Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh oh die bloeddruk... het is echt een probleem bij ons allemaal zowat in de laatste fase...

Melis hetzelfde als jij: Methyldopa. Ik begon met 250, toen 500, een week 750 en de afgelopen week de hoogste dosis die je mag hebben, dus 1000... Ik had op de derde dag wel bijwerkingen: inderdaad duizelig en snel moe. Heb dan ook braaf geen auto gereden 3 dagen. Maar je lichaam went er kennelijk snel aan.

Ansje we waren op dezelfde dag uitgerekend en nu scheelt het een paar dagen, ben je blij dat je het weet?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

9 februari : Veer (controle vk)

10 februari : Melis25 (controle gyn)

13 februari : Moontje controle gyn

17 februari : Rican(controle vk)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

Ansje, fijn dat je een datum heb, maar ook spannend, nog 10 dagen en dan ben je mama :-)

Wat een gedoe met bloeddrukken zeg, gaat goed zo.

Simonja, fijne dag morgen met je afscheidsfeestje.

Ik voel me errrrrg K, manlief net weer weg gebracht, hij is weer werken voor 3 weken voel me er behoorlijk ellendig bij.

En heb vandaag heel erg pijn in mn rechterheup, het lijkt wel of er iets verdraaid is maar niet terug gedraaid, kan amper lopen en heb de tranen in mn ogen van de pijn.

Geplaatst

Oh, wat vervelend Meduus.. :-(

Begin maart komt ie weer terug?

Laat je emoties maar ff lekker de vrije loop hoor, het is niet niks!

Knuffel vanuit Almere

Geplaatst

Ziek kind met 38.9 koorts... Als ze me maar niet aansteekt... kan ik effe niet gebruiken.

Blij om weer thuis te zijn Melis?

Sterkte Medusa, laatste keer dat ie weg is toch?

Geplaatst

Ja laatste keer, hij komt 1 Maart thuis en is dan 9 weken thuis gelukkig.

Wat balen van je dochter, inderdaad als ze je maar niet aansteekt

Thanx Melsi

Geplaatst

Medusa je moet je man weer een paar weken missen lees ik? Balen weer maar gelukkig is het de laatste keer voor de bevalling. Als je jezelf dan niet helemaal goed voelt is het extra moeilijk als hij dan weg moet. Sterkte en we slepen je wel door die weken heen:)

Caro ja ik ben wel blij dat ik datum weet nu, kan ik er echt naartoe leven en nog de allerlaatste dingetjes regelen voor de geboorte. En hoe is het voor jou dat je nu de datum weet? Beterschap met je dochter!

Melis een beetje bekomen van de schrik van de hoge bloeddruk?

Het is wat met die bloeddrukken hier, ik ben wel een van de uitzonderingen, bij mij was hij gelukkig weer goed. 130/70 en daar zit ik gemiddeld altijd wel op.

Geplaatst

Ik leef er nu erg naartoe Ansje, zeker omdat ik steeds meer last krijg van de ongemakken! Ja, ben er dus wel blij mee!

Inderdaad goeie stok achter de deur voor de laatste dingen, zoals voor mijn vriend het plankje ophangen! Heb trouwens een foto van de kamer bij de DIK en DUN meisjes geplaatst...

Geplaatst

Heerlijk thuis in m'n eigen bed. Ben alleen zo duf als een konijn, lijk wel stoned.

Ga nu lekker slapen.

Hoe is het met je dochter Caro?

Simonja, Veer en Chris, succes morgen met jullie controle.

Geplaatst

Caro en Moontje, waren jullie ook zo duf en slaperig toen jullie met de meds begonnen? Ik ben net pas wakker... Heb maar liefst 14 uur geslapen!

Voel me net een junk!

Geplaatst

Melis wat vervelend dat je je zo duf voelt, het zullen de bijwerkingen wel zijn, lekker aan toegeven hoor, blijkbaar heb je het nodig!

Ik liep gisteren in de V&D en werd aangesproken door twee meiden van fotoafdeling die vroegen of ik wilde raden hoeveel hartjes er in de glazen pot zaten die ze bij zich hadden.

Daarmee kon ik een fotoreportage laten maken en een gratis foto krijgen. Nou altijd leuk natuurlijk. Werd ik vanmorgen gebeld dat ik gewonnen had! Helemaal leuk, zaterdag samen met vriendlief nog een mooie reportage met dikke buik. Dat kan nog net.

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

13 februari : vlinder (controle VK)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

Geplaatst

Caro, beterschap voor je dochter!

Medusa, jammer dat je man weer een paar weken van huis is. Lijkt me niet fijn.

Vandaag weer controle gehad. Het liep allemaal uit, want mijn vaste gyn was ziek en de vervanger moest van iedereen eerst het dossier lezen.

Allereerst heb ik vanochten bloed laten prikken voor mijn schildklier en ik moet nog wat extra slikken aan thyrax. Dat is dan voor het eerst sinds lange tijd.

Bij de groeiecho bleek dat er nog genoeg vruchtwater is en dat beide kindjes ongeveer 2750 gram zijn. Ze ontwikkelen zich elk nog steeds als hoe een eenling zich ontwikkelt. Daarna de controle van de gyn. Van een indaling is nog geen sprake, hoewel ik wel had aangegeven dat ik nu regelmatig steken in mijn liezen en ook in mijn dijen heb. Bloeddruk was goed. Ze wilde me weer over 2 weken zien, maar mijn man en ik hebben aangegeven dat wij ons toch prettiger voelen bij een wekelijkse controle. De zwangerschap gaat tot nu toe goed volgens de gyn. Ze noemde het een `saaie`zwangerschap, maar dat is juist goed. Volgende week donderdag weer controle. Je weet immers maar nooit wanneer het toch minder gaat. Ik heb wel aangegeven dat ik het fysiek (rug en bekken) wel erg moeilijk heb. Maar goed, ik ga zo maar weer eens rusten / slapen.

Controle/echo/afspraak:

13 februari : vlinder (controle VK)

16 februari: ChrisH (controle gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en een babyBOY!)

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

Geplaatst

Chris, wat fijn dat de controle goed was en dat je kindjes zo goed groeien! Saaie zwangerschap of niet, je hebt het vast zwaar en ik heb dan ook veel respect voor je!

Medusa, gefeliciteerd met je 33 weken mijlpaal!

Ansje, wat leuk dat je die fotoshoot gewonnen hebt! Zo heb je toch nog een leuke zwangerschapsreportage zo vlak voor het einde! :-)

Caro, waar hang je uit? ;-)

Hier nog steeds zo stoned als een aap en zo duf als een konijn, ik ben niet vooruit te branden. Ik vind deze medicijnen maar niks, voel me er helemaal niet prettig bij. Ga morgen maar eens vragen of dit echt nodig is gezien ik morgen 36 weken onderweg ben.

Geplaatst

Chrish, wat fijn dat iedereen weer goed gekeurd is en dat je een "saaie "zwangerschap heb, maar wat melsi ook zegt, het is zwaar genoeg.

Melsi, stoney aap hahahaha, nee is niet leuk om je zo wazig te voelen, maar de bijwerkingen zouden toch maar iets van 3 dagen duren dat is misschien te overzien.

Ik heb vanmiddag een broodrooster gekocht heb al zooooo lang zin in geroosterd brood, heb ik 4 boterhammen weg zitten werken, ze waren heeeeeerlijk maar liggen nu zwaar op de maag.

Geplaatst

Ja, dat staat wel in de bijsluiter. Maar ik ga morgen vragen wat het plan van aanpak is/wordt. Ik had geen klachten en toch is m'n bloeddruk zo achterlijk hoog. Ik voel me net een tikkende tijdbom..

Morgen weten we hoop ik meer!

Ooooooh, geroosterd brood, heeeerlijk! Wat heb je erop gedaan?

Ik zit lekker een Granny Smith te schillen :-D

Geplaatst

@melis: ik had er de eerste dagen ook last van. Gaat echt snel over. Stoppen lijkt me niet echt een optie ands heb je kans op zwangerschaosvergiftegng of Hellp. Heb in het begin ook gevraagd of er geen andere med waren, maar die schrijven ze niet voor omdat ze niet weten wat het effect op de baby is.

Ansje : leuk die fotoshoot!

Chris: wat fijn dat alles goed gaat, ik zou in dit stadium ook elke week op controle willen als ik jullie was. Wat een super mooi gewicht voor een tweeling!

Ben net terug van de kapper, weer helemaal mooi. Sta ik tenminste wel goed op de foto als ik bevallen ben en niet zoals vorige keer met heel veel uitgroei.

Geplaatst

Ja morgen sowieso maar plan van aanpak vragen, wie weet zeggen ze wel met 38 weken inleiden dan is het mooi geweest.

Moontje weer mooi voor je bevallings fotoo's :-D

2 met pindakaas en hagelslag en 2 met kaas, ik heb nu ook een granny voor me liggen :-D

Geplaatst

"Caro, waar hang je uit? ;-)"

Ik ben er hoor Melis maar nog niet online geweest, heb vandaag een echte rustdag... Mijn dochter is thuisgebleven van school en ik zelf heb ook veel in bed gelegen en geslapen. Eigenlijk ben ik net pas een half uurtje aangekleed, ik vond dat ik er maar eens aan toe moest geven, zo'n beddag. Wilde nog de deur uit voor nieuwe gymschoenen voor dochter maar besloten dat morgenochtend op weg of terug van het zh te doen.... Nu even verder met de etiketten voor het geboortekaartje, de proefdruk kwam vandaag binnen en is leuk geworden!

Bij mij duurde het dus 2 dagen Melis maar toen sloeg het ook in en heb ik veel geslapen, je moet ze blijven nemen hoor, nu kun je niet meer terug, morgen zal het beter gaan.

Chris heel goed dat je gezegd hebt volgende week, twee weken is toch veel te lang in deze fase met een tweeling?

Raar voorstel!

Ansje wat leuk die foto!

Geplaatst

Wil je niet ter verantwoording roepen hoor, maar gebeurd niet vaak dat ik ne zo weinig online zie, vandaar ;-)

Geef je groot gelijk dat je lekker een rustdag hebt genomen, groot gelijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden