Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar moet je idd ook niet jaloers op zijn.

Hee Gabrie, zie net in je handtekening voorbij komen dat je in september verder kan. Dat is goed nieuws toch? Ga je nu naar DD of wacht je het gesprek in Gent nog af?

Heb al weer zin in wat te eten. Gelukkig geen boodschappen gedaan dus weinig in huis.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben net inspiratie aan het opdoen op de site van het voedingscentrum. Staan ook menu's op. Voor morgen echt een heerlijk menu! Had ik nu toch maar boodschappen gedaan...

Aanrader die site hoor meiden!

Geplaatst

Heb net gelijk maar een aantal boekjes en folders besteld. Jaja, ga er weer helemaal tegenaan hoor meiden. Wie doet er weer mee? Of was ik de enige die aan het verslappen was (hihi, letterlijk en figuurlijk....)

Geplaatst

Die staat zeker nog op het programma Sylvie, maar ontzag het om vandaag boodschappen te gaan doen met dit weer.

Is altijd een hele onderneming namelijk want hier is alleen een klein supermarktje wat bijvoorbeeld echt geen zaken als gembersiroop heeft. Moet ik dus eerst weer naar de "echte" wereld rijden.

Geplaatst

Heb ook al mijn eerste email van ze ontvangen en gelijk al wat geleerd. Brinta is beter dan havermout. Weet ik alvast wat ik op mijn boodschappenlijstje kan schrijven. Havermout is toch al bijna op.

Heb ook het boekje over de stoelgang besteld Syl ;-)

Geplaatst

Zo een hoop geklessebes.

Afvallen doen we nog steeds maar een weegschaal gebruik ik niet. Heb gisteren een wat tuniekjes gehaald bij MIss Etam. Ze hadden een hoop in de aanbieding.

Het belooft een mooie dag te gaan worden vandaag nog even naar het winkel centrum voor een witte broek. As donderdag lekker wegvliegen naar zuid spanje.

Zara in welk gehucht woon jij dan?! Ik kan hier kiezen uit de AH, Dirk, Aldi enz.

Op het menu staat: groenten uit de oven (rode-groene en oranje paprika, courgette) Aardappeltjes uit de oven met zeezout en kruiden.

Kippenvleugels gemarineerd van de grill. Zo das volgens mij niet zo vetrijk. Alleen oppassen met de aardappels.

Als lunch wil ik een salade gaan maken. Jeemig net je ontbijt achter de kiezen en nu al weer bezig zijn met het avondeten?! Ziekelijk!

Dames een hele fijne zondag and keep up the good work....

Oh Sylvie,....los laten....los laten....los laten!

Geplaatst

Gabrie hier zit er nog een, alleen maar bezig met eten.

Ben bij mijn moeder op bezoek en had als eerste voor de hele week het menu al samengesteld wat ze "mag" koken.

Even jezelf laten vertroetelen, ze staat nu al in de keuken voor vanavond, hahaha!

Trouwens niet gezond maar iets van 10 jaar geleden dat ik dit gehad heb.

Ga trouwens morgen voor accupunctuur bellen ook voor afvallen dus ben heel benieuwd.

Wbt alcohol sta ik droog momenteel en dat bevalt mij prima.

Geplaatst

Accupunctuur heb ik tijdens de laatste 2 behandelpogingen gehad.

Ik moet eerlijk zeggen ahum ben er nooit rustiger van geworden...... maar misschien heb ik wel last van een beetje ADHD.

Ahhh wel liefjes van je mamsie. Ach, we leven maar 1 keer dus genieten met die hap!

Waarom geen alcohol voor Sylvie? Is dat omdat je moeder niet drinkt?

Geplaatst

Ons mam drinkt niet dus niets in huis en ik had mij voorgenomen ook niets te kopen. Als we uit eten gaan pak ik wel een borrel maar niet als we thuis blijven.

Ongemerkt zit je toch snel aan een wijntje en vindt het wel fijn zo.

Ben heel benieuwd de accu, ga het proberen.

Geplaatst

Gabrie, ben benieuwd welke kruiden jij gebruikt als je groentes in de oven bereid. Ik deed ze zelf op een ovenschaal met wat olijfolie, peper en zout maar dan zit er weinig smaak aan vind ik zelf.

Woonplaats en provincie vermeld ik hier niet hoor.

Geplaatst

Hoi Zara,

Ik gebruik olijfolie, peper, zout, een teentje knoflook en italiaanse kruiden (uit een bus).

Voor de aardappels ook en of soms met rozemarijn.

Ja ik gebruik ook vaak verse koriander.

Geplaatst

Klinkt heerlijk! En hoe lang zet je dat dan in de over? Op 200 graden?

Ben zelf ook dol op italiaanse kruiden maar manlief dus niet. Vind oregano zelfs echt vies en heeft helaas direct in de gaten als ik het ergens ingestopt heb....

Aardappels doe ik ook olijfolie, zeezout, rozemarijn en paar takjes thijm. Smullen!

Morgen eens lekker boodschappen doen. Heb er nu al zin in.

Geplaatst

Zara, ik kook altijd op gevoel. Oven voor verwarme enr na een minuut of 30 haal ik de groenten uit de oven.

Je kunt voor de groenten ook de teppanyaki plaat gebruiken werkt ook perfect!

Geplaatst

Zara een beetje citroensap en knoflook geven ook veel smaak als je vriend niet van kruiden houdt. Of wat paprikapoeder, als ie dat wel lekker vindt.... Ik mik heel veel in de oven, lekker makkelijk. Ook erg lekker: kippenvelugels (gewoon naturel), ui, knoflook, tomaat, olijfolie, zout, peper, olijfolie. En dan pasta erbij koken. Lekker hoor!

Sorry trouwens dat ik gestopt ben met yellen....heb al moeite om mezelf een beetje positief te houden met deze nieuwe poging :-S

Maar ik heb alle vertrouwen in jullie hoor. Die knop moet even een beetje om, maar het is toch voor een supergoed doel? Ik las dat elke kilo minder je kansen al met procenten vergroot. Dus kom op meiden, jullie kunnen het!! Niet denken aan afvallen en hoe moeilijk dat is, maar denken aan hoe graag je zwanger wilt worden. Als we kunnen prikken, slikken, puncties ondergaan, wachtweken doorkomen, teleurtsellingen overwinnen, miskramen te boven komen.....dan is gezond eten, minder snoepen en drinken toch een peuleschilltje? ;-)

Wat mij trouwens erg goed helpt (niet om af te vallen maar wel om gezond te eten) is een weekmenu bedenken, daar in één keer boodschappen voor halen en de rest van de week niet meer in de supermarkt komen. Ook met lekkere dingen is het dan namelijk gewoon op is op. En natuurlijk kun je dan bij gaan halen, maar dat moet je dan wel bewust doen en niet omdat je toch in de supermarkt loopt voor je avondeten. En ik plak ook letterlijk een geeltje met m'n 'menu' op de kast, scheelt ook een hoop nadenken elke avond.

Nou misschien toch nog een beetje power meegegeven ook zonder yell :-)

Geplaatst

Ja ik ik ik ik!!! Heel even ging hij naar 68,9 vanochtend om daarna alsnog naar 69,2 te springen maar ik ruik een achtje! Ik leef wel ongelooflijk saai, echt niets lekkers geen wijntje ( uiteraard, zit in een poging) geen boterhammetje extra, geen gezellige toastjes echt oer oer saai. Maar ik zet nu maar even door, ben er zo dichtbij..

Vandaag eet ik mihoen uit de vriezer. In mijn up, ook al weer saai.

Maar heb hier geleerd dat rode saus mag dus i'll spice up my life met een flinke klodder sambal. Meid wat een traktatie zul je wel denken he. Ik zelf ook hoor. Want ik ben eigenlijk een bourgondier vandaar dat het me zo zwaar valt.

Jullie wat lekkers onder de deksels?

Groetjes en fijne avond

noor

Geplaatst

Haha die Noor, jezelf belonen met een klodder sambal. Ach ja, t is maar waar je tevreden mee bent en je haalt zo wel veel uit t leven als je daar al blij mee bent.

Maar erg goed dat die 8 in zicht is. Nu komt je doel wel erg dichtbij. Dan ga je ons toch niet verlaten he?

Syl, heb nog steeds je gerecht niet gekookt. Heb ik alle ingrediënten gekocht. Kom ik thuis heb ik geen kip. En ja, nu dus ook geen auto dus ga niet weer terug. Zal uiteindelijk wel extra heerlijk smaken.

Henne, jouw recept klinkt ook heel goed. Doe je dat dan gewoon in een ovenschaal of in zo'n braadzak?

Manlief houdt wel van kruiden hoor. Alleen niet van de Italiaanse.

En heel begrijpelijk dat je nu geen fut hebt voor de yel. Moeten er eigenlijk één voor jou bedenken.

Gabrie, koken is helaas geen talent van me dus ik kan juist maar beter niet op mijn gevoel koken.

Heb wel ook de olijfolie met knoflook en chili gekocht die je aanraadde. Nog niet gebruikt maar ben benieuwd.

Vandaag geen puf om te koken en alleen thuis dus heb Chinese tomatensoep op (Bah, vies uit blik) met een stuk focacia. Die was gelukkig wel lekker.

Geplaatst

Zara ik doe het gewoon in een ovenschaal. Maar met zo'n braadzak heb je misschien wel geen olie nodig? Hoewel dat natuurlijk ook wel voor de smaak lekker is....

Wat ook zonde olie/vet is: aardappels in aluminiumfolie wikkelen( gewoon in de schil, even afborstelen) en dan een half uur in de oven op 200 graden. Beetje zout erover naar smaak... Erg lekker bij stoofvlees oid. Je kunt zo ook uien of paprika ed doen. En ook kipfilet of visfilets.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden