Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het schijnt dat deze anti stoffen Anti E een milde variant zijn. Heb nog even terug gebeld. Dus het risico noemt men echt klein. Na de 1e bloedtest gaat de kans berekend worden en nav de uitslag gaat het vervolgonderzoek tempo bepaald worden. Als de kans verhoogt blijft, dan moet er toch een vruchtwater punctie plaatsvinden. Maar daar denken we nog maar niet aan. First things first en niet te druk maken, ook al is dat wel RETE lastig.

Voordeel is wel: extra echo's en dat de kleine heel druk reageert op mijn emoties nu (klopper de klop klop :-)). Alsof binkie zegt: rustig maar mama, het komt goed!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Testr ja moeilijk hoor je rustig houden pfff ik ben zo heel positief en dan weer negatief

Nou we hopen dat alles mee valt en dat hè gewoon medicijnen of spuit krijgt we gaan gewoon van het positieve uit we slepen je er wel door heen

Liefs

Geplaatst

Ik zie dit maar als de 1e kennismaking met de echte zorgen die een kindje met zich meebrengen. Kan ik vast oefenen. :)

Lief van je Minoes! En hopen dat bij jou ook meevalt. xxx

Geplaatst

Testr, pfoe he, kan me voorstellen dat je in spanning zit... Wat vervelend. Wanneer hoor je meer dan...

En hoe zijn ze erachter gekomen dan.. Ik heb ivm mijn hodgkin ook een bloedtransfusie gehad.. Niet dat ik gelijk denk dat ik het ook heb hoor. Maar ben wel benieuwd hoe dat dan getest wordt.. En wat Minoes ook zegt, in NL kunnen ze veel, maar is wel vervelend, snap ik..

Minoes, dus jullie hebben gelukkig nog droge voetjes.. Gelukkig maar.

Vandaag naar een noppies winkel geweest voor 2 positiebroeken, heb nog niet een hele dikke buik, maar mijn spijkerbroeken zitten s avonds niet zo lekker meer.. Maar wat zit dat fijn zeg die broeken :)

We hebben ook de babykamer vandaag gekocht bij babyhuys, heb je nu kortingen. En mocht er iets gebeuren in de zwangerschap.... dan nemen ze het weer terug.

Geplaatst

Ja ik krijg alleen een spuit dus geen angst voor complicaties

Ik hoop voor jou ook alleen een spuit;)

Nou mijn vader zei van de week kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen vond het wel grappig

En de zorgen nemen straks alleen maar toe als de kleintjes er zijn

Als je je ei kwijt wil je mag me ook altijd privé bericht sturen

Liefs

Geplaatst

Jes ja fijn hè als er wat is mag het terug

Wat voor kleur kamertje heb je? Leuk hè shoppen

Ik ben mezelf aan het verwenen masker haar en gezicht en dan hup onder de douche

Geplaatst

ja echt super leuk. we hebben witte meubeltjes gekocht. doen daar dan wel een vrolijk behangetje bij. maar daar heb je ook zoveel keus in. maar we hebben nog even haha.

wat voor kleur hebben jullie?

dus je bent jezelf lekker aan het verwennen. heerlijk.. heb je nog last van je buik?

Geplaatst

Jes ja wit leuk behang ook super leuk

Vanille geel kleur we hebben heel oud huis met glas en lood komt terug in de meubels

Nou voor je het weet zijn we er hoor haha

Gaat wat beter met mijn buik alleen moet rustig aan doen anders niet haha

Geplaatst

Jee wat veel geschreven hier!

Jeetje test ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen?

Hier ook misschien een spuit maar dat hoor ik nog.

Wat leuk dat iedereen al bezig is met het baby kamertje wij ook:)

Haga moest gelijk kasten ontruimen kan ik gelijk alles weer eens even uitzoeken.

Gelukkig hebben jullie nog droge voetjes Minoes!

Pfff wat een toestand toch met al dat water?

Vraagje minous, jij bent toch ook eigen ondernemer?

Weet je al hoelang je verlof neemt?

Hoe zou het met mommysoonihope zijn?

Weet dat we aan je denken!

Ik voel trouwens nog steeds niets :( als ik zo de rest lees voelen de meesten toch wel wat, moet nog even geduld hebben :)

Geplaatst

Sweetformy ik ben aldoor thuis doe de telefoon en boekhouding och en verder waar ik zin in heb hoef zelf nu niet te werken kan ook niet veel te zwaar en in de stof bah

Na de bevalling ga ik in een kantoor in Groningen zelf en klussen kijken en aannemen en de volledige boekhouding doen en we zijn bezig met nog een bedrijf hoop dat we dat van de grond krijgen

Dus ook druk aan het opruimen voor de baby

Liefs

Geplaatst

Jess, komende week bloedtest en dan eind van de maand uitslag. Ook gaan ze bij de 20 weken echo ook alvast gericht zoeken naar tekenen van bloedarmoede bij binkie en dat is over een kleine 2 weken al. Maar kans is groot dat de 1e uitslag geen uitsluitsel geeft en dat we vanaf nu vaker moeten prikken en ook vaker echo's krijgen.

Bij een bloedtest in het AMC tijdens de behandelingen trof men al in 2008 antistoffen in mijn bloed aan. Het type antistof komt vaak alleen na een zwangerschap als er een verkeerde wisselwerking tussen het bloed van de moeder en het kind is bij de geboorte of dus een bloedtransfusie. Toen was bij mij de link snel gelegd.

In het begin van de zwangerschap worden standaard bloedtesten gedaan, jullie hebben die allemaal ook gehad lijkt me. Hier zoeken ze ook gericht op resusfactoren en antistoffen, is een standaard ding tegenwoordig. Resus factoren en spuiten krijgen als er inderdaad kansen bestaan, is om het potentiële risico, wat wij nu hebben, te voorkomen bij een volgende zwangerschap.

Als er bij jou geen signalen kwamen na die 1e bloedtest zal het dus ook wel niet hoor!

Testr, pfoe he, kan me voorstellen dat je in spanning zit... Wat vervelend. Wanneer hoor je meer dan...

En hoe zijn ze erachter gekomen dan.. Ik heb ivm mijn hodgkin ook een bloedtransfusie gehad.. Niet dat ik gelijk denk dat ik het ook heb hoor. Maar ben wel benieuwd hoe dat dan getest wordt.. En wat Minoes ook zegt, in NL kunnen ze veel, maar is wel vervelend, snap ik..

Geplaatst

Jeetje testr komt er dan veel op je af

Ja ze gaan bij mij dus alleen kijken of ukkie negatief of posi is als posi is dan krijg ik spuit anders niet

Nou hopen dat alles meevalt

Geplaatst

Ach ja, ik prik nu ook al elke 1,5 week bloed voor prednison gebruik ivm immuunproblemen. Ik weet niet beter dus. En extra checks vind ik ergens na zo lange geschiedenis ook wel fijn!

Fijn weekend ladies, xxx

Geplaatst

Geen nachtmerries, wel veel dromen! Maar hoor wel vaker van nachtmerries hoor. Niet teveel betekenis uit halen. Zijn gewoon je ratelende hersenen.

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e en 2de(tweeling)kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope TWEELING BABYBOY!!:speen:

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki BABYBOY!! :binkybaby:

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28 BABYGIRL!! :binkybaby:

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

9 januari: Tobbert verloskundige

11 januari: Minoes 5 de echo verloskundige

17 januari: Joekie 20 weken echo

17 januari: Mywish 7de echo

19 januari: Jes28 20 weken echo zh

19 januari: Miki/Testr 20 weken echo VU

20 januari: Joemie 5e echo 17weken

23 januari: Tobbert 20 weken echo

13 februari: Jessica VK

Geplaatst

Pfff. De 17e de 20 wk echo maar ik begin me een beetje druk te maken :-(

Is alles wel goed met de kleine en krijgen we straks niet een hoop slecht nieuws te horen????

Gisteravond maar even naar het hartje geluisterd op bed en dat gaat gelukkig goed te keer...

Hebben jullie dat soms ook??

Geplaatst

Ja heb ik ook hoor. Denk dat bijna iedereen het spannend vindt. Wij luisteren ook bijna elke dag even naar het hartje. Ben heel blij met de as.

Vandaag bij vk geweest en alles was weer goed. Over 5 weekjes weer terug.

Had vrijdag en zaterdag voor het eerst last van een harde buik.. Maar dat is komt meer voor in deze periode zei de vk en is niet erg..

As weekend gaan we met met het werk naar Oostenrijk. Skieen... Alleen niet voor mij.. Heb een boek gekocht en ga lekker bij de open haard zitten en naar mijn collega's kijken..

Geplaatst

Joekie dat ken ik niks aan zal er wel bij horen

We houden de positieve flow er in haha

Jes wat fijn dat het goed was met jullie ukkie

Skieen zo en je gaat de hele dag voor de ophaard zitten succes

Liefs

Geplaatst

Herkenbaar hoor Joekie. Maar zelfs nu wij extra gaan opletten, blijf ik positief. We hebben al zoveel echo's gehad en ik voel binkie al zoveel (vannacht was ie lekker druk, woei!)!

Wij de 19e de 20 weken echo en hopelijk ervoor uitslag van het bloed voor de antigenen bij de kleine.

Hoe voelt dat dan een harde buik Jess? Moet je rustiger aandoen? Wel een signaal om naar te luisteren dacht ik.

Jes lekker wintersport, kriebelt ook bij mij (maar idd dan met boek bij openhaard). Wij mogelijk ook nog ff na de echo, dan durven we te plannen. Laat je je niet insneeuwen? :)

Ik kreeg foto's van een mama uit juni 2011, die zat al met de kleine op een slee in de sneeuw. Skipakje aan en brillie op. Zoooooo cooool, kan ook niet wachten!!!!!

Joekie, lekker weer die rikketik luisteren he? Geniet meis.

Minoes, hoe is met jou? En de rest?

Geplaatst

Mik: een harde buik voelt alsof je buik een harde voetbal is. Komt en gaat vrij snel en kan zeker geen kwaad. Ik had ze tussen 18-19 en 25 weken ook wel eens. Zolang je er niet veel achter elkaar hebt (ik had er af en toe een of twee op een dag) is er niks aan de hand en is de baarmoeder aan het "oefenen". Ik had t bijvoorbeeld na seks. ;-)

Geplaatst

Testr mooi dat je zo positief bent wou dat ik dat meer was

Ik voel me alleen geen idee hoe dat kan door te veel in de steek gelaten familie vrienden pff

Maar goed voel de uk ook veel

Morgen kijken

Liefs Jessica

Hoest met andere dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden