Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha dat is vervelend, lastig poepen. Jullie hebben maar 1 wc? Ik ga gewoon boven als we bezoek hebben...

Dat ik eet voor 3 vind ik wel een leuke gedachte... houden we er in.

Syl wat ik ook doe met lijnen is gewoon echt maar 1 x opscheppen bij het avondeten. Aan 1 bord heb je eigenlijk altijd genoeg maar je neemt nog wat omdat het zo lekker is of omdat het zonde is dat laatste beetje weggooien... toch?

Net een grapefruit gegeten maar hij was zo ontzettend zuur dat ik er toch wat suiker op heb gedaan...

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellie dat hou je geen week vol dan wordt het steen. Hier 2 wc's dus altijd privacy.

En ja je eet altijd meer, ik ga daar ook echt opletten en zorgen dat mijn maag krimpt, kan dat. Je rekt hem ook op als je veel eet lijkt mij.

Braaf water gedronken hele avond.

Geplaatst

Tip voor restjes: mijn moeder maakt werkelijk overal soep van. Restjes pasta, groente, aardappel, rijst vlees, saus.... Op die manier heb je dus gewoon eens in de week 'rommelsoep' zoals wij dat noemen. 1) De restjes zijn op, 2) je hoeft een keer niet te koken....

Geplaatst

Hallo meiden, hoe is het in onze eerste afvalweekeinde? Moeilijker dan door de week?

Henne, ik probeer me een beeld te vormen bij je moeders rommeltjessoep. Denk dat het er niet zo lekker uitziet maar wel erg goed kan smaken. Onthouden dus!

Sylvie, wat ontzettend goed dat je alleen water hebt gedronken! Pluim op je hoed!

Elliebellie, ik zou ook niet naar de wc kunnen met bezoek. Normaal al niet goed. Kun je ze niet even het huis uit sturen voor een boodschap ofzo?

Noor, hoe is het met je hoofdpijn?

Gisteren op de valreep nog een achtergebleven paashaas van chocolade opgegeten.... Voelde me beetje rottig en jawel daar sprong die paashaas te voorschijn.

Vandaag maar rustig aan dus maar ook nog langs mijn ouders dus daar zal vast veel lekkers te voorschijn komen.

Geplaatst

Haha, meestal ziet het eruit als een soort tomatensoep/minestrone/goulashsoep...zoiets. Bijvoorbeeld een restje pasta met rode saus, met wat bouillon en overige restjes groente. Of restjes bonen, aardappel en vlees, dan krijg je een soort stew. Ik vond vroeger kliekjes0dag altijd heerlijk. Was altijd wel iets dat je lekker vond :-) Oh ik vries eenpersoon-kliekjes ook wel in voor de dagen dat mijn man (onverwacht) niet thuis eet. Lekker makkelijk.

Hier ook het beloofde ontbijtkoek recept:

- oven voorverwarmen op 160 graden

- 250 gram bloem of roggemeel (in duitsland goed verkrijgbaar in supermarkt), met 1 tl koekkruiden, 1 pakje bakpoeder en een snufje zout door elkaar zeven

- 185 gram honing toevoegen en daarna zoveel melk of water (of mengsel, net wat je wilt) toevoegen dat je het mengsel kunt roeren (dikte van pudding zeg maar)

- in beboterde vorm in 1,5 uur gaar bakken

Als je kiest voor roggemeel en water ben je dus (nagenoeg( glutenvrij én lactosevrij en zit er dus ook geen vet in. Uiteraard wel koolhydraten, ook uit de honing, maar toch een redelijk verantwoord tussendoortje lijkt mij.

Ontbijtkoek kun je ook heel goed invriezen, dus je kunt er twee tegelijk maken en dan ik kwarten of halve invriezen zodat je voorraad hebt.

Gut, ik lijk echt Mien de huisvrouw wel hihi. Nou ja, lang leve mijn opvoeding dan maar, komt nu toch maar van pas.

En dit recept heeft m'n bakzin geprikkeld dus ik denk dat ik het maar zelf uit ga voeren :-)

Geplaatst

Aan het bakken hier....

Vanmiddag had iemand KFC meegenomen, wordt afgestraft dat kan ik niet eten met mijn buik, goed voor de doorspoeling zeggen we dan maar.

Geplaatst

Ik denk dat ik de eerste week alsnog positief kan afsluiten want de 'huisvriend' zit constant mobiel te bellen met ofwel z'n vriendin, of telefoontjes van z'n vrouw te ontduiken (ja, het klassieke verhaal), ofwel buiten te roken waardoor ik naar zolder ben gevlucht en dus niet bij de koelkast kan. Positief is wel dat ik me realiseer hoe dankbaar ik moet zijn voor mijn vriend en onze relatie.

vanochtend toen hij nog sliep wel twee keer naar de wc geweest, haha.

Verder niet zo veel te melden. Ga vanavond de macaroni vezelrijk proberen.

xx

Geplaatst

Goeie dag vandaag, tot nu toe in ieder geval. Drie dropjes en verder niks lekkers! Net pasta op met veel groenten en nu aan de granaatappelsap met framboos...

Geplaatst

Mien de huisvrouw, dank je wel voor je recept! Klinkt echt lekker. Zou het ook zonder de honing kunnen? Lijkt me dat dat weer voor redelijk veel suikers zorgt of?

Sylvie, hoe smaakt het recept van Henne? En hoe is het met je darmen? Kun je niet tegen het vet?

Elliebellie, 2 keer per dag naar de wc geweest? Ik ben al blij als ik 2 keer per week kan ;-) Maar als er iemand in je huis is, ben je idd ook bewuster van wat je eet. Ga je niet zo maar een schaal staan uitlikken ofzo. Dus dat is ook een voordeel.

Tijdens het boodschappen doen, heb ik ook een aantal vezelrijke producten meegenomen. Misschien morgen maar eens gaan proberen.

Vanmiddag heb ik toch een paar dingen gesnoept op visite. Niet veel maar toch. Vanavond maar gecompenseerd door een salade te maken.

Zou Noor nog steeds zoveel hoofdpijn hebben? Niks voor haar om hier zo lang niet te komen....

Geplaatst

Ik ben iet aan het bakken, ik bedoelde hier op het firum.

Lust geen ontbijtkoek.

Wij zitten gezond sushi te eten na die aanslag van vanmiddag op mijn darmen.

Geplaatst

Zara zonder honing/suiker is het meer brood met koekkruiden :-) geen idee of dat lekker is. Je kunt het misschien wel met minder honing doen, dan is het minder zoet. Maar als ik calorieën van honing opzoek kom ik op 300 voor 100 gram, suiker is 1700 calorieën per 100 gram. Dus door zelf te bakken, pak je die winst sowieso al.

Geplaatst

Ja dat verbaast mij ook, dacht dat in honing veel calorieën zaten, maar dat valt dan dus mee. Komt van deze site: calorielijst.nl

Geplaatst

Oeps hihi sorry zara, ik keek scheel, dacht ook al. Haha, waardeloze coach ben ik. Maar toch nog: suiker is 400 calorieën per 100 gram, dus een beetje beter is het nog steeds. Hihi wat een koop, je ziet wel dat ik geen calorieenteller ben lol!

Geplaatst

Hello

Zara, ik ga idd morgen maar even naar de dokter bellen en om te vragen of ik een recept kan krijgen. Zal wel eerst langs moeten komen.. Maar heb als het nog eens gebeurd liever wat in huis. Ben vanochtend gaan spinnen omdat ik dacht dat het zou helpen en heel gek het was ook zo. Maar gisteren had ik het niet gekund.

Misschien ben je morgen wel afgevallen. Sommige mensen gaan pas na een tijdje gewicht verliezen maar dan gaat het vaak ook gestaag. T moet wel gaan gebeuren want je bent echt serieus bezig toch. Volgens mij snoep je normaal veel meer, is het niet?

Mmmmmm frietjes met Belgische mayonaise….. Amai! Daar kun je me voor wakker maken. Houden jullie meer van dikke of van dunne? Ik van dikke, echt vers gebakken, niet rauw van binnen maar precies goed…..mmmmmm. Alhoewel de net gloeiend heet gebakken frietjes van de Mac toch ook heel lekker zijn. Met veel zout.

Henne je hebt je best weer gedaan met je yell!

Het woord rommelsoep klinkt niet zo aantrekkelijk maar ik weet dat het wel lekker is. Ik hou er van, rijst en aardappel in de soep! Een ontbijtkoek zie ik mezelf niet zo snel bakken, heel lekker maar dan gaat ie er aan. Niets invriezen! Dat redt ie niet. Bovendien woon ik naast een hele goede warme bakker, dat maakt mijn inspiratie om zelf iets te bakken niet zo groot helaas.

Margot ik vind het ook leuk met zijn allen en het gaat echt al veel beter. Ik vind het wel een beetje slap van mezelf dat ik het niet alleen kan, maar je hoeft niet alles alleen te doen in het leven toch?!

Caroline… ranzig he een banaan die niet lekker meer is. Brr..

Wel goed hoor maar 3 dropjes en pasta met groenten enzo. Je moet je kleintjes toch goed voeden.

Elliebellie, wat lief dat jullie goed voor je logé zorgen. Zo hoort het ook maar een logé maakt idd wel inbreuk op je privacy, vooral als je dan niet rustig naar het toilet durft.. Daar zou ik het Spaans benauwd van krijgen.

En je weet het he, logees en vis blijven 3 dagen fris! Dus niet te lang blijven graag.

Sylvie wat goed van je dat je je bewust wordt van de wijn. Het was voor mij toch lastiger dan ik dacht, zo gewend om bij het koken een wijntje te drinken en bij het eten. Gezellig. Maar om echt top fit te worden was het voor mij nodig om het te laten staan. Werd echt fitter en ging veel beter slapen. Maar het slapen ging eerst 2 weken heul slecht. Echt erg, ik schaamde me diep maar mijn lichaam was dus gewoon niet meer gewend om zonder glas wijn te gaan slapen. Ik heb toen van die Bach druppels genomen van de Tuinen en toen kon ik wel weer slapen. (zit ook alcohol in hahaa).

Zonde van de KFC… maar gelukkig nu een magere stukjes vis. Veel lekkerder ook!

Nou de groetjes en fijne avond.

Noor

Geplaatst

Noor, gewoon even spoelen met listerine, zit volgens mij ook alcohol is ;-)

Volgens mij is het wel het gevaar me alles, het ongemerkte. Ik had/heb dat met chips. Eerst pakte ik altijd netjes een bakje. Soms vulde ik dat opnieuw, maar vaak niet. Op een gegeven moment pakte ik de zak....en die ging dan leeg. Nu moet ik mezelf er echt toe zetten een beetje in een schaaltje te doen en het daarbij te laten. Kan het qua calorieën wel hebben, maar het is gewoon slecht.

Heb geen yell inspiratie..... Beter een wijntje in je glas, dan tien op je heupen....;-)

Geplaatst

Nu toevallig 3x dus best veel, nee 4x maar wel gezond.

Normaal gebeurt dit dus niet.

Braaf maar 2 wijntjes gedronken. Drink ook wel eens een avond niet en geen moeite met slapen door wel/ geen alcohol maar door andere dingen.

Noor je lichaam went eraan, moet wel lachen om je alternatief.

Geplaatst

Noor, ging je ineens ook iedere dag je ramen lappen met spiritus, hahaha

Sylvie, jij bent m'n partner in crime met de wijntjes maar heel goed dat je mindert. Nog 1 bak rijst minder bij de sushi en je bent er helemaal klaar voor.

ik ben ook gek op de Franse frietjes van McDonald's, vooral met saus maar inderdaad: ze moeten kokend heet zijn

Margot, gaat het goed met je?

Caroline, neem dan bananensnoepjes ipv vieze bananen... Oke, ik zit weer in het verkeerde topic geloof ik.

Onze logé is al een uur ad telefoon met z'n vrouw deze keer. Gasten en vis drie dagen fris...pfoe, het begint hier nu al te meuren. Ik probeer hem weer naar huis te praten maar aan het geschreeuw ad telefoon te horen, gaat dat 'm niet worden. Ongelooflijk, die twee maken meer ruzie dan mijn vriend en ik überhaupt met elkaar praten. Bij ons zijn woorden overbodig, haha.

Geplaatst

Ellie ik ben net een kameleon en pas mij aan aan de omgeving. Dus mochten wij elkaar ooit treeften doe ik gezellig mee.

Jij bent de eerste die een vloeibare lunch wil doe, haha :-)

Eten let ik ook op de hoeveelheid dan.

Lijkt me toch erg vervelend dat geruzie in je huis, dadelijk krijg jij nog stress en moet er een fles open?

Geplaatst

Fles is al open en logé heeft besloten dat hij toch maar naar huis gaat om daar aan z'n relatie te werken. En om dat te vieren, gaat er zo nog een fles open, nadat ik naar de wc ben geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden