Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Femmie, heel veel sterkte. Ik hoop dat het niets is en dat je de 21e een mooie echo zult hebben.

Ik lees ook mee in het februari topic en herken die 'misselijke' verhalen. Bij mijn vorige zwangerschap begon dit in week 7 en het was toch erg.

Elke dag na het ontbijt overgeven en constant misselijk. Wat ik ook probeerde te eten als ontbijt, niets hielp.

Uiteindelijk maar bij neergelegd dat dit bij mijn ochtendritueel hoorde.

Ik zal het de dames van februari maar niet laten weten maar bij mij heeft dit tot halverwege mijn zwangerschap geduurd....En toen dit eindelijk over was begonnen de bekkenklachten die uiteindelijk in bekkeninstabiliteit eindigden.. :-(

Ben heel benieuwd hoe het deze keer bij mij zal gaan.. houdt mijn hart vast.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ femmie80, sterkte meis.. nog 9 dagen en dan heb je duidelijkheid!! Hoop dat alles goed zit en dat het slechts een tijdelijke onschuldige bloeding was.

@ benbri, ik heb 20 jaar in haven gewoon dus ik weet als geen ander dat ik lijn D moet hebben, maar ben gewoon in een andere bus gestapt! Blond, vergeetachtig, zwanger... geef 't naampje :P Mijn vader woont ook in de Galjoen. Als ik dat had geweten was ik wel ff langsgekomen ;-)

Is er in jouw topic al iets bedacht voor een afspraak met de meiden?

Geplaatst

en bedankt simonja....je zou toch moeten weten dat er een paar februari meiden ook mee lezen in maart he, hahahaha...*zucht* maar de helft is 20 weken...en het begon bij mij al in week 5, das al 2 weken eerder dan jij...dus moet het ook 2 weken eerder eindigen, hahaha...sja...kan er weinig aan doen. wees maar blij dat het dan alleen maar de ochtend duurde bij jou, ik ben juist in de ochtend op mijn beste, rond een uur of 12 word ik het meest misselijk tot ca 14 uur en dan rond een uur of 16 uur weer en dan blijft het hangen....bah, maar ja...alles komt goeeeeeed *glaasje roosvicee voor allen van mij*

Geplaatst

Sorry Benbri... kan het niet mooier maken dan dat het is..

Maar, als ik het echt niet te harden had gevonden dan was ik nu niet aan een 2e wondertje begonnen. Geloof me, je vergeet het!

Geplaatst

** Breekt even in **.

Hey femmie ik las je ongerustheid over de bloeding die je hebt gehad en ik moet zeggen dat ik dat met 5 weken en 3 dagen ook ineens kreeg.

Gelukkig bleek er toen ook een vruchtzakje te zitten, maar nog geen hartje of verder niks. Maar ik was blij en opgelucht te weten dat hij in ieder geval goed vast zat. Een week later dus met net over de 6 weken kreeg ik een controle echo en toen klopte het hartje al. Bloeding was nog wel zichtbaar, maar kwam er niet uit. Was duidelijk oud bloed. En met 8 weken hebben we weer een echo gehad en toen zagen we de bloeding niet meer en het hartje hebben we ook toen mooi kunnen horen. EEn paar dagen geleden heb ik weer een lichte bloeding gehad of eigenlijk meer spotting, maar ik weet nu dus dat het in principe geen kwaad kan. Tuurlijk kan er nog vanalles mis gaan. Maar probeer je te focussen op dat mooie vruchtzakje dat je gezien hebt! Dat wil al heel wat zeggen! Ik heb net als jij heel rustig aan gedaan en absoluut niks zwaars aangepakt in het huishouden. Ben zelfs niet eens meer met de honden gaan wandelen.

Dus hou goed je rust en bouw geen stress (al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan) en dan zul je zien dat het straks allemaal goed is gekomen. Heb vertrouwen!

Liefs,

Nofje

** breekt weer uit **

Geplaatst

O Femmie, wat spannend voor je! Ik zit net even een beetje bij te lezen hier. Ik schrik er van joh! Heel veel sterkte en we duimen hard voor je dat het gewoon allemaal toch goed blijft gaan! En net wat Nofje zegt; zo'n vruchtzakje zien is al een heel goed teken! Ik ken ook meer meiden die bloedingen hadden aan het begin vd zwangerschap, en hoe naar en onzeker het ook is: het hoeft niks te betekenen! Ik hoop heel erg dat dit voor jou ook geldt! Toi toi toi meid!

Geplaatst

Bedankt meiden voor die opbeurende woorden,alleen werken ze niet echt bij me!

Net terug gekomen van het ziekenhuis ga ik naar toilet en had een hele prop in mn wcpapiertje...

Dat kan toch niet het vruchtje zijn..?? Half uur daarvoor zat hij nog midden in mn baarmoeder?

Ik weet me effe geen raad... En kan ook alleen maar huilen!!

Zo zit je eindelijk op die roze wolk, en zo word je er weer heeel hard van af gedondert! Waarom.... Hoop zo dat ik het zelfde heb als jou...maar mn gevoel zegt dat het foute boel is.... Pfff

Geplaatst

Femmie, wat zul jij geschrokken zijn van het bloedverlies. Wat vervelend dat je nu weer een poosje moet wachten tot je weer een echo krijgt. Jammer dat je vandaag niet veel wijzer bent geworden. Misschien is het een geruststelling dat je in ieder geval al wel het vruchtzakje hebt gezien.

Ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan. Heel veel sterkte!

Melis, lekker ijsje gehad gisteren? haha, af en toe jezelf verwennen mag.

Hoe voel jij je verder? Heb je nog een test gedaan vandaag?

Ik moet zeggen dat ik ook al een aantal testen heb 'versleten' puur om even weer die bevestiging te krijgen dat ik wel echt zwanger ben, maar ik ben zo te lezen niet de enige hier.

Ik bijt inderdaad de spits af hier met de eerste echo. Ik vind het superspannend. Ik hoop dat alles goed is en we een kloppend hartje mogen zien, maar dat hoop ik voor jullie allemaal.

Sissy, leuk he die armband van MvM. Ik heb voor de ketting gekozen. Misschien hadden we wel dezelfde informatrice omdat we niet zo ver bij elkaar vandaan wonen. Lekker vooruitzicht, zaterdag al op vakantie. Ik moet volgende week nog werken en daarna vakantie en dan vertrekken we voor twee weken naar Griekenland. Heerlijk nu al zin in.

Ik volg ook het februari topic en lees veel over misselijkheid. Ik ben ook benieuwd hoe dat straks bij ons zal gaan dames.

Ik heb af en toe wel een vlaag misselijkheid en een wat weeïg gevoel op de maag. Als ik dan even iets eet trekt het weg. Ik eet nu veel kleine beetjes op een dag en dat helpt tot nu toe gelukkig.

Geplaatst

Femmie, ik lees net je berichtje...het lijkt mij niet dat die 'prop'het vruchtzakje is hoor, ik denk niet dat het zo snel uit je baarmoeder kan komen.

Bah, wat is dit toch k*t. Eerst die blijdschap en dan nu dit. Heel veel sterkte en ik hoop dat het bloedverlies gauw stopt! Het moet gewoon!

Geplaatst

@ ansje20, ijsje was wel erg lekker ja. Ik had een heel luxe hoorntje genomen met een chocolade rand vol met nootjes, maar toen ik eenmaal al het ijs eruit had gegeten dacht ik; dat vieze droge koekje hoef ik niet meer. Dus die heb ik verkruimeld en de mussen blij mee gemaakt! :-)

Ik voel me, op de extreme vermoeidheid na, goed. 's Ochtends moet ik niet te lang wachten met eten, dus ik eet de hele dag om de 2 uur iets. Tot nu toe gaat dat prima, blij toe. Heb vanochtend i.d.d. nog ff getest. Terwijl het venster volliep met urine, kwam er al meteen een dikke vette streep. Voorlopig weer ff gerustgesteld dus.

Veel meiden in het februari topic schrijven dat ze vanaf een week of 6 misselijk beginnen te worden, ben heel benieuwd. Het hoeft natuurlijk niet, wie weet zijn wij wel die geluksvogels die er geen last van krijgen..

Ik heb trouwens de armdband van mvm gekozen, erg leuk vond ik hem. Net als de ketting overigens, kon maar moeilijk kiezen haha..

Ga nog ff wat doen op m'n werk, morgen lekker een dagje vrij genomen!

Geplaatst

Heb het lijstje ff aangepast want ik heb de 1e echo één dagje later, lekker in het weekend! Scheelt weer vakantieuren ;-)

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Femmie80, 30 jaar, 1e kindje, 1e IVF poging, 4e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Femmie80: 21 juli

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 23 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

ChrisH: 1 augustus

Sylvia83: 4 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 24 maart

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag de echo gehad en ben nu 6 weken en 3 dagen. En we hebben een kloppend hartje gezien. Was nu nog wat traag maar dat komt omdat het net aangemaakt is. Embryo zit dus mooi op de goede plek in mijn baarmoeder!

Het is er maar eentje, eigenlijk wel een opluchting. Want 3 kinderen binnen 15 maanden is best wel heftig.

Volgende week weer echo en dan zou het een sneller kloppend hartje moeten zijn. We gaan het dit weekend aan familie vertellen. Hebben we tot nu toe nog niet gedaan. Bij een cryo-poging kan dat. De vorige poging was iedereen op de hoogte en kregen we veel steun, maar nu is het ook wel leuk dat we twee weken samen hebben kunnen genieten en we mensen kunnen verrassen.

O, ja uitgerekende datum is 4 maart.

@ Femmie: kom op ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Geplaatst

moontje wat lijkt me dat gaaf! Echt super dat er zo snel al een kloppend hartje is te zien he! Blijf het echt een wonder vinden! Gefeliciteerd en veel plezier met vertellen!:)

Femmie hoe gaat het?! Hoop zo dat het bloedverlies stopt!! Sterkte nogmaals joh!

Geplaatst

Haai dames,

Nou het is over en uit!! Ik vloei nu zo erg, dat ik echt het idee heb dat het klaar is...

Heel even hebben we van het geluk mogen proeven...heel even... Ben zo verdrietig... Morgen mvm maar bellen dat ik niet door kan gaan :( pff wat een k*t dag!!!

Geplaatst

yoooooo melis :) ben altijd vroeg wakker en heb nog kinderen die naar school moeten he :) maaruh...gaat goed hoor, erg misselijk met vlagen vandaag, gisteren ging het eigenlijk harstikke goed, bijna geen last van gehad, gisterenavond en vannacht dan weer wel :( maar ja....wie weet de voorbode van dat het over gaat :)

gisteren ook bij ons slecht nieuws gehad (op het forum dan, niet bij mij persoonlijk) dus dat wa ook wel even schrikken....ben wel blij als we allemaal over de 12 weken zitten hoor, dan ga je er vanuit dat je dat soort berichten niet meer krijgt, en dan hier....*zucht* maar ja....het kan ook harstikke goed gaan, dus niet druk maken meiden, doe ik het ook niet ;) ga je nog wat doen op je vrije daggie melis??

Geplaatst

Ja, ik las zoiets bij jou in het topic, ze was al best ver toch?! Heel vervelend voor die meiden, geen woorden voor! Nog een week en dan zit je op de 12 weken toch?! Hier alles goed, geen bijzonderheden. Of nou, wel eigenlijk.. Heb net een bord roti naar binnen zitten werken, wauw het was zo lekker!! Haha bizar he?! Waar ga je eigenlijk naar de sauna? Ik ben regelmatig in de Zwaluwhoeve te vinden, nog 6 weken wachten en dat mag ik ook weer naar de sauna!Heb geen plannen voor vandaag, beetje rusten. Werk deze week 6 dagen dus doe vandaag lekker helemaal NIKS.. Misschien straks ff naar Amsterdam, manlief op z'n werk verrassen met een bezoekje! Meiden, jullie nog leuke plannen?

Geplaatst

Oooh Femmie wat erg!! Wat ontzettend moeilijk is dit!! Echt geen woorden voor joh! Ik had zo voor je gehoopt dat 't goed zou gaan komen!

Bah, wat een narigheid!!:mad:

Heeeeel veel sterkte meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden