Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, ik wil ook hondjes!! Maar ja, we werken allebei en wonen op een flat en ik wil dolgraag border collies dus heel veel tijd en beweging. Daarnaast hebben we een oud poesje en die ziet het vast niet zitten.

Weet je, wij hebben geen kinderen dus weten niet hoe het voelt, misschien maar beter ook, maar ik zou dolgelukkig zijn met hondjes.

Moeilijk allemaal. Ik begin overigens met prikken op, eh, gewoon vergeten of weggedrukt. Medio september. Wel een gedoe via DD. Heb bewondering voor meiden die daar keer op keer naartoe gaan. Zullen wel gemotiveerder zijn, ha ha.

Zit aan een wijntje, bijna weekend. Volgende week weer gezonder leven.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Syl, mogen wij dan het recept van jouw hartige taart.

Ja de quiche van de AH was lekker. Jeemig wat een donder en bliksem buiten..... Bah......

Ellie ja die lange reizen naar DD maken het er niet leuker op. Ik ga volgende week met de trein. Hoef ik mij niet zo druk te maken op de web.

Neem een goed boek mee en gaan met die banaan.

Geplaatst

Hoi Gabrie, ik ga ook altijd met de trein. Helaas rijdt de ICE niet ieder uur dus als je pech hebt, ben je zo een dag kwijt. Ook lastig plannen ivm afspraken die uitlopen maar verder inderdaad superelaxed.

Geplaatst

Ja je bent inderdaad een groot gedeelte van je dag kwijt.

En nu wil ik het gaan combineren met een bezoek aan dr. Pfeiffer in Dusseldorf.

Kijken of dat gaat lukken.

Geplaatst

Hoi hoi, ga morgen tapas maken met vriendinnen en kwam op zoek naar leuke receptjes dit tegen. Misschien een lekker alternatief voor hartige trek savonds? Zijn uiteraard wel calorieën, maar op zich zijn kikkererwten dan wel weer heel gezond dacht ik :-) en als je niet te veel olie gebruikt.....

Gabanzos fritos

1 blik* kikkererwten

1/4 theelepel gerookte paprikapoeder picante of agridulce

1/4 theelepel cayennepeper

1/4 theelepel oregano

1/4 theelepel knoflookzout

wat zout naar smaak

olijfolie

Meng de kruiden met de olijfolie en breng op smaak met wat zout. Proef of je het mengsel pikant genoeg vind.

Spoel de kikkererwten onder koud stromend water tot het water niet meer*schuimt*en laat de erwten*goed drogen. Meng ze hierna door de gekruide olie en verdeel ze over een bakplaat. Zet de bakplaat*45 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden en roer om de 15 minuten de kikkererwten goed om.

Geplaatst

Henne, ik krijg gelijk trek!! Kikker erwten zijn lekker. Lekker van die falafelballetjes jammie!

Jouw recept ken ik in zover dat wij het gebruiken voor de gekookte kikker erwten.

Maar dit klinkt ook echt lekker ....ff kopieren en opslaan bij mijn recepten.

Syl, hoest met je darmen??

Geplaatst

Hou niet zo van kikkererwten.

Met de darmen slecht, weer aan de diarree na het eten van een bruin broodje, sla en gerookte kip.

Vanaf 13.00 gebpribeerd de huisarts te bellen maar krijg geen bandje geen arts of ass aan de telefoon en we gaan het weekend in. Durf bijna niet meer te eten.

Geplaatst

Syl, heeft het bij jou ook niet te maken met waar je in bakt? Ik heb een tijdje bij een soort olijfolie gehad dat mijn darmen vrijwel gelijk leegliepen. Sorry, voor de details.

Gabrie en Elliebellie, heftige berichten. Poe, dit is zo'n zwaar proces he? en als je niet oppast gaat het ten koste van alles. Merk eigenlijk ook aan alles dat het genoeg is geweest maar we hebben nog die 6 cryootjes. Stel dat daar ons kindje bij zit? Maar tegelijkertijd, stel dat het nog 3 keer een miskraam of teleurstelling wordt.... Moeilijk hoor. Ben er veel mee bezig. Vindt het wel fijn dat we het hier en in het andere topic bespreekbaar maken.

Gabrie, een heel persoonlijke vraag dus je hoeft er niet op te reageren en anders mag het natuurlijk ook via pb. Is jouw man ook Marokkaans? Zou hij kunnen accepteren dat er geen kinderen komen? Dit vraag ik dan vanuit jullie achtergrond en cultuur. In mijn mans cultuur is het hebben van kinderen namelijk wel erg belangrijk.

Afvallen lukt hier niet erg. Tijdens stressmomenten af en toe wat gesnoept en door de Ramadan eten wij laat s avonds en daarvoor neem ik dan meestal al wat te eten met een cup a soupje.

Geplaatst

Gabrie & Zara: happy suikerfeest!!! Jeej!!!

Eid Maburuk! Of hoe schrijf je het.

Lekker eten en genieten van familie en vrienden, gezellig hoor!

Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben.

Liefs

Noor

Geplaatst

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Noortje,

Wat lief wat lief. Ik voel mij eigenlijk een beetje ieuww bah.

De eerste koffie is vanochtend niet zo goed gevallen.

Beetje last van mijn maag. Heb leuke cadeau's gehad.

Haha Noor je was echt goed op weg!! Eid Mubarak!

Ik las dat je bms goed op weg was!! En zaterdag hoop ik op de TP voor je!! En dan broeden maar.

Vanavond gaat het stoofvlees uit de tagine worden (lams) met Tutti Frutti.

Liefs,

Geplaatst

Gabrie veel plezier met eten, lekker tagine ben alleen geen tutti frutti fan anders was ik wel even langsgekomen :-)

Zara ga jij ook nog iets speciaals doen?

Geplaatst

Mwauh nog steeds niet veel, wel eindelijk de HA gesproken en moet een monster inleveren en dan 1 wk wachten op de uitslag.

Eng, dat kun je wel zeggen!!!

De eerste IVF vond ik het makkelijkst, toen wist ik nog niet wat ik kon verwachten, haha.

Geplaatst

Gezellig Ellie anders schrijf je af en toe eens mee bij de dik en dun meiden.

Kom er wel net achter dat onze bloeduitslagen verlopen zijn dus dadelijk maar eens bellen naar MCK.

Denk dat de 4 kilo er ook weer snel bij gaat zitten door de klote hormonen.

Geplaatst

In dat geval kun je nog maar het beste nog een wijntje opentrekken, denk je ook niet?

Ik loop in DD en moet ook opnieuw alle bloedonderzoeken laten doen. Pfffft. Je moet je daar maximaal 7 dagen voor de punctie laten testen op HIV, Hep B en Hep C. Maximaal 7 dagen. Want als je 't 9 dagen van tevoren doet en je daarna in je gezicht laat hoesten door een TBC-lijder (die je overigens in West-Europa vrijwel niet tegenkomt) en dan ook nog een inejctienaald deelt tijdens een shotje met een heroinejunk, tja, dan ben je binnen 2 dagen de sjaak. Yeah, right. Wat een onzin allemaal.

Geplaatst

Irritant als je er niet doorkomt, he? Ik merk dat mijn geduld bij alles rondom deze poging al tot een absoluut dieptepunt is gedaald. Ik kan werkelijk niets meer hebben en ik ben nog niet eens begonnen met de hormonen :laughing4::laughing4:

Geplaatst

Oooh Ellie wat kan ik mij daarbij aansluiten.

Mijn man zei 3 wk geleden al dat ik strontvervelend ben. Ter voorbereiding op de hormonen was mijn antwoord. Wij zullen elkaar ook weinig zien tijdens het spuiten ;-)

Ben er doorheen gekomen en wordt terug gebeld.

Geplaatst

Ik word al giftig als ik de trein in moet naar Dusseldorf en dat er dan iemand naast me zit. Of dat de deuren niet snel genoeg opengaan. 5 minuten vertraging en ik ben in staat om de machinist voor z'n bek te slaan. Nou ja, ik overdrijf wat maar je begrijpt wat ik bedoel.

En iedere week dat gezeul naar Gilles, dat ik denk: Schiet eens op met die naalden man, of: Laat me hier niet zo lang liggen.

:mad:Ik kan wel een lijstje aanmaken met ergernissen. Misschien een idee voor een ander topic?

O ja, ik ga vanavond brocolli eten met salade en pangasiusfilet, om toch een beetje on topic te blijven ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden