Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Seef, leuk dat je af en toe mee leest, je bent op jouw zwanger topic volgens mij niet echt thuis... Ik kijk daar wel eens, maar zie weinig berichtjes van je.eigenlijk hoor je ook bij ons topic, tenslotte is bij jou al bekend dat je een KS in augustus krijgt... Ik wil de lieve schatten in ons nov. Topic idd niet kwetsen, omdat ze helaas nog niet zover zijn als wij. En dat gun ik ze enorm. Lief, je berichtje hier. Dikke kus voor jou!

@ Linda, wauw, super dat je zo'n mooie pretecho hebt gehad! Lekker van genieten meis! Oja, en ik geniet ook volop, hoewel ik af en toe wel even onzeker ben. Maar ik geniet echt van mijn gemakkelijke zwangerschap, ik heb geen vergelijk met een vorige zwangerschap ofzo, maar voor mij is het prima te doen. Het idee van de bevalling maakt me wel angstig, maar ik stel mezelf gerust met het idee dat ik dan in het zh ben (pijnstillers in overvloed) en dat het nog even duurt...

@ Femmie, als je yoga of zoiets wilt doen, kun je waarschijnlijk ook wat goeie tips aan je vk vragen, zij weet vast iets leuks. Ik heb zelf een aantal leuke dingen gevonden op de site van mijn kraamzorg. En zwemmen, lijkt mij ook nog wel een optie. Moet ik binnenkort zelf ook echt eens actie op ondernemen, blijft er steeds bij. En google eens op yoga en je woonplaats, kom je vast ook wat tegen. Leuk dat je met de moeders naar de pretecho gaat. Gaat je manlief dan ook mee? Ik wil mijn moeders ook graag mee, maar ben wel bang dat ze het geslacht per ongeluk laten zien ofzo. En dat willen we echt geheim houden. Mijn mannetje heeft niet echt behoefte aan een pretecho, omdat we net de bevestiging en mooie beelden hebben gezien. Jammer, maar ik wil wel graag.

Fijn weekend meisjes!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tuurlijk snap ik jullie angst ook wel. Het is tenslotte geen makkelijke weg geweest. Maar ik ben blij dat jullie er toch ook van genieten! Ik denk dat we ons gelukkig kunnen prijzen dat we uberhaupt zwanger zijn! Er zijn genoeg vrouwen die deze fase niet eens bereiken. En geloof me, ik heb ook gedacht dat ik bij die groep zou horen. En kijk eens waar we nu staan! We zijn allemaal voorbij de 20 weken! Wie had dat gedacht?!?!

En komt de bevalling ineens dichterbij... Daar ben ik me ook heel bewust van geworden sinds mijn dochter boven alle gemiddeldes zit hahaha!! (oww jee, ze moet er ook nog uit!! Hahaha!!!). Over een tijdje ga ik me daar ook mentaal op voorbereiden. Maar nu nog even niet :-)). Nu lekker genieten!! :-)

Geplaatst

Zo is het Linda, lekker genieten van het feit dat we zwanger zijn, mooie 20wk echo's hebben gehad, lekker mogen shoppen (als we daar al zin in hebben) en dat vele vele vrouwen ons al voor zijn gegaan met baren van kinderen (maar toch ben ik blij dat we vandaag de dag lekker veel pijnstillers hebben :-))

@Sen en Femmie, laten jullie even weten hoe de controle bij de VK ging?

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Goedemorgen!

24 weken alweer! Mèn!

Heb een druk weekend gehad en lig nu alweer uitgeput op de bank..

Vanochtend om 5.00 uur al wakker..

Nog 2 weken en dan zijn we er een weekje tussenuit.. daar kijk ik naar uit..

Fijne dag! En dat de temperatuur snel een aantal graden mag stijgen!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hee meiden,

Hier nog iemand die op het moment weinig last heeft van onzekerheid. Na de 20 weken echo is er echt iets van me afgevallen. Ook voel ik me lichamelijk goed en voel ik sinds een kleine week de baby bewegen, dus is er alle reden om te genieten. Alleen heb ik nog geen enkele aandrang om te gaan shoppen voor babyspulletjes. Dat komt waarschijnlijk binnen korte tijd alsnog vanzelf (nesteldrang?). Gisteren wel mezelf verwend door in de stad een paar leuke positiejurkjes te kopen die ik lekker door kan dragen als het straks warmer wordt. Ik ben klaar voor zomerse temperaturen.

Nog 5 dagen, dan komt mijn man weer thuis uit het buitenland. De afgelopen week heb ik me op zich prima vermaakt, maar ik zal toch erg blij zijn als hij er weer is!

Nog een vraagje: moet je een pretecho meestal lang van tevoren boeken? Aan welke termijnen moet ik dan zo'n beetje denken, weten jullie dat? Ik ben nu 23 weken en geloof dat ik rond week 26 - 28 voor een echo zou willen. Moeder en schoonmoeder staan al te trappelen :-).

Fijne dag!

Geplaatst

@ Simone, Ik heb vorige week een afspraak gemaakt bij babysworld in denhaag

Ik mag 12 mei langskomen, toen ik belde had ik nog veel keus kwa data's en tijden.

Ben erg benieuwd hoor, maar we hebben weer wat om naar toe te leven,

Zo naar de vk , ook weer spannend :) Ga het minder werken toch aankaarten, benieuwd wat ze er over zegt.

Over shoppen gesproken...

Hahaha kan mezelf niet meer inhouden hoor, zodra ik wat leuks zie neem ik het gelijk mee...zodoende is onze babykamer al aardig aangekleed en hangt de kast al vol met leuke kleertjes haha

Gister weer een leuk speelkleed gekocht van woezel en pip , was in de aanbieding bij de intertoys. Geweldig.

Ik laat nog horen hoe het was vandaag ;)

Fijne dag

Geplaatst

he meiden,

vanmorgen naar de VK geweest en alles was in orde. Moest ook weer op de weegschaal, in totaal nu 9 kilo erbij. Moet wel zeggen dat ik m'n zware laarsen aanhad, net had gegeten en best wat vocht vasthoud. Op mn eigen weegschaal (op zelfde tijdstip wegen, zonder kleding) ben ik ongeveer 7 kilo aangekomen.

Daarna ben ik even een paar uurtjes wezen werken en toen kwam de man met de hamer. Net thuis en ga zo even liggen

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb al lang niets van me laten horen. Maar aangezien hier een kleine man rondloopt en klimt, heb ik ook weinig tijd voor mezelf. Dat gaat nu helaas ook opbreken. Vanmorgen op de triagekamer geweest. Heb zoveel pijn/krampen in mijn rug en met vallen ook in mijn buik. Met de baby is alles helemaal prima, maar komt waarschijnlijk toch uit het bekken. Heb bij mijn zoon ook bekkeninstabiliteit gehad en vrees dat nu ook weer is toegeslagen. Belastbaarheid moet drastisch verminderd worden. Morgen in overleg met werkgever. Denk dat het snel einde oefening voor mij gaat worden.. Maar alles voor de baby hè! Waarschijnlijk stabiliseert het dan ook beter als ik me niet meer overal voor in hoef te zetten. Anderhalve week geleden 20wknecho gehad. En we krijgen een kleine broer voor onze zoon! Het wordt een mannengezin hier! We zijn voornamelijk blij dat alles prima in orde was. Baby lag bijna week voor op de groei. Gaat zijn grote broer achterna denk ik. Zit wel een praktische kant aan. Hij wordt vlak na de tweede verjaardag van mijn zoon geboren, dus zit qua kleding in hetzelfde seizoen. Kan alles nog een keer gebruikt worden! Hahaha afgelopen weekend voor het eerst een pakje voor deze aanwinst gekocht. Het wordt het pakje wat hij na de geboorte aan gaat krijgen, mijn zoon heeft Lokeren eigen pakje van toen, dus deze krijgt er ook een. Vnd het nu wel moeilijker om opnieuw een nieuwe jongensnaam te verzinnen. suggesties zijn welkom hahahahahaha.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

hi Amber, ook een zoon.. gefeliciteerd! weer een mannetje bij de lijst :-) wel vervelend dat je zo'n last hebt van bekkeninstabiliteit en zoveel pijn hebt. Lekker aan jezelf en je kindje denken en dan komt alles goed!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindjeBikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)Apple - 28 jaar -1e IVF, 1e Cryo - 1e kindjeEsseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindjeAmy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindjeTulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindjePiekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindjeAmber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindjeIlcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindjeSimone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindjeSabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindjeLinda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindjeAn83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindjeS€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindjeMirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindjeUitgerekend02 augustus - Mirella3105 augustus - Tulpie- :bcbbboy2:08 augustus - Piekje14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:18 augustus - Esseke21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:24 augustus - S€N - :bcbbboy2:25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:26 augustus - Sabine8627 augustus - Ilcsike28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:31 augustus - An83Controles16 april - Femmie contole VK20 april - Tulpie controle VK24 april - Bikergirl - controle gyn24 april - Apple - controle VK26 april - Simone 77 - controle gyn 26 april - Tulpie - afspraak gyn over ks1 mei - Linda - controle gyn16 mei - Sen - controle VK

Geplaatst

Hey meissies,

Wat gebeurt er weer een hoop, gezellig;-)

Amber: gefeliciteerd met jullie babyboy! Bale van de complicaties maar wat je zegt he, alles voor een gezond babytje!

Simone: gelukkig dat je kan genieten, heerlijk dat getrappel in je buik he? Nog even en manlief is weer thuis he? Ik hoop voor je dat je hem als cadeautje een trap van jullie meisje kan geven hihi!

Sen: 7 kilo is netjes! Nu in de relax he! :-)

Femmie: hoe was het bij jou?

@all: morgen 22 weken joepie! Tsja, helaas blijf ik hier een onzekere muts, het gaat bij mij echt met ups en downs: ik word wakker en voel getrappel en denk 'dit wordt mijn dag' vervolgens voel ik helemaal niks gedurende de dag en raak ik meer en meer in paniek totdat ik de verloskundige maar bel om door haar weer gerustgesteld te worden....'zucht' wordt soms moe van mijzelf maar kijk echt uit naar de 26 weken. Ik heb denk ik teveel verhalen gelezen en gehoord en dat is echt het enige wat bij mij blijft hangen. Nog even, meisje doet het in ieder geval supergoed en dat is het voornaamste!

Fijne avond!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Zeker een gezellige babbelhoek zo :)!

Wij zijn afgelopen weekend geslaagd voor een kinderwagen, box en maxi cosi! De eerste 'grote' aankoop is een feit! Het is de Joolz Day Elephant Grey geworden. Erg duur maar erg mooi en praktisch! Bijkomend voordeel is dat we de maxi cosi erbij cadeau kregen :)!

Ook zijn we begonnen met het verbouwen van de kinderkamer! Het kamertje is zo goed als leeg, dus binnenkort gaan we verven! We houden het vrij neutraal. Muisgrijs en witte muren met witte meubeltjes. Met accessoires en dekentjes enzo wil ik er dan kleur in brengen! Leuk hoor dat het allemaal nu wat meer vorm gaat nemen. Ook al een beetje aan het rondneuzen naar geboortekaartjes! Lilalabeltje.nl heeft leuke kaartjes vind ik!

Geplaatst

Haai dames,

Net thuis uit mn werk, maar wilde even zeggen dat ik weer ben goed gekeurd bij de vk... Bloeddruk was netjes ,baarmoeder mooi gegroeid en mooie hartslag van de kleine jongen! Had vandaag een vk in opleiding dus wist ze niet goed hoe en wat met betrekking op de cursussen, dan maar even googlen ;) , ik ga gauw douchen en naar bed, morgen weer vroeg werken.

Good night

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie - :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83

Controles

19 april - Amy81 - Controle VK

20 april - Tulpie controle VK

24 april - Bikergirl - controle gyn

26 april - Simone 77 - controle gyn

26 april - Tulpie - afspraak gyn over ks

1 mei - Linda - controle gyn

Hey meiden!

Wat is het rustig hier, is ook wel weer een goed teken he, betekent dat het hopelijk allemaal goed gaat? Hier gaat het goed, meisje schopt lekker: ik zag gisteren mijn buik echt op en neer gaan en ik merk dat ze ook wat hoger komt te zitten nu. Het enige waar ik nu last van heb is moeilijk slapen pfff....ik slaap goed tot ongeveer half 5 en dan is het klaar. Verder heb ik kiespijn en ik ben echt als de dood voor de tandarts, erg bang dus dat het een gaatje is want zelf die moet met verdoving maar ik weet niet of dat goed is...

Verder heb ik alleen maar heel weinig zin om te werken, herkennen jullie dat? Ik tel echt de dagen tot aan mijn verlof maar dat duurt nog zo lang, gelukkig komen er nog een paar onderbroken weken aan èn heb ik nog een weekje vakantie maar van mij mag het snel juli zijn!

Fijne dag!

Geplaatst

Hoi hoi,

Amy dat vroeg wakker worden is heel herkenbaar! Irritant hè

Ik heb trouwens een noodvulling (=zonder verdoving) erin laten zetten omdat ik toen nog geen 12 weken was. Daarna kon ik terugkomen voor een echte vulling met speciale verdoving maar ben nog steeds niet gegaan. Punt 1 schijt ik in m'n broek voor de tandarts en punt 2 wil ik gewoon geen enkel risico nemen (veel stress/adrenaline bij tandartsbezoek) en zelfs die speciale verdoving vertrouw ik niet. Ik heb er verder niet echt last van, alleen bij heel koud of warm voedsel dus ik wacht lekker tot na de bevalling

Geplaatst

Ha dames,

Tandartsen en vullingen, brrr! Dat is nooit leuk, maar ik snap de extra terughoudendheid op dit moment. Gelukkig hoef ik binnenkort niet naar de tandarts, alleen naar de mondhygiëniste - ook geen groot pretje, maar daarvoor heb ik geen excuus. Wel kreeg ik laatst een oproep om bij de dokter een uitstrijkje te laten maken. Dit i.v.m. het standaard bevolkingsonderzoek, omdat ik dit jaar 35 word. Zou dat gewoon kunnen als je zwanger bent? Of liever wachten tot na de bevalling?

Amy, bij mij is mijn werklust ook niet altijd meer even goed op peil... Het is hier razend druk, dus meestal vliegt de tijd. Maar als ik een rustig moment heb, word ik er meteen lamlendig van. Ik vraag me af hoe het later zal gaan, bijvoorbeeld in de laatste maand voor het verlof met tegen die tijd waarschijnlijk een enorme buik.... Hopelijk blijkt het toch goed vol te houden, maar ik houd mijn hart vast. En dan heb ik nog wel zittend werk! Voorlopig nog maar even positief blijven :-).

liefs, Simone

Geplaatst

Fijn toch die herkenning te lezen:-)! Ik denk dat ik het ook ga proberen uit te zingen sen, ik krijg echt stress vd tandarts haha, gek genoeg ben ik echt 0,0 zenuwachtig voor de bevalling, sterker nog, ik kijk er naar uit! Je krijgt dan ook wel heeeeeel wat terug in ruil voor die pijn!

@simone: volgens mij kan je een uitstrijkje uitstellen als je zwanger bent want helemaal betrouwbaar is het nu niet maar in het andere geval kan het geen kwaad! Ze hebben het bij mij ook gedaan toen ik met 15 weken en bloedverlies bij de gynaecoloog zat!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb echt even huiswerk gehad met al die berichtjes!

Net weer beter.. Had een goeie griep te pakken!

Vandaag weer een beetje op de been. Ging aardig.

Ik heb heel veel last van maagzuur en dat vroege wakker: zeer herkenbaar!

Simone: Uitstrijkje kun je uitstellen tot na je zwangerschap hoor.

Er is al veel meubilair gescoord als ik het zo hoor. Bij ons staat alles even stil.

Er moet veel rotzooi verplaatst van het ene naar het andere hokje en er moet weg gegooid.. ga zo maar door!

Werken.. Ik heb ook echt helemaal geen zin meer!!!

Heb het gevoel dat ik nog zoveel buiten werktijd te doen heb! Het komt me echt niet uit!

Straks maar weer lekker lezen in bed met een rennie..

Fijne avond!

Tulpie

Geplaatst

Hoi allemaal!

@ Simone, ik zou het uitstrijkje ook uitstellen hoor.

@ Amy, tandarts ook lekker uitstellen als het kan. Noodvulling erin misschien. Ik had nog een littekencorrectie aan mijn neus in de planning en bleek vlak daarvoor zwanger. Heb ik ook uitgesteld voornamelijk om de stress er omheen te voorkomen. En misschien is het na de ervaring van bevallinspijn wel een eitje...

Vroeg wakker, niet kunnen slapen, zomaar midden in de nacht een uur wakker... I've been there... En als ik ergens niet tegen kan is het slaapgebrek. Maar ik durf overdag ook geen tukkie te doen, bang dat ik dan s'nachts helemaal niet kan slapen. Gisternacht ben ik op de bank gaan liggen. Last van mijn schouderblad aan de linkerkant. Hier loop ik al een tijdje mee, maar nu was het helemaal niet te doen. Blijkbaar had ik er op gelegen en ik kwam niet weer in slaap. Meestal slaap ik op mijn rechterzij, maar sinds kort voel ik dan steeds een van mijn ukkies. En dan denk ik: is dat een teken? Mama, mama, ga anders liggen! Ik wordt geplet tussen mijn zusje en jouw matras... En dan draai ik weer op mijn rug en kom niet in slaap... En ik ben pas over de helft...

Werken, ging bij mij net weer iets beter, tot mijn beste collega gisteren melde dat hij onslag heeft genomen. Geheel onverwacht. Mijn steun en toeverlaat waar ik met een gerust hart dingen aan over kon laten om ongestoord met zwangerschapsverlof te gaan. Weg basis. Ik weet niet hoe het straks allemaal moet, wel weet ik dat ik hoe dan ook met verlof ga wanneer mijn gyn dat adviseert. Belangrijkste is en blijft mijn beebjes. Maar ik heb er wel hoofdpijn van of alles goed komt op mijn werk.

Liefs...

Geplaatst

@Bikergirl: wat voor werk doe je ook al weer? Getverderrie! Het gevoel dat alles geregeld is en dan gaat de betreffende collega met ontslag! Dat is wel heel vervelend (zacht uitgedrukt misschien)..

Ik kan me helemaal een voorstelling maken van jouw gedachtegang! Dat de ene baby zich geplet voelt door de andere! Wat zegt de gyn daar over?

Vandaag mijn eerste 'ik zie het niet meer zitten' telefoongesprek gehad met mijn moeder.. Ze vroeg hoe het ging: BOEF!!! Daar ging ik in een hele kanonade van ellende en alles wat niet goed verloopt!

Ik voel me zo schuldig dat ik me zo voel!

Tja mijn moeder heeft 4 kinderen waarvan de zwangerschappen alles behalve soepel verliepen!

Nummer 3: na 3 maanden plat nummer 4: na 2 maanden plat!

Tja... het kan dus verkeren.. nu dat schuldgevoel nog weg.. Ik merk wel dat ik me gesterkt voel wanneer ik dit hoor!

Ga nu moed verzamelen om zo nog even wat te doen.

Geplaatst

@Tulpie: deze downgevoelens, zwangerschapsstress is ook wel een beetje kenmerkend voor deze fase van de zwangerschap he: het is zowel hormonaal bepaald als wel de normale stress gevoelens, misschien herken je het van je vorige zwangerschappen? En, moeders zijn er om je even veilig bij te voelen en jezelf te uiten zoals je dat niet tegen een ander doet, de meeste moeder begrijpen dat wel, je niet te schuldig voelen:-)

@Bikergirl: Oef, snap dat de paniek je even om het hart vliegt als je net denkt dat onderdeel in al je zwangerschapsstress onder controle te hebben. Ik hoop voor je dat er snel iemand voor je collega terugkomt waar je het vertrouwen in terug kan vinden en anders is het een kwestie van loslaten en ZENNN....te blijven:-)

@all: ik had gisteren een mailtje gestuurd omdat ik interesse had in zwangerschapsyoga en wanneer de nieuwe cursus weer start met als gevolg dat ze mij vroeg of ik nog in de bestaande cursus, die nog maar 1x gedraaid heeft, mee wil draaien: vanavond dus mijn eerste Yoga-les, ik ben benieuwd! En ook nog een de verloskundige, hopen dat alles goed is want ik heb het gevoel dat meisje minder actief is: rationeel weet ik dat dit kan rond dit termijn maar ja, you know me;-)

Geplaatst

*breek even in*

Over uitstrijkje, op de achterkant van het formulier kun je aangeven dat je zwanger bent en wanneer je uitgerekend bent. Dit terug sturen en dan krijg je vanzelf weer een oproep.

Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en heb net weer een oproep gekregen. Weet nu niet meer zeker, maar volgens mij mag het niet eens als je zwanger bent...

*breek weer uit*

Geplaatst

@ Amy, hoe was het bij de vk? En hoe was je yoga-les?

@ Tulpie, ik kan me je schuldgevoel wel voorstellen hoor. Maar moeders zijn er om je te steunen, en bij hun mag je ook even klagen. Ondanks dat zij zware zwangerschappen heeft gehad, ze zal hopen dat die van jou vlekkeloos verloopt. En als je even in een dipje zit zijn het toch altijd de moeders die ons steunen. Vandaag heb jij controle bij je vk toch? Laat je even weten hoe het ging?

Ik heb een administratieve baan. Het werk dat nooit klaar is... Mijn collega is bedrijfsleider, en heeft destijds een aantal dingen van mij over genomen (personeelszaken, verzekeringen e.d.) zodat ik wat meer gericht administratief kon doen. Nu hij gaat vertrekken is het idd even het gevoel dat die werkzaamheden weer op mijn bordje komen, terwijl ik binnenkort een tijdje weg ben en daarna niet full-time meer wil werken. We zouden dat proberen intern op te lossen, maar dat wordt nu moeilijk. Maar goed, we zullen zien. Belangrijkste is mijn ukkies en die gaan nu even voor mijn werk.

Afgelopen nacht een goed nachtje gedraaid. Heerlijk doorgeslapen. Ik kreeg nog een tip in het tweelingforum dat slapen met een voedingskussen nog wel kan helpen en dat de ukkies door het vruchtwater beschermd worden. Volgende week dinsdag heb ik weer controle bij de gyn en zal haar dan nog vragen.

Fijne dag meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden