Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvino moet er ff aan wennen. Ieuwww houden "ze"je hier in de gaten? Mafkezen!

De groentesoep was heerlijk. Mijn keel is ook weer genezen en tadaaaaaa vandaag aan het ramadannen!

Zo nu ff nadenken wat ik vanavond ga eten.

Geplaatst

Succes Gabrie!

Voor zonsopgang en na zonsondergang eten is het toch?

Er was iemand in het topic die werd achtervolgt door een schoonzusje daarom besloten om ook eens mijn naam te veranderen, kleine wijziging wat wel effect kan hebben.

Rare mensen zijn er toch.

Geplaatst

Ach sommige personen hebben blijkbaar zelf "geen leven"en moeten dan vooral dat van een ander in de gaten gaan houden.

Lekker boeiend zeg ik dan. Maar de onderwerpen die we hier bespreken zijn geen onderwerpen die je met jan en alleman wilt bespreken.

Gadver.

Ja ik ben vanochtend rond een uur of 04:00 wakker geworden heb ik een flesje water gedronken met mijn schildkliermedicatie en weer in mijn nestje gerold.

Vanavond heb ik als voorafje een kleine salade met pasta, rucola en een paar reepjes gegrilde tonijn.

Daarna een kippensoepje Ja een halve kom meer dan genoeg.

Een half uur uitbuiken en dan een smoothie met vers fruit (aarbeien vers en bosvruchten uit de vriezer).

En nu ik er zo over nadenk misschien een stukje gegrilde kipfilet. Ik had verwacht dat het erg moeilijk zou zijn maar het valt reuze mee.

Op deze manier wil het afvallen wel snel gaan. Een maand lang een crash dieet.

Geplaatst

Maar het is nu pas 12.00 uur dus wat niet is kan nog komen.

Je eten klinkt idd erg lekker.

Ben aan het nadenken wat ik kan lunchen, even geen zin in en boterham.

Vanavond Pandan rijst met biefstuk en spkjes gewokt met chinese kool, wortel, ui, knoflook met een dikke ketjap saus.

Geplaatst

Waarom neem je als lunch geen omelet? Of een gekookt eitje op een lekker broodje?

Of aardbeien op een broodje. Of een salade.

Of....of....moet ik nog ff doorgaan?!

Geplaatst

Tssssssssssssssssssssssssssss hmm als het maar heeft gesmaakt is het je al vergeven!

Alhoewel een broodje jam ook heerlijk kan zijn. Maar je buikje is weer lekker rond op naar de biefstuk van vanavond.

Geplaatst

Heeeys

Zara ben je nog steeds wieberen? We missen je hoor.

Hier goed nieuws, de 3 kg die ik er met geen mogelijkheid afkreeg, zijn eraf! Maar wat blijkt, het figuur wat bij dat gewicht hoorde voor de zwangerschap is er nu niet meer. maw mijn favoriete spijkerbroek van toen zit niet zo mooi nu. Hmmm... is er hier ook een sportclubje? Want ik heb wel een mager bekkie dus ik hoef niets meer kwijt maar ik zie er verdertoch nog mollig uit. Dat wordt sporten dus. Getver. ik vind het heerlijk om te sporten alleen er naar toe rijden.... dat is dan weer net te veel gevraagd.

Sylvino hoe is het met jou? doe je je naam toch niet te veel eer aan? Of nog steeds goed bezig? Ik las ergens dat je naar zeeland zou gaan? Lekker. Ik hoop dat je mooi weer gaat krijgen. mijn zus zit er al 6 weken maar heeft bij elkaar maar 1 week lekker weer gehad. Echt balen. Waar ga je eigenlijk, of verraad dat te veel over jou?

Gabrie hoe gaat het met ramadannen? Heb je het zwaar meid? Het wordt nog zo vroeg licht, best lange dagen hoor!

Elliebellie hoe gaat het met je?

Henne nog een goed recept voor vandaag? Probeer een lijstje te maken maar kom niet verder dan boter en fruit.

Groetjes

noor

Geplaatst

He Noor,

rustig hier he.

Ik denk dat jij idd jezelf moet richten op sporten en dan bepaalde gebieden. Wel balen dat je ondanks op je gewicht zit je figuur kwijt bent. Hoor het vaker na een zw.

Moeilijk elke dag dat eten weer, ook nog geen flauw idee hier, ga wel moeder ophalen die komt een paar dagen logeren dus ik kijk straks in de winkel wel.

En nee ik ben nog steeds braaf bezig en drink erg weinig. Eigenlijk sinds ik mijn naam verandert heb zeg maar.

Wij staan met de caravan daar, voor en naseizoen is heerlijk ook al is het weer slecht. Wij hebben een grote waarin je niet alleen je kont kan keren maar echt in kan lopen met alles erin, dus ook niet door de regen naar de douches of wc en een voortent dus ik zet de kachel aan, zet mijn stoofpotje op en een kaarsje, weer of geen weer ik heb het prima naar mijn zin :-)

Ellie nog aan het bijkomen van je kater.....

Zara hopelijk alles oke met!

Geplaatst

Goedesmorgens allemaal,

Het mag van mij nog 3 weken van dit soort weer zijn!! Heerlijk weer om te ramadannen!

Noor je bent je 3 kilo kwijt Yesss! Kun je thuis niet elke ochtend en avond een aantal oefeningen doen voor extra versteviging of zoiets?

Zara waar hang je uit?

Sylvino ik heb ergens gelezen dat je in Marokko bent geweest? Ben nieuwsgierig naar welke stad of steden?

Gisteren heb ik iets lekkers voor mezelf klaar gemaakt: quesadillas.

Vandaag wordt het wokgroente (zonder rijst) met biefstuk.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, Gabrie dus :-),

Zara schrijft bij ons ook in het topic mee, Dik & Dun meisjes, maar het laatste was dat ze niet echt goed in haar vel zat en even wat afstand wilde nemen.

Wij hebben volgende week een lunch en hoop wel dat ze komt en dat ze zich wat beter voelt.

Wij zijn in Marrakech geweest voor werk, hebben op verschilende locaties gezeten, woestijn, centrum, oude ruines.

Weinig vrije tijd gehad, hard werken maar wat we hebben gezien was super mooi. Wij hebben ook in verschillende riads gezeten.

Zou er graag nog een keer terug willen!

Mijn moeder is hier en wil vnavond naar de Pizzahut, 72 jaar en verslaafd aan pizza, moet niet gekker worden :-)

Geplaatst

nou ik ben er ook nog hoor... Voor je weet zitten ze er weer aan. Dus blijf nog even als jullie het goed vinden. Zit in de wachtkamer bij de gyn... Dus heb alle tijd. Dat klinkt als een hele leuke job sylvino... Doe je dat nog steeds? Of was dat een eenmalig mazzeltje?

Ja zeeland... Ik kom er al mijn hele leven, zodra ik de brug over ben heb ik het vakantiegevoel! Heerlijk!

Lekker hoor gabrie! Maar als ik vragen mag... Ik neem aan dat jij de biefstuk moet doorbakken... Is het dan nog wel lekker? Ja anders wil jij t niet eten natuurlijk. Maar ik was zomaar in de veronderstelling dat biefstuk niet zo vaak gegeten werd in de marokkaanse keuken vanwege t bloed erin. Weer wat geleerd! Wel streng zeg, helemaal geen rijst. Ben je al afgevallen?

Fijne dag!

Noor

Geplaatst

Hahaha ja inderdaad zit hier weer alleen .....ehh samen met onze Sylvino.

Ohh niet lekker in haar vel? Ik had de indruk dat het juist weer beter met haar en haar ega ging. Jammers om te moeten horen.

Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Hmm ja jullie lekkere lunch in Scheveningen.....

Marrakech ben ik zelf tot mijn spijt nooit geweest. Het is daar vaak zo warm. Maar staat absoluut nog op mijn agenda puntje.

En zo een riad lijkt mij wel wat. En dan ook gelijk een goede hamam bezoeken.

De pizzahut, de pizzahut, kentucky fried chicken en de pizzahut, ....mac donalds, mac donalds..... was toch een liedje??

Misschien een idee om zelf een pizza te maken?

Geplaatst

Ik ben ook de trotse eigenaar van een Pizzarette, zelf mini pizza's bakke, erg leuk om te doen maar vanavond toch echt de Pizzahut.

Ja klopt dat is een liedje, alleen mag van mij de Mc Donalds eruit, vreselijk.

Marrakech was eenmalig maar ook Noorwegen, Wenen, Duitsland, Engeland we hebben altijd wel iets in het buitenland alleen kan ik niet meer overal naar toe, In het begin deden mijn man en ik de buitenland klusjes maar het is soms ook best zwaar, veel tillen lange uren, dagen.

Die riads is echt fantatisch, wat een luxe en elke kamer is verschillend, zo leuk!

Geplaatst

Noor, gezellie dat jij er ook weer bent. Hmm alle boekjes bij de gyn heb zeker allemaal al een keer gelezen?!

Zeeland zat ik vorig jaar nog bij een Roompot park.

Ik moet mijn biefstuk doorbakken hebben maar dat heeft te maken dan ik niet van bloederig houd.

Maar mijn broer niet die wil hem medium.

Hahaha en bij ons gaan er wel wat biefstukjes doorheen. Hmm al heb ik liever een stukje ossehaas!

Geen rijst heeft te maken dat het te snel een vol gevoel geeft.

Een pizzarette dat klinkt wel leuk. Leuk om met mijn neefjes te doen.

Ik zie soms wel eens programma's en dan met een riad make over. Van buiten ziet het niet uit maar wat er binnen verscholen zit sodeju!.

Geplaatst

Hihi ik heb niet alleen alle boekjes bij de gyn gelezen maar ook alle folders meegemaakt. Echt alle!! Behalve HSG.

Van colposcopie, lisexcisie, laparascopie, hysteroscopie tot curettage van IUI tot IVF en ICSi en alles wat er tussen zit. Ze kunnen net zo goed mij daar in die folderbak hangen, scheelt een hoop papier. Voor al uw vragen of álle behandelingen: Noor! Pfff......

Maar ja, ik heb al genoeg ik de wachtkamers gezeten dus ben blij dat ik weer thuis ben.

Marrakech.......... het lijkt me zo te gek. Helaas is het de komende paar jaar niet echt een ideale vakantiebestemming maar ik ga er zeker nog eens heen. Hoor er alleen maar goede verhalen over. En het eten.... zo zalig.....

Sylvino....... een Pizzarette..... hihi nooit van gehoord! Lekker hoor.

en jammer dat het zwaar werk is in het buitenland want het is toch altijd leuk om even in een andere cultuur te zijn. Maar ach... in Zeeland heb je hangcultuur, ook best lekker!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hee Noortje,

Er lopen wel meer rond hier die inderdaad ook al heel wat voor hun kiezen hebben gehad.

De volgende heb ik nog niet meegemaak (en hoop ik ook niet mee te maken): Colposcopie, Lisexicsie en een curettage. Voor de rest ook al een hoop ervaring.

Ik had net gelezen dat je cryo poging is afgebroken balen zeg dat het slijmvlies niet dik genoeg is. Ik hoop dat het met de progynova wel beter zal gaan.

Haha ja Noor het eten is er zalig ehhhh dat is dus mijn probleem ook!

Voor vandaag een aarbei/mango smoothie. En ik wil zelf gemaakt visburgers gaan maken met een pasta salade

Dames we blijven er voor gaan.

Greetjes

Geplaatst

Zelfgemaakte visburgers. Kijk daar kan ik hier thuis mee komen.

Dochterlief (mijn stiefie) zei gisteren: we eten altijd hetzelfde...

Ik vind dat het niet waar is, hooguit 1 keer per twee weken een terugkerend gerecht bijvoorbeeld nasi, bami of zoiets maar ja, echt heel inventief ben ik tegenwoordig ook niet meer. Beide kinders zijn opgegroeid met dingen uit een pakje en hoogstandjes als chickentonight (mijn man heeft destijds kinderen gekregen na de scheiding, moeders hoefde ze niet...) maar combineerde het wel met zijn werk dus uitgebreid koken was er nooit bij) en in het begin deed ik vreselijk mijn best ze wat smaak bij te brengen maar bij alle nieuwe ideeën keek ik tegen lange tanden aan en bij alles.....lussiknie.....

Op een gegeven moment ben ik opgehouden met moeilijk doen en ook maar op de pakjes wraps, ovengeheimen, conimex etc overgegaan. Scheelde een hoop frustratie aan mijn kant en alles werd weer opgegeten.

Maar eh.... als het lekker is die visburgers, laat het me even weten dan ga ik het ook eens proberen! Kijken of ze misschien nu wel weer toe zijn aan iets creabea's.

Aardbei/mango smoothie...... ook lekker zeg. Ik denk dat ik voor de kleine man vandaag ook een smoothie ga proberen te maken.

Goed idee!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hee lieve meiden, laat hier ook ff mijn gezicht zien hoor.

De laatste tijd weer even wat tegenslagen gehad en volgens mij daardoor een terugval in de burnout. Moest dus echt even mijn energie inzetten voor wat echt moest.

Bij periodes ook vergeten om te eten. En nu eet ik met manlief s avonds pas na zonsondergang.

Heb de weegschaal even verstopt maar wat ik zeg, ik eet verantwoord maar wel even de makkelijke manier dus salades, een snel soepie. Heb niet het idee dat ik afgevallen ben.

Gabrie, hoe gaat het bij jou met de Ramadan? Eerste drie dagen zijn altijd pittig he? Daarna vraag je je af waarom je eerst altijd zoveel at.

Vind je niet dat het gewichtsverlies van de Ramadan maar tijdelijk is?

Noor, goed op je gewicht! Echt knap joh! Helaas gaat het idd meestal niet van de plaatsen af waar je het er graag vanaf had gezien.

Welke sport wil je gaan doen?

Jammer dat we allemaal niet wat dichter bij elkaar wonen. Lijkt me wel wat zo'n sport- en eetclubje.

Syl, jij ook al 3 kilo kwijt? Hoe doen jullie dat toch?

De verse pizza's van de Appie vind ik ook lekker hoor!

O, Marokko wil ik ook nog eens heen! Probeer ik al jaren manlief aan zijn verstand te krijgen maar uiteraard gaan alle vakanties naar zijn familie

Geplaatst

Had weer de laatste bladzijde niet gezien. Gebeurt me wel vaker en toch echt vanmorgen mijn bril gepoetst....

Noor, die braadzak kip-knoflook is ook erg lekker hoor. Daarna stink je alleen wel erg. Als mijn mannetje dat gegeten heeft en hij ademt uit s nachts en ik lig toevallig in die adem. Poe.....................

Jij bent dus van het uitgebreide koken. Heb je dat jezelf aangeleerd of uit boeken?

Ik wou manlief deze week verrassen voor de ramadan. Van die gevulde paprika's gemaakt met heel veel verse kruiden (nog in mijn vinger gesneden...) rijst, lamsgehakt enz. Recept uit Turks kookboek. Nou, had net zoveel smaak als mijn schoenzool en daar was ik dus echt lang mee bezig geweest.

Misschien heeft mijn schoenzool trouwens wel meer smaak van alles wat die op straat oppikt. Nooit geprobeerd eigenlijk....

Syl, zaterdag heb ik een pakketje bij Appie gekocht. Is een verse bodem voor pizza met tomatensaus. Kun je zelf je eigen pizza maken met alles erop wat jij lekker vind!

Ik ga nog even in de tuin werken. Therapie voor mij en dan naar de huisarts.

Geplaatst

Mijn neefjes wonen ook bij ons thuis. Die roepen bij de deur al ik lusikkenie. Pff ik merk wel hoe ouder ze worden hoe meer ze mee eten.

De visburgers vinden ze hier wel lekker. Ik zal het hieronder plaatsen misschien dat je het een keer kunt proberen. Vroeger gebruikte ik de burgers

om stiekem groeten mee te leveren.

Wraps zijn ze hier ook gek op. Maak ik ook vaak maar dan in quessadillas vorm.

500 gr visfilet Koolvis/kabeljauw (vriezer) of zalm.

Je kan ook een mix maken van genoemde vissoorten.

1 lepel gehakte peterselie

1 lepel gehakte koriander

1 lepel gehakte verse dille

1 eetlepel citroensap

2 teentjes knoflook (geraspt)

1 chilli pepertje ( je moet ervan houden)

3 eetlepels gehakte ui

300gr aardappels

wat bloem

1. Kook de aardappelen. Giet af en stamp de aardappelen fijn en laat ze afkoelen.

2. Kook de vis. Giet af en snij of prak deze fijn.Laat deze afkoelen.

3. Voeg de afgekoelde aardappelen en vis samen.

Voeg de restant van alle ingredienten ook toe oa ui, knoflook, peterselie/koriander/dille, citroensap.

Breng het op smaak met peper, zout en kerrie.

Vorm burgers en haal ze door de bloem.

Bak ze vervolgens in zonnebloem olie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden