Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@pixel...ik zit nog is naar jouw onderschrift te kijken en zie dat jij wel hééél laat mag testen. Ik loop 1 dag op jou voor, ik had nl op zaterdag de 23ste de punctie, 15 dagen later mag ik officeel

testen dat is dan 7 augustus...

jij had de punctie de 24 ste en mag pas de 12e testen ...huh dat is echt heel lang...tot hoelang moet jij dan die bollen slikken??

liefs eer

sab, hoe is tie met je...gaat t een beetje, ben je er nog uitgekomen qua werk/smoes ??

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ga eten maken (althans oven aanzetten en uienbrood erin knallen) , manlief komt zo thuis...spiek straks nog ff .

Geplaatst

@Dee, kan me je dubbele gevoel voor de punctie heeeeel goed voorstellen.... Maar morgen is het weer achter de rug! Heel veel succes! Hoop dat er een boel mooie eitjes bij zitten.

Klopt wat je zegt, dat ze met veel follikels overwegen de behandeling stop te zetten. Maar in het VU hebben ze gelukkig ervaring met grote hoeveelheden. Zolang de bloedwaarde laagt blijft mag ik gewoon door blijven gaan. Ze houden me alleen extra goed in de gaten. Vind het wel weer spannend allemaal hoor.

@Hilde, hoe gaat het nu met je? Lekker uitgerust na dagje op de bank? Voel je je alweer wat beter?

Geplaatst

@eer inderdaad, dat scheelt nogal. In het ziekenhuis waar ik onder behandeling zit mag je na 16 dagen terug komen om de urine te laten checken. Ik had de 24e de puntie en de 27e de terugplaatsing, en jij, wanneer had jij de tp dan? Ik denk dat ik thuis eerder ga testen hoor. Volgend weekend ofzo.

Geplaatst

Hallo dames,

wat een gezellige drukte hier zeg! Ik was gisteren voor het eerst geweest en moest net echt giga bijlezen! Wie, wat, waar en wanneer kan ik nog niet helemaal onthouden, maar dat gaat vast goedkomen! Bij ons is de tp vanmiddag goed verlopen en nu dus maar wachten en wachten en wachten en.....hopenlijk hebben we 8 augustus een positieve test in onze handen! Pfff...zó spannend, maar ja, dat hoef ik niemand hier uit te leggen!

Hilde; voor morgen superveel succes en Marlijn lekker bijkomen van de punctie en hopenlijk heb je zaterdag een mooi nestje met bevruchtingen! Voor jullie allebei heb ik een plekje gereserveerd hoor!

Ook voor alle andere dames heel veel succes met wachten....maandag is het gelukkig augustus! Op naar een mooie felgroene augustusbank!

Liefs Esly!

Geplaatst

Meiden,

als ik het goed heb gelezen mogen de meeste testen vanaf de 10e dag ongeveer????? Stom eigenlijk dat elk ziekenhuis andere regels en meetstaven gebruikt.. hmmm ik denk dat ik et volgend weekend ook maar ga proberen, we zullen zien.

@Miepje wanneer mag jij testen? Ik eb namelijk op de zelfde dag als jij de puntie gehad. Of heb jij geen tp gehad?

Geplaatst

Meiden ik meld me af voor vandaag , heb echt een off day.

Hoop er morgen weer wat blijer en opgewekter bij te zijn.

Liefs Sab

Geplaatst

Sab, kalm aan! Zien je wel weer morgen!

@pixel: drie vergoedde pogingen en 5 jaar verder.

Ow, en een hoop IUI's nog. We hebben vanaf t begin gezegd: 3 pogingen en dan is t afgelopen. Eerste x IVF gehad, met 18 eicellen waarvan 7 bevrucht en 2 matige emmies teruggeplaatst. De rest was niet goed genoeg om in te vriezen.

2e keer ICSI, 8 stuks 5 bevrucht, 1 topper. Rest niet goed genoeg om in te vriezen.

Daarna naar Düsseldorf gegaan. Vorig jaar april ICSI met PICSI en AH, 4 follikels, 4 bevrucht, 2 teruggeplaatst en 2 in de vriezer.

Jut en Jul zijn niet blijven zitten en we hopen nu dat jip en janneke wel blijven zitten.....

Dus......geen hormonen meer, op de utrogestan nu na dan, geen puncties, echo's of TP's meer. Klaar met de MMM. En gek genoeg geeft dat enorm veel rust. Pfff...heel verhaal geworden!

Ik hoop voor jullie dat t niet zover hoeft te komen en jij lekker komend weekend kan zeggen dat je zwanger bent en dat alles is meegevallen!

Tot zover!

Esly: kom er gezellig bij! Het wachten is hier best te doen! Hihihi

Succes iedereen! Waar ook in het traject!

Geplaatst

@ pixel

Klopt hoor dat wij samen een punctie hebben gehad,was even een paar dagen op pad vandaar.

Gelukkig wel een terug plaatsing van een topper.

er waren er nog 7 bevrucht, en hoor binnenkort hoeveel er daar van in gevroren worden.

Mijn test datum is maandag 8 augustus, maar dat wordt het dagje ervoor,dat weet ik alwel.Bestel altijd extra gevoelige zwangerschapstesten op het internet.

Wel leuk dat we samen oplopen.

Iedereen good luck!!!!!

Miepie

Geplaatst

@lala Jeetje dat is allemaal niet mis.... Ik hoop ontzettend voor jullie dat jip en janneke blijven zitten, zal voor jullie duimen.

Nog een vraagje voor de gene die het weten

Ik weet dat 3 pogingen ivf worden vergoed maar mocht dat niet lukken wat zit er dan nog in de koker?

Krijg je 3x ivf en daarnaast ook nog 3x isci vergoed of is het of-of? En IUI hoeveel pogingen krijg je daarvan vergoed?

Weet iemand hoe dat precies allemaal zit?

x

Geplaatst

Pixel, het is drie IVF/ICSI Pogingen in totaal. Dus, mocht je t nodig hebben zul je moeten kiezen....

IUI pogingen zijn onbeperkt? Iemand die dat weet? Daar heb ik nooit wat over gehoord.....

Geplaatst

@pixel, stel dat je cryo's hebt (n.a.v. ivf punctie) dan tellen die niet als ivf poging..dus daarom wil iedereen ook altijd wat in de vriezer hebben liggen, die tellen nl niet.

nog ff over de tp, die had ik afgelopen dinsdag. ik wil graag volgende week vrijdag testen dan ben ik net gestopt met de bollen. testen na dag 10-12 tellend vanaf tp is ongeveer denk ik een maatstaaf..(er is ook nog een topic over vroegtesten) bij welk ziekenhuis loop jij ??

nikki, oh balen zeg van die kassamuts....nou hopen dat ze der mond houd ....

ruth, lekker meelezen is ook prima hoor, ieder zijn ding.

schoonzus komt binnen...tot latersss

Geplaatst

@essie ja gaaf he dat ik mag starten! We zijn heel erg blij! We hopen op veel eitjes ja, maar dat hopen we voor iedereen die hier zit!

@sab prikken is geen pijnlijke bedoening wel blauwe plekken maar doet echt geen zeer. weet niet hoe het komt spuit ik dan te snel? Je moet goede grote hebben en lekker veel! Blijf duimen voor jullie

@nikkie Daar gaan we dan kweken is gestart hahaha wel links wat last van buik terwijl ik rechtshandig ben hahaahhah. Hoe voel je je? haha gaat goed dus! Blijven praten he?

@eer feli zeg met de tp! Ben heel erg blij voor je en nu handboeien meegeven he kan ie vasthouden! Ennuh b the way lol ik gebruik puregon geen menopur haha. Bedankt he!! P.S. hoe is de tp gegaan??

@roos wanneer mag je starten met gonal? isschien lees ik het ook strakkies wel hahahah en stel ik nu de vraag te vroeg!

@hilde nog 1 nachtje slapen! dan is voor jou het wachten begonnen! S6 morgen! Denken aan je! Hou je goed he met rottig gevoel!

@otjes feli daar gaan we dan ff cleanen!

@dee jij gaat ook lekker zeg! lekker kweken en goed groeien! S6 morgen!

@zomer ja he vind ik ook zit nu gewoon 100 berichten te lezen op de laptop en via de pc te beantwoorden haha straks maar even tussendoor verzenden anders neem ik een hele blz in beslag!

@marlijnne hou je taai he en geef het niet op ook al werkt alles vandaag even tegen! go on girl!

@all mijn vader's party is 1000% geslaagd. Nu wel heel erg moe maar vanavond gewoon op tijd slapen haal ik wel weer in hahahah nog 3 dagen werken en dan vakantie heerlijk!!!

Geplaatst

* breek ff in *

Lieve Marlijn, wat ben ik blij dat de punctie achter de rug is met zo'n mooie oogst. Daar komen hopelijk een paar mooie embryootjes uit en wellicht ook nog cryo's.

Hoop zooooooooo van harte dat deze poging leidt naar een broertje/zusje voor Fleur en Sofie!! Nu rustig aan en je lekker laten verwennen, geef de dingen maar een beetje uit handen en denk maar even aan je/jullie zelf.

Dee, alvast heel veel succes voor morgen!!! Toi, toi, toi!!

* breek weer uit *

Geplaatst

@ruth heel veel s6 en vasthouden he?

@sab hoop dat je vroeg terecht kan hoor!

@essie veel s6 met de voorbereidingen voor je solli gesprek!!

@amy81 feli met je zwangerschap! voel je je goed?

@hilde s6 morgen! ik moet werken morgen dus wens je nu vast s6!

@lala hoe druim jij dan hahahah

@marlijnne dat heb ik nu ook hahahah volg het niet helemaal meer dus @ALL als ik iets verkeerd typ zijn het de hormonen hahahah

@daisydoo geeft toch niks de details maar ik heb straks nog een brandende vraag die stel ik al ik alles gelezen heb hahah en bij ben lol Ik heb als het goed is vakantie rond punctie en tp gelukkig maar heb best zware baan en sta de hele dag dus nu kan ik rustig aan doen en zitten en/of liggen als het te zwaar wordt!

@ zomerzotheid vandaag gestart he! heerlijk toch> feli met je eerste stap!

@esly mag je met 2 billen neerploffen op onze bank? of moet je de andere bil er weer afhalen? hoop het niet voor je!

@otjes wat een rotbericht zeg! ik hoop dat je snel van de cystes af bent en jammer zeg dat je op zo'n abrubte manier van de bank bent getrokken! sterkte en houd je hoop vast!

@essie hoe is het gegaan vandaag vast een enorme emo dag! ende dagen die eraan vooraf gingen en misschien nog wel komen! hoop dat je met gierende bande ergens weer energie kan opdoen en ff ergens goed kan tanken!

@esther73 s6 dinsdag voor 1ste fm ben benieuwd! Gaat bij jou het stimuleren snel

@all zet ik net mijn spuit pfff komt er weer hele zooi uitzetten nou ik heb 1 klikje opnieuw ingebracht en nu maar hopen dat het genoeg is! Waar is wandelen allemaal goed voor? alleen een emmie of meer voordelen?

Geplaatst

@zomerzotheid ben je de hele behandeling zwijgend voor iedereen om jullie heen? hier ook het bevalt me nog goed al heb ik soms een binnepretje om het "geheim" hahaah

@sab jij hebt nog verplichte vrije dagen! ik moet ze verplicht werken hahaha is onze 'drukke' tijd!

@marlijnne 13! wat een goede score!!! feli met deze stap! hopen op goed bericht zaterdag nog 2 nachtjes slapen! we duimen voor je!!!

@babeth hoi en dank je wel he! hoe gaat het met je? nog ong 18 dagen he?? s6!!!!

@hildever! hoop dat je weer beetje bent bijgetrokken! hoor het wel!

@lala wat is je gewicht dan mag ik dat vragen?

ik ben gewoon gaan lezen en ben weer bij niet alles beantwoord bijna tiepgriepvingers hahahah

Geplaatst

Ik kon kiezen nieuwe bollen 3x1 per dag of de oude 3x2 per dag mooi gekozen voor 3x1 per dag zit toch met dat ik veel dagen in de week werken en dan hoef ik nu maar 1x de handeling te doen hahaha dus moet een spat'wit'waterdichte onderbroek aanschaffen als ik aan die pillen ga hahahahaha

groetjes tineke

hi meiden, hier alles kits achter de rits...haha. Nieuwe bollen (die geen bollen zijn maar meer pillen) zijn een stuk beter dan die vette bollen die ik eerst had. Wel heb ik als ik een tijdje hebgezeten en ga daarna lopen het idee dat ik leegloop (gelijk witte onderbroek, sorry voor de details). af en toe een krampje maar thats all.

ben ontzettend lui vandaag...dus ga me zo aankleden en naar plaatsje verderop waar ik wat moet ophalen, zal dan gelijk ff bij het kruidvat testen halen, ben altijd bang dat ik bekende tegen het lijf loop als ik ze hier in de buurt haal. Dan zal ik gelijk maar het nuttige en het aangename combineren nl lopen en ff de winkelstraat op en neer ..dan heb ik de broodnodige baarmoeder doorbloeding ook gelijk gedaan voor vandaag.

marlijne ik zag net staan 50 follikels:shocking: en je bent achter in de 30 (ongeloofelijk zeg) ... maar goed voor jou hoor, zie je dan niet op tegen de punctie??

sab wat een dilemma van het vrijnemen, werk je bij een klein bedrijf dan is het idd lastiger dan bij een grote organisatie, dan zou je nog met personeelszaken kunnen bellen en open kaart kunnen spelen en dat hun dan een "smoes" verzinnen voor je afdeling. moeilijk, moeilijk moeilijk.

ben t alweer kwijt mbt de andere meiden, ik spiek zo nog ff

Geplaatst

@Tineke, wat goed van je dat je alles terug leest van die dagen, is bijna niet te doen. Ik heb een paar uurtjes niet gekeken en ben nu het spoor al weer een beetje kwijt ... sorry meiden.

Geplaatst

Elk ziekenhuis heeft zijn eigen ideeen over alles dat merk ik wel. Ik mag 2 weken na de punctie mijn test al doen (zij rekenen vanaf de punctiedatum). Ik gebruik die bollen 3x per dag, 2 stuks per keer (vieze smurrie ... hihi) en totaal 10 dagen. Dan 1 dagje bollen rust en dan woensdag 3 augustus eindelijk testen !!!!! Mijn vriend zei vandaag nog als ik die buik van je zie moet je toch wel zwanger zijn ... nee liefje dat zijn de bijwerkingen van die Mozart Kugeln (zoals hij ze noemt ... haha).

Meiden, voor jullie allemaal een dikke sterkte of succes knuffel

Geplaatst

pfff ik ben weer bij!

Ik wens iedereen alles wat ze nodig hebben!

Nu ga ik met gierende banden mijn bed in ben totall loss dus ben benieuwd!!!!

Tot morgen slaap lekker all

Geplaatst

Om te gieren ........MOZART KUGELN....echt ik lig in een stuip hier, de tranen biggelen over mijn wangen, mijn buik doet er pijn van...

echt briljant, die houden we erin.

@tineke,,,jij loopt zeker ook bij het emc? daar loop ik nl wel en ze zijn afgelopen maand overgestapt op nw merk mozart kugeln..(oh daar ga ik weer...LOL)

die met inbrenghuls is ...is dus echt zoveel beter als die andere derrie ...

nou meiden die nog moeten spuiten, suc6 en de rest suc6 met wachten ...

eer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden