Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb een telefoon uit het jaar nul - kan er alleen mee sms-en en bellen, dus Bri - het zullen toch echt de ouderwetse smsjes worden dan :-)...

Geplaatst

Haha.. Nou, het komt op hetzelfde neer, alleen whatsapp is gratis!

Ik vind Vlinder toch wel erg stil, joehoe....!!!! Normaliter laat ze altijd vrij stipt weten hoe een controle was.

Geplaatst

hihi, ink....ik heb ook geen whatsapp hoor whahaha, dus al had je dat willen doen, dan had ik niet terug kunnen whatsappen :) wat zijn we heerlijk ouderwets.

melis, wat was jij vroeg aan het spoken zeg :)

Geplaatst

Yeah Veer, gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wil je ook graag thuis bevallen?

Manlief had nachtdienst en dan kan ik vaak na m'n plaspauze niet meer slapen, vandaar Benbri..

Geplaatst

Caro een jongen en een meisje!! Van harte gefeliciteerd! Rust nu maar lekker uit en daarna lekker genieten. Ben benieuwd hoe het allemaal is verlopen.

Melis, je zat goed hoor, Vlinder had gisteren een afspraak staan...hopelijk horen we vandaag iets van haar.

Ook ik hou wel wat vocht vast, ik merk het als ik mijn sokken uitdoe, dat de strepen in mijn huid staan.

Lekker dat je nog even uit eten bent geweest met manlief. Hebben wij afgelopen zaterdag ook nog gedaan. Al was de kleine er ook bij want we praten nergens anders meer over haha.

Medusa hoe gaat het met jou? Wat fijn dat je hulp hebt als je er even doorheen zit. Zulke mensen om je heen zijn goud waard.

Ik merk dat ik steeds meer klaar ben voor zaterdag. Alles thuis is gebeurd, tas staat klaar, geboorteplan ook klaar. Laatdekleinemaarkomen.

Geplaatst

Ansje - als het even meezit, ben je a.s. zaterdag gewoon mama! Wauw..

Ik herken wat je zegt hoor, hier is ook alles klaar en vragen we onszelf elke dag af of hij die dag geboren zal worden (ondanks dat het nog net niet mag eigenlijk). Vrijdag 37 weken!

Ik ben ook zoooooo nieuwsgierig & ongeduldig! Ook ben ik heel benieuwd naar de bevalling!

Geplaatst

Goedemorgen, misschien hebben ze vlinder wel gehouden in het zh, zoals we lezen heeft niet iedereen internet of whattsapp net als ik.

Veer, joepie 37 weken je mag officieel bevallen :-)

ja ben heel blij met de hulp om mij heen, ik baal er verschrikkelijk van dat ik het nodig heb, ik wil eigenlijk ff naar een paar winkels kleine dingetjes halen en moet wachten tot morgen dat mn vriendin kan.

Ansje, wat spannend voro zaterdag.

Ik was ook heel rustig de dagen voor het inleiden toen, dat verbaasde me, je verwacht anders.

Ben erg benieuwd hoe het met Caro is en hoe het vergaan is.

het is 15 feb en de maart meisjes beginnen al kriebels te krijgen

Geplaatst

Ik baal even enorm van mijn katten. Ze trappen elke dag zoveel korrels uit de bak en vandaag dus ook een klein stukje poep. Ik heb zelf maar huishoudhandschoenen aangetrokken en het schepje gepakt en het poepje opgeruimd. En daar na mijn handen gewassen. Ik ben trouwens gedurende mijn zwangerschap een grootverbruiker van Unicura handzeep.

Mijn man maakt in principe tijdens mijn zwangerschap de kattenbak schoon, alleen schept hij om de circa 3 dagen de poep eruit i.pv. elke dag (wat ik zelf deed toen ik niet zwanger was). Tijdens mijn hele zwangerschap wind ik me hierover op, omdat ik me veel beter dan hem realiseer wat toxoplasmose kan doen met het ongeboren kind. Nu zijn mijn katten gelukkig al 3 1/2 jaar en komen ze bijna niet buiten. Als ze buiten komen, dan is dat in onze afgesloten tuin. Dus veel parasieten zullen ze niet hebben. Ze hebben ook al jaren geen vlooien meer. Maar toch, ik blijf me zorgen maken, hoewel ik ook wel weet dat met handschoenen aan en veel handen wassen er eigenlijk niets kan gebeuren. Sorry voor dit gezeur, maar ik moest het even kwijt.

Ik moet zeggen dat het bij mij ook al begint te kriebelen. A.s. zondag zit ik op 37 weken rond. Vannacht nog aardig wat pijn gehad in mijn liezen en onderbuik; ik denk dat het ongeveer een half uur duurde. Ik ben er eigenlijk wel klaar voor. Ik ben benieuwd hoe het met Vlinder is. En uiteraard ben ik ook benieuwd hoe het met Caro en haar baby's gaat.

Geplaatst

Chris - hahahaha, sorry dat ik moet lachen, maar je berichtje is oh-zo herkenbaar! Hier gaat het precies hetzelfde, alleen onze kat is vaker buiten dan binnen. Maar als ze dan binnen is krijgen we standaard een 'cadeautje' in de kattenbak, die geur is onverdraagbaar!

Zondag ook al 37 weken, meid wat heb ik een respect voor je, je draagt maar liefst twee kindjes! Ik hoor (lees; lees) je never nooit klagen over iets, petje af!

Net een mail gekregen van het gastouderbureau dat de gastouder die onze voorkeur heeft graag op ons kindje wil passen. Toen ik dat las, moest ik gewoon janken! Ons kindje is nog niet eens geboren, ik heb hem zelf nog niet eens gezien of vastgehouden. Mijn reactie is of course overtrokken, maar had het er wel ff moeilijk mee.

Geplaatst

Melsi, ik denk dat in dit stadium van onze zwangerschap bijna al onze reakties overtrokken zijn, big deal daarom voelen we het nog wel zo.

Ik hoop rond 15 maart dat hij geboren wordt, dan ben ik 38 weken, is mooi geweest dan :-)

Ben het met melsi eens, ook petje af 37 weken met een 2ling en dat je een "saaie "zwangerschap heb.

Geplaatst

ChrisH ook hier herkenbaar, vriendlief doet de kattenbak ook veel minder vaak dan ik zelf deed. Nu hebben wij geluk dat ie meestal buiten poept, maar ik weet nog wel dat ik in het begin van mijn zwangerschap helemaal gek werd van die lucht....je ruikt natuurlijk beter en vriendlief zegt, ik ruik niks...Grrr

Melis, het loslaten van je kindje begint al zo vroeg en als je dan zwart op wit ziet staan dat je kindje naar de gastouder gaat doet dat wel wat met je.

Ze zijn nog zo klein dan en je wilt ze hélemaal niet wegbrengen maar ja geld verdiend zichzelf helaas niet dus je moet wel maar makkelijk is anders....

Geplaatst

Melis, fijn dat je om mij kunt lachen:clap2:. Ik moet het nog maar even volhouden. En er is waarschijnlijk helemaal niets aan de hand. Kans op besmetting is zo klein als je handschoenen gebruikt en handen wast. Ik heb wel een litter champ besteld (en die is gisteren bezorgd) voor de uitwerpselen van onze katten. Kan manlief en later ik zelf weer, alle kattenontlasting daarin gooien, geurloos opgeborgen, totdat de zak na 1 tot 2 weken vol is en hij weggegooid kan worden. Had ik veel eerder moeten doen, dan was het voor manlief ook beter te doen de afgelopen maanden. Tot op heden hebben we altijd zitten klooien met boterhamzakjes. Een vergelijkbaar systeem hebben we hebben onlangs ook gekocht voor de luiers van de baby´s, de tommee tippee. Ik ben dus straks alleen maar luiers en kattenbakken aan het verschonen. :laugh:

Ansje, ik rook de kattenbak ook altijd beter dan mijn man. En dan moet hij toch echt aan de slag om alles op te ruimen. Hij is er gewoon minder handig in dan ik. Ik denk dat de katten blij zijn als ik hun toilet straks weer schoonmaak.

Melis, super dat de gastouder van jouw voorkeur beschikbaar is. Maar eerst zelf genieten van jullie kindje als hij er is. Ga je wel parttime werken? Of neem je ouderschapsverlof op?

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik dit jaar nog lekker thuis kan blijven dankzij mijn ruime ouderschapsverlof en dat ik me het financieel kan veroorloven. Ik zal wel iets minder kleding en boeken kunnen shoppen voor mijzelf, maar ik zie mij de eerste maanden na de bevalling toch nog niet heel veel vaak naar het centrum van Zwolle gaan om te shoppen met alle voedingen en de logistiek van een tweelingwagen. Ben trouwens van plan om lid te worden van de bieb, want dat is toch goedkoper. Ik kan er ook voorleesboeken voor de kinderen lenen. Ik denk wel dat ik mijn collega's ga missen, maar het werk (inhoudelijk) niet. Dat doe ik al 7 jaar. Als ik icsi niet nodig had gehad om zwanger te worden, dan was ik waarschijnlijk al aan het solliciteren geslagen.

Geplaatst

Chrish, als je zoveel leest waarom ga je dan niet over op digitaal, ik heb sinds vorig jaar zomer een e- reader ideaal, ik heb op mn laptop iets van 4000 boeken staan, kan ik lekker uit kiezen.

Overzetten op e reader en kan weer ff lezen, heb er nu iets van 10 boeken opstaan, mocht ik in het zh komen dan heb ik wat te lezen bij me :-D

ik wil van alles doen, ilona is bij mn vader, maar heb er de puf niet voor blegh

Geplaatst

Medusa, dat digitaal lezen gaat ook gebeuren. Een collega van mijn man heeft een heleboel boeken digitaal en daarvan moet heel snel wat worden overgezet om mijn tablet, zodat die meekan naar het ziekenhuis straks. Ook op mijn smartphone zit een e-reader. Mijn boekenkasten zijn inmiddels overvol en een nieuwe boekenkast kopen en plaatsen in huis past niet meer. Je hebt helemaal gelijk!

Geplaatst

Medusa - kan je niet een beetje smokkelen met de datum van de keizersnede? Je zal maar tot 42 weken moeten doorlopen, dan kan je mij opbergen denk ik.

Chris - ff to be sure; ik lachte je niet uit hoor! Absoluut niet! Mijn verlof eindigt op 18 mei. Gedurende de maand mei werk ik 2 dagen per week, maand juni 3 dagen per week en vanaf juli vier dagen. Ga dus 8 uur minder werken. Ouderschapsverlof bewaar ik voor als de kleine naar school gaat, wij denken het dan harder nodig te hebben dan in de maanden dat hij nog baby is. Ik ga de 9 maanden na m'n verlof gebruik maken van de wettelijke regeling mbt borstvoeding waarbij je 25% van je werktijd mag gebruiken voor kolven of voeding geven, scheelt toch weer 8 uur per week :-D Manlief werkt 36 uur onregelmatig en is dus redelijk veel vrij en heeft de beschikking over 26 weken betaald en 26 weken onbetaald verlof. Komt vast goed :)

Lijkt me inderdaad ergens ook wel lekker om voorlopig ff helemaal niet te hoeven werken. Maar ik zit al ruim 10 weken thuis en een beetje sociale contacten zou wel prettig zijn.

Vlinder, we missen je, waar ben je nou?

Heb net boodschappen gedaan en ik ben gesloopt! Liep met 2 zware boodschappentassen (oke, ik doe het zelf, maar toch) en er is gewoon he-le-maal niemand die ff iets meer geduld kan opbrengen omdat ik wat langzamer ben omdat ik hoogzwanger ben. Stakkers hier in Almere.

Ga manlief ff wakker maken met een kopje koffie, ff horen hoe z'n nachtdienst was.

Tot later lieve meiden!

Geplaatst

Ben weer terug uit het Zh. Bloeddruk was goed en urine ook. Maandag weer terug, moest eigenlijk de week erna pas weer maar daar had ik niet echt een goed gevoel bij. Hoogzwanger en dan pas weer twee weken later. Dat is me echt te lang.... Vond de vp ook en nu dus elke week een afspraak.

Dat van die kattenbakken is zo herkenbaar, manlief "vergeet" het ook vaak en dan ik weer zeuren omdat ik graag wil dat hij het doet....

Net weer mijn lunch eruit gegooid na een poepluier van dochter lief, gisteren ook al twee keer. Ben het zo beu!!!!!!!! Ik hoop dat de acupuncturist morgen de boel aan de gang krijgt.

Nog geen nieuws van Vlinder????

Meduus, doe je wel rustig aan!!!

Melis, eigenwijs met die tassen, lijkt wel op mij. En wat een heeft jouw man een luxe met 26 weken betaald verlof. Fijn hoor

Chris: houd je het nog een beetje vol?

Geplaatst

Caro, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en dochter.

Ik ben benieuwd naar de namen, deze heb ik nog niet kunnen vinden op het forum.

Het kan ook zijn dat ik erover heen lees, ik ben een beetje duf.

Gisteren ben ik opgenomen in het ziekenhuis ter observatie, gelukkig vandaag weer thuis.

Mijn bloeddruk is denk ik wel 40x opgemeten en varieert sterk tussen de 135/83 en 140/96.

Daarnaast zo'n 4 uur aan de HCG, overdag zijn de uitslagen goed maar niet uitmuntend, maar s'avonds is ze lekker levendig, volgens de VK van het ziekenhuis uitmuntend.

De eerste waarde waren niet geen probleem, maar de laatste is tegen het randje, zodoende sinds gisteren aan de bloeddruk verlagers en

opgenomen om te kijken hoe het met onze kleine meid gaat, ze doet het goed, is zeer levendig en weegt nu 2700 gram.

Gelukkig vertelde de gynocoloog dat ik vanochtend weer naar huis mocht, wat een dramanacht, wakker gelegen tussen 2 uur-5 uur, mijn buurvrouw lag maar te kreunen en te steunen.

Ik ben maar uit bed gegaan en bij de zusters gezeten, ze waren erg lief, jammer genoeg geen tv en internet op de kamer.

A.s. vrijdag terug voor een HCG en volgende week donderdag weer een groeiecho.

Volgens mij heb ik de VK gedag gezegd, maar ik heb het nog niet met zoveel woorden iemand horen zeggen.

Geplaatst

Vlinder, jeetje je mocht dus gewoon blijven.

Toch ook aan de medicijnen, ook jij rustig aan gaan doen, wel fijn dat je kleine meid het goed doet.

Het is caro die bevallen is en niet Chrish :-) maar geeft niet.

Ik dacht al Chrish ineens bevallen terwijl er tussen de middag nog niets aan de hand was :-)

Ja ik doe rustig aan, kan niet anders, ik ga ook zeker 42 weken niet halen Melsi, een geplande ks doen ze meestal rond 39 weken en ik hoop zelf eigelijk met 38 weken, Ilona is toen ook gehaald. en aangezien onze kleine man een flinkerd is, hoop ik dat dat geen probleem is, ik zou zelf wel voor 37 weken willen gaan maar dat "geluk "zal ik wel niet hebben

Geplaatst

Medusa, ik heb het gelijk aangepast.

Ja zonder problemen, mocht gelukkig nog wel even naar huis om wat spullen te halen.

Ik weet nu wat ik allemaal bij mij wil hebben, mocht ik nogmaals een nachtje moeten blijven, portable dvd speler, deze had ik nu niet bij me.

Ga nu terug naar de bank, wat ben ik een duf konijn geworden.

Geplaatst

Jeetje, dat is ook ff schrikken...

Moest je alleen blijven vanwege je bloeddruk of voelde je de baby ook minder? Welke medicijnen heb je gekregen?

Vervelend voor je, doe maar lekker rustig aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden