Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joepieeeeeeee weer twee meisjes en een jongen erbij!!! Wat gaaf Bikergirl: een jongen èn een meisje, koningskoppel!!!

Geniet van jullie goeie 20 weken echo's meiden en nu op naar die babystores he:-)!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een feest om hier vandaag te komen bijlezen. GEFELICITEERD voor Bikergirl, Apple en Sen. Geniet van het mooie nieuws!!

Femmie, heb je al een adres gevonden voor een pretecho? Volgens mij wonen we niet zo ver uit elkaar en ik was zelf ook van plan om over een paar weken zo'n extra echo te laten doen. Ik weet alleen nog niet waar. Wat je zegt: het is weer iets moois om naar uit te kijken. En mijn moeder staat nu al te trappelen om mee te gaan :-).

Fijne avond ladies

Geplaatst

Meiden, ik heb al een paar x een pretecho laten maken, mochten jullie in zuid-holland wonen dan heb ik nog n mooi adresje:-)

Geplaatst

Wow, Sen, van harte met jullie mooie echo!

Ik kreeg vanmiddag nog een sms van mijn vriendin die hoog zwanger was, ze is vandaag bevallen, van een meisje, maar dat wist ik vooraf al. Alles goed daar. Ooohww, wat een fijn nieuws allemaal vandaag...

Fijne avond dames!

Geplaatst

Wat een goed nieuws allemaal!

Geweldig!!

Geniet van jullie roze en blauwe en gemengde wolkjes!!

Liefs Tulpie

Amy... Als je echt harde buiken hebt betekent dit één ding: rustig aan doen!

En deed je al rustig: nog rustiger!!

Contact opnemen met de vk kan zeker geen kwaad hoor!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Goedemorgen,

Bikergirl:

Ik lag gisteravond in bed en bedacht me ineens dat je het gevoel had dat je de angst has dat één kindje het niet deed...

Wat fijn dat ze het allebei doen! Voel je ze nu ook weer allebei??

Dat wilde ik nog even kwijt..

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hey meiden!

Wat een goed nieuws gisteren, echt super dat we allemaal zulke goeie 20 weken echo's hebben gehad. Heeft iedereen m nu gehad?!

Thanxs voor je reactie Tulpie: ik weet niet zo goed of het nu harde buiken zijn, ik heb het idee dat het te maken heeft met de obstipatie en dat ik hierdoor helemaal opgeblazen ben. Mijn buik is nu rustig, ook geen last van obstipatie dus juist daarom heb ik het idee dat het daarmee te maken heeft. Vanmiddag wel even naar de huisarts, volgens mij is die infectie van vorige week nog niet weg grrr...ja, ik heb wel echt alle genante kwalen die bij een zwangerschap horen haha;-)

Gaat iedereen nu beginnen met shoppen? Ik vind het gek genoeg nog steeds eng. Hoe je het ook wendt of keert, ik blijf een onzekere muts: we waren het weekend in zo'n mega babystore, allemaal zwangere vrouwen op jacht naar kinderwagen en ik had echt zo iets van 'wat doe ik hier?!' ik wilde echt keihard wegrennen, ik vind het zo eng. We hebben nu de kinderwagen gescoord omdat dit een koopje was maar ik heb tegen manlief gezegd met de rest te willen wachten tot 26 weken, op de 1 of andere manier ben ik er emotioneel nog niet aan toe mij volledig over te geven. Misschien komt het in de loop van de komende weken, we zullen het zien!

Meiden, fijne dag!

Liefs, Amy

Geplaatst

Hi dames!

Amy, een goed adres voor een pretecho is Zuid-Holland is welkom hoor. Wat vervelend dat je infectie nog niet over is. Weer een tripje naar de huisarts dus, zucht. Een irritant kwaaltje is het. Maar verder gaat het goed toch, afgezien van wat aanhoudende onzekerheid?

Dat je nog niet in de shopmodus bent herken ik wel. Ik heb, afgezien van de meubeltjes voor de babykamer (via Marktplaats), nog helemaal niets gekocht. We zijn 1 keer in een babywinkel geweest, maar toen zonder aankopen weer weggegaan. Zo overweldigend allemaal... Ik denk dat ik er nog niet aan toe ben om te shoppen. Mezelf kennende, kan het echer niet lang meer uitblijven ;-).

Manlief is dinsdag voor 10 dagen vertrokken naar het buitenland, voor z'n werk. En ja hoor, vlak na zijn vertrek liet ons meisje zich ineens voor het eerst voelen! Het was heel kort, een soort woelig gevoel in mijn buik dat ik niet herken en daarna een soort zacht tikje, alsof ik een schopje kon voelen. Omdat het maar zo vluchtig ging, zou ik er bijna aan twijfelen of het echt was. Maar gisterenavond volgde er zo'n zelfde tikje. Mooi zeg, ik ben er een beetje door ontroerd. Ook door het vertrek van manlief trouwens - met al die hormonen valt zijn afwezigheid me nu zwaarder dan anders. Nog 9 dagen...

Fijne dag!

Geplaatst

Goedemorgen meisjes,

@ Tulpie: Dank voor je meeleven, je bent een schat! Dat je daar s'avonds op bed nog aan denkt is wel heel lief hoor! Het bleek gisteren met de echo dat mijn ukkies precies maast elkaar liggen, ze liggen wat schuin met de beentjes rechts en hoofdjes links. Vandaar dat ik niets voelde. Ze heeft mij gisteren tijdens de echo het apparaat even op mijn buik gedrukt als een beebje met de armen beweest, en dan voel ik heel lichtjes iets, maar dat was voor mij dus niet herkenbaar. Ik hou mij nu dus vast aan schopjes onderin mijn buik van ons meisje want zij ligt onderaan (en wordt dus als eerste geboren) en schopjes iets meer naar boven moeten dan van ons mannetje zijn. Hij is trouwens al lekker bezig, we kregen een middelvinger van hem... Vond de gyn zo leuk dat ze er een foto van afgedrukt heeft...

[ATTACH=CONFIG]3918[/ATTACH]

En hier nog 3 foto's van ons jongetje (bovenste), ons meisjes (middelste) en 4 voetjes waar het meisje met haar teentjes tegen de hakjes van het jochie ligt.

Geplaatst

Ehhh... dat ging even mis. Komen ze alsnog.

[ATTACH=CONFIG]3919[/ATTACH]

Zijn de voetjes een beetje te zien?

Ik zal ons lijstje nog even bijwerken. En dan klim ik gauw weer op mijn blauw-roze wolk...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - een jongen!

14 augustus – Simone77 - een meisje!

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje!

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen!

25 augustus - Linda1978 - een meisje!

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - een meisje en een jongen!

30 augustus - Apple - een meisje!

31 augustus - An83

Controles

12 april - Linda - pretecho voor mijn ouders

16 april - Sen - controle VK

16 april - Femmie contole VK

20 april - Tulpie controle VK

24 april - Bikergirl - controle gyn

26 april - Simone 77 - controle gyn

26 april - Tulpie - afspraak gyn over ks

1 mei - Linda - controle gyn

Hier weer een nieuw lijstje. Staat iedereen er goed in?

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2: en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83

Controles

Heb er weer een bouncing list van gemaakt!!

Hier weer een nieuw lijstje. Staat iedereen er goed in?

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Apple - 28 jaar -1e IVF, 1e Cryo - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83

Controles

24 april - Apple - controle VK

Wat een leuke fotootjes Bikergirl! Lekker genieten nu!

Ik zei gisteren nog tegen m'n man. Het leek wel of ik tot gisteren een soort van gereserveerde blijheid had. Durfde er nog niet volledig voor te gaan. Gewoon nog ergens in m'n achterhoofd een stemmetje die zei: het kan nog fout gaan straks... wat als straks blijkt.... dat soort spook scenarios... Hadden/hebben jullie dat ook?

Maar ik denk dat ik na deze mooie 20w echo en het voelen van m'n kleine meisje er nu echt voor durf te gaan! Jiehaaa! Op de helft alweer! :)

Geplaatst

Hallo dames,Nou, ik heb alle spullen in huis hoor! Vanmiddag de laatste dingen gehaald :-). Nu alles thuis nog inrichten, maar dat kan pas als mijn zus weer weg is, want die logeert hier (en slaapt in de babykamer).@Simone: baby's world in Den Haag. Ik ga vanavond voor de tweede keer!@Bikergirl: die foto van die middelvinger is echt geweldig! Hahaha! Echt een unieke foto ook! LOL!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Linda, jij stond op het lijstje voor een pretecho vandaag. Heb je die wel gehad? Of komt dat vanavond nog? Laat je even weten hoe het was?

Dank voor jullie leuke reacties dames, ik ben ook zo trots!

Fijne avond!

Geplaatst

@bikergirl: even stiekum ingebroken hier. leuk om de echo's te zien van jullie meisje en jongen...snap wel dat je die niet in t andere topic plaatst. dus blij dat ik hier af en toe ff mee lees ;-)

Geplaatst

@Bikergirl: mijn echo was inderdaad 's avonds. Precies op het moment dat jij je bericht plaatste :-).

Het was weer geweldig! Eerst lag ze helemaal dubbelgevouwen, dus met haar voeten in haar nek. Toen moest ik ff op en neer springen en vervolgens lag ze iets meer languit. Zo grappig! Ze was ook omgedraaid, dus nu met haar billen omlaag, maar ze schijnen nu nog regelmatig te draaien. Verder heeft ze nog steeds lange benen (22 wk). En het allerleukste was dat we haar hebben zien drinken en zien gapen! Zo cool!

Het maakt volgens mij niet uit hoe vaak je een echo doet. Het blijft geweldig! Wij zijn weer blij hier :-D

Geplaatst

goede morgen dames,

Laat ik nou net op de site hebben gezeten van babysworld in denhaag haha...

Ik ga vanmiddag bellen voor een afspraak halverwege Mei ergens, heb gelezen dat het vanaf 26 weken het mooiste beeld is.

@ Apple dat herken ik zeker, ben nog steeds niet voor de volle 100 procent overtuigd...laten we maar eerst 26 weken zijn..dan is het iig levensvatbaar..

Ik betrap me er nog steeds op dat ik toch na elk toiletbezoek mn papiertje check...(al is het wel iets minder geworden)

Ik probeer er voor de volle 100 procent van te genieten, maar iets houd me gewoon tegen...

Heb teveel verhalen gelezen hier en daar op het web...denk ik...

Trouwens kan je aangeven dat het geslacht niet in beeld komt tijdens de pretecho?

Mijn moeder en schoonmoeder gaan namelijk mee en ik wil dat het voor hun toch een verrassing blijft..haha

Ik wil ook graag naar yoga of gym ofzoiets.. Kan alleen weinig erover vinden op internet voor hier in de buurt, Lijkt me geweldig om met een groep dames (net als hier) ervaringen op te doen...en een beetje voor te bereiden op de bevalling.

Ik ga er steeds meer aan denken...bevallen..wat staat me te wachten..etc..etc..

Ik heb aangegeven thuis te willen bevallen, maar twijfel nu aan mn keuze omdat ik hier een beste beestenboel heb en geen idee heb hoe hun erop gaan reageren...Ik denk dat de hond echt in paniek gaat raken enzo...

Ik woon in een appartement (alles gelijkvloers) en mijn slaapkamer grenst aan de woonkamer..dus lekker gehoorig.

Ik zal wel even in overleg gaan met de vk wat ik het beste kan doen.(stom dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb)

Trouwens Bikergirl, wat een mooie foto's .... 1 is al erg bijzonder...maar 2 is helemaal top :-)

fijne dag vandaag dames...

Geplaatst

he dames,

ik herken die gereserveerdheid wel hoor. Heb ik ook nog steeds. Eerst dacht ik na 12 weken zal ik wel zekerder worden, toen weer de 20 weken, nu zit ik weer uit te kijken naar de 26 weken en zo blijf je maar doorgaan. Ik denk dat we pas echt rust hebben als het kindje gezond en wel in onze armen ligt en dan beginnen er weer nieuwe zorgen :-)

Wat pretecho's betreft, wij zijn bij babyvision geweest dat is ook in zuid-holland. Officieel Delft maar het ligt praktisch langs de snelweg bij Nootdorp. Het goede moment voor een 3/4D echo is afhankelijk van hoe de placenta ligt. Als die tussen het kindje en de buikwand zit, raden ze aan om niet later dan 23 weken te komen want dan loop je de kans dat je het gezichtje niet meer goed kan zien omdat de placenta ervoor zit. Dus dat is wel handig om te weten denk ik.

Geplaatst

@femmie: ja, je kunt aangeven dat het geslacht niet in beeld komt. Sommige ouders willen het natuurlijk ook niet weten.

Je kunt voor yoga eens bij het consultatiebureau kijken. Die tip kreeg ik van een vriendin. En ze hebben bij ons ook cursussen vanuit het ziekenhuis. Succes met zoeken!

@all: ben ik dan de enige die volop geniet? Ik denk 'gewoon': waarom zou het nou misgaan? Er zijn totaal geen tekenen die daarop wijzen. Ik vind het echt jammer dat jullie niet kunnen genieten. Voor je het weetis deze fase voorbij! En inderdaad: daarna komen er weer nieuwe zorgen. Het is toch zonde om dat de overhand te laten nemen! Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar ik hoop echt dat jullie de knop om kunnen zetten.

Liefs, Linda

Geplaatst

Linda, het is niet zo dat ik er niet van kan genieten hoor want dat doe ik heus wel ;-) alleen zit er toch ook nog angst. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat ik angst heb gezien wat ik allemaal al heb meegemaakt in mn leven. Heeft ongetwijfeld te maken met een combinatie van factoren: hoelang je al in het traject zit, hoeveel teleurstellingen je al hebt gehad, hoeveel ellende en tegenslag je uberhaupt in je leven al hebt meegemaakt. Dat maakt een mens angstig en alert.

Geplaatst

Sen, je hebt helemaal gelijk :-). Iedereen gaat anders met dingen om. Ik heb ook al genoeg meegemaakt in mijn leven, maar ik ben juist heel positief ingesteld. Als ik dat niet was geweest, dan was ik inmiddels zwaar depressief geweest. En als er dan een keer goed nieuws is, dan ben ik helemaaaal positief!! Ik heb nog nooit zo'n goed jaar gehad als vorig jaar. Het tij is eindelijk gekeerd en daarom ben ik zo ontzettend blij! En dat gun ik iedereen :-)

Geplaatst

@linda: ik vind het knap van je hoor, tikkie jaloers kan ik er zelfs op zijn, helaas zit het in mijn karakter dat ik mijzelf altijd wil beschermen. Ik ben zooooo bang dat ik weer keihard teruggeslingerd wordt naar die negatieve behandelfase met lege handen. Dit neemt niet weg dat ik stapelverliefd ben op dit meisje in mijn buik en geniet van iedere echo, ieder schopje en iedere keer weer als ik dat hartje hoor en ondertussen hoop ik echt dat ik vanaf 26 weken net zo kan genieten als jij, wel blijven doen he, heerlijk:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden