Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje femmie, ik zou gelijk 2 kilo afvallen vd stress haha! Fijn dat het allemaal goed is meid, ik kan mij heel goed indenken dat de zenuwen door je lijf gierde. Gefeliciteerd met jullienbouncing babyboy, leuk gemaakt!!!!

Ik sta gewoon niet op de weegschaal, ik zie mijn buik groeien en daar probeer ik vertrouwen uit te halen!

Hier aankomende donderdag de 20 weken echo, wordt nu stiekem steeds zenuwachtiger brrr....

Verder blijft ons meisje er vrolijk op los schoppen (of toch n jongetje?) voelen jullie je kleintje(s) veel? Ik merk wel dat ik er erg op let, als ik haar een paar uur niet heb gevoeld raak ik n beetje zenuwachtig, herkenbaar of ben ik echt de enige neuroot hier;-)?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal! Ik ben weer in het land!

Ik voel de kleine nog helemaal niet, terwijl ik wel op 19 weken zit vandaag. Dat had de echoscopiste al aangekondigd, omdat ze tegen mijn buikwand aanligt. Ze schopt als het ware naar binnen en dat voel je pas later. Helaas voor mij :-(. Wel leuk dat een aantal van jullie de kleine wel al voelen!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!:bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - een jongen!:bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - een meisje :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje! :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen! :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - een meisje! :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

3 april - Linda1978 - 20 weken echo

11 april - Bikergirl -20 weken echo

11 april - Apple - 20 weken echo

12 april - Sen - 20 weken echo

16 april - Sen - controle VK

16 april - Femmie contole VK

20 april - Tulpie controle VK

24 april - Bikergirl - controle gyn

26 april - Simone 77 - controle gyn

26 april - Tulpie - afspraak gyn over ks

Geplaatst

Hey meiden!

Hierbij het lijstje ook aangepast, ik zie dat Linda vandaag de 20 weken echo heeft: succes!!! Ik ben vandaag 20 weken, voelt toch wel als een mijlpaal hoor :-)!

Hoe is het meiden? Hier alles goed, ik heb alleen wat last van die heerlijk genante kwaaltjes bah, heb ik weer. Obstipatie en een schimmelinfectie. Nadeel is, als ik op internet lees wat de invloed van de medicijnen kunnen zijn: (laxtra & vaginale inbrengpillen zo groot als een paasei) dan word ik er niet vrolijk van. Ik lees dat het weeen kan opwekken enz. het zal allemaal wel uitzondering zijn maar ik ben doodsbang dat ik net bij die uitzondering hoor: tot op heden dus nog niks gedaan. Hoe gaan jullie om met dit soort medicatiegebruik?

Verder alles goed? Linda voel je de kleine al? Voor nu werkse vanuit hier!

Liefs, Amy

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!:bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - een jongen!:bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - een meisje :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje! :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen! :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - een meisje! :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

3 april - Linda1978 - 20 weken echo

5 april - Amy81 - 20 weken echo

Geplaatst

Hey meiden,

@Linda, veel succes met de 20-weken echo vandaag!

Vanochtend ben ik voor het eerst naar een zgn. verpleegkundig spreekuur geweest. Dat loopt naast de afspraken bij de gyn, omdat het bij de gyn eigenlijk alleen gaat om het medische verhaal en de baby. De verpleegkundige heeft het ook over andere dingen (kraamzorg etc) en had veel interesse in hoe ik me zelf voel. Ik vond dat prettig. Zo vroeg ze naar mijn hoofdpijn en bood aan er eventueel passende medicatie voor te regelen. Dat heb ik nog even afgeslagen, maar het is fijn te weten dat er mogelijk een remedie is als het nodig is. Ook heb ik weer naar het hartje mogen luisteren. Hoewel ik haar nog niet kan voelen, was goed te horen dat onze uk druk aan het bewegen is. Leuk!

M.b.t. het gewicht: ik heb een groeispurt gemaakt... Tot voor kort was ik 4 kg aangekomen, maar vanochtend bij het wegen bleek het opeens 7 kilo te zijn. Ai, toch die paaseitjes....? :-)

Fijne dag, Simone

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Linda, ook namens mij veel succes met de 20wk echo! Hou je ons op de hoogte?

@ Simone, hihihi, je maakt me aan het lachen met je paaseitjes! Lekker hé, dat snoepen... Goed idee trouwens, om ook eens naar een verpleegkundige te gaan. Gaat dit uit vanuit jouw ZH? Ik loop alleen nog bij de gyn, maar heb mijn kraamzorg al wel geregeld. Mijn gyn vraagt me wel hoe ik me voel, en ik kan alles aan haar vragen, ze neemt wel even tijd voor me. Maar als ik wel eens hoor dat een VK ook aan je buik voelt en je op de weegschaal zet enz., dat doet mijn gyn niet.

Hier gaat het verder goed. Hier precies op 19 weken vandaag. Ik voel de ukkies af en toe, en dat is genieten hoor! En ik ben nu 5,5 kg aangekomen. Maar gevoelsmatig gaat het niet lang meer duren voor de kilo's erbij komen. Komt hier ook door de paaseitjes (hihi) maar voornamelijk doordat ik mijn buik met de dag zie groeien. Hebben jullie ook al zo'n ronde toeter? We hielden het gewicht bij en namen iedere week een foto. Sinds vorige week meten we mijn buik ook op, maar ik ben even vergeten wat de omtrek is. Als meetpunt houden we mijn navel aan, waar we de meetband omheen leggen. Meten jullie je buik ook?

Pfff, nog een week en 1 dag. En dan heb ik mijn 20wk echo. Ik vind het heel spannend, maar ook wel eng hoor! Zal alles goed zijn met beide? I hope so...

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Met de kleine meid gaat alles goed! Joepie! En ze is ook nog steeds een meisje hihi! Klein is ze eigenlijk niet, want ze loopt nog steeds voor in de groei. Mijn man vroeg of dat betekent dat ze dan eerder wordt geboren, maar het antwoord daarop was heel duidelijk 'NEE'. Wat het wel betekent is dat ze gewoon groot is. OH JEE! Dadelijk moet ik een 8-ponder op de wereld zetten! Maar goed, de gyno zei dat het nog kan veranderen. Pfff, pfff, pfff (alvast even oefenen).

Verder ligt de placenta aan de voorkant en ze ligt nog steeds met haar rug tegen mijn buikwand, waardoor het langer duurt, voordat ik haar ga voelen. En toch denk ik af en toe kriebeltjes in mijn buik te voelen. Maar door bovenstaande feiten twijfel ik of zij het is of iets anders. Nou ja, afwachten maar :-).

Ik zal zo even het lijstje bijwerken.

Liefs, Linda

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - een jongen!

14 augustus – Simone77 - een meisje

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje!

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen!

25 augustus - Linda1978 - een meisje!

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

5 april - Amy81 - 20 weken echo

12 april - Linda - pretecho voor mijn ouders

1 mei - Linda - controle gyn

Geplaatst

Amy, ik breek even in; ik heb 3x een schimmelinfectie gehad tijdens m'n zwangerschap. Als er een risico zou zijn met de medicatie dan zou de gun ze echt niet voorschrijven. Zou me er niet te druk over maken. En een schimmel is hè-le-maal niet fijn...

Maar je bent op dr helft! Yeah!!

*breek weer uit*

Geplaatst

Breek ook ff in:

Amy die medicijnen kunnen echt geen kwaad. Ik heb deze zwangerschap ook al 3x een schimmelinfectie gehad en iedere keer de eitjes ingebracht voor 3 dagen.

Je kunt het beter wel gebruiken, want de infectie wordt steeds erger en gaat niet over door de zwangerschap.

Voor alle dames hier schiet het ook al op! Allemaal al op of richting 20 weken! Geniet ervan.

Breek weer uit!!

Geplaatst

Hey kim en fren,

Thanxs voor jullie reacties, fijn om de herkenning te lezen:-) jullie hebben ook gelijk, de gyn zou ze echt niet voorschrijven als t kwaad kon maar er zit altijd een stemmetje in mijn hoofd, stom he? Ik heb een donderdag de 20 weken echo (slik!) en dan ga ik t voor de zekerheid even met de gyn bespreken, gewoon om haar te horen zeggen dat het geen kwaad kan, nogmaals bedankt voor het reageren, lief van jullie!

Linda: JOEHOE, heerlijk, geniet van je roze wolk!!!!!

Geplaatst

Linda, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Super

Amy, ik heb ook drie dagen die paaseieren gebruikt. No worries

Geplaatst

@Linda - gefeliciteerd met je mooie echo! 1:1100 is volgens mij een prachtige uitslag van de combinatietest, niet eens in de buurt van een verhoogd risico. Is het eigenlijk niet wat laat, om die uitslag nog te krijgen? Fijn he, om je kleine meid weer lekker te zien bewegen, ook al voel je het nog niet (of weet je het nog niet zeker). Geniet ervan!

@Bikergirl - het verpleegkundig spreekuur gaat inderdaad uit van mijn ziekenhuis. Ik ben er blij mee om dezelfde reden als jij noemt. Mijn gyn is prima, maar die doet allerlei dingen niet die een vk wel schijnt te doen. De verpleegkundige vangt dat een beetje op.

Mijn buik is nog niet echt zo'n mooi rond zwangerschapsbolletje helaas... Hij wordt dikker, dat wel. Ik meet 'm niet op, maar merk duidelijk dat hij groeit aan de spiegel en aan mijn kleren. Zo kan mijn winterjas niet lang meer dicht, vrees ik :-). Laat de lente maar komen! Ik las ergens dat we vanaf ca. 20 weken zwangerschap een tijdje snel in gewicht gaan toenemen, met zo'n pond per week. Het is voor een goed doel, maar ik moet toch wennen aan het idee. Normaal ben ik al een beetje mollig en was van te voren net 14 kilo afgevallen. Die zitten er met dit tempo in no time weer aan... Gelukkig inclusief baby, en dat blijft het mooiste idee dat er is!

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hier spuit 11..

Amy, ook ik heb tijdens m'n zwangerschap medicatie gebruikt voor schimmelinfectie en o.a. 5x een blaasontsteking (dus 5x antibiotica) en de laatste 4 weken nog eens medicatie voor m'n hoge bloedddruk. Geen zorgen om maken, kan allemaal prima tijdens de zwangerschap.

Er ligt nu boven een bengel van bijna 7 weken te slapen, komt helemaal goed!

Meiden, geniet van jullie zwangerschap, voor je het weet heb je je kindje(s) in je armen!

Geplaatst

Wat lief dat iedereen reageert, heel fijn want het maakte mij toch wel onzeker: nu zie ik dat ik toch echt niet de enige ben:-) Ik denk dat ik die eitjes maar in ga brengen en dan begin ik vanavond, voordeel is dat ik morgen de 20 weken echo heb dus mocht er iets zijn dan zien ze het ook gelijk.

Ik ben zo nerveus voor morgen! Zou willen dat we het al gehad hebben, nog even geduld...

Geplaatst

@ Linda, van harte met je mooie uitslagen van de 20wk echo en combitest, super hoor! Ik heb wel het vermoeden dat jij je meisje al voelt, als ik je omschrijving lees, en in dat geval zal het steeds herkenbaarder voor je worden... Leuk hoor! Ik ga alvast maar met je mee oefenen met puffen, ik weet nog niet of mijn ukkies aan de grote kant zijn, maar ik moet er wel 2 uitpersen, dus het zal voor mij ook wel een zware worden. Ik zie er nu al tegen op... Ben echt een dikke schijterd als het op pijn aan komt...

@ Simone, ik ga ook maar eens in mijn ZH informeren. Knap dat jij nog 14 kilo afgevallen was. Ik heb idd ook gelezen dat het vanaf ongeveer 20wk snel gaat met bijkomende kilo's...

Hopenlijk zijn we die winterjas niet lang meer nodig, de mijne gaat nog dicht, maar zit er wel strak om. En hopenlijk gaan de meeste kilo's na de zwangerschap weer weg. Zo niet dan moeten we er even vol tegenaan, maar hebben we wel onze wereldwondertjes in onze armen. Onbetaalbaar lijkt me dat...

@ Amy, succes met je eitjes en heel veel succes met je echo morgen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hee Linda!

Gefeliciteerd met de uitslag! En ook ik denk dat jij je baby al voelt kriebelen hoor! Geniet ervan!

Tja vanaf 20 weken kom je volgens de babybytes een pond per week aan..

Mijn diëtiste noemde dat ik er rekening mee moet houden dat ik na de bevalling er zelf nog 7 kg vanaf moet werken +de 7 die ik nog wilde....

Amy, succes met de paaseieren! Dat de pasen maar snel voorbij is!

Bikergirl, Ik ken tot nu toe 2-ling bevallingsverhalen waar de tweede redelijk makkelijk achter de eerste aankwam.. Volgens mij moet je je daar aan vast houden.

Gek, ik merk dat ik wel baal dat ik niet de hele bevalling kan meemaken.. Heb we 2 keer weeën gehad, eenmaal tot 6 cm en eenmaal tot volledige ontsluiting.. gaat nu allemaal niet gebeuren. heel plastisch allemaal..

Hopenlijk wordt het de komende dagen weer warmer, ik heb het ijskoud en mijn jas past echt niet meer!! vesten onder mijn zwangerschaps tussenjas dan maar..

Fijne dag!

Tulpie

Geplaatst

Even ego: alles goed!!!!!! Wat heerlijk, en nu zo goed als zeker nog steeds een meisje!!!!

Meissie was lekker aan het duimen en het grappige is: ze heeft net als manlief en ik lange benen! Zo schattig!

Wij zijn blij!

Geplaatst

Gefeliciteerd Amy, te gek!

Wij volgende week donderdag de 20 w echo. Ben dan 20w en 6 dg. Begin nu al een beetje zenuwachtig te worden. Blijft toch eng.

Zaterdag gaan we een kinderwagen kopen: de quinny buzz 4. Zijn jullie inmiddels al geslaagd? Wat hebben jullie tot nu toe al aangeschaft?

Geplaatst

Amy, goed om te horen! Mag wel even ego hoor! Geniet van de roze wolk!!

Sen, wij hebben niet veel aan te schaffen.. ben me al wel te buiten gegaan aan jongenskleren!!

Fijne dag

Geplaatst

Wauw, Amy, geweldig nieuws! Van harte meis, en geniet nog even na van het beeld van jullie duimende ukkepuk! Prachtig lijkt me om dat te zien.

@Sen, wij wachten onze 20wk echo af, en gaan dan shoppen. Dan weten we het geslacht ook. Ik heb die 20wk echo volgende week woensdagmiddag, dus vlak voor jou. Ik ben dan 20w1d. En ik ben ook heel zenuwachtig hiervoor!

Fijne dag iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden