Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanxs meiden, vind het ZO leuk, dit aangezien wij al 3 jaar lang een heeeeeele leuke meisjesnaam ins hoofd hebben en als alles meezit kan ik deze straks gewoon hardop zeggen!!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi!

Ik had even een vraagje; ik heb custome made een buikband laten maken voor mijn vriendin met 23 Augustus op.. nu heeft zij een miskraam gehad met 15 weken.. en zit ik dus met een buikband.. die heb ik vorige week binnen gehad..

Kan ik iemand er blij mee maken die op die datum is uitgerekend?

Het is allemaal kosteloos hoor.. maar anders moet ik hem weggooien zo zonde!

Groetjes Roxanne

Geplaatst

Wauw Amy, van harte meis! Wat heerlijk, zo'n mooie echo. Ook leuk dat je eindelijk die mooie naam mag gebruiken. Genieten hoor!

@ Roxanne, Pffff, heftig voor je vriendin zeg! Ik zit zelf op 15,5 week... Bah, moet er niet aan denken. Wel lief van je zeg, om hem hier aan te bieden. De 23e is niet mijn uitrekendatum, bij ons groepje is dat Amber76, misschien iets voor haar?

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Joepie! We krijgen een meisje!!!! Er was geen twijfel over mogelijk :-). Verder is ze ook nog eens gezond en ze loopt een week voor in groei. Verder heeft ze lange benen en was ze heel erg bewegelijk. Omdat tegen mijn buikwand aanligt (ipv aan de achterkant) duurt het waarschijnlijk langer voordat ik beweging ga voelen, maar dat geeft natuurlijk helemaal niets :-). Het is nog heel onwerkelijk. Ik krijg gewoon een dochter!

Geplaatst

Hee! De mannen in de minderheid! Snel een jongetje erbij hoor! Meiden kom op!

Nee hoor, grapje. Gefeliciteerd Linda met je dochter.

Wij zijn nu beland in het stadium van de namen.

Wat een klus!

Maar gelukkig hebben we nog een maand of 5 de tijd.

Dit weekend alle kleding dozen uitgezocht en de bruikbare unisex/jongens kleding eruit gevist.

Er gaat evengoed nog veel de deur uit aan meisjes kleding met pijn in mijn hart..

Binnenkort maar op een markt staan..

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Wat een meidenboel hierzo :-)

Tulpie misschien zijn er hier gegadigden voor de girly kleertjes. Misschien wat fotootjes plaatsen?

Wij horen a.s. Vrijdag wat het wordt. Echt iedereen denkt een jongen, inclusief ik zelf. Gewoon een gevoel. Nog niemand heeft gezegd een meisje. Zal ik lachen als het een meid wordt hihihi want mij maakt het echt niet uit

Geplaatst

Sen alvast veel plezier vrijdag! Als het idd een jochie is, is dat vaak gelijk goed te zien. Bij meissies nog wel eens twijfels. Ik had hetzelfde gevoel he en dat klopte. :) Benieuwd naar jou. Ik denk ook jochie. :)

Wat een meidenboel hierzo :-)Tulpie misschien zijn er hier gegadigden voor de girly kleertjes. Misschien wat fotootjes plaatsen? Wij horen a.s. Vrijdag wat het wordt. Echt iedereen denkt een jongen, inclusief ik zelf. Gewoon een gevoel. Nog niemand heeft gezegd een meisje. Zal ik lachen als het een meid wordt hihihi want mij maakt het echt niet uit
Geplaatst

Ohw wauw, Linda! Wat fijn zeg, Een gezonde meid in je buik! Vooral dat gezond is gewoon mega-super-topnieuws! (geldt natuurlijk voor iedereen) Ik kijk zelf echt uit naar die bevestiging bij mijn 20-week echo, dat die ukkies gezond zijn en alles er goed uit ziet. Geniet van je roze wolk meis!

@ Sen, jij alvast veel plezier vrijdag!

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Hoi Dames,

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en bijzonder veel geluk en gezondheid gewenst. Ik was vorig jaar rond dezelfde tijd uitgerekend en kijk af en toe mee met jullie, zo ontzettend herkenbaar allemaal. Ook vanwege de lange weg die we allemaal hebben afgelegd. Ik ben mezelf toen flink te buiten gegaan aan het kopen van mooie kleding, en verkoop deze nu, het liefst aan iemand op dit forum ivm 'lotgenootschap' :-). Ik heb een berichtje op het 'te koop aangeboden' forum gezet.

Veel liefs en een fijne tijd gewenst,

Toverstafje

Geplaatst

Linda en Amy, gefeliciteerd met de mooie echo's! Allebei een meisje, wat leuk!! En Tulpie een jongen, na al 2 meisjes te hebben gehad. Prachtige berichten allemaal. Maakt het weten van het geslacht de zwangerschap voor jullie gevoel 'echter'? Ik ben benieuwd, zelf wil ik straks ook graag weten of we een jongen of een meisje krijgen en denk dat het gevoelsmatig daarna concreter wordt. Niet meer 'het kindje', maar onze zoon of dochter... Nog 2 weken, dan horen we het.

Hoop dat jullie allemaal hebben genoten van het zonnige weekend. Ik ben gisteren met vriendinnen naar het strand geweest, lekker een stuk gelopen en daarna van de zon genoten op een terras. Hmm, echt lente!

Liefs, Simone

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3768[/ATTACH]

Ik vind het zeker anders nu ik weet dat het een meisje is! Ze krijgt nu meer een eigen identiteit en nu praten we over 'ze' ipv over 'het kind'.

En het is zeker heerlijk weer! Zou de lente nu blijven? Ik krijg er meteen bergen energie van. Het is helemaal niet erg om in de zomer uitgerekend te zijn, vind ik! :-)

Geplaatst

Linda, wat staat het beentje mooi op de foto! Leuk ook, haar neusje dat zich zo duidelijk aftekent.

In de zomer uitgerekend zijn is het mooist denkbare scenario, vind ik. Rond 1 juli met zwangerschapsverlof, hmm... We wonen vlakblij het strand. Het zal wel raar zijn met zo'n heel zwangere buik, maar ik ga er toch maar vanuit dat ik me daar overheen kan zetten. Als het weer meewerkt, dan hoop ik tijdens het verlof af en toe naar het strand te kunnen. En anders is een lekkere ligstoel met parasol in de achtertuin een mooi alternatief ;-).

Geplaatst

Jazeker is het mooi verlof te hebben in de zomer! Nu maar hopen dat het wat mooier weer wordt dan vorig jaar!

Linda; wat een ontzettend leuke foto! het wordt echt echt hè?

Sen, ik bedacht me ineens.. jaha het is alweer even geleden en dan vergeet je het allemaal, maar hoe gaat het lichamelijk met je? Ben je al wat aan het aansterken en van de misselijkheid af?

Zijn anderen nog misselijk?

Fijne avond

Tulpie

Geplaatst

Hey meiden,

Zo nu en dan kan ik het niet laten om hier mee te lezen. Het doet me goed te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Sommige weten zelfs al wat het gaat worden!!! Helemaal leuk.

En de meeste al bijna 20 weken, jeetje, wat gaat het toch snel.

Het mij gaat het gelukkig goed, zelfs weer in de race voor een cryo TP (als alles goed gaat uiteraard) en ik heb er weer "zin" in. Al moet ik zeggen dat ik het nu wel enger vind, stel ik raak weer zwanger, dan zal de angst er goed in zitten. Maar we blijven positief, en ik hoop zo dat ik jullie snel mooi nieuws kan brengen.

Meiden, geniet van jullie kleintje in jullie buik.

Liefs Guusje

Geplaatst

Lieve Guusje,

Wat ben jij een lieverd en dapper dat je af en toe mee leest!

Sterkte en ik zal voor je duimen de komende maand!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Goede avond dames, ik heb een tijdje niks meer geschreven....beetje druk gehad met werken etc. juist met dit weer is het aanpoten geblazen...ik werk namelijk in de horeca op strand...dus ja...

Nu ff de tijd gehad om alles even terug te lezen, en dat was best een hoop...Haha

Ik lees dat er al een paar zijn die het geslacht al weten,super gaaf....

Ben zelf ook zo enorm nieuwsgierig..moet nog even wachten tot de 28e dat heb ik mn 20 weken echo...

Ben vandaag weer bij de vk geweest en alles was in orde...hartje weer even gehoord,dus weer helemaal blij :-)

Sinds 3 dagen voel ik ook leven in mn buik...geweldig gevoel...:-)

Voelde telkens al wat,maar durfde er niet op te gokken dat het de baby was,nu heb ik samen met de angelsound geluisterd en merkte dat de beweging en het gevoel overeen kwam,nu ben ik me er echt van bewust en voel hem of haar dan nu steeds vaker ;-) !

@guusje ik ga voor je duimen meis.. Denk aan je...

Nou meiden ik ga lekker mn bedje opzoeken,probeer weer wat vaker mee te schrijven ;-)

Liefs,

Geplaatst

Lieve Guusje, wat een ontzettend lief berichtje van jou. Ik weet hoe moeilijk is om na een miskraam een uitgerekend topic te lezen, respect dus. We gaan keihard duimen voor jullie cryo en ook dat het een plakkertje zal zijn, het is je zo gegund!

Femmie; wat geweldig, leven voelen! Ik kan niet wachten maar denk dat ik nog even geduld moet hebben...ik zit vandaag op 17 weken en ik hoor van de meeste dat ze het rond de 20/ 22 weken voelden dus daar ga ik mij maar op focussen, valt het altijd mee. Pittig trouwens, nu in de horeca werken! Wel superleuk maar ik kan mij indenken dat je ook snel bang bent dat je te veel doet!

Ja, meiden, geweldig he, in de zomer verlof:-) Het zonnetje nu maakt mij ook zo blij, omdat ik gewoon weet dat tie blijft stralen tot augustus!

Hier gaat het verder goed, ik heb wel echt dagen, zoals vandaag: dat ik niks voel op een dikker wordend buikje na: hebben jullie dat ook?! Toch even bevestiging vragen hoor, onzeker als ik ben hihi. Het enige waar ik wel echt super veel last van heb is van afscheiding, heb heel de tijd het idee dat ik wat voel lopen pfff...maar goed, vorige week ons meisje mogen bewonderen en ze deed toch echt alles wat ze moest doen. Toch benieuwd hoe het nu bij jullie gaat!

Fijne dag!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Amy, hier hetzelfde onzekere gevoel. Ik zit vandaag op week 16 en voel niets, behalve een klein groeiend buikje. En die is s'morgens een stuk kleiner dan s'avonds... Last van afscheiding heb ik een beetje, maar niet zo extreem als jij omschrijft. Vrijdag mag ik weer voor een echo en controle, ben ook wel weer toe aan een bevestiging...

@ allen, persoonlijk zie ik een beetje op tegen de laatste loodjes als het hoog zomer is. Ik word natuurlijk ook gewaarschuwd voor een heftige eindmaand, een zware zwangerschap met 2 ukkies... Mijn vriendin is hoog zwanger (van 1) en heeft het nu al smoorheet, ze houdt veel vocht vast en kan lichamelijk niet zoveel meer doen. Ik moet er nog even niet aan denken dat het in augustus wel eens boven de 30 graden kan komen... Tegenoverstaande vind ik het voor al onze baby's wel super om augustus kindjes te worden, wat een heerlijke tijd om jarig te zijn.

@ Femmie, ja, tijdje geleden dat je hier was. Wat fijn, je beebje voelen. Lijkt me echt heel bijzonder, een heerlijke bevestiging dat je ukkie aan het spartelen is.

@ Guusje, ik kwam hier pas later binnen, maar wens je evengoed heel veel succes met de cryoTP! Duim voor je en hopelijk een postitief berichtje binnenkort.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Guus, wat ben je toch een lieverd.

Wow dat sommige de kleine al kunnen voelen, ik wacht op dat moment! lijkt me zo uniek. Alleen is nu nog te vroeg denk ik. Maar als je eerder zwanger bent geweest herken je het vast ook eerder. Nu denk je misschien nog aan borrelende darmen?! Bij de 12w echo zeiden ze dat ik een laagliggende placenta had. Die kan omhoog trekken bij de groei van de baarmoeder maar dat hoeft niet (hoop natuurlijk van wel). Maar als hij dus laag ligt, voel je dus ook later leven.

Hier gaat het heel erg wisselend. Het ene moment ben ik lekker aan het opruimen en het andere moment moet ik stoppen en gaan liggen door de misselijkheid en maagzuur. Geen peil op te trekken dus. Zondag was een redelijk goede dag, was al helemaal blij en zag een stijgende lijn maar gisteren was het weer helemaal mis, kots en kots misselijk. Vandaag ook nog behoorlijk wat misselijkheidsaanvallen. Energie is wel wat meer maar nog erg minimaal. We zijn vanmiddag heel eventjes heen en weer naar een babyzaak hier in de buurt geweest om naar combiwagens te kijken. Wij hebben uitgebreid gekeken naar de bugaboo cameleon, erg flexibele wagen maar nadeel vinden we dat de bak behoorlijk laag zit en volgens mij ook best smal is vergeleken bij andere reiswiegen en je amper bij de boodschappenmand komt als de reiswieg erop zit. Verder mooie wagen hoor maar wel behoorlijk prijzig. Daarnaast is de Quinny buzz ook interessant en nog een mooie solide wagen gezien van Mutsy de 4rider. Daarnaast hadden ze een merk dat ik nog niet kende: Pericles, schijnt een belgische één van de oudste kinderwagenmerken te zijn. Ook mooie solide wagens voor een redelijke prijs en erg goed en makkelijk inklapbaar. Oja en mn vriend was weg van een wagen van Stokke maar die vond ik een beetje futuristich :-) maar tjee, ik weet het echt niet hoor wat is dit moeilijk!

Geplaatst

He breek even in bij de augustus dames..

Als je kindje uit de bak gaat en overgaat naar de stoel van de kinderwagen is het volgende misschien nog iets om mee te nemen in je beslissing.

Sommige stoelen kunnen alleen met de neus naar voren als je begrijpt wat ik bedoel. Terwijl als je kindje net overgaat van wieg naar stoel het best eng voor t kindje kan zijn om niet met het gezicht naar mama te zitten. Het is aan de andere kant maar een korte periode dat ze graag mama willen zien, op een gegeven moment willen ze rondkijken en moet je de stoel draaien. Maar mijn zoon kreeg te snel te veel indrukken en sliep daar zelfs slecht van. En je wilt zelf t kindje aankijken of alles nog goed gaat in het begin. ik neem er nu zeker een waar het kindje eerst een tijdje naar moeders kijkt voor de stoel definitief omgedraaid wordt.

Verder is het handig dat als ze in de stoel zitten ze op tafelhoogte zitten. Als je dan ergens bent waar geen kinderstoel is, schuif je ze zo aan tafel. Stokke kan dat en Joolz ook. De rest weet ik niet maar easywalker bijv niet. Oh ja en het is echt wel handig als er een redelijk grote mand onder zit want anders moet je je boodschappen altijd met de hand dragen. En als laatste.... heel mooi maar neem nooit een witte. Ik had de witte Joolz en na drie regenbuien met opspattende modder was ie grijzig op veel plaatsen. Heb m toen snel verkocht en een easywalker genomen. Totdat ik er achter kwam dat bovenstaande punten ontbraken en toen had ik weer spijt. Maar verder is de easywalker een heerlijke wagen ook voor in het bos door de goede vering.

Na misschien heb je er iets aan

breek weer uit

Geplaatst

Ha ladies,

Femmie - wat fijn dat je al leven kunt voelen. Zo speciaal lijkt me dat... Zijn het inderdaad een soort kleine plopjes, zoals je weleens hoort zeggen? Of een gevoel alsof er een vlindertje in je buik zit? Hier nog niets gevoeld, maar bij de laatste echo zeiden ze dat de placenta laag aan de voorkant lag en daardoor fungeerde als een soort schokdemper. Nog even geduld dus.

Op een mooie lentedag als dit moet het heerlijk zijn om op het strand te kunnen werken! In de horeca moet je natuurlijk veel staan en lopen. Vind je dat nu niet zwaarder, met de zwangerschap?

Noor - dank voor de tips mbt de kinderwagens!

Sen - wat rot dat het nog steeds zo wisselend blijft gaan met de misselijkheid en het gebrek aan energie. Pff, je hebt je portie nu wel gehad! In theorie zou het qua hormoonhuishouding rond deze tijd toch kunnen/moeten opknappen? Of is dat te algemeen gedacht?

Guusje - veel dank voor je lieve berichtje. Ik gun natuurlijk iedereen een geslaagde terugplaatsing, maar jou nog het meest van allemaal. Zet 'm op meid!

liefs, Simone

Geplaatst

Hey meiden, hoe gaat tie hier?

Bikergirl, ook nog steeds zo rustig in de buik?

Simone: mooie foto meid, wauw!!! Heerlijk he, kan je uren naar kijken! Ik kreeg trouwens de tip dat je echo's het beste in kan scannen, dan vervagen ze niet: ik heb een compilatie vd mooiste gemaakt en dan zie je het ook steeds groter worden, heel gaaf gezicht!

Linda & tulpie: ook zo aan het rondkijken naar mensen met een zoontje/ dochtertje? Vertellen jullie het geslacht trouwens aan de omgeving? Wij niet maar ik vind het moeilijk......! Ik wil het echter niet vertellen, al drie jaar lang weten mensen mijn meest intieme privestrubbelingen, dit is lekker even ons geheimpje!

@all: hier alles oke, rustig in t buikje, gisteren een stuk gewandeld, daarna had ik wel wat bruinverlies, ik heb besloten mij er niet te druk om te maken aangezien ik toch een verleden heb met bruin/ roodverlies en ik heb daarna niks meer gezien. Ben trots op de rust die ik voor mijzelf wist te bewaren:-)! En verder had ik gisteren een cursus en terwijl ik zat voelde ik ineens een paar keer laag onder in mijn buik PLOP zou het dan toch?!?! Ik ben benieuwd!!!!

Fijn weekend meissies!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden