Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zodra ik thuis ben ga ik vandaag alle frustraties weg eten of beter weg VRETEN.

We kregen de uitslag binnen van de AMH en mijn eierstokken zijn bejaard.

De waarde was onder de 0.2

Vraag mij eigenlijk af of behandelen nog zin heeft. 4 augustus hebben we een gesprek met de arts.

Affijn, vandaag ga ik aan de friet met hoofdletters!

Succes nog en wandel ze!

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooh Gabrie wat een klote nieuws zeg. Ga jij dan bijna de overgang in, moet ik dat zo zien?

Heftig bericht zeg, sterkte.

Ruby we zien het wel. Sommige dingen moeten er nu eenmaal uit bij mij :-)

Jij bent ook weer aan het afvallen na een tijdje stil gestaan te hebben, knap hoor.

Geplaatst

Haai Sylvie,

Lang leve google heb ik mij een beetje ingelezen.

Wat ik ervan begrijp dat ik inderdaad in de vervroegde overgang zit. Op 1 of andere manier zag ik het al aankomen.

Weet nog niet of DD hier een kans mee wil gaan wagen. Ik lees dat ook sommige dames toch zwanger zijn geworden.

Maar hoe ouder, hoe meer kans op miskramen. En de eicellen zijn van een slechte kwaliteit.

Geplaatst

Gabrie wat een klotebericht! Ik zou eerst afwachten wat de arts zegt op 4 augustus. Hij/zij kan denk ik een goeie inschatting maken van jullie kansen? En naar aanleiding daarvan kunnen jullie dan zelf beslissen.

Eet ze, kan het me helemaal voorstellen!

Geplaatst

He Gabrie, wat een vervelend nieuws. Voor zover ik weet, heeft AMH te maken met je eicelvoorraad en de leeftijd waarop je in de overgang komt. Maar ik ben geen arts natuurlijk. Jullie zijn toch ook in de mmm voor jullie eerste kindje? Zo triest! Maar hoop toch dat je op 4 augustus positieve berichten krijgt en dat jij de uitzondering op de regel bent.

Syl, wat heerlijk je soepie! Mjam, van die Chinese tomatensoep. Ben ik ook dol op! Maar je zit er idd zo vol van. Vult goed! Heb ze zelf ook al diverse malen proberen te maken maar nooit zo lekker gekregen als bij de Chinees (eerlijk gezegd zelfs niet eens in de buurt van lekker....)

Gabrie, frietjes ook zo heerlijk en één van mijn valkuilen. Hebben we in het dorp hier verderop ook nog een snackbar met heerlijke friet! Toen ik fulltime werkte, kwam ik daar ook graag ;-) Je brengt me nu ook wel op een idee maar heb nog lekker pittige nasi van gisteren over dus moet de friet maar wachten (tot morgen misschien?)

Ruby, al weer afgevallen. Echt goed van je joh! Dat is wel bijna een hele kilo. En straks inderdaad heerlijk bewegen.

Caro, loop je ook nu met die regen en wind?

Merk hier dat ik sinds vorige week toch meer zin in slechte dingen heb. Misschien wat stress aan het weg eten? Aan de andere kant ben ik ook niet fit. Oorpijn, keelpijn, nu ook wat hoofdpijn en warm. Nou ja, laat het maar over me heen komen.

Geplaatst

Haha zit net in het andere topic te schrijven dat ik moed aan het verzamelen ben om te wandelen Zara, ondanks de harde wind en af en toe regen. Het is wel veel moeilijker nu het vakantie is en we geen echt ritme hebben...

Geplaatst

Caroline, ik ben gisteren wel lopend een frietje gaan halen. En ook weer lopend terug in de stromende regen.

Bah, en zo voelde ik mij ook. We waren zeiknat toen we thuis kwamen. Hmm maar heerlijk joh dat vet wat door je aderen stroomt!

Zara ja inderdaad mijn eicel voorraad is bijna op. Op=Op ...Weg=Pech.

Ik heb wel een aantal succes verhalen gelezen maar daar zal ik vast niet bij horen! Mijn man heeft ook nog eens slecht zaad.

Ga je niet ff langs de dokter Zara? Of misschien wat meer vitamines drinken? Aan de andere kant je hebt natuurlijk een hoop voor je kiezen gehad.

Maar genoeg getreurd. We zien wel waar het schip zal gaan stranden. Vanavond toch maar ff niet lopen. Het regent ook nog steeds.

Hoop dat het morgen beter weer wordt. Dan loop ik wel ff naar de stad voor de uitverkoop.

Ik las ergens anders dat Sylvie ahumm ook hard gaat afvallen en haar man stoppen met roken! You go girl!

Hmm jammie soep ben ik ook wel voor te vinden. Vooral met dit weer......

Vanavond verse pasta van de AH met saus (ricotta+spinazie). Jammie jammie.

Geplaatst

Loop jij ook zo goed op vet Gabrie? Hihi, je krijgt me wel aan het lachen...

Maar ik ga niet langs de dokter. Ben er de laatste tijd veel te vaak geweest naar mijn zin. Denk idd dat het een reactie is op alles. Gewoon even uitzieken en als medicijn kies ik wel een lekker bakje friet met mayo (en misschien wel rundvleesbitterballen met ketchup) extra vet in de aderen....

Met winkelen krijg je trouwens ook heel wat beweging. Zeker als je steeds pashokje in en uit moet.

Caro, lijkt me nu ook moeilijk om te plannen met je dochtertje thuis. En idd met dit weer spreekt het me ook niet echt aan.

Geplaatst

Net terug, toch een half uur gelopen! Werd bijna uit mijn sokken geblazen maar het bleef droog, laatste 5 minuten wat miezerig. Zo, trots op mezelf. Ik besef wel dat ik makkelijk praten heb hoor, ik heb een heel mooi doel waarvoor ik in beweging wil blijven en als ik in jullie situatie zou zitten zou ik ook makkelijk grijpen naar lekkere vette dingen... wil trouwens niet zeggen dat ik dat nooit doe...:-)

Manlief is intussen jachtpannetje met sperziebonen en puree aan het koken...

Geplaatst

Zara, even een special appearence, god magweten hoe je dat schrijft haha.maar ik doe gewoon heel simpel dr.Frank....ben er echt heel veel mee afgevallen en dus weer de afgelopen 2 weken. Succes hihi. Geen frites voor zara ;)

Geplaatst

Val je daar zo veel mee af? Geloof dat ik ook aan de Dr. Frank moet.... Wel eerst voordien dan nog een frietje.

Thanx voor je special appearence. Voel me vereerd Sab!

Geplaatst

He lieve mensen,

na een absentie omdat ik eventjes dingen op een rij moest zetten wil ik me toch even melden. Want ik ben al 1,5 week op dieet samen met mijn vent. En inderdaad, ook Dr. Frank. In het verleden was ik daar 16 kilo mee afgevallen en mijn vriend ruim 32 (hoeveel precies weten we niet, de weegschaal zei error als ie er op ging staan, maar in ieder geval 32 met zekerheid. Dat was na 6 maanden diëten, hij is trouwens 2,05 meter, dus er moest echt wel wat af...). Na anderhalve week zit er weer 3 kilo af en zit ik nu onder de 80 kilo. Ik weet uit ervaring dat het de eerste weken wat harder gaat, maar goed.... ik geniet van de snacks die ik mag hebben. Olijven!!!mmmmmmm en ben blij te melden dat het hingergevoel al een stuk minder is.

Een ander positief punt is dat mijn vent eindelijk meer groenten lust dankzij dokter Frank.... dat was eerder echt een probleem :-)

Sporten doe ik niet echt zo, maar ik heb respect voor jullie die dat wel doen....

gr. aukus

Geplaatst

Welkom terug Aukus! En ook al een dr Frank aanhanger. Wat een kilo's zijn jullie afgevallen zeg! Maar begrijp ik goed dat ze er dan niet zijn afgebleven?

Geplaatst

Hmmm, nou nee, ik was 4 kilo weer aangekomen, maar in alle eerlijkheid, voorzitter zijn van de mayo fanclub afgewisseld met een voortdurende gang naar de vrieskast lade gevuld met cornetto's dat is natuurlijk niet gezond. En chips en lekkere cocktails... nee het was iets wat ik duidelijk in eigen hand had gewerkt. Trouwens, dat slechte etenspatroon deed ik dus vanaf maart. Voor de rest heb ik sinds de eerste keer dr Frank'n wel meer gelet op mijn inname van koolhydraten. Ik dronk vroeger alleen maar aanmaaklimonade. Liters, was lekker goedkoop en vooral makkelijk in het atelier, daar staat geen koelkast. Nu drink ik alleen nog maar thee met zoetjes en crystal clear of water, dat scheelt echt veel. Want je schrikt ervan hoeveel zuikers er in de 'gezonde' sapjes zitten. ook eet ik alleen nog maar volkoren brood en weinig aardappelen, rijst en pasta als ik niet op dieet ben. Maar goed.... ik zal toch eens een extra rondje moeten gaan fietsen. Daarbij heb ik natuurlijk ook nog eens last van POF, dus de kans bestaat dat door mijn afwijkende hormoonhuishouding er dus meer blijft vast zitten. Ik was vroeger echt wel een stuk tengerder. MAAR daarom zitten we op dieet of letten we een beetje op, niet...

Ik heb wel besloten dat als ik op den duur op zijn streefgewicht (lees kledingmaat) zit ik dan wel elke 3 maanden 4 weken het dieet zal volgen indien nodig. Want het is erg makkelijk koken, en ook als je bezoek hebt weinig moeite om hun datzelfde eten voor te schotelen incl. wat koolhydraten....

Hopelijk is alles ook goed met jou, de laatste berichten die ik had meegekregen was dat het even niet zo gezellig was bij je thuis, ik hoop waarlijk dat de rust is weergekeerd...

gr. aukus

Geplaatst

Dat eerste dieet van jou klinkt daarom ook wel erg goed Aukus! Jammer dat we daar niet mee af kunnen vallen...

Wel goed om te horen dat het dieet goed is vol te houden en dat gasten geen "last" hoeven te hebben van jouw dieet.

Je eet nu dus wel koolhydraten maar in mindere mate? En dat mag dan ook wel van dr Frank?

We zijn hier inderdaad weer op de weg terug. Zijn er nog niet maar situatie is al veel beter dan eerst. Pff.. was een stress zeg.

Begrijp dat jij ook voor een lastige keuze staat. Sterkte daarmee!

Henne, heb je nog een kreet voor ons?

Geplaatst

Nog niemand hier geweest? Ik ga vandaag waarschijnlijk nog niet zo heel gezond eten. Ontzie het om in dit weer boodschappen te gaan doen dus met alles wat er nog in huis is, ga ik gebakken aardappeltjes, sla, doperwtjes en vissticks maken. Niet het best verantwoorde menu ever maar nog steeds geen frietjes dus. Best goed toch?

Geplaatst

Ik zal de komende dagen weinig alcohol drinken, ben bij moeder en die is niet van de wijn.

Ben benieuwd wanneer de ontwenningsverschijnselen beginnen......

Geplaatst

Neem een kop koffie als vervanging of helpt dat niet? Drink geen alcohol dus geen ervaring met ontwenningsverschijnselen. Behalve van koffie dan. Hihi...

Worstenbroodjes al op? Ik ga mijn aardappels alvast maar schillen. Lekker gebakken aardappeltjes (lijkt een beetje op friet....)

Geplaatst

Gezellie Sylvie bij moeders op bezoek. Mijn moeder zie ik pas half september.

Ze zit sinds eind mei in het buitenland.

Van de week vroeg ze nog goh hoe is het afgelopen met jullie bloedonderzoeken. Heb maar gezegd dat ik de uitslag nog niet binnen had.

Een klein leugentje om best wil.

Zara, ook hier geen alcohol maar koffie des te meer.

Ik kijk vanuit kantoor naar buiten en het weer is echt deprie! Regen, wind en dat hartje zomer.

Nog 1 week dan ben ik lekker met vakantie heerlijk genieten van het zonnetje en tapas eten!

Sylvie wanneer gaan jullie weer beginnen?

Geplaatst

Snap dat je je moeder wilt sparen hoor Gabrie. Leugentje mag dan wel.

Aan koffie kan je daarom ook goed verslaafd raken. Heb er bij de laatste poging van moeten afkicken. Viel nog niet mee ;-)

Heerlijk vakantie. Waar gaan jullie naar toe?

Geplaatst

Geen ontwenningsverschijnselen hoor. Zou niet goed zijn.

Gabrie in september/ oktober.

Moeilijk om je moeder dan slecht nieuws te vertellen. Ik hoop dat ze alsnog iets voor jullie kunnen doen.

Ik kook vanavond, kip met portsaus gebakken aardappelen en sperziebonen met spekjes.

Geplaatst

Dat klinkt minstens zo goed als in een restaurant!

Nou, ik dronk ook maar 2 of max 3 mokken koffie op een dag maar had toch serieus ontwenningsproblemen. Zag scheel van de hoofdpijn...

Geplaatst

Jou heb ik leren jennen met je koffie verslavingstopic.

Dus dat weet ik nog wel :-) ik kom wel over als een zuipschuit maar ik ga ook dagen zonder alcohol door het leven.

Eetplannen zijn veranderd het wordt Chinees, hete kip met gefrituurde boontjes.

Geplaatst

Maak je dat ook zelf? In dat geval wil ik je recept namelijk wel. Ben helaas niet zo'n keukenprinses en alles wat pittig is, vind ik heerlijk. En manlief vooral en je weet; liefde van man gaat door de maag.

Geplaatst

Ja Zara het is een recept wat wij misschien al 25 jaar maken.

Kip in dunne reepjes snijden en bakken

Kip eruit en dan knoflook, ui en sambal naar smaak in de pan.

ketjap erbij wat water, bruine suiker en gembersiroop.

Kip er weer bij nog even laten pruttelen en naar smaak wat zoeter of pittiger.

Boontjes in een ruime pan met olie frituren, chilisaus erover en met rijst erbij.

Ik vindt het heerlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden