Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

bah melis...dat je bloeddruk weer zo hoog is. gelukkig heb je nu even geen klachten, maar wel fijn dat ze het toch in de gaten houden. nog even meid, dan is je mooie prinsje op deze aardbol. ik eet mij helemaal scheel aan beschuit met roze muisjes, hihi.

meduus, hoop dat je geen ks krijgt, maar alles voor de beeb en vooral ook voor jezelf toch?

voor een paar tweelingmama's (caro en sissy geloof ik?) bijna, nog een paar dagen :) en de rest, jullie hoeven ook niet zo heeeeeeel gek lang meer, wat gaat de tijd snel he :)

mijn dochter is alweer 4 weken *zucht* alsof het gisteren was :( geniet nog maar lekker van de buiken ook al zitten ze in de weg :)

veel liefs

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier beginnen mensen ons ook al te stalken, haha! Vriend van mijn vriend zou langskomen, had kennelijk al een paar keer gebeld, waren in gesprek en begon met: "Wat is er aan de hand?" En het dorp van mijn schoonmoeder is ook in rep en roer...

Sissy is al bevallen hoor Benbri... je bedoelt Chris denk ik?

Geplaatst

Jaja, eindelijk is ook mijn verlof begonnen. Vandaag een super leuk en gezellig afscheid gehad.

Controle bij de vk was goed. Bloeddruk 125/80. Wel iets hoger dan normaal maar nog goed voor mij.

Volgende week weer op controle. Beeb was wel al aan het indalen maar ligt nog los in mijn bekken.

Geplaatst

Simonja, wat fijn jij nu ook eindelijk verlof, heeft nu iedereen in Maart verlof??

Benbri, zoals het er nu voorstaat wordt het een ks, maar dat wordt de 29e verder besproken.

Geplaatst

Simonja, fijn dat je verlof is begonnen en dat de controle goed was.

Zelf vind ik een wekelijkse controle gewoon nodig. Het gaat tot nu toe idd goed, maar wie kan mij garanderen dat dit zo blijf? Niemand! Ik vond de gyn vandaag erg afwachtend. Ik heb nu wel veel lichamelijke pijntjes, die gelukkig voor de baby's geen kwaad kunnen. Maarom dit nou tot week 40 vol te houden? Eerst week 37 halen en dan verder maar zien.

Geplaatst

Zo... bed op klossen gezet maar dat is hoog! Ik kan niet eens meer op de rand gaan zitten, pfff kan me niet herinneren dat het zo hoog was. Ik had eigenlijk de middenmaat willen hebben maar daar hadden ze er maar 4 van en ik heb er 7 nodig. Morgen moet ik de rolstoel terugbrengen die ik toen voor de Efteling had geleend dus ik ga toch vragen of ze middenmaat kunnen regelen ergens, dit is een beetje overdreven... Hoop dat ik niet met mijn slaperige hoofd uit bed val vannacht...

Welterusten!

Geplaatst

Nee, wordt om 10.20 uur verwacht..

Bd blijft hoog, heb net gemeten :(

Wacht gewoon straks de zkh meting af.

Succes met je controle straks, hopelijk is alles nog steeds binnende grenzen bij je en kun je met een gerust hart toeleven naar dinsdag!

Geplaatst

Caro,niet uit bed gevallen :-)

Melsi, geen gekke dingen uithalen he zo op het eind van je zwangerschap, en anders zit je al wel veilig termijn voor een geboorte.

Ilona gister heel erg huilend uit bed gehaald met heel erg oorpijn, het lijkt nu nog mee te vallen en hoop met neusspray en zo hoop ik oorontsteking te kunnen voorkomen.

Geplaatst

Hoi hoi, nee ik ben niet uit bed gevallen maar ik ga na de controle wel vragen om iets lagere klossen. Er in gaat makkelijk en is zelfs handig maar er uit... ik ga altijd eerst even zitten op de rand voordat ik opsta om duizeligheid te voorkomen en als ik dat nu doe raak ik met mijn voeten de grond niet. Ik voel dan meteen het bloed naar mijn voeten stromen en dat is in mijn geval van vocht vasthouden en dikke voeten heel irritant!

Overigens ging ik net even liggen na het douchen en werd ik nu weer misselijk wakker. Iemand van jullie nog wel eens misselijk in deze fase van de zwangerschap of ligt het aan mij? Moet er over een uur weer heen dus toch maar even vragen...

Geplaatst

Joepie Melis - weer een week verder ;-). Maar wat een gedoe met je bloeddruk zeg! Ben benieuwd wat ze in het zh zeggen! Dit keer wat lekkers mee genomen ;-P?

Caroline - ik heb de laatste weken soms als ik 's nachts in bed lig idd ook een beetje een misselijk gevoel. Nog geen ene keer over hoeven geven, maar dan wel het gevoel dat ik even niet teveel moet draaien / bewegen om erger te voorkomen... Gelukkig gaat het dan telkens wel weer snel vanzelf weg / val ik weer in slaap...

Geplaatst

Ik heb zo'n hekel aan co-assistentes, grrrr...!

Voel me net een junk die niet normaal kan functioneren en dan moet ik ook nog 's 3000x m'n verhaal doen tegenover 24 verschillende soorten ' artsen '.

Ondanks dat ik me nogal cracky voel, gaan ze voor nu geen actie ondernemen. Ik moet a.s. donderdag terugkomen en vanaf dan zullen ze elke controle gaan checken of ik iets van ontsluiting heb zodat ze me kunnen inleiden.

De gyn wil namelijk niet inleiden als alles nog potdicht zit van onderen i.v.m. de risico's die dit met zich meebrengt.

Bloeddruk was nu weer gezakt en acceptabel; 140/90.

Ik ga verder spacen en en ff shoppen op Wehkamp.nl :-D

Fijne dag meiden!

Geplaatst

snap wel dat ze niet willen inleiden als je nog geen ontsluiting heb, snap niet dat je 3000x je verhaal moet doen, daar hebben ze toch dosiers voor.

hahaha is dat wel een goede combi, spacen en shoppen op wehkamp???

Mijn kast puilt momenteel uit van de babykleding, heb ondertussen zooooveeeeeeel gekregen ik had zelf achteraf niets hoeven kopen, zit ook een ontzettend leuk vestjasje bij hopelijk is het nog koud genoeg in maart :-)

Ilona is bij opa en oma en gaat straks schaatsen, ik ga ff een poos onder de douche zitten en een tukje doen

Geplaatst

Ik snap het ook hoor, je moet niet teveel tegen de natuur in gaan. Ergens hoop ik natuurlijk dat meneer zichzelf aankondigt, dat is het beste voor iedereen.

In zijn belang space ik nog wel een paar dagen verder.

Heb wehkamp.nl maar weggeklikt. Ben op zoek naar een leuk huispak voor na de bevalling, maar kan nergens wat leuks vinden.

Iemand suggesties/ideëen?

Medusa, een warme douche is heerlijk nu. Geniet ervan!

Ik ga ff slapen!

Geplaatst

Ik had daar ook al voor zitten speuren op wehkamp, heb besloten om het maar te doen met de spullen die ik heb, kon niets geschikts vinden, weet ook niet precies welke maat ik moet aanhouden weet niet hoe snel mn buik slinkt.

Ik stap onder de douche spreek je later weer xxx

Geplaatst

Hoi, weer terug. Bloeddruk was verbazend netjes: 130-90, heb ik eigenlijk al jaren, ook zonder zwangerschap. Wel verteld van het misselijk zijn dus voor de zekerheid bloed prikken en plassen... Moet om 4 uur bellen straks voor de uitslag. De gyn is erg voorzichtig met me!

Er was een co assistent bij en toen we zeiden tot dinsdag dan zei ze heel blij: oh, dan ben ik er ook, dat is co-assistentendag! Dus ik zal de kamer wel vol hebben de hele dag, leuk voor ze , een tweeling... Nou ja, moet ik me maar op instellen dan... Hoef in ieder geval geen verhaal meer te doen...

Nu nog even proberen een tukje te doen, morgen komen de nieuwe klossen dus nog een nacht op het super (te) hoge bed, nou ja...

Geplaatst

Netjes je bloeddruk caro, weet je al de rest van de uitslag??

Dit is de 2e dag dat Ilona bijna de hele dag weg is, wel heeeeerlijk die rust en smiddags ff kunnen liggen maar voelt ook wel raar om haar niet hier te hebben.

Ze is bij opa en oma en die doen leuke dingen met haar dus voor is het wel leuk.

Bijna alles wordt me uit handen genomen, gister boodschappen lijstje naar mn vader gemaild en zijn vandaag door hem gebracht, maandag komt vriendin schoonmaken, ik word zo opgehaald om bij mn vader te eten, ik wordt nog een lui mens op deze manier, ff paar dagen vind ik wel lekker, moet voor mijn gevoel echt bijkomen, maar ik ga geen 7 weken op de bank liggen wachten om te gaan bevallen.

Geplaatst

De controle gisteren was weer goed, kleine is al helemaal ingedaald vandaar die pijn van onder. Het wordt in ieder geval geen kleintje als ik over tijd ga kan het zelf zijn dat ie tegen de 8pond komt hoop t niet. bd was 120/70 dus keurig alleen zit een beetje met mn gewicht. nu zon 17kilo aangekomen en vind t best wel veel. de vk zei er niets over maar zelf vind ik dit toch niet helemaal prettig.

Heeft er iemand nog tips voor vocht vasthouden in benen/voeten? krijg mn sokken niet eens meer makkelijk aan.

Vandaag eindelijk een dagje alleen gehad en vond het super. Lekker wat dingen op mn gemak kunnen doen hier in huis.

Melis balen dat je bloeddruk weer zo hoog is en dat je aan de medicijnen bent. Hoop dat het hier bij blijft voor je.

Wel lastig dat je zo duf bent en dat je dan ook nog eens je verhaal zo vaak moet doen in het zkh.

Medusa balen dat je man weer weg is, maar gelukkig voor het laatst voor de bevalling nog lekker geslapen vanmiddag?

caro vind je het niet vervelend als er strax zoveel mensen aan je bed staan als je aan t bevallen bent. En ben je al helemaal naar dinsdag toe aan het leven. Ben heb je eindelijk je wondertjes in je armen.

simonja jij ook eindelijjk verlof lekker geniet ervan. leuk dat ze op je werk er een heel afscheid van gemaakt hebben.

ga eten man en kind zijn er

Geplaatst

Veer ik heb helaas geen tips, mijn voeten en onderbenen zijn olifantenpootjes... alleen zoveel mogelijk met ze omhoog zitten en je bed aan de onderkant omhoog doen, maar echt helpen doet het niet. Bevallen schijnt het enige te zijn... :-) Ik loop al de hele zwangerschap zowat op blote voeten...

Tja al die mensen aan mijn bed zal ik met een tweeling toch wel krijgen want het blijft iets bijzonders denk ik... Als ik er gek van word kan ik er misschien iets van zeggen? Denk trouwens dat ik er in het heetst van de strijd nauwelijks erg in heb, dan ben je toch meer in jezelf gekeerd...

Heb gebeld voor bloeduitslag en urine en niks geks te vinden. Misschien zijn het toch spanningen dan. Er is ook steeds wat, nu weer linksonder steekjes... Ja, leef wel erg toe naar dinsdag, nu ik het eenmaal weet ben ik er echt wel klaar voor... Gelukkig morgen weekend en dan gaat het echt hard.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden