Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje: gefeliciteerd met je verjaardag!!! Een mooi begin van je verlof. Fijn dat het allemaal goed was bij de internist en dat je alleen in de ochtenden iets meer moet spuiten.

Melis: heb die documentaire ook gezien, was behoorlijk heftig idd. Merkte wel dat ik zo blij ben dat mijn ukkies nou al veilig ruim 32 weken bij me zitten. Komende week komt deel 2 trouwens. En dat jij nog zo'n stuk kan fietsen, 6 km. Jemig, volgens mij zou ik zowat niet meer weten hoe ik op die fiets moet komen met die buik van me haha.

Moontje: wat vervelend dat je zo aan het overgeven bent. Ik heb het van de week ook al een aantal keren gehad. Kwam door de ijzertabletten volgens mij. En ik heb er sneller last van als ik erg moe ben ofzo. En die buik zit dan idd erg in de weg bij overgeven. Hoop dat je nu alles kan binnenhouden. Wel fijn dat jouw verlof nou ook begonnen is.

Medusa: yeah, je mannetje weer thuis. Heerlijk voor jou en Ilona. Fijn dat je alle scenario's hebt besproken hoe het straks met jullie mannetje zal gaan. Dan hoef je dan niet in paniek te raken mocht hij toch spontaan thuis komen ipv de geplande ks.

Chris: lekker dat je ook alles aan het opruimen bent. Geeft een goed gevoel he om alles zo langzamerhand af te hebben. Hoop dat je katten er goed op reageren. Ik heb geen huisdieren, nou ja, 2 goudvissen, maar ja, die zullen het wel best vinden.

Vlinder: ja, zo'n zolder staat altijd lekker snel vol. Lekker om alles op te ruimen en dingen weg te gooien. Houd ik ook erg van, zeker nu.

Caro: boodschappen doen lukt mij ook steeds beroerder. Heb een kleine supermarkt hier om de hoek en daar loop ik nog wel eens heen. Maar de rest lukt niet meer. Doet manlief alleen of soms nog wel eens samen. Voel me daar idd ook wel schuldig voel, sowieso over de huishoudelijke dingen. Dat manlief dat dan allemaal moet doen terwijl hij de hele dag dan gewerkt heeft. Probeer af en toe wat te doen, blijf daar ook wel eigenwijs in.

Wil ook BV geven en moet idd ook nog een voedingsbeha geven. Heb van een vriendin van mijn moeder die kraamverzorgster is begrepen dat je redelijk de maat kan aanhouden die je nu hebt. En dat je dan het beste een beha kan kopen die je nu op zijn wijdst aankan maar die je dan nog wat strakker kan zetten omdat de omvang toch iets vermindert als je een tijdje bv geeft. Zal ook eens op de link kijken van Moontje, handig!

Onze ukkies zijn trouwens ook behoorlijk druk. Vooral 's middags en 's avonds. Zie nu ook steeds meer bulten in mijn buik verschijnen en mijn buik echt te golven. Echt grappig. Kan ook af en toe een handje of voetje pakken dat dan heen en weer schiet, zo bijzonder. Heb wel het idee dat ze vaak rustiger worden als manlief zijn hand op mijn buik legt. Zou wel handig zijn als dat straks ook zo werkt. Kan hij ze mooi rustig krijgen haha.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie felicitaties! Manlief heeft me verwend met een heerlijk geurtje en bloemen. Vandaag komt alle visite, heb ik wel zin in.

Het is toch best een gek idee, de laatste verjaardag zonder ons manneke. Hij was wel erg druk gisteren, net of hij wilde zeggen, ik ben er wel bij hoor haha.

ChrisH jij had het over een middeltje dat je bij de dierenarts gehaald had...ben de naam even vergeten, maar wat doet dat middeltje precies?

Moontje, goeie tip om ballonnen in de box te doen. Wij willen de box volgende week ook neer gaan zetten maar dan het liefst wel met boxkleed er in. Staat veel gezelliger. Ik ben ook benieuwd hoe onze kater gaat reageren op de kleine straks. Tot nu toe gaat hij kinderen die bij ons op visite komen angstvallig uit de weg.

Hoe gaat het nu met jou? Ik hoop dat je gauw opknapt.

Sissy wat leuk he dat je meisjes lekker druk zijn in je buik en dat je af en toe een handje of voetje kan pakken.

Medusa fijn dat jullie hebben kunnen bespreken hoe het zal gaan mocht je eerder bevallen. Geruststellende gedachte lijkt mij.

Manlief is zeker ook wel blij weer thuis te zijn?

Melis knap hoor dat je nog zo ver kan fietsen.

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Ansje, feliway scheidt een geurstof af die alleen katten kunnen ruiken, het lijkt op een geur dat katten zelf ook afscheiden. Ze zouden er rustiger van moeten worden.

Geplaatst

Wij hebben de box met bikkelde en ballonnen neergezet. Dat is toch hoe het straks ook is. Nu kijken ze nooit meer naar de box.

Gisteravond even bij de buren geweest en toen ik terug kwam weer alles eruit gegooid en daarna begon mijn man ook. Dus alle twee niet echt lekker vandaag. Zometeen naar de verjaardag van mijn nichtje die wordt twee en dan vanmiddag nog even lekker slapen.

Aasje veel plezier vandaag!

Geplaatst

He Moontje nog steeds? Maar als je man het heeft dan klinkt het toch als een virus van het een of ander. Misschien maandag toch even naar de huisarts dit lijkt me niet fijn...

Wij hebben vanmiddag ook een feestje: zusje van vriendinnetje dochter is 3 geworden. Mama is half indisch dus dat is altijd met veel en lekker eten! En laat ik nou weer 2 kilo zijn afgevallen! Bizar, ik ging weer eens op de weegschaal vanmorgen: 3 kilo meer dan voor de zwangerschap... Ben dus echt afgevallen nu als je kijkt dat de kinderen samen al meer dan 3 kilo wegen...

Heb net de K3 fiets van mijn dochter via Marktplaats verkocht, blijkt de dame die 'm kocht een tweeling van 5 te hebben! Dus die was helemaal enthousiast over mijn buik, hebben een tijd staan kletsen, kreeg van manlief op mijn kop dat ik haar niet had binnengevraagd... Zij was met 38 weken bevallen, 2 meiden, waren allebei onder 5 pond... Begin toch te denken dat die van mij al best groot zijn voor 2 met ruim 33 weken?

Fijne dag dames!

Geplaatst

Ansje nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Rustig aan vandaag, laat de visite je maar meehelpen.

Medusa, ik zou er niet te bang voor zijn dat je thuis bevalt.

Ik mag verwachten van je dat je goed naar je lichaam luistert en mocht er iets anders voelen dan je gewend ben ga je naar je VK of ziekenhuis en laat je jezelf controleren.

Melis, wat je schrijft over dat negen maanden lang lijkt aan het begin is waar.

Het is voorbij gevlogen, we hebben het nu al over de geboorte/pijnbestrijding en BV of flessenvoeding.

Ik wil nog geen afstand doen van mijn buik, ik vind het nog veel te leuk dat getrappel van binnen.

De tip van de katten kreeg ik ook van de kraamzorg.

Wat je ook kunt doen, is aluminimumfolie ondering leggen, dat flikkert en knispert dat vinden ze niets.

Daar onze katten ook op de slaapkamer komen, doe ik dat in het bedje, nu er nog niemand inslaapt.

Gisteren ben ik voor controle geweest bij de VK, ik ben een halve kilo aangekomen

De bloeddruk was goed 120/80 en het hartje klopte goed en de bewegelijkheid was super.

Ze ligt met haar hoofd naar boven en naar voren, eigenlijk gek om te zeggen maar ze kijkt de wereld in.

Ook al zit ze nog maar weinig, behalve licht en donker, over 2.5 week terug.

A.s. maandag de groeiecho om 16.00 uur ik ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.

Ga nu verder met mijn huisopruimen en vanavond naar de verjaardag van mijn zwager.

Geplaatst

sow Caro, wat een buik. Als ik dit zie en dan hoor wat jij toch nog allemaal doet en kan dan vind ik dat echt onvoorstelbaar goed van jou. Je houdt het goed vol.

Ik begin mijn buik nu al zwaar te vinden maar die is echt mini vergeleken met jou.

Geplaatst

Haha het was niet de bedoeling om jullie jezelf een watje te laten vinden hoor! Ik vind het ook zwaar maar gelukkig ben ik stevig gebouwd...

Grappige is dat mijn borsten bijna wegvallen en ik heb toch echt cup G... maar dat zie je nu nauwelijks.

Geplaatst

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuw, wat een grote tweelingbuik!! Allemachtig, hoe kan je nog lopen?

Ik vind dit al zwaar, laatst staan een tweeling dragen.

Geplaatst

Nou, net was ik niet zo'n held... twintig minuutjes gewandeld en steken! Heb man en kind verder laten gaan naar de speeltuin, ik op de bank een kwartier moeten bijkomen, pfff... Nu bed verschonen, heb besloten het "spatzeil" zoals mijn vriend het noemde, haha, er maar vast onder te leggen...

Geplaatst

Whahahaha.. Spatzijl! Leuke woordkeuze ;-)

Is dat een groot ding? Ik ben nogal groot en heb geen kippenkontje, dus mag een best formaat zijn wat mij betreft. Zit toch standaard in het kraampakket of is dat weer wat anders?

Geplaatst

In het kraampakket zit zo'n plastic zeil dat heel erg kraakt, dit is een soort waterdichte molton die ik 8 jaar geleden bij de HEMA heb gekocht, omdat ik dat gekraak van dat andere ding heel irritant vond. Je hebt ze ook bij thuiszorgwinkels. Het is groot genoeg voor je hele matras, de mijne is anderhalf persoons zeg maar, maar wij hebben twee losse matrassen dus ik heb 'm alleen op mijn matras gelegd en de zijkanten er onder gestopt...

Geplaatst

Wij leggen een oud matras op ons bed, omdat ik dat "spatzeil" zo warm vind.... Heb toch al last van opvliegers. Mochten mijn vliezen breken, gooien we daarna het matras weg. We hebben nog vier matrassen dus dat is niet zo erg.

Melis: ik heb ook zeker geen kippenkontje maar zo'n zeiltje past wel hoor. Overigens wat wel handig is fijn grote onderbroeken mee te nemen naar het ziekenhuis omdat ze je daar van die netonderbroeken geven en die zitten bij mij voor geen meter. Ik heb van die hemaboxers mee genomen daar passen de kraamverbanden ook goed in. Ook voor daarna fijn!

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

24 januari : Vlinder (groeiecho)

24 januari : Caroline (vk en controle gyn)

25 januari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Sissy (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Moontje, thanks voor de onderbroeken-tip.

Ik ben gisteren geslaagd bij de Zeeman; gewoon zwarte stretch onderbroeken. Zitten prima!

Eten jullie ook de hele dag door? Pfff, voel me echt een vreetzak :-(

Morgenochtend komt er iemand van het kraambureau thuis voor de intake, ben benieuwd.

Geplaatst

Melis, iemand zei dat de moltons ook bij de action verkrijgbaar zijn. Weet alleen niet of dat 2pers is.

Moontje, hoeveel ondergoed gooi jij in je vluchttas? En wat neem je voor jezelf mee voor na de bevalling? Ti's voor jou immers nog niet heel lang geleden, dus alle tips zijn welkom!

Geplaatst

Heb een stuk of 3 onderbroeken mee genomen. Verder 3 t-shirts (geen lichte kleuren), heb er zelf twee ondergekotst tijdens de bevalling. En voor naar huis een joggingbroek met een vestje en een shirt. O,ja bh natuurlijk.

Verder slippers en ik had geen badjas mee, maar die heeft manlief later nog gehaald omdat ik moest blijven. Een paar sokken voor als je koude voeten hebt ( had ik zeker geen last van).

Vergeet niet iets te snacken voor je man, hij mocht van mij in het begin niet weg en wij hebben natuurlijk wel 10 uur daar gezeten en hij kreeg toch wel honger (gek hè)

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

24 januari : Vlinder (groeiecho)

24 januari : Caroline (vk en controle gyn)

25 januari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

26 januari: Simonja (controle vk)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Sissy (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Vlinder en Caro veel plezier en succes bij de groeiecho en de vk.

Wel handig die tips van jullie wat je mee moeten nemen in de ziekenhuistas.

Melis, ik merk ook dat ik meer behoefte heb aan eten. Probeer me ivm suiker wel in te houden maar is wel moeilijk. het laatste trimester groeien de kleintjes heel hard en nemen veel energie bij je weg.

Hoe gaat het slapen bij jullie? Hier echt enorm slecht de laatste dagen..als ik niet wakker wordt van pijnlijk bekken dan wordt ik wel wakker omdat ik naar de wc moet.

Ben blij dat ik nu verlof heb, kan ik 's middags eventueel nog even bijslapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden