Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, wat jammer dat er voor wat betreft de stamcellen geen combi gemaakt kan worden. Ik denk dat ik in dit geval dan toch neig naar zelf bewaren, voor als het kindje het later nodig zou hebben.

M.b.t. de kinderwagen, dat is bij ons een puntje van discussie. Manlief wil ingaan op het lieve aanbod van vrienden, die hun kinderwagen aan ons willen geven. Deze is 4 jaar oud en voor 1 kindje gebruikt. Ik heb 'm nog niet gezien, geloof dat hij helemaal grijs is. Maar het liefst zou ik toch de kinderwagen zelf willen uitzoeken... Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen tweedehands en denk dat wij best veel spullen bij vrienden of van marktplaats vandaan zullen halen. Maar die kinderwagen ligt op één of andere manier gevoelig - je gebruikt deze zo intensief, ik wil 'm graag helemaal naar mijn zin. We hebben gekeken naar de Bugaboo Cameleon en Joolz Day. Liefst in een lichte kleur, denk ik.

Dat gezegd hebbend, het scheelt natuurlijk een hoop geld, een gratis kinderwagen. Eerlijk zeggen, wat vinden jullie?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik was ook van plan om heel veel spullen op marktplaats te kopen, maar toen het eenmaal zo ver was heb ik zelfs niets op marktplaats gekocht. Ik had gespaard en vond het leuk om lekker te gaan shoppen!

Wij hebben getwijfeld tussen de maxi cosa mura 3 en de bugaboo chameleon. Toen ik er echter achter kwam wat het gewicht van beide wagens is, was de keuze snel gemaakt. De maxi cosi is 17,5 kg en de bugaboo 9,5 kg. Als je dus veel met de auto gaat, dan moet je telkens 17,5 kg tillen.

Je kunt op Youtube demofilmpjes vinden van de kinderwagens en/of je kunt ze natuurlijk in de winkel uit gaan proberen.

Succes!

Geplaatst

Hoi,

Hier gaan we het zonder kinderwagen doen..

??

Ja zonder..

Ik heb een baby bjorn en een draagdoek, daar hebben mijn meiden veel in gezeten. daarnaast hebben we een fietskar met een babyschaal.

de eerste weken kan ik toch niet wandelen (keizersnee) en daarna moet ik kinderen op de fiets naar school brengen.

Wij denken nog na over een quinny zapp.

Waarom geen kinderwagen?

Die was al verkocht via internet omdat ik dacht dat het niet meer zou gaan gebeuren...

Als er echt nood aan de man is hebben we nog wel de wagenbak van mutsy, de buggy daarvan is kapot, vandaar..

Ik heb zelf niet veel met bugaboo vanwege de kleine wieltjes, Dat vond ik minder prettig wandelen.

De bugaboo wordt volgens mij ook gezien als een stadswagen, dat klopt ook wel qua gewicht.

In de mutsy kon je vrij veel boodachappen kwijt, dat was wel handig..

ik denk dat je vooral moet nadenken over hoeveel, hoevaak en waarheen je gaat wandelen.

Wij zijn strandmensen, dan valt de bugaboo af..

Morgen hebben we echo, ik heb er echt zin in!

Stamcellen ga ik me nog in verdiepen, ik vind dat ik daar even rustig voor moet gaan zitten..

Fijne dag!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi Hoi,

wij hebben een bugaboo cameleon en een bugaboo bee. De cameleon heeft grote wielen achter en twee kleinere voor. Daardoor kun je er ook makkelijk het bos mee in en hem over het strand met je mee trekken. Je kunt dan de kleine wielen loskoppelen (kijk de demo op hun site maar na). de Bee hebben we er bij gekocht als 'buggy'. Dat is wel echt een stadswagen, omdat hij superwendbaar is en alleen maar kleine wielen heeft. Mijn zoon is nogal een flinke jongen en de meeste buggy's gaan maar tot een gewicht van 14-15 kilo. Nou ik ben vanmorgen op het cb geweest. Hij is nu 19 maanden en weegt al 14 kilo en is 89 cm. Een echte beer dus! De Bee was een keer in de afprijzing bij prenatal dus daarom die er nog bij gekocht. Is ook handig als je snel even wegmoet. Ik vind de cameleon nog steeds erg prettig in gebruik. Als straks de tweede er is, koop ik een plankje waar mijn zoon op kan staan. Ik vind tweelingwagens te breed. Als we dan met zijn allen weggaan, neemt mijn man gewoon 1 van de wagens en ik de andere. Zodra de nieuwe baby dan een half jaar is, bouwen we de cameleon ook weer om naar de wandelwagenzit en kunnen ze ook nog switchen van wagen.

Wat betreft het gewicht, dat is voor ons ook doorslaggevend geweest. Je hebt dat ding zo vaak in je handen en dan scheelt iedere kilo. Beide wagens zijn erg licht en makkelijk uitklapbaar. Maar zoals met alle babyartikelen, je moet wel even weten hoe het moet ;-)

Groet.

Amber

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij hebben thuis afgesproken dat we pas na de 20weken echo gaan shoppen, dus nog geen idee welke kinderwagen het wordt. Wel moeten wij natuurlijk een tweeling wagentje zoeken en ik ben er al wel achter dat de keuze dan direct stukken minder wordt. Fijne tip om in ieder geval voor de lichtste versie te kiezen, in ons geval zal die natuurlijk sowieso zwaarder zijn dan de enkele wagens.

@ Simone: ik kan me jouw standpunt helemaal voorstellen. Ook natuurlijk omdat je die wagen nog niet gezien hebt en na 4 jaar is ie natuurlijk wel intensief gebruikt. Maar het lijkt me ook moeilijk om nog nee te zeggen als je daar eenmaal bent om te kijken.... Tja, en gratis is nooit te duur... Hmmm... moeilijk. Wij gaan persoonlijk wel voor een nieuwe wagen, terwijl ik de inrichting van de kamer waarschijnlijk wel van Marktplaats ga halen (als er een leuke tweelingkamer op staat). Hierin wil ik dan wel nieuwe matrasjes en ook nieuwe badje enzo, maar de meubeltjes en box vind ik gebruikt prima. Succes met beslissen meis!

@ Tulpie: Heel veel plezier morgen bij het koekeloeren naar (het geslacht van) jullie beebje! Was ik maar vast zover, (nu ben ik jaloers op jou!) ik ben ook zooo nieuwschierig.

Fijne dag meiden.

Geplaatst

2 tegenstrijdige verhalen over de bugaboos dus :-) wij wonen aan het strand dus hij moet zoiezo het strand op kunnen en verder vinden wij een boswandeling ook heerlijk maar ook in de stad dus moet gewoon multifunctioneel zijn. Goede tip trouwens over het gewicht! Joolz ken ik nog niet, ga ik ook even googlen

Simone wat die gratis wagen betreft, lastig. Ga gewoon eens kijken en proberen. Want als je nu al ja zegt en het blijkt dat je het niets vind en een ander koopt kan dat als ondankbaar opgevat worden en das ook niet de bedoeling toch?!

nieuw of tweedehands maakt mij ook geen bal uit, mits in nette en schone staat. Scheelt vaak behoorlijk veel geld. Maar uiteraard het liefste nieuw, wie niet?!

Wisten jullie trouwens dat de Quinny Buzz 4 in 2011 als best is getest door de consumentenbond?!

ik denk dat ik gewoon maar eens naar zo'n babyzaak ga en even ga uitproberen

wat is trouwens een baby bjorn?????

Geplaatst

Een babybjorn is een buikdraagzak, nog fijner als je naar het strand gaat!!

[ATTACH=CONFIG]3722[/ATTACH]

Heel heel fijn!

Maar dan heb je dus geen boodschappenwagen..

Ik zal waarschijnlijk toch veel gaan fietsen.. dus de fietskar is voor ons een uitkomst

Geplaatst

He meiden,

Wat een gezelligheid hier weer! Met mij alles goed. Beetje druk, met werk en voorbereidingen voor weekje wintersport volgende week. Ik ga niet meer skien, maar ga me prima vermaken in de zon met een boek en wandelen in de sneeuw! :)

Vorige week naar de VK geweest en het hartje gehoord! Was erg leuk om te horen! 158 slagen per minuut!

Wel vertelde de VK dat ik Rhesus C negatief ben. Wat kan betekenen dat ik antistoffen ga aanmaken tegen het bloed van ons kindje als blijkt dat het kindje Rhesus C positief is. Maar als dat zo is, is er nog geen paniek, want dan krijg ik ws een prik en word ik goed in de gaten gehouden. Ik had er nog nooit van gehoord, jullie?

Wij gaan voor de Joolz Day (Elephant Grey). Eerst dachten we aan de Bugaboo Cameleon. Maar ik vind de Joolz gewoon mooier. Daarnaast heb ik een lange man, en de bak en het stoeltje van de Joolz zitten hoger dan de Bugaboo en is dus prettiger voor m'n hubbie!

Geplaatst

@Apple: Ik heb hetzelfde 'probleem' als jij. Ik heb ook rhesusfactor negatief en de kans is groot dat de baby positief heeft. Inderdaad dus in week 27 (geloof ik) een prikje. Gelukkig hebben ze daar tegenwoordig wat voor :-). Ik heb zoals altijd alles hierover opgezocht op internet en heb inmiddels een halve studie genetica gedaan hahaha! Het is best ingewikkeld. In de meeste zwangerschapsboeken wordt er ook wel wat over geschreven. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel :-)

Geplaatst
@Apple: Ik heb hetzelfde 'probleem' als jij. Ik heb ook rhesusfactor negatief en de kans is groot dat de baby positief heeft. Inderdaad dus in week 27 (geloof ik) een prikje. Gelukkig hebben ze daar tegenwoordig wat voor :-). Ik heb zoals altijd alles hierover opgezocht op internet en heb inmiddels een halve studie genetica gedaan hahaha! Het is best ingewikkeld. In de meeste zwangerschapsboeken wordt er ook wel wat over geschreven. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel :-)

Hoi Linda,

Wij hebben ook alles op internet opgezocht! Want de VK kon ons niet heel veel wijzer brengen. Maar er is weinig echt te vinden over de C factor. Wel heel veel over de D factor. Er wordt nog maar sinds vorige zomer op de C factor gecontroleerd, dus waarschijnlijk is er daarom niet zo veel info over. Het enige wat ik niet echt kan vinden is wat het effect nou kan zijn op de baby. Lees verschillende verhalen; bloedarmoede is er een van, maar echt de gevolgen... Niet te vinden. Weet jij dat? Er lijkt mij toch een verschil te zitten tussen C en D?

Geplaatst

@Apple: ik weet niet precies wat het verschil is tussen C en D en je hebt ook nog DD. Normaal gesproken is het pas een probleem bij je volgende zwangerschap, omdat het bloed zich pas mixt tijdens de bevalling. En dan is het kind er dus al uit. Maar dan heb je wel antistoffen in je bloed en dat wordt met elke zwangerschap meer, totdat op een gegeven moment je niet meer zwanger kunt worden, omdat de vrucht meteen wordt afgestoten. Maar dat is volgens mij pas na een aantal zwangerschappen. Het is wel een probleem als het bloed al tijdens de zwangerschap mixt, maar dat gebeurt, volgens mijn gyno, alleen bij auto-ongelukken of als je heel hard valt. Als het bloed mixt dan krijgt de baby eerst bloedarmoede en gaat uiteindelijk zelfs dood, maar daarom krijgen we dus die prik. Zodat we ons geen zorgen hoeven te maken. Lang leve de wetenschap!

Trouwens, mijn moeder had dit ook (want ik negatief, zij positief) en ik geloof niet dat die prikken toen al bestonden maar ik leef ook gewoon! Niets aan de hand dus :-)

Geplaatst

Wat fijn toch dat er zoveel verschillende soorten en maten wandelwagens bestaan!

En wat fijn dat er forums bestaan waar je kunt horen waar je allemaal rekening mee moet/kunt houden!

Bij mijn eerste was ik niet zo op de hoogte en heb toen redelijk klakkeloos een wagen overgenomen van buren.

Achteraf heb ik daar wel spijt van hoor!

Gelukkig hebben jullie nog een flin k aantal weken om daar over na te denken!

Ik ben vandaag lekker thuis aan het werk. kan ik ondertussen ook nog een beetje studderen.

Er liggen nog grote stapels was om opgevouwen te worden!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

8 maart - Tulpie - 20 weken echo

11 maart - Linda1978 - pretecho incl. geslachtsbepaling

16 maart - Bikergirl - controle gyn

19 maart - Sen - controle VK

27 maart - Simone77 - 20 weken echo

3 april - Linda1978 - 20 weken echo

11 april - Bikergirl -20 weken echo

12 april - Sen - 20 weken echo

Heee Tulpie,

jij hebt toch je 20 weken echo vandaag? Hoe was het?

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

8 maart - Tulpie - 20 weken echo

27 maart - Apple2011 - controle VK

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

23 maart - Tulpie - controle VK

27 maart - Apple2011 - controle VK

Geplaatst

Wonderlijk wonderlijk!!!

Alles zit erop en eraan!

Alle organen doen het alles loopt volgens schema en je staat te kijken van wat ze allemaal kunnen zien!

3 bloedvaten in de navelstreng, lever, darmen, nieren, maag, hersenen!!!!, hartje plus alle toebehoren!

Helemaal gaaf om te zien..

En tja tussen de benen was het overduidelijk! We konden er niet om heen! Een jongetje!

Nu moeten wij nog even aan het idee wennen maar dat komt wel goed.

Het belangrijkste om te weten is dat alles helemaal goed was en dat het kind ongelofelijk bewegelijk is!

Wij zijn blij en de meisjes vonden het ook erg spannend en leuk!

Eigenlijk was het niet de bedoeling dat je kinderen en opa en oma meeneemt naar de 20 weken echo.

Maar de meiden waren erg stil en als iedereen stil was mochten ze blijven.

Nu vertrouwen op dat het goed zit! We hebben het ten slotte nu echt gezien!

Fijne avond ik ben nog even op mijn roze wolk..... oh nee blauwe! haha

Geplaatst

wow tulpie, gefeliciteerd met je mooie en goede 20 weken echo! een jongetje, wat leuk! die heb je nog niet ;-) ach gut dat jochie krijgt straks 3 moeders hihihi... nee joh hartstikke leuk!!! nu lekker blauw shoppen en geniet op je blauwe wolk

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een echo bureau in de buurt gebeld om te vragen vanaf wanneer ze geslachtsbepaling doen. Nou al bij 16 weken dus! dat ben ik morgen maar ze hebben volgende week vrijdag pas een plekje. Ohhh we zijn zooo benieuwd.

Geplaatst

In Amsterdam zit dr. Papa en hij doet al geslachtsbepaling vanaf 14 weken! Super mooie ervaring, hij legt alles goed en rustig uit en dat allemaal in 3D!

Geplaatst

Tulpie: wat gaaf, en wat fijn dat alles goed is, heerlijke gedachte:-) en haha, ik kan mij de shock na twee meiden best voorstellen, ineens een jongen!!! Geweldig voor jullie!!!Sen:same here, ik kon het ook niet laten toen ik las dat ze het geslacht tussen de 16 weken en 17 weken soms kunnen zien en dus ook ik heb die stoute schoenen aangetrokken en we hebben morgenochtend een afspraaks staan aaaaaahhhhhh, wij zijn redelijk overtuigd van een jongentje dus ik ben benieuwd wat ik jullie morgen kan vertellen! Voor de rest vertellen wij het niemand, ben zo benieuwd of het mij lukt!Voor de rest gaat het hier redelijk, het klinkt heel gek maar ik kan nog steeds niet echt genieten van het zwanger zijn, tijdens de echomomenten wel maar ik blijf zo ongelofelijk bang en onzeker, het zal ook wel komen door mijn bloedverlies en krampen. Ik durf nog steeds geen babyzaak in te gaan, niet op babywebsites, ik schreeuw het niet van de daken, ik heb van de week met pijn en moeite de creche geregeld *zucht* voor mij is echt elke dag eens survival en daar baal ik zo van, ik wil gewoon volop gaan genieten. Wel besloten morgen met manlief een babyzaak in te gaan als we een mooie echo hebben gehad!Fijne avond!

Geplaatst

Meiden wat spannend hier!

Tulpie wat tof, ook een menneke!

Sen, wij geslachtsbepaling met 17 weken en was prima duidelijk. Vaak met een jochie sneller. Spannend, benieuwd naar jullie uk!

Wij morgen 2e poging 3D bij idd dr Papa A'dam Melis!

Aan iedereen: kies wel een topplek voor een pretecho. Kwaliteit beeld en daarmee de fun kan erg uiteenlopen.

Geniet! Jullie ook Amy! Enneh, wij durfden ook pas vooruit te kijken na vele echo's en toen we 20 weken+ waren. Komt vanzelf goed meid, wij zijn inmiddels los. :)

Geplaatst

Ohhhhwww Tulpie, wauw! Van harte met deze mooie echo! Wat een genot om te zien dat alles goed is en op schema loopt! En een jongen, met al 2 meiden is dat toch super!

@ Amy, Ik hoop dat je een mooie echo hebt vanmorgen. Misschien geeft dat weer iets zekerheid. Ik kan me jouw onzekerheid wel voorstellen met je bloedverlies en krampen in je achterhoofd. Ik hoop dat jullie na deze echo toch de stap naar een babyzaak durven zetten en misschien hierdoor iets meer kunnen genieten.

@ Linda: Jij veel plezier zondag met de pretecho!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3729[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3730[/ATTACH]

Hier 2 echo's..

hmm ze zijn wel klein geworden..

maar op de eerste moet je je voorstellen dat de baby zit en dat van het zitvlak een foto is gemaakt.. met dus zijn piemeltje bij het pijltje!

de tweede heb ik wat tekst bijgekrabbeld maar dat is helemaal niet goed te zien volgens mij.

Het is in ieder geval zijn hoofd..

Ik ben inmiddels wat bijgekomen van het geslacht!! haha

Amy, veel plezier! Geniet ervan!

Linda jij ook veel plezier zondag!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hey ladies!

Ik ben redelijk flebber-gested (geen idee hoe je het woord schrijft haha) maar we hebben zojuist de echo gehad, alles zag er goed uit voor 16 weken, ze kon zelfs de 2 kamers en de 2 boezems zien en jawel....ze kan voor 90% zeker zeggen dat wij een meisje krijgen!!!!! Nououououu ja, echt bizar maar we vinden het zooooooooo leuk:-)! Gelijk een leuke positiebroek gekocht en die smile komt vandaag niet meer van mijn gezicht hoor!!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Tulpie! Hartstikke leuk en hele mooie foto's! Ik kan de tekst gewoon lezen hoor :-)

Amy, jij ook gefeliciteerd! Ik hoop dat je vanaf nu lekker gaar genieten. Je hebt gewoon een meid in je buik! Besef je dat wel? :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden