Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Fren, het lijkt wel of we allemaal een maand terug schuiven haha, ik wordt inderdaad ook een februari mama. 18 februari wordt ik ingeleid.

Janis heeft een berichtje geschreven op het icsi eigen cyclus topic, voor degenen die benieuwd zijn hoe het met haar gaat...:)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meezie.... daar is ze dan!!! Gefeliciteerd met de geboorte van Maud!

Rust lekker uit en geniet!

Uiteindelijk is dus ook deze bevalling niet vlekkeloos verlopen. Als nog naar het ziekenhuis dus.....

Het lijkt wel of er geen een bevallig 'normaal' verloopt!

Geplaatst

Jippie, daar is ze dan !!!

Meezie, meid, van harte gefeliciteerd met de geboorte van M.aud!

Prachtige naam!

Geniet van elkaar en een mooie kraamtijd gewenst!

xxxxx

Goofy

Geplaatst

Meezie, gefeliciteerd! Heerlijk om het dametje eindelijk vast te mogen houden!

Denk toch dat ik de hekkensluiter wordt, geen enkel teken van eerder komen. Nog niet ingedaald ook, al was dat bij de eerste ook niet het geval!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Meezie - en al weer thuis?

Cjee - spannend he? Ben je er ook al helemaal klaar voor?

Goh, nog 4... Zal er nog een gewone thuis bevalling tussen zitten? Willen / mogen jullie allemaal thuis bevallen? Ik wel - hoop dat het lukt...

Geplaatst

Nope, ik moet in het zh bevallen vanwege de bloedverdunners die ik spuit. Na de bevalling wordt de dosis zelfs verhoogd, maar als alles goed gaat, kan ik normaal bevallen en hoef ik niet te blijven.

Geplaatst

Oh ja, dat is waar - had je al geschreven, sorry. Moet je daar dan heen gelijk op het moment dat de weeën beginnen ofzo?

Geplaatst

Neuh, pas als de weeën om de 4-5 minuten komen. Eigenlijk gelden dezelfde regels als bij een verloskundige: bellen bij gebroken vliezen en bij regelmatige weeën. Ze ko,en alleen niet thuis kijken. Wil wel proberen zo lang mogelijk thuis te blijven.

Geplaatst

En bij bloedverlies....hamert mijn gyn er elke keer in ;-) voor mij ook zh bevalling, vind ik wel zo relaxed. Mag wel thuis geloof ik maar vorige keer is er nogal watisgegaan dus was erg blij dat ik al in zh was. Vraag me wel eens af of die kleine levend ter wereld was gekomen thuis. Dus lekker naar zh, daar ze nog steeds niet is ingedaald moet ik ook gelijk als de vliezen breken. Je bent dan gelijk medisch, dus hup aan ctg en er niet meer van bed afkomen...ach daar had ik vorige keer ook geen enkele behoefte aan. Behalve dan om te plassen. Ben deze keer wel meer gespannen als vorige keer. Toen ben ik met 37 weken nog een lang weekend gaan kamperen in frankrijk...dat lukt me nu echt niet (mentaal gezien). Ookal heb ik nog steeds het idee alle tijd te hebben ;-) vanochtend toch maar vast beschuit ingeslagen en een tas vol eten waar ik invriesmaaltijden van kan maken!

Geplaatst

Oh jakkie, als er de vorige keer van alles mis gegaan is, kan ik me voorstellen dat je nu wel meer gespannen bent. Als je het niet erg vindt, vraag ik maar niet wat er dan is gebeurd - hoor ik liever pas na de bevallingen ;-)... Struisvogelpolitiek...

Marjan - jij wel thuis? Anders zou er dadelijk echt niemand uit dit topic thuis bevallen zijn!

Ach, ik blijf hoop houden zelf wel thuis te bevallen, maar heb voor de zekerheid zojuist de ziekenhuistas toch nog even nagekeken...

En hebben net geoefend met de maxi cosi in de auto. Lukte vrij makkelijk met de gordels, MAARRRR - we passen er samen niet meer zelf bij in! De stoel moet best een stukje naar voren gezet worden om m er achter op de bank te laten passen en dan passen we zelf dus niet meer op de voorstoel! Is een renault clio, maar dacht dat t wel moest lukken, dus baal er nu wel van, aangezien we dus niet een lang stuk kunnen rijden zonder krampachtig met je benen heel schuin te moeten zitten en met je hoofd bijna tegen het plafond (en schoonfamilie ver weg woont)...

Getsie - moeten we dadelijk alsnog n nieuwe auto kopen - helemaal geen zin in, want deze rijdt echt super / nooit problemen mee en wie weet wat je er dan weer voor terug krijgt...

Geplaatst

Dat probleem hebben wij ook met de maxicosi. Het erin zetten lukt in principe best. Maar de voorstoel moet best een stuk naar voren worden geschoven en rechterop worden gezet, anders past ie niet!

Dat had ik dus echt niet verwacht eerlijk gezegd....

Lekker als we deze zomer met de auto naar Frankrijk gaan.....

Geplaatst

Ja, dat laatste zeiden wij dus ook tegen elkaar, want we wilden ook in de zomer 2 weekjes lekker gaan kamperen in Frankrijk ofzo, maar goed, dat wordt m denk ik op deze manier dus echt niet... Heb echt zoiets van - zie ik nou iets over het hoofd ofzo? Qua handigheidje? Want er zijn toch genoeg kleine autootjes die rondrijden met 2 volwassenen en een maxicosi???

Geplaatst

Hè ink, wat balen!! Wij hebben gelukkig een grote auto (fiat stilo station) waarvan de achterbank ook nog naar achter kan. Zal het morgen eens testen met de gordel nu de easybase voor een vorig model maxi cosi blijkt te zijn. In mijn auto (waar m'n vriend nu in rijdt, omdat ik er niet meer uitkom, haha) gaat de maxi cosi op de voorstoel, als hij kindeke wegbrengt naar de opvang, dus hebben we dat probleem niet.

Cjee, ook bloed inderdaad en sterker nog, bij mij zeggen ze: als je twijfelt, over wat dan ook, al is het je grote teen, BELLEN!

Ik heb onze vriezer ook helemaal volgestouwd. Ik kook altijd wel grotere hoeveelheden, maar heb er de laatste tijd wel echt rekening mee gehouden, bijv met pasta, boerenkool en erwtensoep. Allemaal zo opgewarmt en makkelijk in te vriezen.

Geplaatst

Meiden, ik moet me schamen!! Ik ben nooit meer hier te vinden. ben echt zo druk met de 2 kleintjes, dat ik de momenten die ik heb koester en dan heerlijk even onderuit ga.

Nu huilt er ook al weer 1, wel wat te vroeg voor de voeding, even geduld hebben....

Iedereen die bevallen is van harte gefeliciteerd!! Heb even snel gekeken wanneer en wat een leuke n[ATTACH=CONFIG]3573[/ATTACH]amen hebben we toch uitgezocht voor onze kids!!

Ik doe even snel een foto van S.ven en L.ara toevoegen. Zodra ik weer even een momentje heb zal ik uitgebreider reageren..

Voor alle meiden die nog moeten, heel veel succes!! Jullie kunnen het!!

x Lianne

Geplaatst

Fotootje van vanmorgen... precies 39 weken vandaag. Ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten.

[ATTACH=CONFIG]3574[/ATTACH]

Lianne, wat een mooi koppel, logisch toch dat je geen tijd hebt voor het forum, ben blij te horen dat het goed gaat met je kleintjes!

Geplaatst

Ontzettend slank! Pfff...

Lianne ik word nu echt sentimenteel, kan me niet voorstellen dat ik volgende week ook zo'n duo heb, wat mooi! Geniet ervan en voel je vooral niet schuldig, je hebt het druk zat!!

Geplaatst

Lianne, wat een droppies! Heerlijk, geniet ervan, later is er weer tijd genoeg om te schrijven.

Wat betreft de maxi cosy's, mijn ervaring is dat het vooral de nieuwe zijn die zo groot zijn. Je kunt proberen hem iets rechterop te zetten zodat hij wat beter past? Je mag je stoel er strak tegenaan zetten als hij eenmaal zit. Misschien helpt dat?

Struisvogelpolitiek is nu helemaal goed hoor ;-)) Doe ik zelf ook, hahaha.

Fren, sterkte vandaag verder.

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hm, hij is geloof ik van 2009 - valt dat nog onder "nieuw" ;-)?

We hebben besloten dat we t eerst even proberen als de kleine er is / ik niet meer met m'n buik zit. Dus dan nog eens passen, en idd ook proberen m dan maar wat rechterop te laten zitten, maar weet niet of dat wel comfortabel zit dan voor de kleine man?

Lianne - leuk wat van je te horen en je kleintjes te zien - lief hoor!

Fren - wauw, jarloers op je buikje hoor! Ga morgen ook weer ff foto maken met de 39 weken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden