Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claudia de Breij zei dat. Titel van haar boek. Zit bij vrienden wijn te drinken en Old Amsterdam te eten. Meiden, aan mij hebben jullie niks. Ook ongi geworden dus opgeblazen tot olifanten proporties. Bleegh...

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja, Claudia de Breij? mmm was ik vergeten maar hij is wel leuk.

Als je net ongi bent geworden heb je een excuus... smakelijk! Vraag me trouwens altijd af als ik die reclame zie, vanavond nog, of dat nou lekker is, Old Amsterdam? Nooit gehad...

Geplaatst

Hij is heerlijk, maar ik vind de Oude Goudse van AH nog net even een tandje lekkerder. Na een hele week 30+ kaas (getver) echt een traktatie.

Hoe gaat het met wachten, Caro? Zou verboden moeten worden, he, die wachtweken.

Zara, goed bezig! Iedereen is goed bezig, behalve ik. Oh en Syl, haha.

Wes!! Welkom terug, we hebben je gemist. Het klinkt of je in Italie was... Ben jaloers. Ik ben gek op Italie. Zucht...

Geplaatst

En Gabrie en Noor ook al zo goed bezig. Ik ben volgende week weer helemaal van de partij, hoor. Als die plofbuik na m'n ongi maar weer inzakt. Zo heeft wegen helemaal geen zin.

Geplaatst

Goedemorgen Caroline, hahaha ik weet eigenlijk niet waar ik het ooit heb gehoord. Maar ik vind de uitdrukking leuk vinden.

En hoe gaat het met het broeden....voel je al wat of iets of nee eigenlijk voel je van alles natuurlijk.

Geplaatst

Old Amsterdam is inderdaad een lekker stukje kaas. Ik kan daar alleen maar een klein stukje van eten. Vind het toch best machtig.

20+ kaas is vind ik pas ranzig. Het lijkt wel een plakje leer! Ga nu de 30+ proberen van de AH.

Ik wil een paar kilo afvallen want 21/07 voor 10 dagen naar Zuid Spanje ahumm en ik weet dat ik dat er zo weer aan kan eten.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Dat soort kazen moet je volgens mij ook in kleine stukjes eten... Lekker zuid-Spanje! Ja, de kans dat je daar aankomt is wel groot natuurlijk. Wij gaan naar Griekenland en hoewel ik dol ben op de Grieken en het land, is het eten niet favoriet. Wat dat betreft is de Spaanse en Italiaanse keuken eigenlijk lekkerder... Maar ja, je komt toch bijna altijd aan op vakantie want je eet nou eenmaal wel eens een ijsje en je ontbijt met lekkere broodjes etc... Moet ook kunnen, lijnen op vakantie doe ik nooit!

Ik voel af en toe steekjes en dan denk ik yes, er gebeurt wat! En ik heb af en toe hoofdpijn en dan ben ik alweer bang dat het niet goed is... Pfff. Was vannacht wakker en heb nog een wanhopig stukje geschreven bij het pauze meisjes topic...

Maar ben streng toegesproken (hoewel viel wel mee), dank je Henne en vandaag is weer een nieuwe dag! Ga zo douchen en weer wandelen, bevalt me eigenlijk best goed. Mijn vriend is erg verbaasd dat ik het volhou geloof ik... Maar ik doe het voor een aantal dingen: afvallen, conditie maar mijn bloeddruk is ook iets te hoog dus de huisarts had het ook aangeraden.

Het grappige is dat ik niet erg aan het lijnen ben momenteel maar dat ik absoluut niet aankom en soms zelfs ineens een kilo ben afgevallen.

Tot later!

Geplaatst

You go girl!!:clap2: ff een applausje voor jezelf! Ben trots op je dat je het wandelen blijft doen!

In Griekenland ben ik nooit geweest maar ik weet wel dat ik de mousakka niet lekker vind.

Nee lijnen tijdens de vakantie NO WAY. Maar ik zal wel opletten wat ik at. Bij de keuze van ijsjes ga ik gewoon voor een water ijsje.

Broodjes dat wordt wel moeilijk. Maar misschien ga ik daar gewoon met fruit ontbijten een lekker stuk watermeloen of mango.

Ja ik las je verhaal pfff rond een uur of 4 was het, als ik mij niet vergis. En die gevoelens heeft denk ik indereen wel na de TP.

De achtbaan waar we dan in zitten is niet te beschrijven. Na de TP mogen ze mij 14 dagen in coma houden!!

Inderdaad de Granaatshizzle drinken de tarwekiem slikken en hopen op wonderen. En ja die bestaan!!

Het is natuurlijk niet het alleen het lijnen maar verantwoord bezig zijn en wat meer bewegen dan komt het vanzelf op gang.

En zodra je in een ritme zit mbt het lopen of wandelen dan kijk je er ook niet meer tegenop. Gisteren was ik in de sportschool. Ik blijf dat een crime vinden.

Loop nog liever buiten. Maar het verschil is dan wel dat ik mij niet echt in het zweet werk!

Laterss

Geplaatst

Meidne,

Heb gewoon in 2 dagen een kleine doos merci op gegeten. Had daar zo'n zin in. Dus maar gedaan. Dus vanaf vandaag gaan we er weer tegen aan. Caro, je hebt voor je gevoel al meer conditie als je wat afvalt. Ik merk dat wel. Die 10 kilo is toch een verschil. Moest er niet aan denken om op de fiets naar mijn werk te gaan. En dat gaat toch al een stuk beter.

Ben vandaag met de auto. Ga na mijn werk boodschappen doen. Even naar de apie. Gehakt en aardappelpuree halen en 30+geraspte kaas.

Ik heb nog prei in de koelkast liggen. Die koken we en dan in een ovenschaal met gehakt en aardappelpuree en de geraspte kaas. Heerlijk. Kan ook met witlof.

Dan nog een bak gemengde sla erbij komt het helemaal goed.

Geplaatst

Rubster, ik denk dat iedereen wel eens een moment van "zwakte" heeft. En niet alleen dat ik bedoel wij hebben zoveel te verduren in de MMM dat de

boog niet altijd gespannen kan staan!

Begrijp ik goed dat je al 10 kilo kwijt bent? Zo ja petje af!

Ehh Rubster het water loopt mij nu al weer in de mond en dat al om 10 uur!

Ik eet een stukje gegrilde zalm met wok groenten en wat rijst.

Misschien ook toch nog ff naar de AH voor wat sla.

Geplaatst

Ik had gisteravond zo'n zin in chocola dat ik bijna naar de supermarkt ben gegaan, want we hadden niks in huis. Heb het niet gedaan maar mijn verlangen bevredigd met een ijsje met chocoladesaus... Toch niet zo lekker als echte maar ik dacht: het gaat te ver om in de auto te springen terwijl ik zo goed bezig ben...

Ik heb al meer conditie dan vroeger hoor, ben sinds 2007 ook zo'n 15 kilo afgevallen maar toen was het echt schandalig wat ik woog...Maar er moeten er nog wel 15 af eigenlijk... Maar dat hoeft niet snel.

Geplaatst

Nee caroline er moeten er eerst nog een stuk of 15 a 20 bij!!! Zwanger moet je zijn!!

Hier aardappelschijfjes met joppiesaus, bio hamburger met ketchup en worteltjes en peultjes en 2 activia's. Zou ik afgevallen zijn? hihi

Even een dagje de boog wat minder gespannen hoor, morgen weer n nieuwe dag!

En jullie, goed bezig nog?

Groetjes

noor

Geplaatst

Beetje bijgelezen, ups en downs maar lees veel goede dingen! Enne....beetje zondigen mag, morgen is er weer een nieuwe dag ...Remember!?! Alleen niet elke dag doen hihi. Misschien een gekke vergelijking, maar ik moest op een gegeven moment altijd vroeg naar bed en dat vond ik vreselik moeilijk. Heb toen tegen mezelf gezegd: op avonden voor ik moet werken ga ik uiterlijk om half tien, op de andere drie dagen twee keer uiterlijk tien uur en een keer mag ik zo laat als ik wil. Heb alarm in m'n mobiel gezet met een 'bedtijd' melding en het werkte echt. En oe late avond kon ik daar ook ech van enieten.

Misschien kun je zoiets met lijnen ook doen. Vier dagen strikt, twee dagen wat losser en een dag zondigen zonder schuldgevoel.... Niet dat er dan gelijk een fles leeg moet met bijbehorende snacks, maar gewoon wel iets van patatjes of een piza ofzo. En dan vier dagen braaf weinig koolhydraten, twee dagen wat ruimer. Vier dagen geen kaas maar op die ene dag dan wel hele lekkere. Vier dagen geen alcohol, twee dagen een glas, dat soort dingen. Wat je ook moet, sporten, dieeten, leren....je kunt het nooit zeven dagen in de week volhouden is mijn ervaring....

Succes!!!

Afvalmeisjes in de benen, de eerste kilo's zijn al verdwenen!!

Geplaatst

In het weekend staat bij mij de boog niet zo gespannen. Moet ook nog een fijn leven hebben.

Ben net thuis van een feestje en ik heb geen chips, hapjes of wat dan ook aangeraakt.

Alleen 2 cola light gedronken. Had er ook totaal geen trek in.

Hahaha Henne jouw Yell geeft ons weer moed!

Geplaatst

Nog iemand wakker hier? Ben namelijk zo frustie dat ik sterk de neiging heb de kast in te duiken en er met iets eetbaars weer uit te komen.

Uitslag van de hysteroscopie is gisteren tegen gevallen. (Zie pauzemeisjes voor de geïnteresseerden onder jullie) Manlief ook nog boos weg gegaan en volgende week donderdag weer een operatie onder narcose terwijl ik heel erg slecht tegen narcose kan.

Ik vrees dus dat ik dit hele weekeinde ga eten en maandag mijn afgevallen 1,5 kilo weer ben aangekomen.

Geplaatst

Zara, ik heb ff gelezen waar je het over hebt en dat is schokkend?!

Ik ben niet goed op de hoogte over alle gebeurtenissen maar wat ik van het verhaal begrepen heb

is dat je 2x een miskraam hebt gehad en dat de 2e misschien voorkomen had kunnen worden??

En dan volgende week ook nog eens opereren. Onder narcose verschrikkelijk. Ik reageer er namelijk ook zo slecht op.

Na de operatie ben ik zo misselijk en ziek.

Kan mij voorstellen dat je boos bent en dan ook nog eens woorden met je man en daarbij een zieke pappie.

Jij mag gerust de tijd voor jezelf nemen en ff genieten van een lekker stuk chocolade.

Ik ken je helaas te slecht maar uiteraard wens ik je veel sterkte!

Geplaatst

lieve Zara, als je dichterbij had gewoond had ik je meegenomen om taartjes te eten. Of naar de McDonald's, wat je maar wilt.

Ik snap je vriend ergens wel, maar boos de deur uitlopen is zinloos en kinderachtig. Mijn vriend zegt altijd: we gaan door zolang jij het trekt want jij moet het ondergaan. Maar vergeleken bij wat jij meemaakt, is het eem peulenschil. Ik heb ook totaal geen last van de hormonen of nare bijverschijnselen achteraf. Dat is fijn, maar ook daar word je niet zwanger van. Sterkte, moppie.

Caro, zag dat je geen cryo's had. Hoop dat je ze ook niet nodig zult hebben. Nog even volhouden.

Sorry voor degenen die ik vergeten ben. Zit in de trein op weg naar tuinfeest. Met dit weer. Bah, was liever op de bank gekropen.

Fijne dag allemaal xx

Geplaatst

Bloemen gekocht voor mezelf om te troosten en net met mijn dochter muffins met caramel en chocolade gemaakt, staan nu in de oven... Vanavond wel gezond: kofta met courgette en tomaten.

Geplaatst

Geod zo caro, bloemen, een tijdschrift, een boek.... Allemaal minder 'slecht' en toch troost. En je hoeft toch geen zes muffins te eten? Ik mag zelf natuurlijk veel niet, maar heb ook van die buien daik mezelf zo zielig vind, dat ik vind dat ik iets lekkers 'verdien'. Meestal haal ik dan chocola en achteraf moet ik het altijd bezuren. Dat maakt het voor mij wel iets makkelijker om het niet te doen natuurlijk. Maar ik ben dus toch maar overgestapt op een leuk tijdschrift oid om mezelf op te peppen.

Oh en ik heb voor wie het wil wel een recept van 'chocolade taart' zonder boter. 't is eigenlijk gewoon biscuitdeeg met cacao. Natuurljk wel koolhydraten en suikers en ook ei, maar verder geen vetten en dus wel chocoladesmaak :-)

Geplaatst

Ik heb er pas 1 op, mijn dochter al 2... Maar wel wat van het beslag gesnoept. Vaak als ik iets maak eet ik er zelf helemaal niet zoveel van.

Vanmiddag Old Amsterdam kaas gekocht, nog nooit gegeten en werd nieuwsgierig door wat hier geschreven werd. Zit nog dicht hoor!

Weet niet of er nog gewandeld wordt vandaag... Wel boodschappen gedaan dus minstens 20 minuten bewogen :-)

Geplaatst

Ja hoor, toch nog een half uurtje gewandeld! Was lekker, begin het leuk te vinden... En twee muffins op, vanmiddag toen ze net klaar waren (moet toch proeven) en net na het eten bij de koffie...

Geplaatst

Hihi wat? Ik meen het serieus hoor :-D ik ga alleen als m'n man mee gaat en dit soort weer is die met geen stok naar buiten te krijgen. Dus petje af dat je het toch maar doet!

Geplaatst

Ik ben ook wel trots op mezelf hoor, waarom denk je dat ik het elke dag vermeld? Was meer een verlegen 'hihi' dat je onder de indruk bent... :good1:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden