Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Ik zit al bijna weer op de 19 weken. Vanaf deze week ga ik ook minder werken, omdat mijn bekken me in de steek laat. 3 uur per dag minder. Ben benieuwd tot wanneer ik het vol houd. Officieel ga ik 16 juli met verlof (6 wkn -2 dgn van te voren) en begin dan 3 januari weer, hahahahahahhah. Wat een heerlijk vooruitzicht. Verheug me er nu al op.

Ben ook erg benieuwd of ik een zoon of dochter in mijn buik heb. Het maakt me niets uit, maar ben wel erg benieuwd. Veel mensen gokken op een jongen en dat zou ook wel erg leuk zijn voor onze zoon. Nog anderhalve week en dan weten we het....

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Simone, wat spannend morgen!!! Wij hebben m volgende week en ik bibber ook een beetje bij de gedachte hoor;-) de duimen gaan draaien! Toevallig had ik vanochtend hetzelfde gevoel, ik vind mijn buik ook niet echt op een zwangerschapsbuik lijken al wisselt het wel per dag hoor, want vorige week zagen collega's die van niets wisten het wel, ligt ook net wat je aan hebt.

Amber, wat vervelend van je bekken! Wel fijn dat je iets minder kan werken, in de ochtend of de avond?

Hier alles oke, gisteren had ik een klein beetje bloedverlies, ik had geen krampen of wat dan ook en het is bij eenmalig gebleven, vervolgens voelde ik de hele dag de baby dus ik heb het aangedurft het gewoon aan te kijken en het is niet meer teruggekomen. Ik vermoed dat het bij mij komt door de obstipatie, dan zet je iets teveel druk en knapt er weer iets (lekker verhaal)!

Overigens meiden die nog niks voelen, je niet ongerust maken hoor: mijn vk zei al dat ik behoorlijk verwend ben door het met 17,2 weken te voelen. Ik denk dat mijn meisje aanvoelt wat voor een neuroot haar mama is en mij zo af en toe gerust kan stellen:-)

Bij de weg, de vk was erg sceptisch over een vroege geslachtsbepaling zoals wij gedaan hebben, ben weer gelijk aan het twijfelen gebracht, misschien wordt het toch nog een jongen, we shall see!

Fijne dag ladies!!!

Geplaatst

Goede morgen dames, vandaag 20 weken :-) officieel op de helft..

Morgen heb ik de echo en word smiddags het kamertje bezorgd..

helemaal leuk , maar ook erg spannend...

De onzekerheid blijft toch....

Hier ook erg last van de heupen, na 6 uur werken ben ik kapot..en loop ik letterlijk te wachelen...

Ga ook maar in overleg om iets minder te gaan werken, want horeca is nu erg pittig.

simone jij heel veel plezier vandaag,

Jullie horen me morgen weer ;-)

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Simone, ik ben zooo benieuwd of je een jongen of meisje krijgt. Als het goed is, weet jij het al... Spannend hoor! Ik hou het forum in de gaten.

@ Femmie, jij veel plezier morgen bij je 20wk echo! Ook erg benieuwd naar het geslacht van jouw beebje. Ook leuk dat het kamertje al komt. Hou je ons op de hoogte?

@ Amber, lekker vooruitzicht zeg, in juli met verlof en pas volgend jaar weer beginnen! Dat gaat mij niet lukken op mijn werk.

Hier gaat het wel redelijk, maar ik maak me wat zorgen. Ik heb sinds vandaag af en toe wat steken in mijn buik, rond mijn navel en daarboven. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik aan de bel trekken bij mijn gyn?

Knuffel...

Geplaatst

Ik ben er weer en alles was goed! Ongelooflijk, wat ze allemaal kunnen zien op zo'n 20-weken echo. Hersentjes, hartje, niertjes... alles is goed aangelegd. Ook zijn er 10 vingertjes en teentjes en is het ruggetje mooi gesloten. De bloedvaten zien er goed uit en de groei ligt precies mooi op schema. Het was nog wel even spannend omdat ze de slagader naar de linker

hartkamer (?) niet kon vinden, dat duurde een tijd. Maar toen het kindje iets draaide kwam ook dit mooi in beeld. Wat een opluchting.

En het wordt… *tromgeroffel*… een meisje! Gek zeg, om het nu te weten. Nu is het niet meer ‘het kindje’, maar ‘ons meisje’. Meteen een stuk concreter. Ik ben erg gelukkig!

Femmie, heel veel succes morgen. Ik hoop dat bij jou ook alles zo goed verloopt!

Bikergirl, ik heb ook weleens wat steken, maar dan met name aan de linker zijkant van mijn buik. Mijn stelling: als je je zorgen maakt, is dat voldoende reden om de praktijk van de gyn te bellen. Succes meid!

Liefs, een blije Simone

Geplaatst

Hee meiden!

Jeeeh Simone een meisje! Wat leuk nieuws! En wat moet die 20 weken echo een bijzondere maar ook spannende ervaring zijn! Fijn dat alles goed was, dat is toch eigenlijk wel het belangrijkste!

Ik ben vanmorgen ook weer naar de VK geweest en alles was goed. Fijn om na 4 weken weer even het hartje te horen kloppen. M'n bloeddruk was alleen ietjes aan de lage kant: 100/50. Maar goed, ik heb er geen last van, dus het kon geen kwaad. Gewoon wat meer chippies eten ;)!

Ik ben bijna 18 weken en 4,5 kg aangekomen. Hoe is dat bij jullie? Geen idee of dat veel of weinig is....

Groetjes en geniet allemaal van dit heerlijke weer!!!

Geplaatst

Joepieeeeeeee Simone, weer een meisje erbij! Meest belangrijk ook: GEZOND!!! Heerlijk, geniet er van meis, mooie dag voor jullie:-)

Apple, leuk je weer te horen! En lekker he, dat hartje horen kloppen: al blijf ik verliefd op die trappelende voetjes in mijn buikje;-)

Bikergirl, je niet te ongerust maken hoor, steken is niet erg, zolang het geen krampen zijn is er geen reden om je zorgen te maken: ik heb steken door mijn hele buik heen! Maar, als je er toch over blijft malen dan moet je gewoon even de VK bellen om de hartjes te horen, even ter geruststelling voor jezelf!

Geplaatst

*ZUCHT* zometeen weer naar het ziekenhuis i.v.m. bloedverlies vannacht...bah, vind het een beetje irritant worden dit, geen buikkrampen en de VK heeft nog wel even het hartje geluisterd en dat was oke; dus ik hoop dat het goed zit. Wilde ik even kwijt...:-)

Geplaatst

Amy, wat ontzettend naar :-( kan me zo goed voorstellen dat je in de rats zit. Heb je soms een laag/voorliggende placenta? dan heb je namelijk sneller last van bloedingen maar verder is het geloof ik onschuldig. Je schrikt je alleen wel iedere keer een hartverlamming. Misschien kan je het eens vragen. Sterkte meis, dikke knuffel

meiden die weer een goede echo hebben gehad, top! en Simone een meisje!!! leuk, de score is nu dan geloof ik meisje 3 - jongen 2 :-))))

Geplaatst

heb hem even geupdate

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje!

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen!

25 augustus - Linda1978 - een meisje!

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

3 april - Linda1978 - 20 weken echo

11 april - Bikergirl -20 weken echo

11 april - Apple - 20 weken echo

12 april - Sen - 20 weken echo

16 april - Sen - controle VK

24 april - Bikergirl - controle gyn

deze stonden er nog:

23 maart - Tulpie - controle VK -hoe is het gegaan Tulpie?

27 maart - Apple2011 - controle VK - alles in orde, volgende afspraak?

27 maart - Simone77 - 20 weken echo - it's a girl!!! volgende afspraak?

Geplaatst

Good morning dames,

Amy - wat rot dat je nu weer in de stress moet zitten, bah. Ik gun je zo dat je nu ook eens een paar onbezorgde weken mag hebben! Heel veel sterkte weer in het ziekenhuis, wij denken aan je.

Femmie - nogmaals succes en veel plezier vandaag! Ben nieuwsgierig... :-)

Apple - leuk dat je het hartje weer hebt gehoord. De lage bloeddruk herken ik wel De laatste meting was 90-60 bij mij. Het schijnt bij deze periode van de zwangerschap te horen. Af en toe ben ik een beetje duizelig, maar beter dit dan een te hoge bloeddruk... Qua gewicht ga ik ongeveer gelijk op. Ik ben nu 4 a 5 kilo aangekomen.

Ik heb de lijst aangevuld met mijn volgende afspraak hoor.

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77 - een meisje

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje!

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen!

25 augustus - Linda1978 - een meisje!

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

26 april - Simone 77 - controle gyn

Geplaatst

Wauw Simone, een meisje! Jullie kleine meisje... Klinkt idd ineens heel anders! De meiden zijn nu in de meerderheid. Kijken wat Femmie vandaag voor kleurtje op ons lijstje maakt, hihihi. @ Simone en Amy, bedankt voor jullie geruststellende berichtjes, ik heb gistermiddag nog een maal steekjes gehad, daarna niet weer. Maar gisteravond, vanacht en vanmorgen al weer aan beide kanten schopjes gevoeld dus ik ben eerst weer gerust gesteld.

@ Amy, hoe ging het in het ZH? En vanacht ook weer bloed verloren? En hoe gaat 't verder nu?

@ Apple, ik ben nu 18w1d en 5 kg aangekomen (met een tweeling) en heb ook geen idee of dit normaal is. Ik weeg ook niet bij de gyn, maar zal haar eens vragen of dit op schema ligt.

Nou Femmie, we wachten in spanning af, jongen of meisje? En alles goed?

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Hai meiden,

Zoals verwacht, het was allemaal in orde: het zag er rustig uit. Wel heeft zij mij drankjes gegeven voor de obstiaptie en een inbrenger voor een lichte schimmelinfectie. Tsja, helaas de minder leuke kwalen die ook bij een zwangerschap horen...Wat een gedoe toch weer met elke keer dat bloedverlies he pfff...maar goed, het enige voordeel is dat ik minder in paniek raak dan in het begin!

Ik ben ook rond de 3-4 kilo aangekomen, volgens mij zitten we allemaal netjes op schema!

Femmie, duim,duim,duim!

Geplaatst

haai dames,

We hebben de 20 weken echo achter de rug, alles wat te zien was zag er goed uit.

Hartje heeft 2 kamers en 2 boezems, niertjes in orde,ruggentje mooi dicht, geen breukje in middenrif, geen hazelipje...

Het enige verontrustige was dat het gemeten bovenbeentje te klein was...geen idee wat dit te betekenen heeft..

Omdat de kleine helemaal met het hoofdje naar beneden lag kon ze het hoofdje niet opmeten, wat wel heel belangrijk is.

Nu moet ik morgen naar het zh voor een nieuwe echo en dan word alles weer opnieuw opgemeten.

Pff ben er toch een beetje onzeker door geworden, maar het schijnt vaker voor te komen.

En na een hoop gestruin op google zie ik ook dat het over het algemeen niet zo erg is...(al heb ik de horrorverhalen uitgesloten)

Maar verder zag alles er tip top uit, dus probeer me niet te veel zorgen te maken.

Wel was heel duidelijk het geslacht te zien.........EEN BABYBOY :-)

Dus het staat hier weer quite...haha

Nu afwachten of onze kleine jongen morgen gedraaid is zodat ze toch het hoofdje kunnen opmeten!!

Hoop zo dat het niks is....want papa heeft ook korte pootjes..(hier hou ik me maar aan vast.)

Liefs,

Geplaatst

Hoi!

Wat een ontwikkelingen allemaal zeg!

Al weer een paar 20 weken echo's erbij en een gelijk stand jongen/meisje!

Veel goed nieuws maar her en der ook spanningen..

Femmie, hopen dat de korte beentjes geërfd is van je man!!

Ik heb een weekend nagedacht hoe het allemaal moet en heb me maandag ziekgemeld in overleg met mijn leidinggevende.

Ik ben nu voor 50% ziekgemeld.

Kijken hoe dit gaat. Ik had vandaag al het UWV aan de telefoon! Dat gaat snel. Ze had na een minuut al voldoende informatie en vond het allemaal prima.

Nu moet ik echt rustig aan doen!

Manlief heeft gisteren de badkamer, wc's schoongemaakt en boven gestofzuigd.

Vandaag de woonkamer gedweild, daar hoef ik dus even niet meer aan te denken..

Wel fijn hoor!

Ik vind het moeilijk om afstand te nemen van mijn werk, het is niet anders...

's avonds werken doe ik nog wel.

ik ondersteun ook een gezin in de opvoeding, twijfel nog een beetje of ik daar mee verder ga, het geeft me veel onrust en dat heb ik juist even niet nodig!

We wachten af!

Ik wordt wel heel heel blij van het weer! En steeds meer mensen die nu zien dat ik zwanger ben! Tja, die jas gaat uit en dan zie je ineens een bol buikje.. lachen hoor!

Fijne middag!

Geplaatst

Oooowww Femmie, een jochie! Van harte met jullie kleine mannetje. Wel jammer dat ze het hoofdje niet kon meten. Voordeel: je mag hem morgen weer bewonderen... En die korte beentjes heeft ie vast van manlief. Geniet ervan meis! En idd, het is nu 3 om 3...

Geplaatst

Femmie - gefeliciteerd met de mooie uitslag tot nu toe. Wat heerlijk dat al het zichbare goed was!! Een jongetje, superleuk. Ik duim voor je dat jullie ventje vandaag goed voor het beeld gaat liggen en het laatste puntje ook in orde bevonden wordt. Korte beentjes lijkt me inderdaad niet meteen schokkend hoor, zeker gezien de erfelijke factor van paps :-). Laat je ons nog even weten hoe het ging?

Tulpie - niet leuk dat je je voor 50% hebt moeten ziekmelden, maar als het moet dan moet het. Ik kan me indenken dat het lastig is om ineens al afstand te moeten nemen van je werk. Gelukkig ben je niet meteen helemaal uitgeschakeld. En de extra rust die je nu kan nemen, zorgt er hopelijk voor dat je de overgebleven taken langer kunt volhouden. Fijn dat je leidinggevende er begrip voor heeft. En dat je man zo goed meewerkt thuis!

Amy - gelukkig dat je weer gerustgesteld hebt kunnen worden.

Geplaatst

Amy, gelukkig is alles ok. Heb je nog gevraagd hoe de placenta ligt?

Femmie, ook een jongen wat leuk! De stand is weer gelijk :-) hopelijk kunnen ze vandaag wel alles goed opmeten

Tulpie, goed dat je wat rustiger aan gaat doen met werk. Watvoor werk doe je ook alweer?

Ik heb inmiddels de arbo arts aan de telefoon gehad en ik ga nu op arbeidstherapeutische basis werken. Ik begin à.s. Maandag met 2 uurtjes en mag het naar eigen inzicht opbouwen. Als ik me niet goed voel, kan ik naar huis gaan. Ben benieuwd hoe het gaat. Ook fijn on collega's weer te zien. Zal maandag wel veel bijpraten worden en giga mailbox lezen. Ik doe trouwens zittend werk.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

goede morgen dames,

Gisteren naar het zh geweest voor de 2e 20 weken echo..(alles werd weer opnieuw onderzocht)

We kwamen aan en toen moesten we eerst gaan zitten, het was toch ernstiger dan we dachten ...want een te klein bovenbeen botje is dus helemaal niet goed.

Ze vertelde dat ze weer alles opnieuw ging meten en dat er eventueel daarna een vruchtwaterpunctie gedaan moest worden,

Mijn hoofd liep gelijk om van de zenuwen...het zal toch niet... Na zoveel jaren vechten op een wonder..

Uiteindelijk gingen we liggen en de kleine kwam gelijk in beeld...Weer heel bewegelijk...want ze hadden weer moeite met meten, en de kleine lag nog precies het zelfde als gisteren dus hadden ze weer moeite met het hoofdje op te kunnen meten.

Maar in eerste instantie ging ze naar het beentje...na 3 x opgemeten te hebben kwam het verlossende woord...

Het ziet er perfect uit, ze zei van hij is helemaal niet klein...je ligt precies op de lijn van de groeicurve dus dat was super netjes.

WAT EEN OPLUCHTING!!! ook werd er gelijk gekeken naar de stand van de voetjes en die zagen er mooi uit...geen klompvoetjes!

Al met al zit er gewoon een kergezonde knul in mn buikje en is al de stress en overbezorgdheid voor niks geweest!

Ze hebben bij het echo centrum gewoon verkeerd gemeten.

Achteraf had ik beter op het ziekenhuis kunnen blijven , want dit was al de 2e keer dat ze me hadden doorgestuurd.

Ik vroeg het nog waar het aan kon liggen, waarop ze antwoorden dat de apparatuur op het ziekenhuis velen malen scherper is, en vooral met zo'n beweegelijk ventje (zoals die van ons ;) ) het een stuk lastiger meten is.

Nou ik ben zo blij dat alles goed is... 16 april weer langs de vk voor controle , benieuwd wat zei hierover te zeggen heeft.

Fijne dag meiden,

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!:bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - een jongen!:bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - een meisje :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje! :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen! :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - een meisje! :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

16 april - Femmie contole VK

26 april - Simone 77 - controle gyn

Geplaatst

Femmie: Wat een spanning! Gelukkig wel een goede afloop! Nu gaan genieten!

Ik werk in de gehandicaptenzorg. Heb lichamelijk geen zware baan maar moet wel onregelmatig werken. Niet in de weekenden gelukkig.

Ik heb al 2 keizersnedes gehad en mag daarom niet meer op een natuurlijke manier bevallen.

Eind april heb ik een afspraak in het zh en hoop ik dat ik een beetje invloed kan uitoefenen op de datum..

Wellicht kan er al wat gepland worden.

Bizar eigenlijk, mijn vorige zwangerschappen was ik vol van de verrassingen! ik wilde niks weten over bevallingsdatum en of het een jongen of een meisje zou worden.. Nu vind ik het heel prettig om te weten waar ik aan toe ben!

Jullie zijn overigens netjes aangekomen hoor, ik stond gisteren op de weegschaal bij de dietiste +10 kg!!

Wonderlijk genoeg viel het allemaal nog binnen schema..

Ze gaat ervan uit dat ik na de bevalling zelf er 7 kg vanaf moet krijgen.. Ik ben benieuwd!

Ik heb ook dieet adviezen gevraagd rondom borstvoeding; je moet wel meer eten maar niet helemaal los gaan!

Ook adviseerde ze salades en yoghurt met fruit. Gelukkig komt de zomer eraan dan heb ik meer trek in dit soort eten dan in de winter..

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Femmie, djeez wat een stress!! Op zo'n moment krijg je natuurlijk een hartverlamming. Eerst ben je nog gezond zwanger, even later beginnen ze opeens over een vruchtwaterpunctie bij 20 weken. Wat een geluk dat het direct daarna loos alarm is gebleken. Zou het echocentrum moeite hebben gehad met meten vanwege de beweeglijkheid van jullie knulletje? Hoe dan ook, zometeen ga je opgelucht het weekend in. Ben heel blij voor je! En leuk dat je die roze en blauwe bannertjes in de lijst hebt verwerkt.

Tulpie, een mooi beroep, de gehandicaptenzorg. Ik kom er in mijn werk zijdelings mee in aanraking en heb veel waardering voor verzorgenden.

M.b.t. gewicht: ik heb geen idee wat eigenlijk boven - en ondermarges zijn voor gewichtstoename tijdens de zwangerschap. Het kan wel zo zijn dat de gemiddelde vrouw 12 kg aankomt, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd een beetje weinig... Ergens ga ik ervan uit dat het wel goed zal gaan, zolang ik naar mijn lichaam en eetlust luister, en het niet al te gek maak met snoepen ofzo. Ik heb de laatste weken wel duidelijk meer honger. Het is niet zozeer dat ik (veel) meer moet eten dan anders, maar wel regelmatiger. Tussen lunch om 12.30 en avondeten om 19 uur ga ik het echt niet redden zonder crackers / sultana of dat soort dingen!

Fijn weekend alvast

Geplaatst

pfff Femmie, wat moet dat schrikken zijn geweest. Maar gelukkig is alles in orde. Ben blij voor jullie.

Tulpie, heb echt respect voor mensen die in de gehandicaptenzorg werken. Lijkt me zwaar.

Over aankomen, 12 kilo in totaal lijkt me ook weinig. Ik hoor ook verhalen van dames die tot 20 weken amper waren aangekomen en daarna als een idioot snel aankwamen. Dus het zegt nog allemaal niets. Zelf zit ik nu op ongeveer 7 kg. extra.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden