Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Simonja, van harte gefeliciteerd met Lauren! Fijn dat alles goed/vlot is verlopen. Rust goed uit en geniet van jullie wonder!

Chris, hopelijk lig je nu lekker te slapen. Heel veel succes straks, zet 'm op! We hopen snel goed nieuws van je/jullie te lezen!

Geplaatst

Simonja, van harte gefelicteerd met je dochter.

Fijn dat het zo vlot gegaan is.

Chrish, misschien lees je mijn berichtje nog,

Heel veel succes vandaag.

Ik heb weer een drama nacht achter de rug, ik was om 3.30 uur wakker en geen oog meer dicht gedaan tot 07.00 uur.

Vandaag maar weer rustig aan, ik heb genoten van het zonnetje afgelopen zaterdag.

Geplaatst

27 februari : Chrish ( ingeleid )

27 februari: Moontje (controle gyn)

27 februari: Veer (controle vk)

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

2 maart: Rican (controle vk + liggings echo)

6 Maart : Medusa (controle vk)

8 maart vlinder (controle gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari: A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

14 februari: Kaat
en Bram
(dochter en
zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon va
n Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje
)

26 februari : Lauren ( dochter van Simonja )

Geplaatst

Simonja: wauw wat een snelle bevalling, lijkt me heftig. Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Lauren (erg mooie naam!) nu lekker laten verwennen en genieten van jullie wondertje.

Chris: vol spanning wachten we af! Succes

Vlinder: wat vervelend dat je weer een slechte nacht hebt gehad! Vandaag nog tijd om even te rusten? Dan zou ik dat zeker doen.

Veer: succes op de controle

IK ga zo weer voor controle naar het ZH. Vanochtend lekker uitgeslapen, dochterlief werd pas om 8.20 uur wakker. Heerlijk, dat doet ze wel vaker de laatste tijd.

Meduus: M komt bijna weer thuis toch? Wat fijn lijkt me dat, vind je echt een bikkel!

Geplaatst

Vlinder, vandaag lekker bijtanken, dat slechte slapen nekt je.

moontje, vandaag weer controlle, weet je al wat je wilt wat betreft inleiden??? daar zou je toch over nadenken??

Lekker hoor dat ze zolang geslapen heeft.

Ja nog 3 nachtjes slapen, ben aan het aftellen, nou zo'n bikkel ben ik niet hoor, heb er erg moeite mee in mn zwangerschap, en dat ken ik niet van mijzelf.

Ben best wel onrustig, dat M thuis komt kan me niet snel genoeg zijn en ben erg benieuwd naar woensdag of we een datum horen.

Geplaatst

Zo net weer op controle geweest alles goed zit nu wel even aan de ctg in t zkh ivm weinig activiteit van de kleine eigenlijk al t hele weekend.

En dan zit je natuurlijk aan dat ding en dan voel je hem gelijk wel heel de dag nog niets gevoelt en dan nu wel. Ben benieuwd wat ze ervan vinden zal wel goed

Moontje lekker dat je hebt kunnen uitslapen hebt hopelijk een goede controle strax en met een datum naar huis.

Medusa logisch dat je de dagen aan t aftellen bent tot je

man weer thuis komt.

Vlinder balen dat je zo een slechte nacht hebt gehad hopelijk kun je vandaag nog een beetje bij slapen overdag

Geplaatst

Zo weer terug, alles goed heb nog een flinke sloot vruchtwater. Inleiden heb ik niet meer besproken. Wel inleiden bij 41 weken. Strippen doen ze niet in het Zh.... Anders had ik dat wel gewild.

Bloeddruk was keurig, urine ook en kind was nog lekker aan het bewegen. Ze kijken zelfs niet of je al ontsluiting hebt omdat alleen maar irritatie geeft. Binnen nu en twee weken is de uk er, nu maar gewoon weer wachten.

Veer zo herkenbaar van de ctg, heb ik al een gehad, lig je daar en wordt die uk heel bewegelijk!

Meduus: fijn dat m er straks negen weken weer is. Ik kan me voorstellen dat het tegenvalt alleen, maar je doet het toch maar mooi!!!!!

Geplaatst

Alles Was gelukig goed en het is zeker geen kleintje komt wel tegen de 8pond aan.

Moontje fijn dat bij jou ook alles weer goed was. Dat van inwendig onderzoek doen ze bij mij ook niet. Ze zeggen dat je bij een 2de zwangerschap toch al wel ontsluiting zult hebben en dat dus niets zegt. ze kijken bij mij pas na de 40weken

Ga nu lekker op de bank uitrusten was weer vermoeiend.

Geplaatst

Simonja gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam. Dus een turbo bevalling gehad, ben benieuwd hoe het is gegaan.

Chris H succes meid, je kan het!

Even weer een berichtje hoe het hier gaat. Vandaag was de kraamhulp voor het laatst bij ons. Ze is twee dagen langer gebleven omdat Joël niet voldoende aankomt. De borstvoeding is wel goed op gang maar we weten niet of hij voldoende binnen krijgt. Vandaar dat ik nu alle voedingen moet gaan kolven en dat in een flesje moet gaan aanbieden. Volgende week komen ze langs van het cb en wordt hij gewogen. Ik hoop dat hij daarna weer aan de borst kan.

Ik moet zeggen dat ik de eerste week als zeer hectisch, emotioneel en overweldigend heb ervaren. Wat komt er een boel op je af met zo'n kleintje erbij.

Heb amper tijd voor dingen en het forum erg verwaarloosd, maar denk wel regelmatig aan jullie hoor en ook aan de meiden die nog moeten bevallen.

Ik reageer snel even op jullie allemaal, de kleine man moet nu even een flesje.

Liefs

Geplaatst

Ansje, oh zo herkenbaar!!

Nu pas begin ik een beetje bij te komen en te genieten van alles. Ik vond er de eerste week niet veel aan. Ook hier heeft Vince moeite met eten waardoor ik gestopt ben met de borstvoeding.

Vandaag bij cb bleek hij 30 gram afgevallen tov zaterdag toen hij door de kraamhulp was gewogen. Meteen zat ik in zak & as. Manlief daarentegen is onwijs rustig, nuchter en ziet het positief. Erg fijn is dat. Ik maak me nogal snel zorgen. Blauwe wolk? Genieten? Dat was voor mij de eerste week erg moeilijk!

Chris, heb je je kindjes inmiddels op je buik liggen? Hoop dat alles goed gaat.

Geplaatst

chris, ben erg benieuwd hoe het met je gaat.

Mijn verhaal schrijf ik van de week wel als ik wat meer energie heb. Alles gaat goed met Lauren en mij. We liggen nog wel in het ziekenhuis maar ik ben net van het magnesium afgehaald, gelukkig. M'n bloeddruk is nog steeds wel hoog 140/95 maar ze gaan het nu met tabletjes proberen te verlagen. Als alles goed blijft gaan mogen we morgen naar huis.

Iedereen veel succes en ik denk nog wel aan jullie hoor.

Geplaatst

Ik denk dat meneer ingedaald is, ik heb het gevoel dat ik proppen in mn liezen heb, ik voel zn bewegingen inplaats van onder mn ribben een stuk lager net wat boven mn navel en het eten gaat makkelijk/minder maagzuur.

Morgen vk zal eht wel horen.

Ik heb trouwens geluk gehad dat ik vannacht mn bed niet onder geplast heb, moet uiteraard regelmatig plassen snachts, heb ik gedroomd dat ik heeeeeeel nodig moest plassen, had al wat in mn broek geplast en dat ik eindelijk bij een wc was en kon ontspannen en plassen.

Ik werd wakker en wist niet of ik nou gedroomd had of niet, heb wel ff mn bed gecheckt :-)

Geplaatst

Chris, ook hier van harte gefeliciteerd met je wonderkindjes!!

Hopelijk is alles voorspoedig gegaan en maken jij en je kindjes het goed!

Rust goed uit en geniet met/van elkaar :-)

Geplaatst

Ben wel benieuwd hoor heb niemand van hier op fb dus moet het echt van hier hebben.

Hoop dat alles goed is gegaan Chris van harte en nu lekker genieten van je wondertjes ben benieuwd naar de namen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden