Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zooooo Elliebellie dat is goed nieuws!!

Ik drink van schrik een glaasje mee! Vanavond eerste deca... ja lucky me... en dan is het over met mevrouw Sauvignon.

Zo echt fijn zeg, dat is een super getal en er komen er vast nog meer bij.

Gek he dat je gevoel dat al steeds zei...

gr

noor

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellie super nieuws zeg. Dat belooft wat!!!

Noor succes met de eerste spuit.

Heb ook met jullie meegedronken, helaas wat teveel. Nog nooit zo ziek geweest. Niet goed voor de lijn maar uiteindelijk is mijn avondeten in de wc beland dus dat scheelt dan wel weer.

Kan me trouwens niet voorstellen dat kayla 2 tumoren heeft ze is zo vrolijk actief en lief. Woensdag weten we hopelijk meer.

Geplaatst

Ohh Ellie toppie!! Ik heb ook begrepen dat de deca de boel te veel kan onderdrukken. Vooral bij Poffers.

Noor jij gaat dus ook beginnen. Sterkte met je eerste spuit. Weet je al wat meer over het infuus?

Syllie sterkte met je hondje. Ik hoop voor jullie dat er niet veel aan de hand is.

Ik begin een beetje slik moe te worden. Al die vitamines, dhea,Omega enz. Voel mij net een Apotheek.

Vanavond aan de smoor saus met boontjes en rijst.

Geplaatst

Zo weer even het afval topic naar bnoven gehaald.

Vanmorgen op de weegschaal en weer een halve kilo eraf en nu dus 92, erg blij :-)

Ben al de hele ochtend aan het koken, vanavond eters dus lekker indonesisch gemaakt wel weer veeels te veeel......

Hoe is het verder met iedereen hier???

Ellie hoe gaat het met het spuiten, nog steeds bromsmurf?

Gabrie ben even kwijt of je nu wel of niet aan het spuiten bent, hetzelfde geldt voor Noor.

Nou meiden iig veel succes.

Geplaatst

Ooh een man update roken is minder maar nog niet helemaal gestopt en het drinken is ook minder, hij is bewuster dus we komen er wel.

Verder een Kayla update gisteren echo gehad, hart valt op zich mee maar ze heeft wel uitzaaiingen in haar longen, er zitten iig 2 tumoren, misschien meer en de vraag is hoe lang ze er zitten en hoe hard ze groeien. Eentje kon hij meten en was 1,3 cm. Ze is gelukkig en heeft geen pijn dus we hopen dat ze nog even bij ons blijft.

En een kater update man man man wat ben ik ziek geweest. Uiteindelijk ging het zondag weer wat beter en vandaag (1 wk geleden) ben ik weer fit, wat een aanslag op mijn lichaam maar moet een keer kunnen.

Nou ga verder gamba's pellen!

Geplaatst

Sylvino! Wat vreselijk.... 2 tumoren... brrr... klinkt niet best. Hopelijk groeien ze niet snel en mag je haar nog lang bij je houden. dieren zijn zo oprecht in hun liefde en het doet echt verschrikkelijk pijn als je ze moet missen.... nog maar niet aan denken en genieten van elke goede dag.

Kater update.. nou dat was een grote jongen dan, hihi! Tjeutje als je er zo ziek van bent dan heb je m goed geraakt zeg. Mijn laatste is gelukkig al lang geleden en elke keer dat het gebeurd is dacht ik.. dit overkomt mij nooit meer! Maar toch stink je er dan nog eens een keer in... cavaatje hahah cavaatje hahah, chardonnay hihi hihi, chardonnaytje hahahihiiiii, nog eentje Whahahhhhaaaaa!!!! En goodbye ruggegraat, hallo kater! maar als de avond leuk was... moet kunnen.

Maar wat goed trouwens, weer een halve kilo! Proficiat!

Hier een weekje decapeptyl erop.. nog 2 a 3 te gaan... Gelukkig deze keer weinig last van chagerijnigheid. Maar ik zit lekker in de spaanse zon, dus weinig reden tot nukkig gedrag!

Elliebellie ik zie nu pas mijn nickname! hihi leuk! Maar ik ben redelijk alcohol vrij. Hier en daar een klein slokje voor de smaak.

Maar...hoe is het bij jou? Je zit nu op dag 15. Heb je al de punctie gehad of nog net niet? Ben heel benieuwd!!!

Ben gister naar een leuk klein gyn praktijkje geweest om mijn bloed te laten prikken... brussel doet alles mbv bloedprikken en ik kan er ook echo's laten maken. Had ik nou mijn menopur maar meegenomen dan had ik nog wat langer kunnen blijven.

Gabrie hoe gaat het met jou?

Groetjes

noor

Geplaatst

Lekker Noor dat je bij het zonnetje zit, geniet ervan.

Nog wel even de Deca spuiten maar gelukkig niet zoveel last. Komt door de zon ;-)

Laatste keer dat ik een kater had is denk ik 10 jaar geleden, dus dan mag het wel.

Ellie nu ook heel benieuwd hoever je bent!

Geplaatst

Dag meisjesss...

Sylvinootje, wat erg van je hondje allemaal, maar hopelijk heeft Kayla er zelf minder last van. Zolang ze maar kwaliteit van leven hebben en vooral geen pijn. Mijn ouwe poes (hehehe wat klinkt dat ranzig) heeft nu ouderdomsdiabetes. Ik sprong bijna een gat in de lucht toen de dierenarts dat zei, ik was bang dat ze een dodelijke ziekte had. Maar gottegottegot, als dat beestje er toch niet meer zou zijn... Niet aan denken.

Goed dat het zo lekker gaat met afvallen, zag dat je ook druk aan het koken bent voor een rijsttafel. Lekkerrrr!! Ik heb net patat met een frikandel op because I'm worth it, hahaha en vanavond uit eten. Ga heus nog wel een keer afvallen.

Sauvignoortje lekker in de Spaanse zon, geniet ervan, meid. Fijn dat je geen last hebt van de decapeptyl en ik hoop dat de volgende ronde 'm gaat worden.

Gabrie heb ik nog via pm gesproken en die staat nog met 'r hakken in het zand ;-) Moet voor haar ook nog een bijnaam verzinnen maar ja, ze drinkt niet he, dan raakt mijn fantasie al snel op.

Ik heb gisteren de punctie gehad en ben nu nog beurs. Voor het eerst een punctie onder narcose, dat lijkt wel een vrijbrief voor de gyn om dan maar lekker te lopen raggen in je doos. Jeetje wat een pijn achteraf. Helaas viel het resultaat tegen. Na de eerste FM waar juichend 5 eitjes werden aangetroffen, waren het er nog maar 4 bij de tweede FM. Na de punctie maar 2 en vooralsnog is er maar 1 bevrucht. Lekker dan. Echt een rendement van bijna niets als je het zakelijk bekijkt. Ben dan ook erg teleurgesteld. Morgen moet ik nog een keer bellen of er uberhaupt een TP is op zaterdag. En nou weet ik wel dat je er maar eentje nodig hebt maar echt, meiden, ik had er altijd maar 1 en daar is nooit iets uitgekomen, behalve een miskraam... Het stomme was, of het vanzelfsprekende, zo je wilt, toen ik eenmaal weer begonnen was met spuiten draaide m'n gemoedstoestand ook weer bij en werd ik weer optimistisch.

Vanavond maar een flinke borrel. Eiloos en embryoloos, dus waarom niet?

Hoe is het eigenlijk met onze Zaartje?

xx

Geplaatst

Ellie wat een tegenvaller zeg kan alleen maar duimen dat er een tp is. Het is een klote traject met zoveel onzekerheden.

Pak lekker die borrel en dat frietje met frikandel juich ik toe. Je bent het zeker waard!!!

Deze week ook nog gehad als lunch met pindasaus, lekker.

Geplaatst

Hier gaan we half oktober naar DD voor een uitgangsecho. Kom net bij de tandarts vandaan. Ze zijn vandaag gestart met een zenuwbehandeling.

Jezusssssssssssssssssssssss. Maar ik had zoiets liever nu dan strakkies als ik met de prednisolon aan de slag ga. Volgende week weer terug om het af te maken.

En omdat het zoooo een pijn deed ahumm vond ik dat wel een gebakje waard.:laughing4::laughing4::laughing4: dat noem ik pas afvallen!

Syl vervelend voor Kayla. Arm beest.

Wel fijn dat je er weer een halve kilo af hebt! Gamba's pellen ohhh men jij bent gemeen. Ik ben gek op Gamba's en dan met veel knoflook.

Hoe is het met je darmen?

Bah Noor ik ben jaloers op je. Lekker nog van het zonnetje aan het genieten. Gelukkig dat je geen last van de deca hebt. Hmm je had langer bij de gyn willen doorbrengen... verklaar je nader was het zo een lekkere vent??

Ellie ...Ohh mijn valkuil is patatjes! En je bent het zeker waard!

Ik had eerlijk gezegd ook meer verwacht Ellie. Nu ben ik ook teleurgesteld......Bah! Wat een onzekerheid! Bah! Stomme eitjes!

Ik duim, dames allemaal ff mee duimen :duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien:dat er een TP is!! Aangezien ik niet drink mag JIJ mijn borrel ook hebben!

Geplaatst

Pijnlijk bij de tandarts Gabrie, auw auw en een gebakje is zacht dus het enige wat je even kunt eten ;-)

Met mijn darmen gaat het redelijk. Sinds het onderzoek gaat het beetje bij beetje beter. Nog maar 2 dagen in de wk diarree dus kijk het even aan.

Ik duim ook voor iedereen.

Zara alles goed met jou?

Geplaatst

Kijk Syl jij snapt mij wel.................. moet toch wat kunnen eten dan maar een lekker smeuig gebakje.

Fijn van je darmen hoop dat het straks allemaal tot her verleden behoort.

Ja Zara heb ik ook al een tijdje niet gezien.

Geplaatst

Bedankt voor jullie steun. Gabrie, ik ben een heel slecht voorbeeld hoor, met m'n krakkemikkige eitjes en bijna ontraceerbare amh. trek je van mij niets aan, jij gaat het vast beter doen. Xx

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik heb me vandaag hier ingeschreven. Vorig jaar ben ik begonnen met clomid behandelingen. Wij gaan iets sneller dan anderen omdat ik al 40 jaar ben. Helaas ben ook ik in een jaar tijd ruim 8 kilo aangekomen door de hormonen pffff. Heb alles geprobeerd, noem het maar op, Sonja, dr Frank, Prodimed tot zelfs accupunctuur aan toe en resultaat alleen maar dikker geworden. De eerste met prodimed viel ik onwijs af maar nu niets gewoon. Nu loop ik bij een gewichtsconsulente sinds 3 weken en eindelijk begint het vruchten af te werpen. Ik eet gewoon normaal en mag 1600 calorien per dag. Daarnaast moest ik wel gaan sporten, niks voor mij, maar heb de manier gevonden. Ik heb een personal trainer gevonden op een sportschool waar ik 2x per week heen moet. Ik moet van te voren afspraken maken met hem en dat werkt want anders zit ik ook liever op de bank.

Misschien een idee voor jullie?

Groetjes en succes allemaal met afvallen (ellendige strijd)

Geplaatst

Hoi!

Bullmastiff, van harte welkom hier!! We kunnen wel wat medestanders gebruiken! Goed van je dat je een personal trainer hebt. Ik durf dat niet zo lang ik aan de hormonen zit.. de ene keer wil ik niets van mannen weten maar het tegendeel komt ook voor.... en dan zo veel gespierde massa een uur naast je om je aan te moedigen....veel te link! hihi. Ben veel te gek op mijn man om uitglijers te willen maken. Dus het moet of een vrouw zijn of ik moet eerst hormonenvrij zijn! :-)

Hoeveel wil je afvallen?

Elliebellie!!! Wat een teleurstelling! Iedereen zegt altijd wel je hebt er maar een nodig maar dit had je gewoon niet verwacht. Heb laatst het zelfde meegemaakt en het viel echt rauw op mijn dakje. Kon nog maar net voor de terugplaatsing in de juiste mood komen. Vond het ineens zo zielig voor hummel dat ik helemaal niet blij met hem of haar was! Ik dacht: wat ben ik voor slechte moeder dat ik al bij voorbaat geen enkele kans geef! Dus 3 minuten voor de terugplaatsing kon ik mezelf gelukkig even een klap voor mijn kop geven en blij zijn met de kans.

Trouwens: ik heb ook maar 1 x narcose gehad bij punctie, de laatste keer in DD. Inderdaad, het lijkt wel of ze je dan extra hard te grazen nemen. Heb voor het eerst dagen pijn gehad, iets wat daarvoor nog nooit voorgekomen is!

Weet je, misschien lukt het wel niet. Maar als het nou wel lukt.... kom op vrouw, get yourself together en wees blij met deze sterke lieverd!

Gabrie heb je nog pijn? Ik hoop het niet!! Nu nog 1 keer terug denk ik? Die keer doet geen pijn meer hoor. Sterkte in elk geval.

Syl fijn van je darmen. Gelukkig zit er dus schot in. Op naar januari, fijn ook dat je man zijn leven betert. Het begin is er.

Geplaatst

EllieBellie, Ik heb gisteren mijn vingers voor je afgefikt met duimen!!

Zo dus die Emmie gaan ze gewoon terug plaatsen.

Heb nog wel wat last van mijn mond. Maar dat komt door het gewroet. Ja nog 1 keertje terug.

Welkom BullMastif succes met afvallen.

Noor zit je nog steeds lekker in het zonnetje?? Wie ga jij trouwens de intralipid laten doen? In DD of gewoon hier in Nederland?

Geplaatst

Joehoe!! Net gebeld met DD en er is morgen een TP, inderdaad maar van die ene maar beter dan helemaal niets. Het aantal cellen hoor ik morgen pas, maar 'es sieht gut aus'. Dus morgen gaan we Schnauzi halen. Bedankt voor jullie geduim, het heeft zeker geholpen en lief dat jullie zo meeleven.

@Bullmastiff, welkom hier. Jij bent goed bezig! Actief sporten en afvallen staat zeker op mijn 'als de IVF mislukt'- lijstje. Maar eh, als je dit topic goed hebt doorgelezen zul je inmiddels wel weten dat het voornamelijk gaat over plannen om af te vallen en verder maken we elkaar gek met verhalen over eten en (voor sommigen van ons) witte wijn ;-)

@Sauvignoortje, heel herkenbaar je posting over je prematuur schuldig voelen tov het onschuldige embryootje. Ik heb/had dat ook. Zat gisteren heel gemeen plannen te maken voor luxe vakanties in poepiesjieke kinderloze resorts, tot ik me bedacht dat ik het wel een kans moest geven. Knop weer om.

Buikpijn is vandaag gelukkig een stuk minder, ga zo flink aan de poets want na de TP ga ik me twee weken lang druiven laten voeren op een chaise longue en helemaal niets meer doen.

@Gabrie: Zaartje zal je vertellen dat rijstepap heel goed is voor een pijnlijke mond ;-) Nee even serieus, weet je wat goed zou helpen? Kamillethee. Mijn moeder zwoer daarbij. Als je het niet lust, kun je er ook mee spoelen. VSM en dat Duitse homeopatische doktersmerk - ben de naam even kwijt - hebben daar ook goedjes voor, maar kamillethee werkt als een tierelier en kost geen kont.

Fijne dag, Sylvinootje natuurlijk ook xxx

Geplaatst

Ellieeeeeeeeeeeeeeeeeeee oh ik ben zo blij voor je. :positive energie: Niet te geloven het is gelukt!! Yesssss

Hmm nu even over iets anders. Kijk, Ellie ik heb gisteren en vanochtend me suf geduimt.......en nu heb ik zeer pijnlijke duimpjes, ik eis

een schadevergoeding.....:angel5:

Ben zo blij mega blij Ellie heeft een TP. En over 2 weken een BFP!

En dan zometeen heel luxe aan de druiven voer eigenlijk moet dat gebeuren door een lekker ding op een onbewoond eiland zucht.....

Bedankt voor de tip. Ik heb kamille thee thuis liggen ga daar maar ff meespoelen vanavond.

Whahahahaha inderdaad Ellie afvallen doen ik pas als de IVF is mislukt eerder niet. Geen motivatie voor.

Ik zorg er alleen voor dat ik niet bijkom.

LIefs,

Geplaatst

Woehaaaaaaa!!! Super goed nieuws!! Gefeliciteerd Elliebellie! Maak je kop ook schoon, alle negatieve gedachten snel wegpoetsen. Alleen maar aan roze jurkjes of blauwe sokjes denken. En zo een zacht hoopje mens straks in je armen. Het kan echt hoor! Kijk maar naar mij... bij icsi nr 7 raak. Wie had dat nog verwacht. Waarom niet bij jou?!!

Gabrie ik spoelde altijd met bocasan, bij de drogist te koop. Werkt prima maar kamillethee is wel lekkerder denk ik..

He, wat een goed nieuws, fijn!

Groetjes

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden