Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Ik ben benieuwd bij welke muziek/nummers jullie steun/troost vinden in de lastige momenten in de medische mallemolen..

Ik merk dat ik er behoefte aan heb,m aar dat ik het niet echt kan vinden..

Guest Hope30
Posted

Hi!

Ik moest even nadenken over jouw vraag. Ik vind heel veel muziek mooi. Mijn persoonlijke mening/ gevoel is: ik leg de link niet met troost in muziek te vinden of erin uit te huilen. Omdat als je ergens bent, maakt niet uit waar, en zo'n plaat wordt gedraaid, wordt je altijd herinnerd. Ik probeer meer mijn troost en steun te zoeken bij mijn lieve familie en vriendinnen. En natuurlijk mijn man. En ik probeer het te compeseren om juist hele leuke dingen te doen zoals vakantie, weekendje weg naar een stad shoppen, of gewoon met een goed boek en ijsje lekker van het zonnetje te genieten, al was het in mijn eigen tuin. Maar, ik vind muziek echt geweldig hoor, alleen niet op die manier. You snap? hahahaha, lekker vaag he! Je hebt er niet veel aan, maarja, zo denk ik erover. ik hoop dat jij je ding snel zal vinden. En heel veel succes!!

Posted

dank voor je reactie..zag dat ik een foutje gemaakt had..bedoelde geen lastige mensen..maar lastige momenten... oeps...ik heb het even aangepast

Guest Hope30
Posted

Hahaha, had ik niet eens gezien! Graag gedaan!

Posted

Ik ben helemaal weg van Mumford and Sons, hele mooi muziek, bij het nummer After the Storm moet ik vaak janken.

http://www.youtube.com/watch?v=z3RP1VbUaaA

en A White Blank Page is geweldig

Ik vind alle nummers van Mumford And Sons geweldig, maar deze twee raken me ontzettend. Adel, Someone like you, vind ik ook geweldig. Het is niet altijd dat de teksten passend zijn voor mij of voor de emotie waarin ik dan zit, maar de melodie doet heel veel voor me.

Ik heb heel veel aan muziek, het kan me troosten, het kan me vrolijk maken, ik kan even heerlijk helemaal leegjanken.

Posted

ik moest altijd janken als ik het wiegelied hoorde van de 3 J's

ook liedjes van nick en simon, kijk om hoog en pak maar mijn hand, deden veel met me. en nog steeds wel hoor.

Posted

Dead moon - It's ok

Niet een gevoelig nummer of een melodie maar ik hou ervan om uit te schreeuwen dat het allemaal wel ok is, wat ik ook doe en hoe ik mijn leven leef.

Dead Moon It's o.k Lyrics:

(chorus)

It's okay, we've all seen better days

It's okay, you don't have

to run and hide away

It's okay

It's okay, yeah we love you anyway

For in those reckless moments

When doubt is creeping in your head

Feeling like you've lost your youth

And the dreams you had are cold and dead

I can't reach you anymore

That's gonna take a different man

I can't protect you like before

You've slipped beyond my hands

But it's okay.......

I wish that I could light the path

That leads to a life of no mistakes

Hold you from the damned be done

That living out of safety seems to take

I remember still the child in you

As if only yesterday

It was easy to break through

I only had to kiss the pain

But it's okay.......

This is my chance, this is my life

And my opening hour

This is my choice, this is my voice

There may be no tomorrow

This is my plea, this is my need

This is my time for standing free

This is my step, this is my depth

In a world demanding of me

But is's okay.......

Tusele, welke nummers raken jou of helpen jou dan?

Posted

Nummers waar ik watmee heb zijn gekoppeld aan herinneringen. Iets wat ik hoorde bij een bepaald moment of teksten die pasten bij wat erop dat moment in mijn leven speelde. Of instrumentale muziek die een gevoelige snaar raakt.

voorbeelden zijn:

Let it be van de Beatles:

When I find myself in times of trouble, mother Mary comes to me,

speaking words of wisdom, let it be.

And in my hour of darkness she is standing right in front of me,

speaking words of wisdom, let it be.

Dit kwam spontaan in mijn hoofd op toen ik in het stiltecentrum van het zh voor het maria-altaar stond. Na een hele heftige dag in de 1e moeizame dagen van de geboorte van onze zoon.

I know him so well - uit de musical chess. http://www.youtube.com/watch?v=2gaoJ8bZXQg

Dit Raakt me ivm een periode dat mijn broer heel erg met zichzelf in de knoop zat en hij voor mij onbereikbaar was en ik hem niet kon helpen daarbij.

Verder nummers mbt moederschap geboorte:

Anne van Herman van Veen -

Nu dat jij er bent en Mother's love van Trijntjje Oosterhuis

en deze raken ook zeker een gevoelige snaar (van Paul de LEeuw)

Ik heb een steen verlegd http://www.youtube.com/watch?v=YR8Xe3WWNpE

Ik heb je lief van Paul de leeuw ww.youtube.com/watch?v=DW5SvzjHUSY&feature=fvst

Muziek waar ik voor ga zitten/van kan genieten is filmmuziek

Lord of the rings-the fellowshipo - concerning hobbits -

Jurrasic parc http://www.youtube.com/watch?v=o6fka74ZnpU

Schindler's list-http://www.youtube.com/watch?v=yMx2SKIRkw4 -> dit raakt me echt diep in mijn kern..

of van klassiek..er zijn bach cantates die ik bij concerten gehoord heb waar ik echt helemaal ontroerd van raak. Ik luister het zelf niet omdat ik het niet heb/nog niet het juiste heb kunnen vinden.

En om even rust te vinden in de storm van gedachten en emoties heb luister ik naar een paar cd's van "de tuinen"van de solitudes serie.. ik heb zen, en pachebel in the garden (klassiek gecombineerd met natuurgeluiden, kabbeldende beekjes en vogels).Of ik luister naar Taize muziek

bijv

en

een hele lijst hè??!

vwb de emoties rond de reis naar een 2e zwangerschap heb ik het nog niet echt gevonden..Nu ik dit typ zie ik opeens nummers die me kracht kunnen geven mbt liefde van/voor je partner en het supermooie mannetje wat we al hebben.

Posted

de link deed het niet..ik heb deze gevonden

s dat dezelfde?!!Mooie muziek..qua tekst voel ik de link nogniet helemaal met de emoties die op dit moment op onze gezinsreis van toepassing zijn
Posted

Ik heb zelf ook erg veel met en aan muziek. Zowel als ik blij ben als verdrietig kan muziek mijn emotie versterken zodat ik er lekker m'n ei in kwijt kan.

Kan zo snel niet op veel nummers komen, maar nu ik dit topic heb gezien, zal ik wat posten als ik er 1 hoor. Mijn muzieksmaak is vrij divers, dus het kan alle kanten op gaan ;-)...

Oh ja, Blackbird van The Beatles is er wel zo 1...

Posted

Crosby Stills & Nash - Our house

Zeg me dat het niet zo is van Frank Boeijen

You've got the Love van Florence and the Machine

You can''t always get what you want van de Rolling Stones

Memories uit de musical Cats

Kings of Convenience heeft ook mooie liedjes

Posted

Haha, ben dus ff op zoek gegaan en deze kwam ik zo snel tegen op m'n computer. Ben benieuwd of er een bij zit die je aanspreekt. Soms gaat het niet om de tekst maar om de melodie die me aanspreekt en soms andersom...

Posted

@inks zo ben er ff voor gaan zitten..

Crosby Stills & Nash - Our house

mooi nummer..maar roept bij mij niet zoveel emotie op. Wat doet het met jou inks..speciale herinneringen aan dit nummer?

Zeg me dat het niet zo is van Frank Boeijen

oh ja!!!! zo prachtig!

You've got the Love van Florence and the Machine.

Kende deze zangeres niet..maar wat een stem!!!

You can''t always get what you want van de Rolling Stones

ja toepasselijk nu je'm er zo nu neerzet!

Memories uit de musical Cats

ook mooi

Posted

Haha, ja, het waren er gelijk een aantal hé? Met het nr van Our House had ik eigenlijk nooit zo veel - vond hem oudbollig. Tot m´n man zei dat ik eens goed naar de tekst moest luisteren en ik er ineens heel veel herkende - de kleine dingen van het leven die je moet waarderen, zoals `the two cats in the yard, life used to be so hard, now everything is easy cause of you`. Dat vind ik ooooh zo waar nadat ik m´n man ontmoet heb en we samen door dik en dun gaan in deze rollercoaster en het besef dat we altijd elkaar nog hebben...

Ja, mooie stem hé, van Florence and the Machine? Echt een nr om heel hard te draaien en mee te zingen vind ik hihi...

Posted

@raba..prachtig!!!Zakdoekjes/tissues in de aanslag! Ook goed om aan anderen te laten zien om een glimps te laten zien voor wat de stellen hier doormaken

Posted

Ja, is ook mooi, mede vanwege het visuele gedeelte. Aan de rechterkant stonden gelijk nog wat meer mooie filmpjes die aan dit onderwerp gerelateerd waren, dus ff n kwartier zitten snotteren...

Posted

Ik heb hem ook op mijn hyves staan. Vind hem zelf ook zo mooi. Draai hem vaak ook in de auto en tranen lopen. Zo'n mooie stem heeft ze.

• 11 months later...