Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij met ruim 15 weken weer een echo, denk dat het dan net te vroeg is voor geslachtsbepaling. Maar ga natuurlijk wel goed turen!

Moeders voor moeders had ik me aangemeld, maar mocht niet emedoen ivm de bloedtransfusies. Ik heb daar zelf ook antistoffen door gekregen, die bij zwanger worden en voor de kleine problemen (kunnen) geven, dus dat wil ik zeker niemand anders aan doen!

Ik ga me denk ik ook maar langzaam aan in babyspullen verdiepen. Kan het gewoon nog niet geloven, het leek zo ver weg van onze bed show!

En mywish, ik wou ook dat ik thuis een echo apparaat had. Ben zo benieuwd naar ukkie! Maar zo'n hartjes meter (doptone ofzo) doen we maar niet. Ik wilde wel, maar man en gyn leek het niet verstandig. Ik kon niet beloven niet te stressen als ik niets zou horen. :)

Gebruiken jullie die wel?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Omdat ik er zo blij mee ben, en zo trots op, toch even een foto met jullie delen hoor!

[ATTACH=CONFIG]3076[/ATTACH]

Hoe is het met jullie buikjes???

Geplaatst

Dank je lieve Henne! Ook voor aanpassen naam. :) Ik had eerst ook de verkeerde foto geupload, die met hoofd. Kreeg ik het niet meer weg! Maar via profiel alsnog gelukt, ahh. :-)))

Geplaatst

Dank Caro!!!

En benieuwd ook naar de jouwe Minoes. Jij dus ook medische controles. Is het week 27 dat bloedgroep van de kleine te bepalen is? Goed om te weten. Wij bij volgende controle ook de bloedgroep van mijn man bepalen, dan kunnen we alvast een risico inschatting maken. Waarvoor is die check bij jou precies als ik vragen mag?

Geplaatst

Testr ja bij 27 week doen ze dat ik ben a nega en resusfactor en mijn man is posi dus als de baby dat ook is kan dat kwaad voor mij en krijg ik een spuit en na de bevalling ook.

Ja heb ook een flinke toeter haha mijn buurvrouw is 18 week en is net of zij 12 is en ik 18 haha je Ziet niks bij haar wel appart dat hè het zo ziet bij jou ook heel mooi

Liefs

Geplaatst

Ja sommige tonen pas heel laat! Ik ontzie en laat mijn buik al lang hangen ivm al dat spuiten gedoe. Denk dat dit nu weer een gezellig voordeel is. :-) Was eigenlijk al heel snel, maar nu de kleine boven het schaambot uitkomt (voel jij dat ook al als je op je buik ligt?), gaat het in ene nog iets harder.

Ik heb een vergelijkbaar iets. Geen resus factor, maar allo Anti E antistoffen Dat is waar ze bij jou voor willen waken, dat jouw kindje antistoffen bij jou gaat veroorzaken (wat lastig kan zijn bij een volgende zwangerschap, bloedafbraak bij de kleine met geelzucht als gevolg). Maar die kans is klein en ook dan is het prima op te sporen en te behandelen hoor! Maar goed, wel weer wat extra gedoe dus. :)

Geplaatst

Testr ja ik heb ook geelzucht gehad daarom de controle dus je hebt eigenlijk het zelfde toevallig na de bevalling krijg jij dan ook spuit voor als hè een tweede wil?

Ik zal eens proberen ol mijn buik lig nooit op mijn buik haha

Hoeveel week ben je nu kan niet zien met mijn tel

Ik laat ook alles zien ook al heb ik trui aan dan zie je het nog haha

Geplaatst

Wow testr mooi buikje hoor bij mij zie je nog niet zoveel.. ik lees hier en bij juli dat sommige echt al een buik hebben .. wel leuk

xxx

Geplaatst

Miki, wat een mooie buik!!! Best snel al? Maar ach, iedereen mag het zien toch?

Geplaatst

Tnx Guusje, jij ook lekker kweken zo'n buikje!

En mywish, dat wordt nog wel dubbel en dwars ingehaald door jou denk ik met die 2 ukkies in je tummie :))

Minoes, ik ben 14w1d. Ik weet nog niet precies wat men gaat doen. Maar weet wel dat het bij mij al te laat is, die antistoffen zijn niet meer weg te krijgen althans niet snel. Dus voor een 2e blijft het zelfde risico. Maar of die 2e er ooit komt? Maar goh, jij zelf nu al last van geelzucht dus. Andersom verhaal. Nou goed dat ze alert zijn!

Geplaatst

Testr mijn moeder is o nega en mijn vader o posi maar toen mijn moeder zwanger was waren ze nog niet zover als nu ik heb massel gehad anders moest ik ook nog bloed transfusie ondergaan gelukkig niet en ben ik lekker à nega is een x wat anders haha

Nog 7 dagen en dan ben ik jarig joepie

Geplaatst

Hier waarsch beide 0 positief. Wat dat betekent, gaan we ontdekken! Gelukkig bij jou goed gegaan, ik hoop bij jou nu en ons ook.

Lekker jarig, ik net geweest. Heel bijzonder, zwanger en jarig. We waren 5 jaar getrouwd toen we net 5 weken zwanger waren. Mooie compensatie voor de mk vlak voor trouwerij!

Geplaatst

Och jeetje testr bij hoeveel week heb je mk gehad

Als jullie posi zijn is er niks aan de hand werd mij verteld?

Ik deed de test dag voordat we 9 jaar samen zijn

Met de methodes van nu komt alles goed en alles moet goed gaan naad alle ellende

Geplaatst

Was nog vroeg! Op vrijgezellen ontdekt, week erna (met 5 wkn) ging het mis.

Kans is ook dat het goed is bij ons! Daar focus ik mij maar op en dat we (alledrie :-)) sterk zijn als het toch iets is waar actie voor nodig is.

Geldt ook voor jullie!

Geplaatst

Oké vreselijk wij dachten dat we mk kregen bij11 week wat blijkt twee week gelden dat het bij 8 week echo ook al niet goed meer was heftig je steld je er zo op 1 vanaf dag 1 van de echo

Het komt allemaal goed;)

Geplaatst

Ik begrijp je bericht niet. Was het deze keer bij 8 en 11 weken echo niet goed? Wel toch!

We blijven positief. We zijn al lekker op weg, jullie ook.

Fijn avond, xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden