Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor, wat ben je toch een schat! Ik zeg nu niets meer want anders ga ik weer huilen. Niet voor te stellen dat ik nog tranen heb na afgelopen week....

Welke kust zit je? Toch niet bij mijn kust? Anders konden we even daten....

Lieve Gabrie, ook jij dank je wel voor je lieve woorden.

Caro, wat ben je goed bezig zeg. Wandelschoenen gekocht en loop je nu iedere dag? Merk je het al?

Ik heb zojuist een heel stuk gelopen en morgen stuk lopen met vriendin. Lekker buiten zijn en even het hoofd iets leger krijgen...

Afvallen is vorige week wel gelukt maar om de verkeerde redenen. Kreeg bijna geen hap binnen. Moest mezelf dwingen te eten. Merk nu dat ik zin heb in salades. Die kan ik de hele dag wel eten.

Jammer dat het hier zo rustig is ja. Naast goede tips hadden we ook super veel lol met elkaar en dat vond ik juist ook zo top hier dus meiden kom op!!!

Geplaatst

Ja het is inderdaad weer heerlijk salade tijd!

Jammie jammie, lekkere pasta salade met stukjes tomaat, tonijn, gerookte zalm, creme fraiche enz.

Of tortilla wraps....

Heb gisteren en vandaag weer een uur gelopen.

Ja Caroline dat lopen is verslavend helemaal met dit lekkere weer.

Geplaatst

Ik probeer zo min mogelijk pasta, aardappels en rijst te eten en zo veel mogelijk groente.

Maar ik vind het allemaal zo lekker. met dit weer een lekker ijsje te eten.

Maar we doen ons best. Volgende week weer op de weegschaal.

Geplaatst

Ja Ruby al die koolhydraten ..... maar o zo lekker!

Neem een lekker waterijsje (raketje) scheelt in de calorieen.

Ik weeg mij niet. 1x per maand vind ik best. Aan de hand van mijn kleding merk ik wel of iets ruimer gaat zitten.

Vanavond weer een heerlijke loop sessie.

Geplaatst

Heeeys Zara het was de Zeeuwse kust op Schouwen Duiveland en ik heb er zeer zeker aan gedacht je even te contacten maar het momentum was niet zo goed. Jij was druk in gesprek met je hubbie... ander keertje meld ik me zeker tijdig.

Ik heb toch weer een erg fijne kilo gewonnen door toch net dat boterhammetje extra en een klein beetje mee te snoepen met mijn man die dol is op alles wat zoet is.

Vandaag maar goed opletten, tot nu toe nog niets fout gedaan. Wel balen hoor, ik was zo goed bezig.

Vanavond eet ik: pasta met rucola, kersentomaatjes, pijnboompitjes, peterselie en basilicum. Kersentomaatjes even in een ovenschaal, beetje olijfolie erover en wat zeezout, als het warm is de peterselie erbij. Dan de rucola met de gekookte pasta mengen, over de borden verdelen en een soeplepel van de tomaatjes erover, wat pijnboompitjes erover en een paar blaadjes basilicum..... smullen maar!

Lekker zomers en best mager toch!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor,....moest dat nou?!! Ik loop een beetje kwijlend je berichtje te lezen!

Pff en ik m oet nog een paar uur voordat ik naar huis mag!

Geplaatst

Hallo meiden even vanuit Frankrijk.

Drink hier minder en eet minder dan thuis, hihi!

Wel elke ochtend 1 of 2 echte lekkere chocolade broodjes.

We eten hier wel laat, soms om 21.30 het voorgerechtjes maar dat is Frans laten we maar zeggen.

Heel benieuwd als ik op de weegschaal ga staan???

Hopelijk verder alles oké met jullie.

Tot later!!!

Geplaatst

Heeee smaakmaakster van dit topic!!!

We missen je!!

Geniet nog even lekker daar. Heerlijk zeg.

Groetjes

noor

Geplaatst

Sylvie, neem wat broodjes voor ons mee!! Ja dat late eten hebben wij ook zometeen in Spanje.

Maar tijdens de vakantie eet ik juist meer, veel meer.

Ik ga dit jaar proberen maat te houden.

Geplaatst

Noor, dat gerecht van jou klinkt heel erg goed! Mmmhhh....dat ga ik ook maar eens uitproberen. Mocht je nog meer van die lekkere recepten hebben, kom maar op!

Syl, Geniet lekker van je vakantie, de Franse wijn en de heerlijke broodjes. Vakantie betekent genieten, hoor. Eenmaal terug in Nl kan je altijd wel weer aan de lijn gaan doen. Sorry dat dit mischien niet motiveerd mbt afvallen, maar genieten betekent ontstressen en dat is op zijn tijd ook enorm van belang. Veel plezier daar.

Hier ook moeite om de koolhydraten te laten staan. Ik probeer het wel te minderen. Ik heb koolhydraat arm brood gekocht (daar zitten in ieder geval minder koolhydraten in als normaal brood) en probeer zoveel mogelijk de aardappelen etc te laten staan. Ook heb ik deze week niet gesnoept. Ik heb gisteren zelfs overheerlijke chocolade taart afgeslagen. (was helemaal trots op mijzelf, maar het spreekwoordelijke water liep in de mond). ik heb mij ook nog niet gewogen. Ik sluit mij voorlopig even aan bij Gabrie en merk vanwelf wel wanneer mijn broeken weer wat lekkerder gaan zitten. Daarna ga ik wel eens op de weegschaal kijken.

Verder gisteren een uurtje naar de sportschool geweest en ik ga morgenochtend met een buurvrouwtje wat hardlopen. Vandaag wat later uit het werk, dus maar een chineesje gehaald. Volgens mij ook niet echt dieet proof.

Geplaatst

Wat een positieve en heerlijke berichten hier! Ik knap er gelijk van op ;-) Sil, ik kom jou kant op. Lekker eten/drinken en toch afvallen. Ik zeg doen!

Noor, dat was idd heel dichtbij geweest. Maar het komt vast een keer goed. Die salade van jou ga ik zeker een keer maken. Klinkt heerlijk!!! En ook ik had vandaag een "even-afreageer-met-zak-chips-momentje" Haha, niet zo handig maar ze smaakten heerlijk.

Ruby, jij bent hartstikke goed bezig dus van mij mag je best een ijsje. Ik vind die perenijsjes ook altijd heerlijk!

Wen, dank je wel! Gaat al weer iets beter vandaag.

Gabrie, heb ook weer heerlijk gelopen. Best verslavend. Kreeg alleen een plensbui de laatste 5 minuten maar dat mocht de pret niet drukken.

Wil morgen eigenlijk macaroni maken van die vezelrijk. Iemand nog een lekker recept???? Wel mager natuurlijk ;-) Trusten!

Geplaatst

Ik vertrek 21 juli naar Zuid Spanje (Cutar) in de buurt van Malaga. 2 weekjes langs.

Tijdens de vakanties moet ik echt opletten dat ik niet van alles naar binnen prop onder de mom ach ben toch met vakantie.

Macaroni doe ik vaak in een schaal met gegrilde groeten en dan de oven in. Deze maak ik dan zonder gehakt. De gehakt gril ik daar los van.

Vanavond eet ik kippesoep vervolgens rijst met wokgroenten.

Wendy de chinees klinkt wel errug lekker!

Als tip kreeg ik altijd geen witte sauzen nemen maar altijd rode sauzen. Dit is ff los van de chinees maar meer als het bbq-en betreft of pasta sauzen.

Zara, misschien een te persoonlijke vraag maar waar komt je man vandaan?

Dames veel loop plezier en lekkah eten strakkies.

Lopen gaan we ook nog doen. Richting de stad en met mijn neefje van 4 richting de Bart Smit.

Geplaatst

Meiden, willen jullie me alsjeblieft tot de orde roepen? Ik ben helemaal los.....

Gisteren chippies gegeten en een paar van die ministroopwafeltjes. Vandaag van die chocoladerozijntjes en hazelnoten. En net in een ander topic lekker gemaakt met cappucinozoenen. HELP!!!

Gabrie, mijn mannetje komt uit Turkije. Hij is Koerdisch.

Je ovenschotel klinkt lekker! Welke kruiden doe jij er altijd bij want volgens mij gaat het daar bij mij mis. ;-)

Salades net zo. Maak ik een heerlijke salade, verpruts ik hem met een dressing die smaakt als een schoenzool.

Elliebellie sterkte!

Noor, hoe is het met jou?

Geplaatst

Zara ben je nu helemaal belatafeld?!!! Cappucinozoenen? stroopwafeltjes?! Doe eens even snel normaal jij! Foei!!

Haha bedoel je zo iets?

Nou verpruts deze dag dan maar helemaal en ga los op alles wat je kunt vinden! Als je morgen dan maar weer de rem er op trekt. Want je was zo goed bezig... superzonde! Je was hartstikke goed op weg, laat het niet door je vingers glippen!!!

Oeh Turks koerdisch dat is heeeeeeeeerlijk eten! Mijn vriendin is irakees koerdisch net over de grens turkije en haar man is turks k. Oh wat eten die altijd lekker, echt zalig! De simpelste salades van haar zijn 100x lekkerder dan van mij. Ben ook een drama met dressings. Neem vaak zo'n zakje waar er drie van i een pakje zitten met 3 lepels water en 3 lepels olie. hihi

of gewoon olijflie met balsamicoazijn en wat peper en zout.

Verder alles goed, morgen punctie in DD. Spannend weer maar ik moest rekening houden met geen tp vanwege de poollichaamdiagnostiek (valt 50-70procent emmies af) dus ik maak me nog niet te sappel.

Verder alles goed. Wou alleen dat het met jou ook weer eens heel goed ging. Maar wie weet heb je het ergste gehad. Keep my fingers crossed.

Liefs

noor

Geplaatst

Elliebellie veel sterkte. Hoop dat je het verlies een plekje kunt geven!

Zara, ben jij helemaal van de POT GERUKT??!! Zo lopen schransen! Dat doe jij pas als het afvalclubje samen een high tea heeft!!

Ik zelf ben marokkaanse...... vandaar dat ik naar de afkomst van je man vroeg.

Mijn dressing voor salades is vrij simpel. Bij de AH heb je de olijfolie met knoflook en chilipepers...damn die is lekker zalig over een salade.

Met rucola, stukjes feta,..trostomaten,.......zwarte olijven en groene knoflook olijven. En dan met bovenstaande olijf olie...

Wat peper en zout en klaar is Clara!

Noor heel heel heel heel veel succes morgen bij de punctie. Ik hoop dat er veel bruikbare embryos zullen overblijven.

Geplaatst

Geeft niks hoor Zara, als het maar af en toe is... Ik heb zelf vanavond 2 mergpijpen en 5 toastjes met tonijnsalade gegeten... ik beken. Had het eigenlijk niet in huis moeten halen, dat werkt nog altijd het beste!

Geplaatst

Oeps, sorry dames! Zoiets bedoelde ik ja.... Zal vast de stress en spanning weg eten zijn ofzo iets??

Wauw Noor, wat ga je hard opeens. Morgen al punctie? Ik loop helemaal achter. Ik weet niet precies wat poollichaamdiagnostiek inhoudt maar is het in dat geval niet beter een ronde over te slaan en te wachten op meer kansen? Ik roep maar iets hoor heb er verder geen verstand van...

Mannetje hier komt idd van de grens met Syrië en Irak en alles wat hij maakt, smaakt heerlijk. T lijkt ook nog of hij er geen enkele moeite voor hoeft te doen. Alles wat ik maak daarentegen..... Zou dat het zijn? Liefde van de man gaat immers door de maag. Had me eerder dit jaar ook al opgegeven voor een cursus Koerdisch koken maar wegens te weinig aanmeldingen ging die helaas niet door.

Gabrie, ik ga achter die olijfolie van jou aan. Knoflook vind ik heerlijk en chilipepers zorgen voor lekker wat pit. Bedankt voor de tip!

Marokaans. Dan kun jij vast ook heerlijk koken. Geef jij geen cursussen???

En meiden, ik moet wel schransen want jullie beloven steeds een high tea maar die komt er maar niet ;-)

Ga nu stoppen want moet voor Noor duimen.

Geplaatst

Hoi Zara,

Wij hebben zelf om poollichaamdiagnostiek gevraagd omdat ik al 2 miskramen heb gehad. Ze kijken dan de dag na de bevruchting naar het aantal chromosomen. Diegene die niet goed zijn, worden dan niet verder ontwikkeld (na overleg). heel veel vroege miskramen komen door een chromosomenfout, en door die er van te voren uit te vissen hoop ik het niet nog eens mee hoeven maken. Alleen op mijn leeftijd schijnt 50 tot 70 procent van de emmies hierdoor af te vallen. Vandaar dat ze in dd wat meer follikels bij mij wilden maken. Ook worden ze nu eerst tot blastocysten doorontwikkeld om dan de voortijdige stoppers er ook nog uit te vissen. Dat betekent tp op dag 5. Al met al mag je blij zijn als er nog 1 overblijft maar ik weet het liever meteen dat het game over is dan eerst die 2 heerlijke wachtweken in spanning te zitten. In totaal zijn er 13 eicellen gevonden, dus nu tot maandag afwachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek.

En dan nog moet je poepie veel geluk hebben als die ene zich dan innestelt. wat een gedoe eigenlijk he. En wat een gelukspoepers die mensen die na een wild avondje pats boem zwanger zijn... lucky bastards! Maar het is de meeste mensen gegund hoor. Alleen zag ik gisteren weer een tamelijk ordinair heel jong vrouwke met een grote joint achter de kinderwagen van een pasgeboren guppie lopen... Dan nog zo'n knul van een jaar of 17 met een dommige lege blik ernaast... Wat komt daar nou van terecht! Of ben ik nu heel ouderwets? ja natuurlijk hihi!

Wie weet zijn ze wel stikgoed voor het kindje... en denk ik veel te slecht!

Hoe is het met de lijn vandaag?

Groetjes

noor

Geplaatst

Noor 13 eitjes is wel hoopvol, toch? Is een mooi aantal volgens mij. Was dat niet bij Miekske die meedeed met Babyboom ook zoiets? Die had een erfelijkheidsonderzoek gedaan vanwege de ziekte van haar man, ik geloof 10 eitjes en uiteindelijk 3 goede embryo's over en zwanger! Daar gaan we voor! Succes!

Ik heb net een uur gewandeld, pfff! Was wel een beetje veel maar man en dochter gingen mee, dochter op de fiets dus de uitgebreide route genomen... Daarna een lekker pittige uientaart gemaakt, die staat nu in de oven en is over een half uurtje klaar, mmm! Honger!!

Geplaatst

Een uientaart? Dat zal wel windjes laten worden onder de dekens! hihi

Maar wel heerlijk!

Hoe maak je het? Is het heel moeilijk? Ik ben een kind van twaalf in de keuken qua niveau...

Dus ook nog aan het fietsen naast het wandelen. Pas je wel op dat je niet te veel afvalt? Want er schijnen gifstoffen in je vet opgeslagen te zijn die vrijkomen als je afvalt. En dat is niet goedvoor het kindje. Zeggen ze..

Ik zat in het hotel op 69,5 kg vanochtend. Andere weegschaal natuurlijk Heb er over gedacht m over te nemen van het hotel, maar dan kijken ze me waarschijnlijk ook aan of ik gek bengeworden....

Maar het was zooooo fijn! heb er wel 4x opgestaan.

Groetjes

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden