Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis: mooi weer zo'n mijlpaal gehaald. En dus vandaag ook geen in de kapper gehad haha?

Medusa: leuke coupe zeg!

Ansje: hmm, afgevallen? Zal vast door je dieet zijn gekomen denk ik. Je moet toch letten op inname van koolhydraten? Dan kan het daar volgens mij best door komen. Heb je de diëtiste nog gesproken?

Vandaag maar weer een wasje babykleertjes gedaan. Begint echt een beetje te kriebelen nu zeker nu de tweelingmama's van februari op het punt van bevallen staan. Dan schuift alles errug snel op vind ik...

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, gefeliciteerd met de 32 weken.

Ansje, ik hoop dat het afvallen geen kwaad kan.

Sissy, het gaat nu inderdaad erg snel, nog een paar weken en dan zijn wij aan de beurt.

Vandaag een rustige dag, lekker thuis.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik lig nu nog wat te relaxen op mijn nieuwe bed, maar zometeen gaat het opruimen van het huis beginnen. Mijn man en ik hebben allebei last van nesteldrang :-) .

Geplaatst

Goedemorgen,

Lekker geslapen in je nieuwe bed Chris? Ik lig ook nog in bed..

Ook hier enorme nesteldrang, maar heb sinds 2 dagen enorme (banden?)pijn in m'n liezen, ongi krampen en een zwaar/drukkend gevoel op m'n schaambot. Pfff, naar mate de dag verstrijkt wordt lopen/opstaan/bewegen steeds pijnlijker.

Gelukkig is alles klaar in de babykamer.

Geplaatst

Zo weer ontbeten, vannacht om 2.30 uur in bed naar een feestje. Zo lekker naar de masseur en komt de kast voor de kamer van mijn dochter, dan kunnen we haar deze week overhuiven en kan de babykamer opgeruimd worden en gesopt en dan is dat ook weer geregeld. De week erna nog war kleertjes wassen en de adressenlijst voor de geboortekaartjes maken en de kleine uk kan komen.

@meduus: gave coupe!

@ melis: heel herkenbaar die pijn, ik kan ook niet zo lang meer lopen/ staan

@Chris/sissy en caro: voor jullie komt het echt dichterbij! Zo spannend!

Maandag weer naar het ziekenhuis, ben heel benieuwd of onze uk al gedraaid is. Volgens mij nog niet, wat zouden ze doen? Begreep dat ze niet gaan draaien bij een placenta aan de voorkant en bij een groot kind. Dat heb ik alle twee....

Geplaatst

O,ja melis: 4 kg is flink! Maar dat kan ook niet anders als jullie zelf groot zijn. Mijn dochter was ook 4 kilo en dat is wel fijn, ze kunnen zichzelf goed op temp. Houden en het is allemaal minder fijntjes/klein(vond manlief erg fijn met aan kleden ;-))

Geplaatst

16 januari : Moontje (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

17 januari : Sissy (controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

25 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

30 januari : Moontje (groeiecho)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Melis en Moontje herkenbaar die klachten van jullie. Ook hier na lopen veel pijn. 's ochtends gaat het wel maar gedurende de dag wordt het erger.

Ach het hoort er allemaal bij. De laatste loodjes dames:preggers: hihi

Geplaatst

Ja, dit zijn inderdaad de laatste loodjes. Het 'vervelende' eraan vindt ik dt het moeilijk te zeggen is wat normaal is en wat niet normaal is, of iig waar je ff naar moet laten kijken. Wordt daar soms best onzeker van!

Maar ja, zal wel goedkomen!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Hier ook regelmatig spierpijnachtig gevoel bij lopen... Word een beetje gek hier want zowel bij ons als bij de buren wordt geklust en getimmerd... Zometeen maar even de stad in voor wat dingetjes als billendoekjes, zoogcompressen en wasproducten...Effe vluchten. Is voor een goed doel natuurlijk want het heeft nog te maken met onze verbouwing: ik krijg weer een halve kast terug in mijn kantoor en de vloer wordt dicht gemaakt. Mijn schoonvader slaat alleen een beetje door want ze zijn nu ook de schoorsteen en bijbehorende dingen aan het slopen...Ik snap er niet veel van behalve dat het veel herrie is... Stond net met een keiharde buik onder de douche tegen mezelf te zeggen: is voor een goed doel, niet stressen...

Geplaatst

Nou het heeft ff geduurd, heb flink geduld moeten hebben, maar ik begin hem nu echt in mn buik te voelen, voelde hem net door mn buik gaan.

ik voelde hem al wel, maar dat waren gewoon schopjes paar x per dag, maar was sneller weg dan dat ik door had dat hij schopte, maar voel hem nu al een dag of 3 duidelijk en net voelde ik echt beweging in mn buik.

Geplaatst

he meiden wat zijn jullie toch lekker druk hier. Probeer jullie wel bij te houden met lezen alleen het reageren deze week lukt me niet echt. Ben echt zo moe herkennen jullie dat? Ben nu ook net weer wakker even lekker 1,5uur m'n ogen dicht gehad. Ik hoef nog maar 2weken te werken en dan gaat ook hier m'n verlof in. Zal dan vast nogwel af en toe thuis werken maarja hoef er in ieder geval dan niet meer elke dag vroeg uit en op de donderdag en vrijdag dat onze dochter naar de opvang gaat kan ik lekker mijn eigen ding doen.

Ook wil ik deze keer weer borstvoeding gaan geven hopelijk gaat het net zo goed als de vorige keer moest toen na 10maanden stoppen omdat ik weer aan de hormonen ging.

Die steken die jullie voelen herken ik ook wel. Lopen gaat hier ook echt niet lang meer merkte zelf bij het fietsen dat ook dat al minder makkelijk gaat

Medusa fijn dat je de kleine man nu lekker goed door je buik voelt bewegen. Je hebt er inderdaad wel even gedult voor moeten hebben. Leuke coop heb je trouwens

Ansje lekker hoor 3kilo eraf was dit niet erg. Gaat het verder goed met het dieet?

Melis ondertussen al naar de kapper geweest

Moontje ben benieuwd of ze nog gaan draaien heb er geen ervaring mee. Zie je op tegen een keizersnee?

Caroline nog steeds in de herrie, hopelijk heb je je lekker uitgeleeft met winkelen. Nooit geen straf om om die reden de herrie te moeten ontvluchten.

Geplaatst

Medusa: wat fijn dat je jullie kleine ventje nu echt goed duidelijk voelt bewegen in je buik! Zo'n bijzonder gevoel is dat!

Chris: dus je nieuwe bed ligt lekker, mooi. En jullie hebben nu beide last van nesteldrang. Ja, het gaat nu echt opschieten voor ons.

Caro: aj, dat is eigenlijk niet zo fijn, die drukte om je heen door het klussen. Wel voor een goed doel natuurlijk en lief dat ze komen helpen, maar kan me voorstellen dat het ook wel veel is en dat merk je dus direct aan een harde buik. Gaat het nu iets beter en ben je het huis al ontvlucht?

Moontje: dat wordt dus spannend maandag of jullie kleintje zich gedraaid heeft. Hoop het wel voor je. Geen idee of ze kunnen draaien in de situaties zoals je beschrijft. Lekker dat je naar een masseur gaat vandaag. Krijg je een speciale zwangerschapsmassage?

Herken trouwens wat jullie beschrijven over pijnklachten. Krijg ook steeds meer last van heupen, benen enzovoort. Maar ja, het gewicht van mijn buik drukt ook steeds meer op mijn bekken, liezen enz. Merk ook dat het opstaan bijvoorbeeld steeds moeizamer gaat. Verder heb ik nu ook echt last van mijn ribben, want het bovenste kindje drukt daar regelmatig flink tegenaan aan. Van de week zag de arts ook dat het onderste kindje haar zusje mooi in een hoek drukt waardoor ze dus echt tegen mijn ribben zit te duwen.

Wij schieten nu ook echt op met de babydingetjes. Manlief heeft muurtje nog gesausd (er moest nog één muurtje worden gedaan). Dus nu kan alles weer op plek worden gezet. Ga morgen de bekleding van de reiswiegjes in de wasmachine doen zodat die ook weer schoon zijn. Gisteren etiketten en postzegels gehaald voor de geboortekaartjes. Adressenlijst is ook bijna klaar, dus dan kan ik dat printen op de etiketten. Het lijstje wordt steeds kleiner wat ik nog wil doen....

Geplaatst

Veer: ja, die vermoeidheid herken ik ook. Heb er echt dagen bij zitten dat ik voor mijn gevoel wel de hele dag kan slapen. Fijn dat je nog maar 2 weken hoeft te werken. Dan kan je toch wat meer rust krijgen.

Geplaatst

Nou ze zijn gestopt hoor! Mijn schoonvader had even niet door dat ik naast 'm stond vanmiddag, zet de boor keihard aan en Pang! Ik schrok en mijn buik wordt keihard! Echt bizar gewoon...

Het shoppen is uiteindelijk alleen maar de Blokker geworden voor strijkwater (Vaporesse nu 1 euro, vind ik zo lekker dus even 5 flessen gehaald) en naar de c 1000. Zometeen koken en dan gaat schoonvader naar huis. Hoe blij ik ook ben dat de vloer klaar is en nog wat andere dingen: ik zal blij zijn als we het huis weer voor ons alleen hebben...

Geplaatst

Veer, ik ben nog steeds niet naar de kapper geweest, haha. Is ook niet nodig, haar zit nog prima inde verf. Was puur uit verveling, haha.

Net ff 1,5 uur geslapen, heerlijk!

Zo ff eten koken en lekker op de bank hangen met manlief. Althans dat hoop ik, want we hebben vandaag een Macbook gekocht dus die zal hij wel gaan installeren.

Fijne avond!

Geplaatst

Dan zou ik maar niet op manlief rekenen Melis! :-) Ik ben nu blij met mijn laptopje, dat ik vandaag in ieder geval een paar keer kon internetten, want hier waren ze juist aan het klussen. Toch wel verslavend hoor...

Geplaatst

Ik denk dat ik je gelijk moet geven Caro.. Eerste wat hij net riep toen hij wakker werd; zo, ff wakker worden en dan de laptop fixxen..

Dus.... Zal vanavond wel het hele forum volschrijven!

Heb je je vluchttas al klaar?

Geplaatst

Over pijntjes gesproken, heb nu al een aantal nachten dat ik rond 5 uur wakker wordt en pijn in mn bekken en bijna niet meer kan slapen van de pijn, heb het nog lang kunnen volhouden.

Heb ook weer ongi gevoel.

Caro, heerlijk weer ff de rust, moeten ze nog lang klussen??

Veer, bijna verlof nog 2 weekjes.

Moontje hopelijk kunnen ze beeb nog draaien maar heb geen idee of dat nog kan.

Leuk nieuwe speledingetjes de laptops

Geplaatst

Medusa, ik heb daar ook last van..

Ben vandaag naar het zkh geweest ervoor, had enorme pijn/krampen in m'n buik.

CTG was prima, hummel weegt 1900 gram en 6 cm vruchtwater.

Pijn komt door een fikse blaasontsteking, 4e deze zwangerschap.

Mammie zit dus weer aan de antibiotica :-(

Wellicht ff je urine laten checken?

Geplaatst

Jeetje jij blijft bezig met je blaasontsteking! Vervelend hoor, heb je dat ook als je niet zwanger bent? Mijn moeder heeft het ook vaak, ze heeft nu iets van de dokter gekregen dat ze zelf mag gaan gebruiken zodra ze de eerste symptomen krijgt...

Nee, niks gedaan aan vluchttas of wat dan ook maar met de babies te maken heeft... Was de hele dag een puinhoop hier, het gereedschap stond op de babykamer... Hele dag harde buiken gehad, volgens mij gewoon van de stress en herrie...

Pfff morgen maar een wasje draaien en vluchttas maandag beginnen, als man naar werk en kind naar school is, heerlijk het rijk voor me alleen!

Geplaatst

In het verleden weleens een blaasontsteking gehad, maar dat was vaak na de sex. Eigenlijk sinds manlief geen zaadlozing meer heeft, nooit meer last van gehad. Gisteren de liefde bedreven en ja hoor, het is weer raak ondanks het ontbreken van de zaadlozing. Kennelijk extreem gevoelig voor bacteriën tijdens de zwangerschap...

Doe maar lekker rustig aan dan Caro na zo'n druk dagje. Ff relaxen heb je wel verdiend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden