Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden, dank jullie wel!!

Stukje bij beetje kan ik me bij mijn lichamelijke toestand neerleggen.. met af en toe een hormonale dip..

Amy, en?? al lekker gepufd?:toppie:

Bikergirl, ik vind het wel knap dat je zo stellig kunt zijn in dat je kindjes voor gaan! Goed.. Daar mag ik nog wat van leren!

Vanmiddag vk ik laat het weten! Fijne dag..

Tulpie

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja.. wat kan ik ervan zeggen.

VK zei vooral dat een derde zwangerschap echt wel wat anders is dan een eerste en dat ze nog wacht op de moeder die vrolijk klachteloos zwanger is van een derde...

Verder was ze blij dat ik al veel maatregelen getroffen had en dat het anders waarschijnlijk een stuk slechter met me gesteld was..

Ik heb ook een hele lage bloeddruk.. dus nu bedacht ik me ineens waarom ik zo moe ben..

Hebben jullie ook zo'n jeuk op de buik?

Mijn hemel, ik word er gek van!

Volgende afspraak bij vk over 3 weken.

Fijne avond

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi Tulpie. Was verder wel alles goed bij de vk? Jaaaa... Jeuk! Ik word er ook gek van. En ik smeer mijn buik 2 keer per dag in maar heb er steeds kleine schilfertjes op. Komt misschien van die crème?!? Hopenlijk krijg ik geen striemen, maar mijn buik groeit wel heel hard.

Fijn weekend dames!

Geplaatst

Dag dames,

Ik heb sinds gisteren pijn heel laag onderin mijn buik. Herkennen jullie dit? Ik weet wel dat je op een gegeven moment de druk van het hoofdje gaat voelen, maar dat zou nog maanden moeten duren. Misschien door een groeispurt ofzo? Ideeen?

Liefs, Linda

Geplaatst

Ik voel soms ook vanalles en weet ook niet precies wat het allemaal is. Ga meestal maar googlen dan. Gisteren had ik bijv soort van steekjes in m'n vagina. Maar m'n nicht zei dat zij dat ook had. Dus was weer beetje gerustgesteld. Wat voel je en waar precies?

Geplaatst

Sen: ik had dat vd week ook, heb het idee dat de druk op mijn blaas daar ook een rol in speelt, fijn te lezen dat jij dat ook hebt!

@all: yoga was leuk! Ook heel goed voor mijn vertrouwen, ik wist niet dat je lijf zo flexibel was tijdens de zwangerschap, ik ga er veel te kwetsbaar mee om merkte ik en het gaf n goed gevoel dat je veel meer kan dan je denkt! Meisje was ook lekker actief, voelt echt als n uurtje volle aandacht voor jou en je kindje samen en ook het delen met andere meiden was fijn!

Vk was helemaal goed!

Fijn weekend! X

Geplaatst

@Sen: het is een pijn bij mijn schaambeen. De pijn komt precies overeen met de beschrijving van bekkenpijn. Het is normaal, want alles wordt week, zodat er straks een kind door kan. Ik ga nu wel extra proberen te voorkomen dat ik bekkeninstabiliteit krijg, want daar word je niet vrolijk van.

Op de site van babybytes staat een hele beschrijving van bekkeninstabiliteit en wat je eraan kunt doen om het te voorkomen. Heel handig!

Geplaatst

Linda,

Herkenbaar! Ik heb sommige dagen echt al dat ik 's avonds niet meer kan lopen! Om van de trap maar niet te spreken!Ik ga zo even de site bekijken voor tips!

Vandaag heeft dochterlief haar a diploma gehaald! Zo trots! Nu mag ze gaatjes in haar oren! Ben benieuwd hoe ze dat werkelijk vindt, ze heeft het er al tijden over! Nu kinders uit logeren en wij uit eten! Heerlijk!

Fijn weekend! Tulpie

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie - :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83

Controles

24 april - Bikergirl - controle gyn

26 april - Simone 77 - controle gyn

26 april - Tulpie - afspraak gyn over ks

1 mei - Linda - controle gyn

12 Mei - Femmie80 - Pretecho babysworld

15 Mei - Femmie80 - Controle VK

Geplaatst

he meiden, hoe gaat het met jullie?

Ik heb ook even dat stuk over bekkeninstabiliteit zitten lezen en nog even verder gegoogled. Bij het lezen van de symptomen dacht ik "maar dat heb ik altijd al, alleen dan minder erg dan nu". Verder lezend kom ik er dus achter dat je in geval van hypermobiliteit (wat ik dus heb) bijna altijd last hebt van bekkeninstabiliteit en dat het meestal erger wordt wanneer je zwanger bent. Ik kan nu soms echt met pijn en moeite lopen, meestal bij het opstarten als ik te lang heb gezeten of als ik te lang in de weer ben geweest. Ik denk dat ik maar weer eens een afspraak ga maken bij de fysio. Heb ik het verleden al cesartherapie en mensendieck gehad.

tulpie, wat goed van je dochter. Hoe gaat het met dr oortjes?

Geplaatst

Hoi dames,

Lijkt idd op bekkenpijn. Ik heb ook af en toe wat steken bij mijn schaambeen, maar bij mij is de pijn niet zo erg dat ik moeilijk kan traplopen. Ik las wel op babybytes dat traplopen niet zo goed is... Dus dat probeer ik wat minder te doen, maar moet op mijn werk ook naar boven. Wel nog steeds last van mijn rug, nu ook onderin.

Morgen weer controle bij de gyn en over 2 weken moet ik een glucose tolerantietest doen. Zijn er nog meer die die test moeten doen of al gedaan hebben? Of zal dit met de tweelingzwangerschap te maken hebben?

Fijne dag dames.

Geplaatst

Bikergirl ik heb zo'n test niet gehad dus geen idee?

Wij hebben voor as vrijdagmiddag een 4d pretecho gepland: 30 min. Incl dvd en foto's voor 90 euro. Kan niet wachten :-)

Geplaatst

Oja en we hebben een kamertje gekocht, had ik dat al verteld? Beetje vergeetachtig hihi. Het is gebroken off-white Griekse stijl met zuiltjes erin verwerkt. Mooi stevig spul bestaande uit: ledikantje, commode met wandplank en een ruime kledingkast. Ben er helemaal weg van! Morgen even blank eiken laminaat halen. Dan maken we de muren lichtblauw en de plinten en posten gebroken wit en dan babyblauwe accessoires. En het idee is om in het groot woezel en pip oid op de muur te schilderen.

Geplaatst

Hoi dames,

@ Sen, nee, had je nog niet verteld. Dat is leuk zeg, hebben jullie de meubeltjes al thuis? En een pretecho in de planning, leuk hoor. Veel plezier alvast!

Ik heb vanmorgen weer controle gehad. Alles gaat heel goed, mijn gyn is zeer tevreden. Ukkies lopen beide goed op schema. Over 2 weken dus die glucose test, is idd voor tweelingzwangerschap, en puur uit voorzorg. Ik moet dan ook prikken op ijzer. Ik had nog even gevraagd naar het slapen op mijn rechterzij, ik word dan wakker van een schoppend ukje, maar dit kan totaal geen kwaad. De gyn kon op de echo zien dat er ruim voldoende vruchtwater is in beide vruchtzakken. Gerustgesteld dus. Over 4 weken heb ik dan gewoon weer controle bij de gyn en een afspraak bij een verpleegkundige.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

18 augustus - Esseke

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

31 augustus - An83

Controles

27 april - Sen - pretecho

8 mei - Bikergirl - Glucose tolerantietest

24 mei - Bikergirl - Controle gyn en verpleegkundige

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

18 augustus - Esseke

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

31 augustus - An83

Controles

27 april - Sen - pretecho

8 mei - Bikergirl - Glucose tolerantietest

22 mei - Apple - Controle VK

24 mei - Bikergirl - Controle gyn en verpleegkundige

He meiden,

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met de kindjes. Ik ben vanmorgen ook weer naar de VK geweest. Alles gaat volgens het boekje. En weer heerlijk naar het hartje mogen luisteren! Bloeddruk nog steeds laag, maar geen last van dus geen probleem!

Sinds vorige week begonnen met zw.zwemmen. Erg lekker en leuk om te doen. Daarnaast begin ik 9 mei met een zwangerschapscursus. Ben benieuwd. Wel leuk om vrouwen te ontmoeten die net zo ver zijn!

Fijne dag verder!

Geplaatst

Hee meiden!

Mensen kinderen, ik ben al een paar dagen niet vooruit te branden! Lig maar te liggen en tv te hangen en te laptoppen..(is dit wel een werkwoord??)

Vandaag maar weer eens wat meer ondernemen.

Bikergirl: Ik gebruik sinds dit weekend olivia olie (bij etos) 2 keer per dag op mijn buik en het gaat een stuk beter met de kriebel, zonder velletjes. Ik ben er wel achter dat de zwitsal het bij mij niet doet!

Vandaag maar even ID kaarten aanschaffen voor de hele fam en vanmiddag gaatjes prikken bij dochterlief. Dan nog even werken en dan is het weer mooi geweest!

Hier schijnt het zonnetje nog, heel fijn!

Fijne dag!

Tulpie

Geplaatst

@Bikergirl: fijn dat de controle goed was bij de gynaecoloog, jij blijft onder behandeling van de gynaecoloog vanwege de tweelingzwangerschap? Je schrijft over vruchtwater, ik heb begrepen dat de hoeveelheid vruchtwater kan wisselen: ik neem aan dat dit ook bekeken is tijdens een 20 weken echo of kan het daarna weer wisselen? Even voor mijn eigen info:-)

@Sen: wat klinkt jullie kamertje leuk! Ik ben weg van Woezel&Pip, ik vind ze ZO lief! Mijn eerste eigen cadeautje voor mijn meisje is ook een Woezel&Pip speen met een doek eraan, zo schattig, kan al tranen krijgen in mijn ogen als ik aan dat beeld denk, ons dochtertje met zo'n speentje *zucht* Wij houden het kamertje verder heel neutraal, ik wil graag alles met hout, ook houten speelgoed enz. en voor de rest wit: voor nu moeten er voorlopig eerst nog deuren in en moet het nog geverfd worden maar alles op z'n tijd....

@Apple: leuk, zwangerschapszwemmen! Kan mij voorstellen dat het in het begin best eng is, in het water met je buikje, of had je dat helemaal niet? Leuk wel he, om met andere zwangere contact te hebben: het deed mij wel goed in ieder geval. Krijg je bij de andere cursus ook nog een dag met partner? Wij hebben die wel over een paar weken, ben heel benieuwd hoe manlief dat gaat ervaren haha!

@Tulpie: succes met de gaatjes prikken, hoort er helemaal bij he! Verder een beetje uit je dippie?

@all: hier alles oke. Gisteren toch even bij de tandarts langsgeweest, hij kon zo snel geen gaatjes zien, zei wel dat hij foto's wilde maken maar dat wil ik niet: de tandarts vond dat het wel kon met 23 weken. Ik heb hem gezegd dat ik de klachten nog wel even aankijk en als het echt erger wordt dan laat ik het nog weten, dat begreep hij gelukkig goed. Ik heb een enorme tandartsangst, ben echt niet bang voor de bevalling, de puncties vielen mij alles mee maar de tandarts brrr.....ik was dus ZO zenuwachtig gisteren: gevolg was dat ik de hele dag mijn meisje niet heb gevoeld, hebben jullie dat ook wel eens? Zit er bij jullie een ritme in?

Nou meiden, nu ga ik echt even heel hard werken hier: fijne dag!

Geplaatst

Hallo meisjes,

@ Tulpie: ik heb een anti-straiie creme van Collistar (gekocht bij Douglas) en die bevalt mij op zich wel goed, maar laat dus wat schilvertjes achter, en ik denk dat dat begint te jeuken. Ik smeer daarom tussendoor ook wel eens in met lotion of olie maar heb het juiste nog niet helemaal gevonden, ga die van jou ook maar eens proberen. Thanks voor de tip.

Hoe ging het met de gaatjes prikken?

@ Amy: Ja, ik zit vanaf het begin bij de gyn, mocht idd niet naar een VK i.v.m. tweeling. Ze hebben bij de 1e echo (was ik 7 weken zwanger) al ontdekt dat het een tweeling was, en ben dus direct in het ZH gebleven waar ik ICSI ook gedaan heb. Toen zei ze al dat bij 2ling zwangerschap de klachten allemaal wat eerder komen, meer HCG hormoon (fijn voor moeders voor moeders), vaker op controle moest en waarschijnlijk ook eerder ga bevallen. Gemiddelde 2ling zwangerschap is 37 weken. Het gaat nu ook snel hoor, ik groei heel snel. We meten mijn buik en en komt nu iedere week 2 cm buik bij. Qua gewicht stond ik deze week stil, maar de afgelopen 5 weken had ik iedere week 1 kilo erbij.

Ik moet om de 2 weken op controle, de ene keer is het bloeddruk meten en even overleg hoe het gaat, en de andere keer is het via de echo beide beebjes meten of ze goed door groeien. Het vruchtwater controleert ze ook steeds, en ik las op babybytes (bij week 22) dat het vruchtwater nog toeneemt. Bij mij is dat dus vermoedelijk ook iets eerder begonnen.

Wat jou betreft, ik het zelf last van pijn aan 1 kies, heb geen gaatje maar poets te hard (zachte borstel, en ik probeer er zoveel mogelijk om te denken zacht te poetsen, maar blijkbaar nog te hard) waardoor mijn tandvlees wat omhoog trek/geirriteerd is.Misschien heb jij dit ook wel. Dit kan je tandarts controleren door even met lucht om die kies te blazen, je voelt die pijn dan direct. Je kunt zelf in ieder geval alvast proberen zachter te poetsen, misschien helpt het (duurt wel even hoor). Foto had ik nu ook niet gedaan!

@ all: Ik voel mijn ukkies nu echt de hele dag door. Niet alleen als ik rustig zit, maar ook als ik even ergens stil sta. En ik zie mijn buik ook bewegen als ik er even voor ga zitten. Manlief zag dat gisteravond zelfs. Het is wel eens een paar uurtjes rustig, maar ik voel het wel de hele dag door af en toe. Misschien slapen ze om en om :-)

Verder begin ik volgende week met een 9 maanden fit programma in de sportschool. Dit gaat uit van mijn kraamzorg, ik heb dan 1x per week een training (met allemaal zwangere dames) voor ademhaling, conditie, lichaamshouding, beheersing buik- & bekkenbodemspieren en ontspanning. Ook komt de kraamzorg 2 keer in deze les voor info over borstvoeding en kraamzorg. Bij dit lidmaatschap kan ik naast de les ook gebruik maken van het zwembad en de rest sportschool, en mag ik 7 dgn per week komen. Als ik straks ga bevallen wordt mijn abonnement bevroren en ga ik 6-8 wk na de bevalling verder om mijn lichaam weer in shape te krijgen. Het is dus een lidmaatschap van 9 mnd die daarna ook weer stopt. Ik heb er zin in!

Fijne dag allemaal...

Geplaatst

Hallo allemaal!

Nou die gaatjes: ik heb een bikkel van een dochter als het op gaatjes prikken aankomt.... GEEN KRIMP!!

"nee hoor, doet geen pijn hoor!" en nog steeds niet!!!

Ik ben vandaag bij de gyn geweest om mogelijkheden te bespreken rond ks in 38ste week. Hebben ze liever niet ivm longrijping.

Ik heb aangegeven dat ik dan graag pas met 40 weken een ks wil. Dat mocht ook, wat mij dan weer verbaasde!

Ik dacht dat dat te laat zou zijn..

Maar goed heel fijn dus..

@Bikergirl: ik voel Henk ook de hele dag hoor! Gaat maar door, de ene keer een kriebel en de andere keer een stomp. Ik geniet er maar van! Dat werd me ook benadrukt door de gyn.

Die olie die ik gebruik is ook niet zo duur, ruikt alleen wat sterk maar doet het prima!

Fijne dag allemaal meiden!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi!!

Ik meld me af voor een weekje!

Wij gaan een weekje weg. Lekker naar Terschelling in ene huisje!

Succes met alles en geniet en na ja... tot volgende week!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Tulpie, veel plezier... lekker genieten en relaxen

Hier groeit het buikje ook opeens behoorlijk hard en meneer is zo nu en dan ook flink aan het kickboxen :-) Ik ben nog steeds op zoek naar iets van zwangerschapsgymnastiek of yoga maar dat valt niet mee als je in een gehucht woont! Verder ben ik vandeweek bij de fysio geweest (eentje waar ik nog nooit eerder ben geweest) en zij constateerde direct dat ik een kromming in mn rug heb veroorzaakt door beenlengteverschil en daardoor wordt mn rechterkant overbelast. Daarnaast is er iets met mn onderste ruggenwervels, die kraken steeds en ik ben dan nog hypermobiel waardoor ik dus ook veel last heb van spieren pezen en gewrichten èn dan heb ik beginnende bekkeninstabiliteit. Maar ze vond het heel goed dat ik nu ben gekomen want vooral bij die bekkeninstabiliteit moet je niet te laat komen want dat kan gigantisch uit de hand lopen. Ik heb oefeningen gedaan en meegekregen en ze heeft de aanhechting van de spier in mn onderrug losgemasseerd want die was kei en keihard.

Het babykamertje staat nu nog uit elkaar boven in de hal want mn vriend is bezig met schilderen en er gaat een nieuwe laminaatvloer in. Het is dus een behoorlijke puinhoop nu bij ons boven.

Buren uit de straat kwamen vragen of we interesse hadden in een fisher price kinderstoel voor 15,-. Heb eerst even gegoogled of het een deugdelijk ding is en wat hij normaal kost en is een goed ding met een nieuwewaarde van 100,- dus die hebben we overgenomen.

Morgenmiddag zouden we de pretecho hebben bij babyvision maar werd vanmorgen gebeld met de mededeling dat de echoscopiste van de trap was gevallen en het niet door kan gaan. Of ik vandaag wilde komen. Ik zat op mn werk dus dat ging niet lukken. Nu hebben we zaterdag een afspraak. Jammer, want ik had me verheugd op morgen... maarja niets aan te doen.

Verder nog een tip: bij wibra kan je heel voordelig leuke kleertjes en andere handige spulletjes kopen zoals dekentjes, hoeslakentjes, hoezen voor aankleedkussen, luiertassen enz. enz. Hebben jullie nog leuke tips wat waar te kopen? oh en ik had vandeweek iets heel raars: ik had kleertjes gekocht bij Prenatal tijdens de mamma-mazzeldagen (20% korting) maar toen attendeerde iemand mij erop dat ik bepaalde kleertjes beter kon omruilen voor een andere maat omdat het geen zomer is als ons kindje dit zou passen. Dus ik terug naar de winkel om hetzelfde om te ruilen voor een grotere maat. Ik had er ook nog wat nieuwe dingen bijgekocht. Bij het afrekenen kwam het bedrag hoger uit dan ik zelf had berekend dus ik zei de kassiere dat het niet klopte. Wat was het geval: ze had de korting die ik tijdens de mamma-mazzeldagen had gehad, er weer bijgerekend. Dus ze liet me bij omruilen van dezelfde producten in een grotere maat de 20% bijbetalen omdat die niet meer gold. Dat is toch geen normale gang van zaken? je koopt iets met korting en als de maat niet goed is ruil je het toch gewoon om?! ook al is de kortingsperiode al voorbij? ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Maar ze bleef voet bij stuk. Ik heb daarop een mail gestuurd naar customer care van Prenatal en kreeg als antwoord dat ik maar terug moet gaan naar de winkel om het daar te bespreken. Heb weer terug gemaild dat ik er daar niet uitkom en dat ik van hen uitsluitsel wil of dit hun beleid is of niet want in de algemene voorwaarden kan ik het niet terugvinden. Moet nog antwoord krijgen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden