Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is eigenlijk precies wat het woord zegt, een lang draadje wat ze bij je baarmoedermond doen en dat werkt eigenlijk hetzelfde als die vaginale pillen, het ene zh werkt met de veter en een ander weer met die pillen.

Geplaatst

Een reetveter? Zo noemden wij vroeger strings altijd, haha! Ik zie het wel, hebben ze me nog niet verteld, ze gaan beslissen ter plekke als ze zien hoe de stand van zaken is...

Nou, Zeeman op zaterdag doe ik ook niet meer, pfff... De boxpakjes waren al op, alleen nog in maat 68, heb nog net twee rompers met korte mouw en 4 basis rompers zonder mouw kunnen scoren... Verder niks, nou ja.

Daarna nog naar het ijs gelopen waar volop geschaatst wordt, koud!!! Man en dochter zijn iets aan het bakken, cakejes denk ik, ik zie het straks wel, ga even mijn bedje in!

Geplaatst

Caro, ik heb 3 boxpakjes maat 50/56 die mag je wel hebben, 1 is er wit 1 is er creme en 1 is er wit met blauw randje.

1 heeft geen mouwen, 1 heeft korte mouwen en 1 heeft lange mouwen.

Het is van dat teddy spul.

Geplaatst

Nou in het Zh geweest en de arts was er niet van overtuigd dat het een schimmelinfectie was en heeft het op kweek gezet. Krijg het maandag of dinsdag te horen... Dus nu maar afwachten. Het is niet mijn dag vandaag, slecht geslapen, pijnen mijn bekken, hoofdpijn, harde buiken en die mogelijke schimmelinfectie ... Dochterlief wilde vandaag niet echt slapen dus heb ik overdag ook niet geslapen grrr heb nog geprobeerd om er bij mijn vader te aten logeren maar die moest weg. Nu maar hoen dat ze morgen wat uitslaapt.

Wilde mijn schoonouders ook nog langs komen, maar gelukkig heeft mijn man gezegd dat vandaag niet zo slim was, dus nu komen ze morgen.

Net appeltaart gebakken en nu lekker op de bank met een tijdschrift.

Die boxpakjes heb ik nooit gehad, vond het zo onhandig met verschonen...

Geplaatst

Lief van je Medusa maar wil je niet even afwachten tot je eigen kind geboren is? Misschien komt het door de kou buiten maar het lijkt me ineens zo warm en knus zo'n pakje...

Net een leuk staaltje zwangerschapshormonen: ik gooide een kop hete koffie over me heen, schrok daar zo van dat ik begon te huilen... Tsss, vriend zei het wordt tijd dat ze er uit komen, hij vond het maar raar geloof ik haha. Ikzelf eigenlijk ook trouwens.

Geplaatst

Caro, ik weet zeker dat ik ze niet ga gebruiken, zeg maar stuur ze maandag zo naar je op als je wilt :-)

Moontje, als het geen schimmel is wat zou het dan kunnen zijn, of heeft de arts dat niet gezegd??

Inderdaad vandaag jou dag niet, lekker vroeg naar bed :-)

Caro, dat waren inderdaad je hormonen :-D wordt er zelf ook gek van nog maar 3 daagjes 2 eigelijk dinsdagochtend moet je er al zijn.

Geplaatst

Zoals het er nu naar uit ziet wordt het volgende week weer een stuk minder koud!

Manlief snurkt al de hele nacht, wordt er agressief van! Wat een rotgeluid..

Oh ja... Whitney Houston is overleden...

Geplaatst

Hoop dat je nog wel iets geslapen hebt ondanks het gesnurk van je man.

Zelf ook een slechte nacht achter de rug vaak wakker om naar de wc te gaan en dan wakker liggen van buikpijn. Strax nog naar m'n moeder die is jarig misschien dat ik daar nog even op bed ga.

Moontje balen dat ze niet zeker weten wat het is en dan ook nog een heel weekend wachten op de uitslag heb je wel iets meegekregen voor een eventuele schimmelinfectie.

Ik was zaterdag ook even in de zeeman en wist niet hoesnel ik er weer weg moest zijn wat een drukte. Nog wel even wat bij de prenatal gekocht. Daarna heeft mijn man daar ook kleertjes gekocht en dan in de juiste kleur ben benieuwd. Hij heeft zich naar mijn idee nog helemaal niet versproken vind t knap van hem.

Ik herken het wel hoor moontje zo een dag waarop dochter lief ook niet echt doet wat jezelf graag wilt en als ze dan ook nog eens niet echt wil slapen baal je helemaal is voor mij ook echt een rust moment en doe dan helemaal niets. Hopelijk is t eenmalig dat ze niet slaapt, kan jij je rust ook weer pakken smiddags. En hoe smaakte de appeltaart?

Caro fijn hè die hormonen wordt er zelf af en toe ook helemaal gek van. Nog 2 nachtjes en dan gaat t voor jullie beginnen spannend.

Wat betreft dat vocht in m'n benen lig al bijna heel de zwangerschap met m'n benen omhoog en dat helpt niet echt. Merk gewoon dat als ik ook maar even m'n benen laat hangen zeg maar dat t vocht er naar toe loopt begint dan te kloppen en doet zeer. Heb alleen nog sportschoenen die ik aan kan ziet er heel leuk uit onder een jurk haha, maar ook die moet ik echt heel los doen willen m'n voeten niet afknellen. Bij de vorige zwangerschap ook veel last van gehad. Nou ja nog even volhouden zolang kan t niet meer zijn.

Die boxpakjes vind ik zo schattig heb er nu 1 gekocht van Nijntje maar weet van de vorige keer dat ik ze bijna niet aandeed. Kijk wel misschien vind ik ze nu in een keer super handig.

Jullie nog plannen voor vandaag fijne zondag allemaal.

Geplaatst

Moontje, waarschijnlijk geen schimmelinfectie dus, ben benieuwd wat het dan wel is. Maar vervelend blijft het wel.

Veer fotoshoot was leuk! Ik ben heel benieuwd hoe de foto's geworden zijn. Na de bevalling gaan we ze bekijken.

Melis, vervelend he zo'n man die snurkt, die van mij kan er ook wel wat van, gek wordt je er soms van, want je wilt wel je nachtrust natuurlijk.

hoe lang moet je die medicijnen nog gebruiken?

Caro fijn dat je er klaar voor bent dinsdag! Hier beginnen de zenuwen een beetje te komen, maar dat is meer omdat ik niet weet wat me te wchten staat qua pijn en hoe dat zal zijn.

Gisteren had ik ook niet zo'n al te beste dag op het eten met manlief na dan:) We waren bij Xenos om een etagiere te ruilen want die ik had gekocht zaten allemaal krassen op. Dus ik de winkel in om dat ding te ruilen. Bij elke doos die ik openmaakte zat er wel een beschadiging op dus besloten een andere te kiezen. Sta ik in de rij bij een of ander studentje, na een half uur éindelijk aan de beurt want het duurde nogal even. Zei hij dat hij dat niet mocht doen omdat hij een of ander pasje niet had. Kon ik dus weer achter in een andere rij aansluiten en het was al zo druk. Nou ik dacht te ontploffen en heb me ook even flink laten horen. Don't mess with a prenant woman. Die hormonen toch, dit heb ik anders nooit zo hahaha.

Geplaatst

Leve de hormonen! Ik zei gister al: eigenlijk heb ik het maar een paar keer gehad, dat ik een uitbarsting had en later dacht: mmm dat kwam toch echt door de zwangerschap...

Leuke plannen voor vandaag: slapen! Wat een ontzettend slechte nacht heb ik weer gehad, letterlijk 10 keer gaan plassen en of dat andere er nog bij, pfff... Ik denk dat ik elk half uur op de klok voorbij heb zien komen.

Man en dochter zijn nu beneden een beetje aan het opruimen. Ze heeft zoveel troep, lees: knutselspullen enzo staan dat ze wat naar haar eigen kamer moet brengen en vooral: weggooien, maar dat laatste is heel moeilijk. Ze heeft natuurlijk altijd het rijk alleen gehad en ik wil niet helemaal haar spullen verbannen maar er komt zometeen weer zoveel bij... o.a. de box die nog in elkaar gezet wordt en zo groot wonen we niet.

Nou ja, ik ga zo maar eens terug naar bed... moet toch proberen wat energie op te bouwen voor dinsdag.

Straks even kijken voor een nachthemd dat van voren open kan, had vannacht bedacht dat dat vooral in het ziekenhuis wel handig is voor de borstvoeding. Heb 3 nachthemden in mijn koffer zitten maar geen een kan open van voren. Stom dat ik het nu pas bedacht heb!

Geplaatst

Veer, balen dat je dochtertje gister niet wilde slapen, vandaag weer ff inhalen.

Ilona slaapt al heel lang smiddags niet meer en is heel actief, ben er wel blij mee dat ze nu in de 3 weken dat papa weg is vaak naar mn vader gaat.

Volgens mij kan je aan het vocht weinig doen, heb er nu niet veel last van, de vorige zwangerschap wel.

Gisteravond Ilona weer beneden helemaal huilend, heel erg pijn in dr oor.

Ze wil niets innemen, geen vloeibare paracetamol, geen kinder asprine, neusspray en oorsdruppels, alleen hoestdrank.

Nu is er niets aan de hand met haar, alleen verkouden. ben bang dat het door gaat zetten naar echt oorontsteking.

Wat kan ik doen om haar dan het wel in te laten nemen, handen vasthouden en dwingen lijkt me niet.

Geplaatst

Ik doe die vloeibare paracetamol al door siroop heen maar het moet een hele grote volle beker zijn wil ze het niet proeven, en dat drinkt ze niet in korte tijd op.

Het smaakt niet vies, snap niet dat het er niet ingaat. net als de neus spray en oordruppels doet geen zeer of zo en toch lukt het niet.

Geplaatst

Medusa, lastig dat je de paracetamol er niet in krijgt bij Ilona. Behalve de gegeven tips zou ik het ook niet weten!

Caro, nog een beetje slaap kunnen pakken vandaag?

Ik heb weinig tot niets te melden, ben beetje duf.

Geplaatst

Net wakker... weer beetje misselijk, pfff. Eigenlijk mengeling tussen misselijk en maagzuur. Hou het maar op zenuwen ofzo, voel me beetje belabberd in het algemeen...

Geplaatst

Net een halve appel en een mandarijn gegeten... die laatste twijfelde ik over want zuur maar schijnt redelijk goed gevallen te zijn. En inderdaad zo een kopje thee, eerst nog even verder met mijn nachthemd-met-knoopjes zoektocht...

Ach, buiten is er toch niks te beleven, nog steeds koud maar niet meer dat lekkere zonnetje...

Geplaatst

Caro, hopelijk gaat je misselijkheid toch nog over en kan je wat energie opbouwen voor dinsdag.

Medusa, vervelend dat ze zo vaak last heeft van haar oren. Zou ook niet weten hoe je het erin krijgt.

Hier ook een brak dagje. Vannacht 3 uur wakker gelegen dus net samen met Wessel naar bed gegaan. Nu rustig aan op de bank.

Manlief heeft samen met Wessel een cake gebakken. Lekker hoor!

Geplaatst

Caro, hoe is het met je misselijkheid?

Medusa, is het inmiddels al gelukt om Ilona paracetamol te geven?

Moontje & Vlinder, alvast succes voor de controles morgen.

Geplaatst

Mwah, komt en gaat de hele dag. Net een klein beetje preischotel van mijn schoonmoeder uit de vriezer gehad, daarna vanillevla, dat laatste vond ik beduidend lekkerder...

Ik kwam net de trap af en mijn vriend stond beneden en keek hoofdschuddend naar mijn buik en zei: ik ben het nou wel zat hoor! Klonk heel onaardig maar zo bedoelde hij het niet. Hij ziet hoeveel ongemak en gedoe ik de laatste weken heb en vindt het gewoon tijd dat ik ze "er uit poep" zoals hij het noemt...

Geplaatst

Het gaat vandaag weer goed met Ilona, het zijn momenten zoals gisteravond dat ze ineens heeel erg oorpijn heeft enzo.

Ik drink me suf aan de melk, terwijl ik dat niet lus maar tegen het zuur en ongemak uit mn maag.

Misschien morgen maar vla halen das wel lekker.

Caro, hopelijk verloopt het voorspoedig dinsdag, heb je geregeld dat er gepost wordt na de bevalling :-) we willen het zo snel mogelijk weten uiteraard.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden