Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Op 27 februari ben ik om 16.10 uur en 16.14 uur bevallen van Lisanne en Jasper, 2860 gram resp. 2460 gram. De bevalling was zwaar, ik had een ruggenprik nodig, Lisanne is met de vacuumpomp gehaald, omdat Jasper er snel uitmoest vanwege zijn hartslag. Ook ingeknipt en ingescheurd, veel bloed verloren, daarom nog in het ziekenhuis . Ik bem superblij met ze, maar ook supermoe. Op dit moment is slapen erg lastig.

Geplaatst

Chris, wat leuk om hier een berichtje van je te lezen! Heftige bevalling geweest zo te lezen, maar... je kindjes zijn er! Ik snap dat slapen lastig is, had ik ook. Je bent natuurlijk ook niet in je eigen omgeving.

Hoop dat je nu ligt te slapen en je straks weer wat beter voelt.

Sterkte met het herstel en geniet van je kleintjes.

M'n kleine man ligt te pruttelen dus ga hem ff een flesje geven :-)

Geplaatst

Zware bevalling geweest zo te lezen rust maar lekker uit. Hoop dat je nog hebt kunnen slapen. Nu lekker genieten van jullie 2 wondertjes leuke namen trouwens.

Meiden ben benieuwd wie van ons de volgende is en of dit nog een februari kindje wordt of het eerste maart kindje.

Geplaatst

Dag Chrish,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes.

Hoe is het nu met je en je kindjes, neem aan dat het wel even schrikken en slikken was.

Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad, daar kanpt een mens altijd weer van op.

Simonja, hopelijk mag je snel naar huis.

Veer, wie zal het zeggen, nog zes te gaan.

Medusa, je hebt inderdaad geluk gehad. Je hebt toch wel een zeiltje op je matras.

Vandaag nog precies een maand te gaan naar de uitgerekende datum.

Ik heb heerlijk geslapen vanacht, was wel wakker om 2:30 uur om te plassen maar viel gelukkig weer snel in slaap.

Vanmorgen ga ik koffie drinken bij Sandra en Quinty ze is alweer een maand oud.

Jullie nog plannen?

Geplaatst

Medusa, succes bij de VK vandaag.

Je bent de enige met controles deze week.

De andere hebben ze al achter de rug.

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

2 maart: Rican (controle vk + liggings echo)

6 Maart : Medusa (controle vk)

8 maart vlinder (controle gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari: A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

14 februari: Kaat
en Bram
(dochter en
zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon va
n Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje
)

26 februari : Lauren ( dochter van Simonja )

28 februari : Lisanne en
Jasper
(dochter en
zoon van Chris)

Geplaatst

Chris, wat een leuke namen, wat een zware bevalling geweest.

Hopelijk heb je nog kunnen slapen.

Vlinder, nog een maandje, gek he :-)

Ja heb gelukkig zo'n waterdichte molton op mn bed liggen.

Ja ik sta er sowieso nog heet meest in in het rijstje, straks vk is gewoon ff bloeddruk en en hartje, kijk meer uit naar morgen hoop dan een datum te horen.

En ik ben erg benieuwd hoe groot hij is.

Erg balen, nu zo op het eind van mn zwangerschap begint mn fibromyalgie op te spelen, erg pijn in mn arm, weer op meerdere plekken peesontstekingen :-(

Nog 2 nachtjes slapen dan is manlief weer thuis, ben aan het aftellen :-D

Geplaatst

Chris H Gefeliciteerd met je wondertjes! Mooie namen. Wel een heftige bevalling zo te lezen. Nu maar lekker bijkomen, uitrusten en genieten.

Vandaag de eerste dag dat ik alleen thuis ben. Dat voelt erg raar na zo'n week dat je elke dag mensen over de vloer hebt. Gelukkig is mijn vriend de rest van de week wel vrij en kunnen we het samen doen. Ik vind het erg pittig om eerst te kolven en daarna de voeding er nog met een flesje in krijgen.

Voel me sowieso nog erg labiel en kan om niks in tranen uitbarsten. Ik ken mezelf zo niet en hoop maar dat dat er bij hoort. Gelukkig geniet ik verder wel.

Medusa ik ben benieuwd of je al een datum van inleiden krijgt morgen. Succes bij de vk vandaag.

Geplaatst

Ansje, ja dat zijn de kraamtranen en de hormonen, erg is dat he, fijn dat je vriend de rest van de week vrij is

Ja ben ook erg benieuwd naar de datum.

Geplaatst

Vreselijk hé dat emo gedoe Ansje?!

Hier nog zo'n emo doos haha..

Lig nog lekker met m'n mannen in bed, ga zo opstaan.

Ben beetje duizelig & hoofdpijn, denk dat het kom omdat ik amper iets eet. Heb totaal geen eetlust...

Medusa, spannend!! Ben benieuwd of je een datum krijgt!

Geplaatst

Lieve Chris, heftige bevalling!

Neem je rust, geniet straks thuis van de kraamhulp, houd bezoek af, elke dag weer ietsje beter... Ik was pas op dag 8 weer een beetje mezelf, het heeft echt tijd nodig, zeker zoals bij ons met een tweeling! Je buik moet zich weer helemaal settelen, darmen, maag, ik had het gevoel dat alles door elkaar lag. Maar ik ben nu twee weken verder: het komt goed! Sterkte en geniet intussen van de kleintjes!

Geplaatst

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

14 februari: Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje )

28 februari : Lisanne en Jasper (dochter en zoon van Chris)

VK, was in orde,nu morgen afwachten

Geplaatst

6 maart : Veer (controle vk)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

14 februari: Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje )

28 februari : Lisanne en Jasper (dochter en zoon van Chris)

mooi dat alles weer goed was bij de vk ben benieuwd wat ze morgen zeggen bij de gyn over een datum.

Geplaatst

Nadat de ballonkatheter eruit was gevallen begon ik wel slijm met sliertjes bloed te verliezen. Maar ben kort daarna ingeleid, dus of de bevalling op gang was gekomen kan ik je niet zeggen.

Ben je je slijmprop verloren?

Geplaatst

ben hem volgens mij vanaf gisteren stukje bij beetje aan het verliezen. veel slijm en ook wat rood/roze.

ben je nu al helemaal gestopt met de borstvoeding en doet kleine vince het goed op kunstvoeding?

dochter net op bed gelegt en nu ga ik uitgeteld op de bank zitten. kan niet meer lopen van de pijn in mijn rug verschikkelijk.

Geplaatst

Dat zou heel goed kunnen, ik had hetzelfde. Volgens de verpleging was dat idd de slijmprop, alleen verloor ik 'm in slierten ipv een prop.

Kleine Vince doet het beter op kv dan bv, sterker nog hij houdt z'n lippen stijf op elkaar als ie proeft dat het bv is, haha. Zo klein als dat hij is, zo'n eigen willetje hij heeft.

Morgen krijgen we thuis bezoek van cb, ben benieuwd wat we ervan kunnen verwachten.

Geplaatst

Veer, ik denk dat het begonnen is, heb je de VK gebeld voor advies.

Medusa, fijn dat alles goed was, op naar morgen.

Chrish, ik denk aan je.

Melis, ja ze hebben hun voorkeur, ook al op zo'n jonge leeftijd.

Ik zal ervoor zorgen dat er voldoende tissues in huis zijn.

Ik hoor jullie allemaal over de kraamtranen, deze zullen mij niet bespaard blijven.

Het was gezellig bij mijn vriendin, ze komt aan het einde van de week langs met haar twee kindjes.

Dat wordt de eerste keer dat ze alleen op pad gaat met een kindje van 5 weken en haar zoontje van 4.

Geplaatst

Veer, je kunt de slijmprop een poos voor de bevalling al verliezen, dat je hem nu verliest wil niet zeggen dat je al gaat bevallen, kan natuurlijk wel.

Ik hoop het wel voor je.

Ja vlinder, zorg maar voor tissues :-)

Gek he Melsi, dat Vince zo klein als hij is toch voorkeur heeft, nou datr scheelt voor jou ook dat hij kv liever heeft.

Vlinder, leuk dat je vriendin van de week langs komt met de 2 kleintjes, spannend voor haar voor het eerts allen op pad.

Geplaatst

Had al even zitten lezen op internet en daarnook al gelezen dat t verliezen van de slijmprop niet perse iets zegt. Heb wel iets meer buikkrampen maarja die heb ik al 1,5week dus dat zegt ook niets we wachten rustig af.

Moontje is inderdaad wel heel erg stil zal ze dan bezig zijn nu.

Geplaatst

Simonja: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje! Wat een mooie naam. Hoop dat jullie snel naar huis mogen.

Chris: gefeliciteerd met jullie twee wondertjes, ook jij hebt ze nu in je armen. En wat een leuke namen. Klinkt als een zware bevalling, maar wel heel snel je twee kids na elkaar geboren dus. Bij mij zat er toen anderhalf uur tussen (was ook extreem lang).

Onze dames liggen nog beide in het ziekenhuis maar het gaat heel goed. Ze drinken helemaal zelfstandig, soms bij mij aan de borst en de rest uit een fles. Verder groeien ze als kool, ze wegen al meer dan 2700 gram. Ze vergeten alleen af en toe nog goed door te ademen en door die dipjes moeten ze nog steeds aan de monitor blijven. En mogen ze dus nog niet naar huis helaas. Het is voor ons dus echt een kwestie van geduld hebben.

Merk wel dat ik het steeds zwaarder vind soms. Twee keer per dag ga ik naar de meisjes toe en tussendoor ben ik ook nog aan het kolven. De vermoeidheid begint me wel parten te spelen, maar ja, het is niet anders. Probeer nog wel wat rust te nemen tussendoor, maar dat is vaak wel lastig. Probeer soms even bij te lezen, maar ook dat lukt niet vaak. Helaas lukt het me nu even niet om op iedereen te reageren.

Dikke knuffel in elk geval wel voor iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden