleine er zo is.

Het is inderdaad al super dat je moeder er is en zo de kleine kan ontmoeten, al blijft het voor iedereen moeilijk.

Geplaatst

Tis al laat. maar toch ff reageren.. T was weer vals alarm.... het was geen vruchtwater en het waren geen weeen... Ik heb de halve avond zitten janken... Ik snap er niks meer van, waarom dan al die pijn en krampen... Heb ik dan zo een aansteller ofzo of is er wat anders aan de hand.... Zit er helemaal doorheen nu. Morgen moet ik terugkomen en dan gaan ze inwendig onderzoek doen en kijken of ik inleidbaar ben. Want op deze manier is het geen doen meer.. Ik ga nu naar bed toe met een slaappilletje en 2 paracetamol en dan hopen we maar dat er morgen wat duidelijk wordt. Ik kan op deze manier echt niet meer...

Geplaatst

HÈ nofje, wat onwijs balen! Ik zou ook niet weten waar ik op zou moeten letten, dus ik denk echt dat je niet de enige bent die een paar valse starts heeft. Wel fijn dat ze je serieus nemen en vandaag gaan kijken if ze de bevalling in gang kunnen krijgen. Hoop dat je een beetje hebt geslapen vannacht, de laatste loodjes zijn echt de zwaarste...

Geplaatst

Nofje meid, wat zal jij je ellendig voelen! Hoop zo dat al dat voorwerk iets van ontsluiting heeft opgeleverd en dat je ingeleid kan worden.

Succes, denk aan je!!

Geplaatst

Nofje meid, wat een elende brrrr, succes vandaag hopenlijk kunnen ze een beetje actie gaan ondernemen en is deze elende snel voorbij.

Geplaatst

oh lief nofje, wat superbalen zeg! maar dat je geen weeen had wil niet zeggen dat je geen voorweeen hebt gehad en dat je toch stiekem al 1 of 2 cm ontsluiting hebt. ik hoop zo voor je dat ze je gaan strippen en dat dat werkt (en niet gaan inleiden, want ondanks dat dat nu mss een pretje lijkt, het is het niet) en strippen kan echt een boel teweeg brengen, zeker als je lijf er al klaar voor is. Ik leef in ieder geval met je mee mop en hoop dat het snel over is voor je.

hou ons op de hoogte en dat je aan het huilen was is normaal. je lijf doet niet meer wat je wil, je herkent niets, je zit boordevol hormonen, slaapt slecht, voelt je grieperig, dus al met al niet echt een ideale situatie, dus huil maar lekker als je moet huilen meid! wij hebben met zijn allen hele brede schouders :)

veel liefs en ook voor de rest van de andere meiden natuurlijk

xxx

Geplaatst

Jee Nofje hoop dat ze je vandaag wat kunnen helpen.

heel vervelend als je aldoor aan het rommelen bent en krampen hebt en het zet niet door.

daar word je gewoon heel moe van!

sterkte!

hier alles nog prima.

geen last, ja wat moe en regelmatig even zitten, dus doen gewoon kalm aan.

en de kleine kan soms even op vervelende plekken schoppen en uitrekken.

verder geen last.

Geplaatst

Ze Zijn me aan t inleiden nu omdat de baby niet heel erg beweeglijk is... Lig er net een uurtje aan en ze hebben m'n vliezen gebroken. Nog geen weeën...

Geplaatst

Ow nofje het eind is in zicht!!! Geniet nog even van je buikje en heel veel sterkte met de bevalling.

Ik ben wel een beetje jarloers op je, ik wil ook zo graag ons wondertje zien!!

Geplaatst

ohh spannend nofje heel veel succes meid, we denken aan je hier!!!

hopen op een voorspoedige bevalling en dat je snel je kleintje in je armen kan houden!!!

Geplaatst

oh wat fijn nof...ben je toch de volgende van ons topic je :) hoop dat het allemaal opschiet en dat je zo wel weeen krijgt door het breken van de vliezen :)

we horen je snel, you go girl! :)

Geplaatst

net gelachen: ik moest nog een voedingsbh hebben, maar ik had gelezen dat je daar het beste zo lang mogelijk mee kon wachten. Ik dus net naar de hnkemoller en hulp gevraagd. Vraagt die vrouw; is niet voor jezelf zeker. Ik: "euh, jawel". Zij: "maar dan kun je beter wachten tot je bijna gaa bevallen". Ik weer: "ik ben over 9 dagen uitgerekend". Zij: "oh, meen je dat nou, dat zou ik nie gedach hebben, je ziet het bijna niet". Kennelijk kleed m'n positie winterjas dus er mooi af, hahaha

Daarna toen ik thuis was een poging gedaan de maxi cosi in de auto te krijgen. Ik heb van m'n broer zo'n klik-ding kunnen lenen, en aangezien ze in het zh zeiden da je echt even moest oefenen, dacht ik, nou ja, laa ik dat maar ff doen. Jullie raden het al: MET GEEN MOGELIJKHEID krijg ik de maxicosi op da ding geklikt. Mag m'n vriend dus vanavond proberen, en anders rij ik morgen wel ff naar m'n broer. Er zal wel een trucje voor zijn, maar mij is het niet duidelijk.

Tip dus: oefen met de maxicosi in de auto!!!

Geplaatst

Hihi grappig die dames van de hunkermoller, wij hebben hier zo'n luxe hunkermoller, daar verkopen ze ze niet eens. Ik heb er nu eentje en denk dat ik er nog een koop alleen dan een maatje groter. Vind het echt vrezelijk oncharmante dingen, blech.

Maxicosi komt bij mij wel goed, alleen manlief steld het steeds maar uit. Dus als de kleine er zo is staat hij te tobben of ik moet het doen. Wij hebben geen klik systeem dus wordt lekker rommelen met de riemen

Geplaatst

hahaha Fren, ja ik krijg mijn winterjas amper dicht maar dan nog valt mijn buik wel op:)

laatst in de supermarkt heb ik hem gauw los gedaan want hij knelde gewoon, sowieso een hekel aan jas dicht:)

ik heb de voedingsbh's bij de hema gehaald.

schrok wel erg van de maat, normaal 75 B nu 80 D !!!

wij hoeven de maxicosi nergens op te klikken, gewoon op de achterbank ( of voorstoel) en de gordel erom heen.

in onze vorige auto kon ie niet achterin omdat de gordel niet lang genoeg was, in deze auto wel en hij moet andersom he? dus met zijn/haar gezichtje naar de rugleuning toe.

Geplaatst

Noppies heeft mooie voedingsbh's!

Fren, handig hé dat kliksysteem voor de maxi-cosi?! Ideaal, hoe je niet elke keer te stunten met de gordel.

Wij moeten de maxi-cosi wel op de achterbank zetten. Volvo heeft een heel ingewikkeld systeem om airbags aan/uit te zetten. Schijnt dat we elke keer naar de garage moeten om hem aan/uit te zetten en zelfs een verklaring moeten tekenen :s

Net het hangwiegje in onze slaapkamer opgehangen, helemaal leuk! Kan niet wachten tot ie erin ligt!

Nofje, hoe gaat het met je?!

Geplaatst

marjan, word nog erger als je eenmaal bv geeft. ik had het ook, maar volgens mij heb ik nu cup e of zo *zucht* walgelijk...en ze hangen, bah...MAAR krijg er een dikke prop voor terug (j.enna) hahaha

ik heb ook gewoon een autostoel zonder klikding, dus ook ouderwets riemenwerk.

melis, leuk zo'n hangmatje :) hoop dat jouw kleintje er wel in gaat, die van mij wilde totaal niet, dus benieuwd :)

nofje, ben zo nieuwsgierig hoe het met je gaat en ik hoop (en eef kan dat met mij beamen denk ik, hihi) dat je inmiddels bevallen bent, want inleiding is geen pretje en dat uiteraard alles goed is gegaan en gaat met jou en je babyboy :)

veel liefs van moi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden