Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijne kerst allemaal meiden! Voor ons de laatste met zijn tweeen haha

Heb nu al zin in volgend jaar haha

Dinsdag weer een echo. Ik hoop dat de kleine wil laten zien van welk geslacht ie is, anders moeten we geduldig wachten tot de 20 weken echo :)

Ik heb ook last van meer afscheiding hoor maar gebruik van die alldays dingen dus dan kun je jezelf heel goed schoon houden..

Het hoort erbij ;)

Veel plezier iedereen deze dagen!!!

Geplaatst

Jij ook fijne kerst! Heeel bijzonder zo he...

Hier ook inlegkruisjes, zonder luchtjes (goedkoopste van kruidvat) maar ook omdat ik al even gezellig urine verlies. :) Had ik al soms voor de zwangerschap, vorig jaar gekomen door lang en veel hoesten. Nu is het van de de steeds zwaarder wordende druk. Beetje vroeg vond de gyn, maar kan erbij horen en gaat meestal weer weg.

Nou, we hebben het er allemaal voor over. Meer dan! Zo speciaal gevoel met die kleine in mijn (steeds groter wordende!!) buik...

Veel plezier met de echo Joekie! Hopelijk ligt de kleine er bij jullie gunstig bij. Ga je met ons delen wat het wordt?

Liefs, xxx

Geplaatst

Ja, jullie mogen het weten hoor maar ik weet alleen niet of de kleine het al wil laten zien dinsdag..

Vanmiddag voelde ik wat vocht uit mijn vagina lopen en ik was een beetje bang dat het vruchtwater zou zijn...

Het is niet het slijmerige wat ik gewent ben zeg maar.. Vind het doodeng.

Ik las dat je nu zo'n 250 cc vruchtwater hebt en zoveel was het echt niet hoor, maar toch maak ik me een beetje ongerust :(

Wat kan dit zijn meiden.. Enig idee?

Het hartje klopte net gelukkig nog wel....

Misschien maak ik me zorgen om niets maar vind het toch wel eng..

Geplaatst

Joekie, geen zorgen maken. Heb ik ook. Is dunnere afscheiding. Komt omdat de kliereb in en bij je baarmoederhals en -mond extra productief zijn. Kan helemaal geen kwaad, maar voelt inderdaad alsof je vocht / vruchtwater verliest. De baarmoederhals zit potdicht met de slijmprop, dus daar kan niks uit weglopen.

Geplaatst

Dank voor je lieve gerusstelling Fren! Ik heb het ook soms Joekie. Dan is mijn inlegkruisje echt gevuld, veel meer en inderdaad dunner dan normaal.

Gelukkig kon je het hartje meteen vinden! Ik durf dat nog steeds niet, maar plan "gewoon" wat extra echo's in. :) Jij morgen alweer! Wij vrijdag.

Dikke kus

Geplaatst

Wel schrikken zeg als het zo nat is gelukkig is het niks

Wij mogen pas 11 janu weer heen ben benieuwd of ze het geslacht ook zien kan niet wachten

Ben soms nog wel onzeker herkennen jullie dat?

Fijne tweede kerst dag

Geplaatst

Pff... Gelukkig dat het toch niks is!! Heel erg bedankt voor de geruststellingen!!

Ik ben zo nu en dan toch ook nog flink onzeker hoor! Ik leef nu naar de 20 weken echo... Als daar alles maar oké is denk ik dan :-)

Fijne tweede kerstdag meiden!

Geplaatst

Minoes, ik had vrijdagavond een onzeker moment. Dat herken ik dus zeker! Had een soort groeispurt en last in onderbuik, liezen en onderrug. Alsof mijn lijf bijna beweek onder de zwaarte. Heb zaterdag, gister en vandaag mijn buikband (ondersteunend) om en het is al veel minder. Zie het dus maar als goed teken!

Hier ook uitkijkend naar de 20 weken echo, bij ons 19 januari. Ook omdat we zo lekker lang naar ukkie kijken mogen dan. :)

Ik heb eind feb een 3/4D echo staan bij dokter Papa (ja echt zijn naam) in Adam. Wil dan graag met man, zus en mijn ouders erheen. Wil er geen toneelstuk van maken, maar de rest van alles heeft het medische zo de overhand, dat zo'n pretecho ook wel echt pret mag worden. Mijn ouders hebben bovenien zolang moeten wachten ook, dat ik ze erg graag in betrek. Juist als ukkie nog in mijn lijf, hun dochter, zit.

Gaan jullie ook 3d doen? Is iets om op tijd te plannen merkte ik wel.

Geplaatst

Fijn dat jullie het gevoel kennen ook zo steken op mijn schaamheuvel of hoe dat heet haha

Moet ook maar zo'n buikband halen als ik te veel gedaan heb moet ik echt rustig aan doen zelfde als wat jij zegt testr

Ja wij gaan ook 3 d doen en foto shoot

Liefs

Geplaatst

Nee, hier geen 3D echo..

Vriendlief vind het maar niks en ikzelf heb er ook niet echt behoefte aan.

Vandaag zijn we bij de babydump in Almere geweest met dikke portefuille :D

Helaas was het een heftige teleurstelling :(

Ik verwachtte een enorme zaak met keus te over maar er stond alleen maar spul van zeer matige kwaliteit :(

We zijn op zoek naar een mooie stevige box met grote/hoge lade maar niets daarvan te vinden..

Ook commode was teleurstellend. Zag er van buiten prachtig uit maar de lades waren gammel..

Ben echt op zoek naar een stevige massief houten commode met lades die lang mee kunnen..

We hebben dus helemaal niets gekocht vandaag ;) Goedkoop uit haha

Nu weer verder zoeken.. Iemand leuke tips met goede kwaliteit?

Geplaatst

Internet joekie en ook betaalbaar!!

Ik kon ook spul van mijn nichtje krijgen was ook zo gammel spul van Ikea ik wou ook stevig en geen rommel

Oja prenetal heeft ook goed spul mag je ook echt wel dikke porto meenemen haha

Geplaatst

Breek even in, misschien is onderstaande site leuk voor jullie? Is in de buurt.

http://86.109.29.61/home

Nee, hier geen 3D echo..

Vriendlief vind het maar niks en ikzelf heb er ook niet echt behoefte aan.

Vandaag zijn we bij de babydump in Almere geweest met dikke portefuille :D

Helaas was het een heftige teleurstelling :(

Ik verwachtte een enorme zaak met keus te over maar er stond alleen maar spul van zeer matige kwaliteit :(

We zijn op zoek naar een mooie stevige box met grote/hoge lade maar niets daarvan te vinden..

Ook commode was teleurstellend. Zag er van buiten prachtig uit maar de lades waren gammel..

Ben echt op zoek naar een stevige massief houten commode met lades die lang mee kunnen..

We hebben dus helemaal niets gekocht vandaag ;) Goedkoop uit haha

Nu weer verder zoeken.. Iemand leuke tips met goede kwaliteit?

Geplaatst

Joekie vandaag echo!! Ben benieuwd of jij de 1e bent die weet wat het wordt. Spannend...

Wij zijn trouwens 2 weken geleden bij babydump in Almere geweest, maar viel ons ook een beetje tegen. Had groter verwacht. Verder hebben ze wel van alles.. Vandaag even bij babyhuys geweest, kwamen er toch langs, dus even gekeken. Hebben ook aardig wat kamertjes staan. Wij wachten nu tot zaterdag, na de echo.. Vandaag nog even bij de vk geweest om naar het hartje te luisteren. Heel bijzonder om weer te horen.

Heb trouwens ook last van afscheiding/vocht, hoort erbij denk ik..

Minoes die steekjes heb ik ook. Niet elke dag, maar wel regelmatig. Beetje zeurend gevoel ook. Denk dat het bandenpijn is of niet..

Testr, jullie weten hopelijk ook bijna wat het wordt. Spannend of niet. Gaan jullie het ook vertellen aan iedereen, zo ja doen jullie dat op een speciale manier. En lees dat jullie een 3/4 D echo gepland hebben, leuk. Wij hebben het nog niet gepland, maar denk niet dat we het laten bij de geslachtsbepalingsecho en 20 weken echo. Vind het veel te leuk om af en toe te spieken. Helaas doet onze vk geen echo's verder.. Dus denk dat wij ook wel een pretecho gaan plannen..

Geplaatst

Ja Babydump idd wel beperkt. We kregen de tip van forumgenoot Fren hier: http://www.babypark.nl/ Gaan wij binnenkort eens buurten, jullie horen het nog.

Jes, wat fijn dat je het hartje heb mogen luisteren weer! Zaligste geluid ever he? Hoe bijzonder dat die in ons klopt. :)

Hier ook kraampjes en steekjes, erg in liezen en ook zeurderig onderin buik (zeker als ik benen dichtbij elkaar hou lang) en soms ook lage rugpijn erbij. Even gebeld met gyn/vlos telefoon en die gaven aan dat dit normaal is rond deze termijn. Het begon vrijdag avond en houdt nu toch wel aan hoor. Net nog even geslapen en bij opstaan meteen 1 kant het ergst. Pijn kan me niet schelen, maar dat het niets is om zorgen over te maken wel!

Komische is dat het precies ook meest is aan de kant waarop ik de hele tijd naar toedraaide toen ik in bad lag te dobberen. Normaal blijf je drijvend in het midden balanceren, nu draaide mijn lijf (of ukkie? ;-)) me elke keer resoluut om. Doerak van me!

Qua 3d: het kant nogal schelen waar je gaat, heb ik mij laten vertellen en ook ervaren al. Sommige echo apparaten zijn best verouderd dat het beeld best blurry is (zooo zonde!). Dus het loont wel de moeite om onderzoek te doen en vooruit te plannen! Want de goeie zitten natuurlijk ver vooruit vol (lees: vele weken)...

Wij willen het zeker speciaal vertellen, althans ik. Man heeft dat niet zo. :) Maar omdat het vlak voor Oud & Nieuw is, wellicht leuk om een gelukkig nieuw jaar bericht ervan te maken of kaartje. Als we het vrijdag weten, kan het dan op de bus. :) Als iemand nog een tip heeft!

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hey dames ja ik denk ook banden pijn maakt me wel onzeker behoorlijke steken in mijn nou ja jullie weten wat ik bedoel haha

Testr mischien leuk met een kaartje wij willen laten weten dat wij in juni onze zoon of dochter welkom heten!!

Liefs

Geplaatst

Hallo lieve medezwangere meiden ,

Ik heb lang niks meer van me laten weten ,maar ik lees wel trouw met jullie mee over alles wat jullie meemaken .

Even een update over ons:

Op 16 December moesten we voor controle naar Leuven en ze waren zich erover eens ;de ingreep op 20 DEcember kon plaatsvinden om 7 uur in de ochtend ,daarom moest ik me op 19 December om 17 uur melden op de polie aldaar met mijn tas en spullen ,mijn lieverd kon gaan slapen in het UZ Pellenberg ,welk dikke 10 km van Gasthuisberg afligt .

Daar mijn lieverd alleen duits spreekt waren we extra vroeg vertrokken om eerst te gaan kijken waar hij moest zijn en om hem al aan te melden voor het slaapverblijf .

Daarna terug naar Het UZ Gasthuisberg (door de spits) en ons gemeld ......om na een echo van dik 2 uur door 2 professoren te horen te krijgen dat het nog niet verantwoord was om de ingreep de dag erna door te voeren om het andere kindje niet onnodig in gevaar te brengen.

Dus mochten we weer naar huis en ben ik dus nog steeds zwanger van twee mennekes die heel veel bewegen en waarvan de hartjes goed kloppen enz.(Man wat is dit dubbel he?Ik ben er gewoon ziek van )

Overmorgen heb ik een uitgebreide tussenecho in Maastricht (AZM) en ik heb op 6 Januari weer een nieuwe afspraak in Leuven

Dus we moeten er op een of andere manier de moed erin houden ,hoe moeilijk het ook is .

Er is wel een lichtpuntje ,mijn misselijkheid is sinds een week weg ,maar wat graag zou ik de hele zwangerschap braken als ik daarvoor in plaats mijn beide mennekes mocht houden .............

Ik blijf bij jullie ,en hou jullie regelmatig op de hoogte

Liefs H

Geplaatst

Mommysoonihope wat erg allemaal voor jullie .. ik heb vaak aan je gedacht afgelopen weken..

en wens je nog steeds heel veel kracht en sterkte in deze moeilijke tijd

xxxx mywish

Geplaatst

mommysoonihope wat een dubbel gevoel zeg terwijl ze zo bewegelijk zijn en 1 toch niet goed zo oneerlijk.

ik wens jullie heel veel sterkte en dat jullie dit ooit mischien een plekje kunnen geven

Liefs Jessica

Geplaatst

Wat een heftige achtbaan maken jullie door. Zo dubbel inderdaad. Hoop dat de ingreep gauw kan komen (ook al is het: liever niet) en voorspoedig gaat verlopen. Veel kracht, moed en geluk gewenst, met z'n allen.

Geplaatst

Niet onzeker zijn, maar trots! Jij hebt eindelijk een buik. Laat maar lullen die mensen hoor. Bij mij einde dag denkt men wat dik en in ochtend juist niet. Zo zie je maar.

Ik ook bijna 4 kilo erbij (56 ipv 52, dus das best wat voor een ukkie). Maar in de boeken staat dat dit normaal is hoor!

Geplaatst

ff inbreken:

jeetje mommysoonihope wat een emotionele achtbaan waarin jullie je bevinden. Wat een moeilijke tijd voor jullie zeg. Zeker nu omdat je de kleintjes al goed voelt bewegen. Veel sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden