Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is pas in je kraambed he? Is inderdaad erg leuk, kreeg ik 8 jaar geleden ook van moeder en schoonmoeder...Mijn moeder zag laatst de mand staan en vroeg: mag ik die niet terug hebben? Die was toen zo handig voor je kraamcadeaus! Helaas, is nu bezet met knuffels...

Net voor het eerst weer op school: wat een aandacht! Had nauwelijks tijd om mijn dochter gedag te zeggen... Mensen hadden kennelijk zoiets van: of die buik is nu echt heel dik, of ze is in de vakantie al bevallen! En ze vroegen allemaal hoe lang nog... als ik het eens wist!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veer lekker naar de mc donald 's, als ik bevallen ben ga ik er ook zeker weer eens heen!

ChrisH wat leuk, elke dag een kadootje uitpakken.

Vlinder ik heb ook af en toe last van zuur. Rennies helpen mij prima!

Melis en Medusa hoe is het?

Hier alles oke. Gelukkig weer een goede nacht gehad. Vanavond weer naar zwangerschapscursus.

Geplaatst

Fijn dat je een goede nacht hebt gehad Ansje, die zijn tegenwoordig goud waard!! Wat voor zwangerschapscursus doe je?

Hier alles goed hoor, weinig te klagen haha. Ben wel sneller moe en lichamelijk wordt het wat zwaarder, maar dat zullen jullie ook hebben.

Soms vind ik het jammer dat ik te laat was met aanmelden voor een cursus, maar ja.. Ik puf/steun/kreun wel op m'n eigen manier, komt vast goed! Eruit moet ie toch, hahaha!

Geplaatst

Ik had ook van mijn moeder een kraammand gekregen, maar die kreeg ik pas na de bevalling.

Is een erg leuk kado.

Gistermiddag/avond voelde ik me weer niet lekker pijn in mn buik werd erger en hoofdpijn, ben weer vroeg naar bed gegaan.

Caro, was dus een hele onderneming om je dochter "normaal "naar school te brengen.

Zelfs ik krijg al weken te horen zo je loopt al op het eind :-S maar dat was bij Ilona ook zo.

Melsi, ik heb de vorige keer ook geen cursus gevolgd en met weg puffen en zo heb ik het niet gemist, ging gewoon automatisch.

Bevallen is iets natuurlijks he en een cursus is bedacht :-) komt echt goed hoor zonder puf cursus :-D

Geplaatst

Hinderlijk hoor als je je zo belabberd voelt, voel je je nu al iets beter? Zou het wel ff doorgeven aan de vk/gyn, moeten ze ff in de gaten houden. Beter voor niks in de gaten houden, dan iets over het hoofd zien, toch?!

Caro, spannend hé?! Hebben ze je eigenlijk een datum gegeven waarop ze eventueel gehaald gaan worden als ze niet uit zichzelf komen? Ik weet bijv. van Jeanine dat ze 16 januari sowieso geboren gaan worden. Spannend hoor!!

Haha, moet wel lachen om Benbri.. Forummen lukt haar niet vanuit het zkh, maar ze blijft updaten per SMS.

Geplaatst

Ja moet morgen toch naar de vk.

Hoe is het met de kilo's dames??? ik ben 11,5 kilo aangekomen, ben nog niet ontevrede, ben alleen bang voor een einspurt dat ik alsnog heeeel veel aankom

Geplaatst

Melis, dat Benbri daar nog tijd voor heeft hihi, tussen de weeën door. Nou ik hoop voor haar dat het allemaal een beetje vlot mag verlopen.

Ik doe de cursus zwangercompleet van de GGD. Ik maak trouwens ook niet de hele cursus mee want waarschijnlijk beval ik al eerder en loopt die cursus dan nog.

Maar de puflessen die we in les 4 en 5 krijgen maak ik nog mee en dat vind ik zelf wel fijn want dan weet ik in ieder geval een beetje hoe het moet.

Maar wat Medusa ook zegt, het zal als het zover is allemaal wel vanzelf gaan...

Geplaatst

Mac was zeker lekker alleen onze dochter at alleen de kipnuggets haha

Chris leuk zo een mand vol kado's en dan nu al elke dag 1 uitpakken. Met m'n vorige zwangerschap kreeg ik ook een mand vol kado's maar dat was in de kraamweek

Medusa verstandig dat je toch even naar de vk gaat of stond die afspraak al

Caroline leuk dat mensen zo naar je vragen maar lijkt me dan ook wel weer vermoeiend elke keer hetzelfde verhaal vertellen en dan ook je dochter nog niet echt gedag kunnen

zeggen. Hou je het allemaal nog een beetje vol verder

Wilde gisteren even lekker onder de douche springen doet me altijd goed als ik last heb van m'n buik enneug alleen we hadden geen warm water. Komen dadelijk om het op te lossen dus hopelijk vanavond wel lekker onder een warme douche. Zal me vandaag alleen maar bezig houden met m'n dochter buik en rug zijn nog steeds super gevoelig en pijnlijk. Hopelijk slaapt ze strax lekker lang kan ik er ook nog even in.

Geplaatst

Ik heb de vorige keer een cursus gevolgt meer om mensen te leren kennen omdat ik toen nog niet zolang hier woonde. Jammer genoeg geen contact meer met ze wonen allemaal niet in hetzelfde dorp dus dan word t lastig. Vond t wel fijn om verder iets meer van de bevaling af te weten maar dat puffen gaat inderdaad vanzelf als je eenmaal bezig bent

Geplaatst

Durf het bijna niet te zeggen Meduus maar ik ben nog steeds minder dan 4 kilo aangekomen... Bizar he? Kan me niet voorstellen dat er in de laatste weken ineens 10 kilo aankomt maar je weet nooit. Ik schreef al ergens (even vergeten waar het was, dat gebeurt me nu regelmatig: hier, februaritopic, tweelingentopic, dik en dun meisjestopic?) dat ik na de bevalling misschien flink ga afvallen en dat dit mijn ultieme dieet is, haha!

Melis ze hebben me geen datum gegeven hoor. De echoscopiste had het vorige week dus over nog 4 weken volhouden, maar de gyn en ik hopen dat ik het vanaf nu nog minstens 4 of 5 weken volhou, mijn streven is 36 weken en liefst 37 of 38 maar ja, dat laatste is denk ik niet realistisch.

Ik ben destijds 1x naar pufcursus geweest maar vond er niks aan en tijdens de bevalling ging het op intuitie gewoon goed, geen zorgen!

Geplaatst

Nou heeeeeeeeerlijk bijna 4 kilo, je hoort wel vaker hoor en zou toch super zijn als je hierdoor gaat afvallen :-)

Ik vergiste mij 1 kilo :-) ben 10,5 kilo aangekomen.

Ik ben bijna 29 weken en zit nu op het gewicht wat woog toen ik zwanger werd van Ilona.

Heb net de basisschool gebeld om Ilona op te geven, word morgen terug gebeld voor een afspraak.

Gek hoor dat ze dit jaar ( oktober denk ik ) al naar de basisschool gaat.

Geplaatst

Caro wat netjes nog maar 4 kilo aangekomen...en dat nog wel met een tweelingzwangerschap! Goed hoor!

Ik ben nu zo'n 10 kilo aangekomen. In het begin vlogen de kilo's er bij mij aan maar nu sta ik al een aantal weken stil, zal ook wel door dieet komen en het feit dat ik nu niet meer snoep. Scheelt alweer voor na de bevalling. haha

Goh Ilona al bijna naar school, wat een mijlpaal! Wel gek idee, maar ook wel lekker voor als de kleine er straks is, heb je lekker even één op één aandacht.

Geplaatst

Ansje, bizar hé?! Ik vind het forum echt te gek, maar kan jullie niet garanderen dat ik jullie tijdens de weeën op de hoogte houdt hoor! Misschien dat manlief ff op het forum kruipt.

Caro, ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik een tweelingbuik echt heel bijzonder vindt. Waarschijnlijk zou ik één van die schoolplein mama's zijn die elke keer komt vragen hoe het gaat en hoe lang je nog moet, haha! Heb echt respect voor je (alle tweelingmama's btw) lijkt me echt ontzettend zwaar. Petje af, dames!

Veer, heb je al warm kunnen douchen? Ik heb al een paar weken zo'n trek in een warm bad, maar die hebben wij helaas niet :-( Ben zelfs bereid om 17,50 euro neer te leggen om in de hottub bij de sauna te gaan, zo'n zin heb ik erin! Hahahaha..

Medusa, 10,5 kg is toch netjes voor de termijn waarop je nu zit? Ik heb me voor het laatst gewogen met 27 weken, toen was ik 's middags na het eten 7 kilo aangekomen. Ben bang dat het nu een stukje meer is, maar de batterijen van de weegschaal zijn (nog steeds!) leeg. Geen idee hoeveel kilo eraan is gekomen!

Ik heb een baaldag, zit mezelf in de weg. Merk dat ik de vermoeidheid en lichamelijke klachten lastig te accepteren vind, wil geen klaagmiep worden/zijn. Manlief zei gisteren; Melis, zeg je het wel als het te zwaar wordt? Ik zie soms gewoon aan je dat je het moeilijk hebt, maar niks zegt.. Afijn, zal wel weer overgaan!

Geplaatst

Twee weken voor de bevalling mag ik beginnen met het uitpakken van de cadeautjes. Maar wanneer dat precies is....

Ik ben bijna 10 kilo aangekomen. De laatste tijd is het hard gegaan.

Geplaatst

Hallo,

Chris;wat leuk nu al een kraammand. Ik had die vorig keer na mijn bevalling ( 3 keer) en vind dat echt geweldig!

Veer; ik ben gisteren ook bij de Mac geweest voor een milkshake dat helpt tegen het maagzuur. Heerlijk!

Caro: die je wel voorzichtig met die kruidenpotjes..... Ik zie het helemaal voor me en het zou mij ook kunnen overkomen! En over je buik. Ik vind het ook altijd wel leuk als ze vragen hoe lang nog. Dan geniet ik wel van het zwanger zijn...

Melis: dat puffen komt vast wel goed!

Over maar 50: wij hebben dat vorige keer ook niet gekocht en niet gemist. Frederique was 4 kilo dus die heeft dat maatje overgeslagen.

Medusa: let je wel goed op je zelf! Gaat het nu al weer wat beter? Wat een schrik was dat in het weekend.

Caro jij woont toch ook in Brabant? Ga je in Tilburg bevallen?

Vandaag de uitslag gekregen van de test en zeker geen suiker, hoogste waarde na 2 uur en suikerwater: 4,8

Ruim binnen de toegestane waarden. Prima dus, het wordt dus gewoon een groot kind, haha

Verder met mijn baas af gesproken dat hij mij voor de helft ziek meldt voor de laatste twee weken, nu kan ik 's middags lekker gaan slapen thuis. Heerlijk! Trouwens nog maar 7 dagen werken en dan heb officieel verlof!

Ik ga dochterlief ophalen van het kdv

Fijns avond

Geplaatst

Ik heb van m'n schoonzusje een 9maanden mand gekregen; iedere 4 weken een cadeautje, ook erg leuk! Van m'n moeder krijg ik ook een kraammand denk ik.

Melis, van da bad herken ik! Ik zou zo graag even willen dobberen, maar wij hebben ook geen bad. En naar het zewembad gaan met 35 weken is misschien ook niet het beste idee...

Geplaatst

Ik koop ook geen maatje 50 wel als de maat 50/56 is maar gewoon maat 50 niet dan kies ik de 56

Ik denk dat ik weet hoe het komt van zaterdag, vanmiddag boodschapje wezen doen en voelde me echt weer niet goed worden, stil staan dan voel ik me dus echt niet goed worden, en zaterdag moest ik heel lang in de rij staan bij het kruidvat.

Zal dit morgen tegen de vk zeggen, maar heb geen idee waarom ik me dan zo voel met stil staan

Moontje geen suiker dat is goed nieuws.

Geplaatst

Moontje, fijn dat je zeker weten geen suiker hebt! En aan het gewicht van Frederique te lezen krijgen jullie gewoon grote kinderen! Fijn dat je de laatste twee weken wat minder kan werken, die rust zal je hoop ik goed doen.

Fren, ik was het bad net ff vergeten, haha.. Probeer manlief al weken mee naar de sauna (lees: hottub) te krijgen, maar hij verzint elke keer een andere smoes om niet te gaan! Zwembad zou ook kunnen, maar ik heb geen positie badkleding. Dan maar naakt naar de hottub, haha!

Geplaatst

Gelukkig toch nog even onder een warme douche kunnen staan zat eerst met m'n dochter in bad maar toen kregen we op een gegeven moment weer alleen koud water morgen dus maar weer de monteur bellen.

Moontje fijn dat t geen suiker is

Ik heb wel maatje 50gekocht dit ook omdat onze dochter heel klein was bij de geboorte had nog maatje 44 nodig toen

Geplaatst

Wij hebben maar 1 pakje 50 (vest, broek, 2 rompers en een shirt) en iets van 15 pakjes in 56 (broek en shirt). Verder nog wat losse broekjes met voeten eraan en wat shirtjes.

En jullie?

Geplaatst

Moontje dat met die kruidenpotjes was ik niet hoor, was Melis toch?

Ik woon in Bergen op Zoom, daar ga ik ook bevallen.

Vanmiddag aardig wat geld uitgegeven! Grappig dat je het vraagt van die hoeveelheid rompers, ik ben er ook helemaal uit!

Score: 5-pak rompers lange mouw, 5-pak rompers korte mouw, 2 omslagdoeken, 6 washandjes, 2 moltons, 2 broekjes, 2 broekjes met voet, 2 boxpakjes/pyamaatjes, neuspeertje, luiertas... uhm dat was het geloof ik. Was naar drie winkels maar ik was kapot!

Van de week nog naar V&D omdat ik nog steeds een grote Nijntje fan ben en daar hebben ze veel Nijntje en naar de Wibra omdat ze daar geloof ik altijd gekleurde hydrofielluiers hebben. Pfff... begin lol te krijgen in het kopen.

Ik heb dus eigenlijk nog bijna geen broekjes en truitjes, want het meeste dat ik nogheb is maat 62 en groter, dus zal nog even door moeten gaan met kopen. Vind ik op zich leuk natuurlijk maar moet erg op de centen letten helaas.

Geplaatst

Moontje wat fijn dat je geen suiker hebt!

Wij hebben maar 1 pakje in maat 50 omdat ons ventje toch groter dan gemiddeld is denk ik niet eens dat hij er in past. Verder vier setjes van 50/56 en een heleboel vanaf maat 62. Veel gekregen van vriendinnen en schoonzus.

Ach als je wat tekort komt heb je ook zo wat bijgekocht.

Wij hebben gelukkig wel de luxe van een bad. Heerlijk hoor. Als ik last heb van rug/ banden ga ik erin en het ontspant heerlijk.

Melis ik hoop dat je je man zover krijgt om met je mee te gaan hihi

Geplaatst

Caro, lekker geshopt dus :-)

Ik heb net mn vriendin gebeld en haar zoontje is in september geboren, ze gaat van het weekend zn kast uitzoeken en de kleine maatjes 50/56 komen deze kant op :-) super blij mee

Daarna als hij uit een maatje is komt het steeds mijn kant op, ideaal hoef ik alleen wat aan te vullen

Geplaatst

Ik heb het volgende zelf gekocht en gekregen:

50/56 1 pakje van lief en een rompertje gehad van de hema.

56 3 pakjes en 1 slaappakje en 4 rompertjes

62 2 pakjes en 1 slaappakje en 4 rompertjes

68 3 pakjes en 1 pyjama

74 1 rompertje.

Ik heb het geluk netzo als Medusa dat ik mag gaan shoppen bij mijn vriendin en zus.

Mijn zus is 15 maanden geleden bevallen van een meisje, dus alle kleertjes komen mijn kant op.

Het gekke is sommige kleertjes hangen nog in het rek bij de Prenatal.

Maar het is wel leuk om ook wat spullentjes van jezelf te hebben.

Je moet er ook rekening mee houden dat mensen ook kleding willen cadeau geven.

Dus koop niets in een maat 62/68, dit passen ze toch niet gelijk.

Persoonlijk denk ik dat als je van alles 6/8 setjes heb, heb je ruim voldoende.

Je was toch regelmatig en een hele kast vol is overbodig, daar ze eruit groeien.

Gelukkig ben ik niet de enige met maagzuur problemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden