Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Meiden ,

Na een lange tijd alleeen maar meegelezen te heebn met jullie hier weer eens een berichtje van mij;

Het is zo dat beide kereltjes nog steeds leven omdat de ingreep te riskant is om uit te voeren omdat er te weinig plaats is in mijn buik ,zouden ze het doen zou het andere kindje ook in gevaar worden gebracht .

Ik ben morgen ook alweer 21 weken zwangr en de beide beebs doen het goed ,ze bewegen heel erg veel ,de hartjes kloppen goed ,alles is verder helemaal in orde .

Komende maandag hebben we weer een afspraak in Leuven voor de ik-weet-niet-meer-hoeveelste-echo 15-20?

Om te kijken of het nu gedaan kan worden ,maar et word iedere dag moeilijker voor ons om met deze stap om te gaan .

Daarom hebben we aansluitend een afspraak met de neonatoloog om te kijken wat de kansen zijn voor het kindje als we het zouden uitdragen en een ingreep zouden voornemen .

Of het überhaupt levensvatbaar is (daar is nog geen 100% duidelijkheid over bij ons)

Eerlijk gezegd weten mijn partner en ik op het moment allebei heel erg goed dat we het eigenlijk niet meer over het hart kunen brengen om het kindje te laten sterven,als het kindje op de wereld komt en dan sterft ,dan is het in gods hand en niet onze daad geweest .

We hebben het er heel erg moeilijk mee ,en dat zal ook niet veranderen denk ik totdat de geboorte voorbij is .

Ik ben heel erg blij dat de rest allemaal heel goede echos had en ik wens jullie allemaaal een heerlijke zwangerschap toe !!

Een vraagje heb ik nog ;heeft iemand van jullie ook last ervan dat de baby (of babys) op een zenuw liggen en dat je een slapend gevoel in je bovenbeen krijgt (auww)

Liefs en een heel dikke knuffel van mij

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, fijn van je te horen. En wat een moedig en -ondanks de heftigheid- mooi besluit! Klinkt als de beste route inderdaad. Fijn dat het eigenlijk best goed gaat! En je bent ook al best ver zeg. Wij ook extra echo's ivm bloedafbraak risico. Dat is elke keer spannend, maar ook ergens prettig dat er zo strak gecontroleerd wordt wel.

Ik hoop dat je ondanks alles ook genieten kan! En wat je beschrijft, heb ik (nog?) niet. Maar hier ook 1 ukkie, dus wellicht dat andere tweeling zwangerschap ladies dit wel herkennen.

Liefs!

Geplaatst

Lieve mommysoon ik hoop dat jullie ze uit kunnen dragen en ze zijn zoveel mans tegenwoordig ik bid voor jullie dat jullie je beide kereltjes te wereld zetten en dat ze hem kunnen helpen heel veel sterkte

Met die zenuw herken ik ook niet

Liefs

Geplaatst

wat fijn zo veel goede echos!!

mommysoon ik kan me niet vorstelen van je mee maak vind echt erg ik denk vak an je en vraag me af hoe het gaat.sterkste meid!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben naar de ziekenhuis geweest en alles ziet goed out!! ze willen wel mij extra controleren voor hogerbloeddruk.

voor de rest geweldig!! en ja het was te zien wat ze zijn!!!!!!!!!!!!!!

jongen en meisje!!!!en voor de jongen was echt duidelijk te zien hoor hahaha wat moest ik lagen echt ups helemaal omhoog hahahaha.

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e en 2de(tweeling)kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope TWEELING BABYBOY!!:speen:

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki BABYBOY!! :binkybaby:

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie BABYBOY!!:binkybaby:

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28 BABYGIRL!! :binkybaby:

22 juni: Mywish Verassing !!:speen:

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez BABYGIRL en BABYBOY!!!!:speen:

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

20 januari: Joemie 5e echo 17weken

21 januari: Jessica 3D echo

23 januari: Tobbert 20 weken echo

31 januari: Mywish 20 weken echo

31 januari: Testr/Miki echo + controle gyn

8 februari: kvdfernandez 20 weken echo en controle

13 februari: Jessica 2 x 20 weken echo

13 februari: Jes28 vk

25 februari: Testr/Miki 4D echo dr. Papa

Geplaatst

Mommysoonihope Wat een periode voor jullie, ik begrijp je keuze ook wel een vooral als je ze zo al voelt ik wens je in iedergeval veel sterkte in de rest van je zwangerschap ik heb ook geen last van dat slapgevoel in de benen teminste tot nu toe niet ..

Kvdfernandez mooi dat alles er goed uit zag en wat leuk een jongen en een meisje haha Heb je nu al een hoge bloed druk dan ??

xx mywish

Geplaatst

Wow, Kfernandez: meisje en jongen. Wat een kado! Van harte! En rustig aan met bloeddruk. Krijg je er medicijnen of iets anders voor?

Geplaatst

mommysoonihope idd fijn om van je te horen. jullie zitten dus nog steeds in onzekerheid.. wil je heel veel succes wensen voor maandag. hopelijk komen ze met het nieuws dat ze de kleine kunnen helpen. hoop en bid voor jullie!

xx

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik schrijf niet vaak op het forum maar ik volg wel regelmatig mee hoor!! Leuk dat sommige al weten of ze een jongen of meisje krijgen!Wij hebben straks om 17u een echo en dan zouden wij het ook kunnen weten!! SPANNEND en natuurlijk heel leuk om ons kleintje weer te zien. :-)

Jullie horen het wel!!

Groetjes en fijn weekend.

Geplaatst

de hogerbloeddruk valt nog mee maar ik ben iemand de al vaker last van hebt en omdat ik al vocht heb en een tweeling is willen ze extra controleren gewon voor de zekerheid maar het is nu niet echt om zorg voor te maken, allen als het erg hoog gaat staan moet ik misschien in de ziekenhuis blijven tot de bevalling in verband met zwagerschap vergiftig,maar zo als ik ze is gewon voor de zekerheid.

Geplaatst

Ohh gelukkig niks ernstig dan en extra controle is ook wel fijn tog.. ik heb dat ook om de 2 weken echo en word alles nagekeken

Maar hopelijk krijgen we allemaal gezonde kindjes in juni !

xxxx

Geplaatst

Kvdfernadez wel fijn dat jullie zo goed in de gaten word gehouden

Ik hoop dat je gewoon door mag huppelen tot aan de bevalling

Liefs Jessica

Geplaatst

He meiden,

Wat een hoop nieuws weer in een paar dagen. Ik lees allemaal goede echo’s met aardig wat jongetjes in aantocht. Leuk hoor!

kvdfernandez een jongen en een meisje. Leuk!! Wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, het kan nooit kwaad. Het is toch een tweelingzwangerschap, en daar zitten altijd meer risico’s aan.

Mommysoonihoopso een hele heftige periode waarin je veel moeilijke beslissingen hebt en nog moet gaan nemen. Ik wens jullie hier heel veel sterkte in.

Joemie hoe was je echo en weten jullie wat het wordt???

Jessica ik zie dat je mogen een 3D echo hebt geplant leuk hoor geniet ervan.

Wij mogen maandag voor de echo.. we willen het als surprise houden tot juni wat het wordt, maar misschien zien we het wel tijdens de echo… vind het toch wel weer spannend hoor, of alles goed is.

Voelen jullie de kleine ook al?? Ik wel, en de laatste dagen heel vaak .... echt heel gaaf!!

Morgen verjaardag van mijn stiefdochter is 19 geworden en zondag gaan we naar de Vrienden van Amstel live. Heb daar wel erge zin in. Ff lekker op de Nederlandse muziek uit je dak gaan.

allemaal een fijn weekend!

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoe was het Joemie???

Tobbert, jij maandag: succes! Hier ook steeds vaker en harder getrappel. Laatste dagen weer flink actief. Bijzonder he?

Minoes, veel plezier straks!

Geplaatst

W
i
e
i
s
w
i
e
:

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

U
i
t
g
e
r
e
k
e
n
d
e
d
a
t
u
m
:

02 juni: MommySoonIHope
TWEELING BABYBOY!!:speen:

09 juni: Testr/Miki
BABYBOY!! :binkybaby:

12 juni: Joekie
BABYBOY!!:binkybaby:

15 juni: Jes28
BABYGIRL!! :binkybaby:

22 juni: Mywish
Veras
sing !!:speen:

29 juni: kvdfernandez
BABYGIRL
en
BABYBOY
!!
!!
:speen:

BABYGIRL!!
:binkybaby:

G
e
p
l
a
n
d
e
a
f
s
p
r
a
k
e
n
/
e
c
h
o'
s:

13 februari: Joemie 20 weken echo

Geplaatst

Hi,

Ik ben ook niet zo op Facebook. En inderdaad ook niet om mensen te kwetsen probeer ik me in te houden. Ik heb een schoonzusje dat al heel lang aan het proberen is om kindjes te krijgen. Twee keer IVF poging gedaan. Dat maakt het soms heel moeilijk, ondanks dat ze blij is voor ons gun ik het gaar zo!

Eerst had ze geen derde poging willen doen maar ze staat er nu weer open voor :)

Geplaatst

Joemie, wat leuk ook een meisje :) Gefeliciteerd!! Wordt het toch weer een beetje roze op de lijst ;)

Veel plezier met shoppen vandaag. Kon me gister ook niet inhouden hahah. De hema heeft trouwens ook hele leuke kleertjes en niet duur.

Sweetformysweet, leuk he winkelen. Wat voor wagen hebben jullie uitgezocht?

Geplaatst

Joemie ook een meisje leuk zeg van harte

Bedankt ik ben heel benieuwd

Sweetformy ja moeilijk en dubbel als iemand in je naaste ook niet zomaar zwanger word

Er zijn heel veel mensen die geen Facebook hebben

Regeer straks even uitgebreider

Liefs

Geplaatst

Joemiee gefeliciteerd met een meisje !!! wat leukk

Minoes ik ben benieuwd naar jou echo vandaag geniet er lekker van

ik had vanacht echt zo rare droom over of ik jongens of meisjes zou krijgen soms wil ik het wel weten maar ik probeer me in te houden :D

xxx

Geplaatst

W
i
e
i
s
w
i
e
:

U
i
t
g
e
r
e
k
e
n
d
e
d
a
t
u
m
:

02 juni: MommySoonIHope
TWEELING BABYBOY!!:speen:

09 juni: Testr/Miki
BABYBOY!! :binkybaby:

12 juni: Joekie
BABYBOY!!:binkybaby:

Veras
sing!!:passifier:

15 juni: Jes28
BABYGIRL!! :binkybaby:

22 juni: Mywish
Veras
sing !!:speen:

29 juni: kvdfernandez
BABYGIRL
en
BABYBOY
!!
!!
:speen:

BABYGIRL!!
:binkybaby:

G
e
p
l
a
n
d
e
a
f
s
p
r
a
k
e
n
/
e
c
h
o'
s:

13 februari: Joemie 20 weken echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden