Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Lynn, leuk om je hier te spreken!! Jij ook van harte met je zwangerschap, stadsgenoot ;-) Mag ik vragen waar je in Almere woont?

@ Ansje20, hoe voel je je?

@ swiss, wat een vervelend bericht zeg :-( :-( Heel veel sterkte...

@ Caroline, hoe is het met jou?

Hier alles goed. Ben wel moe, 's middags na 13 uur ben ik vrijwel niets meer waard en 's avonds lig ik er vóór 21.30 uur in. Hebben jullie dat ook? A.s. donderdag komt er een vrouwtje langs van Moeders voor Moeders, gaan jullie dat ook doen?

Liefs en een fijne dag! :-)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed hoor, opgeblazen gevoel is nu met name 's avonds en moeheid valt mee. Ga niet vroeg naar bed maar mag wel graag 's middags een tukje doen.

Heb je MvM zelf gebeld? Ik voorlopig niet want ik wil het mijn dochter nog niet vertellen en die fijne kannen kan ik niet verborgen houden. Ik heb het 8 jaar geleden gedaan, echt als enige van al mijn vriendinnen en kennissen die zwanger waren! Ze vonden het allemaal maar raar dat ik het deed. Er zat ook niemand in de mm dus beetje ver van mijn bedshow voor hun maar ik vond het wel mooi om te doen. Mischien dus wat later, kan tot 16 weken toch?

Geplaatst

Een collega van mij is vrijwilligster bij MvM, dus zodoende ben ik met ze in contact gekomen.

Ze belde me gisteravond voor een afspraak en komt meteen al a.s. donderdag langs! Je kan i.d.d. tot 16 weken meeplassen, haha..

Ik ben jaloers op de middagdutje Carolien, ik zou daar een moord voor doen, haha ;-)

Geplaatst

Hopen dat je niet misselijk wordt Melis want ik weet niet of je die kannen wel eens geroken hebt? Daar zit een goedje in om de urine goed te bewaren en die geur is geen feest kan ik je vertellen... Tis dat ik geen last had van misselijkheid dus ik heb het (blijkbaar) 10 weken gedaan toen, maar anders... Maar misschien is een en ander wel veranderd nu? Is wel 8 jaar geleden natuurlijk.

Geplaatst

Ik ben er inderdaad al voor gewaarschuwd ja.... Ik ga het gewoon proberen, mocht ik misselijk worden en het niet trekken stop ik er mee. Weet je al wanneer je je dochter gaat vertellen dat je zwanger bent?

Geplaatst

Caroline, kwam ff spieken hoe het met je gaat en ik zie dat 22 juli een spannende dag is voor jullie. Succes alvast..

Ook voor alle andere dames; gefeliciteerd met jullie zwangerschap en op naar een mooie eerste echo.

@Swiss, heel veel sterkte meis.

Geplaatst

Dag dames,

Swiss wat erg voor je! Ik wens je heel veel sterkte toe om dit weer een plekje te geven.

Melis, ik doe ook mee met moeders voor moeders. Vrijdag komt er iemand langs. Gaat snel, gisterochtend belde ik en 's middags werd ik al teruggebeld om een afspraak te maken. Ga tussendoor nog wel op vakantie maar dat moet geen probleem zijn.

Ben vandaag voor het eerst weer begonnen met werken. Ik ben drie weken thuis geweest ivm. dreigende overstimulatie. Begin voorzichtig met halve dagen.

Ik moest wel even weer wennen, doe ook best zwaar werk(kinderopvang) en merkte dat wel aan mijn buik. Je moet toch veel tillen.

Verder voel ik me wel goed. Ik lig alleen niet meer zo lekker op mijn buik in bed, da's wennen want ik slaap vaak op mijn buik.

Caro, je kan inderdaad meedoen tot 16 weken zoals Fren zei. Informatie staat wel op hun site. Ben benieuwd hoe je dochter zal reageren op je zwangerschap.

Geplaatst

Dan ben ik ruim 7 weken...

Mijn buik blijft ook erg gevoelig... Net zat dochterlief er half op, dat deed ze eigenlijk altijd, maar dat kan ik nu echt niet verdragen...

Geplaatst

@ Ansje20, wat "grappig" ik kan ook niet meer (plat) op mijn buik liggen, dat geeft een heel naar gevoel. Btw, wat is het plaatje van je ticker leuk, begint al ergens op te lijken he ;-)

Leuk dat je ook meedoet met mvm, is dit je 1e keer?

@ Caro, ben benieuwd hoe je dochter reageert op een broertje/zusje in je buik..!

Geplaatst

Melis, ja ticker wordt steeds leuker he? Nu is de foto mooi in kleur en begint inderdaad ergens op te lijken. Nog 3 dagen en dan is ie van jou ook zo mooi haha.

Ik ben voor het eerst zwanger en dus ook de eerste keer dat ik meedoe voor MvM. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk eens wat terug kan doen.

Ik vind het toch zo leuk om dingen van jullie te lezen die zo herkenbaar zijn, volgens mij hebben we tot nu toe zo'n beetje dezelfde kwaaltjes.

Geplaatst

swiss heel veel sterkte om dit weer een plekje te geven

die vermoeidheid ken ik ook lig dan ook vaak even te slapen smiddags

mvm wil ik wel aan mee gaan doen zal na mn vakantie eens even met ze bellen

dat van op je buik liggen ken ik ook vind het helemaal niet meer lekker en als mn dochter op mn buik klimt haal ik haar er gelijk weer vanaf want zeggen dat mama dat niet lekker vind en dat ze dat dan dus niet meer moet doen snapt ze natuurlijk nog niet

Geplaatst

O Swiss; wat erg! Heel veel sterkte om het een plekje te geven.

De afgelopen dagen heel hard gewerkt, nauwelijks tijd om adem te halen. Gisteren wel gebeld met het ziekenhuis dat ik toch eerder een echo wil, gezien mijn voorgeschiedenis (BBZ met 8,5 weken) Gelukkig had ik een verpleegkundige die het wel kon voorstellen. Dus volgende week dinsdag een echo om te zien of het op de goede plek zit, de andere echo blijft staan omdat er volgende week waarschijnlijk nog geen hartactiviteit(en) te zien is. Fijn dat ze zo meedenken.

Wat MvM betreft: ik weet nog niet of ik het ga doen. Vorig jaar werd ik zo beroerd van die geur.... en ben nu al eerder en meer misselijk dan vorige keer.

Verder niet helemaal lekker (aan de diarree, sorry voor de details)...

Morgen een dagje vrij met mijn kleine meid, heerlijk. Proberen even bij te slapen als ze slaapt. Voel me ook erg moe (Dat kan ik me ook niet echt meer herinneren van vorige keer)

Geplaatst

@ Ansje20, dit is ook mijn eerste zwangerschap. Alles is nieuw en ik probeer van elk moment te genieten. Ik vind het wel heel prettig om ervaringen met jullie te delen, zoals je ziet komen veel verschijnselen al overeen met wat andere meiden ook ervaren. Ik kijk ook erg uit naar het plassen voor mvm, hoop er ook iemand mee te kunnen helpen zoals wij allemaal ook geholpen zijn! Ik ben al wel gewaarschuwd voor de enorm stank die uit de tonnen komt (e.e.a goedje die de urine goed houdt) we gaan het meemaken!

@ veer, lekker hoor op vakantie. Waar gaan jullie heen? Ik heb in juni een weekje vakantie gehad, maar die hebben we moeten gebruiken voor alle fm's en de punctie. Voor nu hebben we 2 weken vakantie gepland in oktober, dan ben ik 20 weken zwanger dus hoop in de bloei van mijn zwangerschap te zitten!! :-) Heel veel plezier en geniet van je (welverdiende) vakantie!!

@ moontje, denk je ook een beetje aan jezelf meid? Wel fijn dat je eerder terecht kan voor een echo, hoever ben je dan? Ik heb m'n eerste echo met 7w3d, kan niet wachten! Gelijk twee dagen daarna heb ik de eerste afspraak met de verloskundig, erg spannend allemaal. Geniet van je vrije dag morgen met je kleine meid!

Wellicht heb ik het al eerder aan jullie gevraagd hoor, maar waren jullie bij de afgelopen forumdag? Zo ja, hoe vonden jullie dat? Zo nee, lijkt het jullie leuk om t.z.t. een keer met z'n allen af te spreken?

Fijne avond meiden, tot snel!

Geplaatst

Melis heb jij al een afspraak met de verloskundige? Ik dacht dat je met ICSI de eerste tijd bij de gyn. moest blijven? Is mij wel verteld in ieder geval!

Ik was niet op de forumdag maar heb wel geluncht met een stel meiden van een ander topic waar ik veel schrijf, dat was erg leuk.

Afspreken met dit clubje zou ook vast leuk zijn maar zo ver ben ik nog lang niet!! Moet echt een heel eind in de zwangerschap zijn hoor!

Geplaatst

@ Caroline, de 1e 10 weken blijven we inderdaad onder behandeling in het ziekenhuis, maar onze gyn zei dat we ons gerust konden aanmelden bij een verloskundige.

Het heeft verder geen voor/nadelen, behalve dat je één extra echo hebt en dat vind ik persoonlijk wel fijn. Toch een extra controle momentje tussen de afspraken in het ziekenhuis door is mijn inziens nooit verkeerd! Overigens neemt deze verloskundige maar een beperkt aantal zwangeren aan i.v.m. de zorg die ze per zwangere willen besteden, dus dat maaktte de keuze heel makkelijk!

Hoe bedoel je zover ben ik nog lang niet? Qua zwangerschapsduur of qua behoefte om iets te gaan doen?

Fijne avond!

Geplaatst

Melis, Ik ben niet op het forumdag geweest. Ik heb net als Caroline al eens met een paar meiden uit een ander topic wat afgesproken en dat was hardstikke gezellig.

Ik ben het wel met Caroline eens, als we allemaal wat verder zijn in de zwangerschap en het gaat allemaal goed, dan kunnen we wel eens afspreken.

Geplaatst

Goedenavond meiden!

@ Melis, Heb jij van het Flevo gehoord wanneer je bent uitgerekend of heb je dat zelf opgezocht? Wij hebben alleen gehoord dat we zwanger zijn en dat de HcG waarde

goed was en dat we 21 juli de 1ste echo hebben. Verder willen we nog zo anoniem mogelijk blijven dus vandaar dat wij niet vertellen waar wij wonen in almere : )

Zodra we wat verder zijn in onze zwangerschappen kunnen we misschien wel wat afspreken!

@ Swiss, Heel veel sterkte toegewenst!

Verder eigenlijk weining klachten, beetje opgeblazen buik aan het einde van de middag. Ook meer moe dan normaal.

Gr,

Geplaatst

@ Lynn, ik ben niet onder behandeling bij het Flevo dus heb totaal geen contact met dat zkh. Het VU heeft mij niks verteld over de duur van m'n zwangerschap, ik heb dat zelf opgezocht. Als je zwanger bent van een verse embryo (net als ik) kan je rekenen vanaf de datum van de punctie.

Geplaatst

***breek in***

lynn, je kan het altijd vragen hoor daar aan het lab, gewoon het lab bellen daar. tenminste ik had apart opgebeld hoelang ik theoretisch dan zwanger ben, omdat hun wel in je dossier kunnen zien hoe je embryotje was, maar als je het zelf weet kan je het ook opzoeken op de site van freya, daar staat een speciale uitrekentabel voor de embryos, vers, blasto, ed...

melis, wat klink jij negatief over het flevo zeg hahahahahaha....ik stond wel bij het flevo en het vu als samenwerking, heb het zelf wel als prettig ervaren :)

nou ja, dat was, succes alle zwangeren :)

***breek weer uit***

Geplaatst

@ benbri, ik heb inderdaad negatieve ervaringen met het Flevo (weliswaar niet op ivf/icsi gebied) Vandaar onze keuze om volledig bij het VU onder behandeling te gaan.Maar waar heb ik me negatief uitgelaten over het Flevo dan? Kan ik me niet herinneren...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden