Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he Sab, uhm....wel veel ervaring, maar ik heb dit zelf pas een keer meegemaakt en dat was na de mk/curretage...twee weken na de curretage werd ik ongesteld, en aangezien we weer groen licht hadden na de controle, wij dus aan de slag en prompt werd ik twee weken daarna weer ongesteld...

ik weet wel dat in het topic hier, tenminste, bij de meeste van ons dames, dat onze cyclus altijd net niet doet wat ie zou moeten doen...zit je erop te wachten, komt ie niet, zit je er niet op te wachten, komt ie wel...

hoe ben je normaal dan met je cyclus? altijd regelmatig? misschien heb je nu wel een heel heftige eisprong...zou dat mss kunnen??? ik kan je helaas dus niet veel verder helpen...denk dat je donderdag even moet afwachten...of mss zit je iets anders dwars...het zou zomaar kunnen..hihihi...

Babeth...lekker koel thuis...bij ons thuis is het ook altijd een stuk koeler binnen...behalve op onze slaapkamers....wij hebben helaas geen dakisolatie...de vorige bewoners hebben toen ze het huis in de verkoop hebben gezet, wel het dak laten maken, maar dus zonder isolatie....dus in de zomer is het wel erg benauwd af en toe...maar met een ventilator kan het al een stukje verholpen worden...zonder deken slapen lukt me helaas niet...moet altijd onder de deken liggen...ook in Griekenland lig ik altijd onder de deken...hihi...

Caro...de shock een beetje te boven gekomen???

Ceeke...wow...super nieuws zeg!!! vrijdag weer prikken...maar ik heb zo'n gevoel dat het gewoon goed zit!!!

ga weer aan de slag...ben geloof ik forumverslaafd...hahahahaha

liefs,

Tool

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat lief dat ze je even belde Eef, maar kan me ook voorstellen dat je je weer rot voelt nu.

:aaaflowersmiley: voor jou

Geplaatst

Ja ik leef nog maar ik vertrouw het niks... Nu even boodschappen doen en testen halen... Benieuwd of ik me kan inhouden tot morgenochtend als ik ze in huis heb...

Eef sterkte.

Geplaatst

Ceeke, lijkt mij een mooie waarde!!

Fren... helemaal mee eens, de weken na de wachtweken zijn misschien nog wel erger dan de eerste wachtweken. Zo heb ik dat ook ervaren..

Maar de kwaaltjes die je noemt, moe en gevoelige borsten.... zijn WEL echte zwangerschapskwaaltjes hoor...

Eef... Toch goed, zo'n stukje nazorg. Je bent nu dan misschien wel weer even van slag. Maar je kunt wel eventuele vragen nog even goed kwijt.

Caro.... volgens mij gaan die testen morgen niet halen, of heb ik dat mis?

Ik heb net deel 1 van de was in de kast gehangen. Deel 2 wilde ik gaan wassen, mar de wasmachine ruikt wat muf, dus die doet nu even een hete was met soda. Dan kan daarna deel 2.

Wil niet dat al die kleine kleertjes al muf gaan ruiken..

Geplaatst

Ik kan jullie maar niet verlaten vandaag... Stapel werk te doen maar nul concentratie en buiten ziet het er zoooooo geweldig uit. En ik moet nog ff. Gelukkig een aantal van jullie ook;-) Gedeelde smart = halve smart!

Caro, ik kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten als je die testen straks in de kast hebt liggen. Ik ben daar echt enorm slecht in (wat heet... anders had ik dit weekend natuurlijk ook niet meer getest!) maar goed, misschien kun jij je wat beter inhouden?

Sab, onregelmatige cyclus net wanneer je dat helemaal niet uitkomt. Bloedverlies kan ook komen door de eisprong is mij door mijn IVFarts verteld. Tijdens onze rondes ovulatieinductie had ik er regelmatig last van. Dus misschien komt het daardoor??! En anders afwachten tot a.s. donderdag. Geduld is een schone zaak;-) (en daar heb ik op dit moment niet zoveel van!).

Fren, net als jij zou ik het liefst gewoon heeel erg misselijk zijn. Gewoon omdat je dan weet dat je lijf doet wat het moet doen... Helaas moeten we nog ff geduld hebben, jij zelfs nog wat langer als ik. Sterkte deze dagen!

Eef, wat attent dat ze je nog belden vandaag. Dat je dat aangrijpt, lijkt me heel normaal in deze tijd. Het is allemaal nog zo pril en zo vers. Wel erg prettig dat je nu al wat vragen hebt kunnen stellen, waarschijnlijk blijven er nog genoeg over voor het afsluitende gesprek.

Simba, rustig aan meissie... het is 30 graden buiten!!! Wassen ook morgen (of overmorgen... of overovermorgen... niet mijn hobby;-)!

Nico, ook forumverslaafd hier vandaag;-) Net als jij lig ik het liefst onder een deken maar aangezien dat toch écht te warm is voor nu heb ik die vervangen door een laken. Lig ik toch ergens onder en het is lekker luchtig. Misschien iets om te proberen?!

En nu, lieve meiden, ga ik toch echt even aan het werk. Anders vind ik dat ik morgen weer heeeeeeel veel moet doen (en ja, die projecten moeten toch een keer af!). Een fijne middag gewenst en wellicht tot vanavond!

Geplaatst

meiden wat is het heeeeeeeeeeeeeeeeet!! Ik zit/lig in de tuin en moest echt even naar binnen de koelte opzoeken, djeeeez niet normaal. Gleukkig staat er een hoop wind anders kun je niet buiten zitten nu...

Carol ik hoop zo op een goede test! En ik duim voor je natuurlijk.

Hou nog even vol, nog 1 dagje voor t testen :-) tenzij natuurlijk, je t echt niet meer volhoudt, dan ga je vanavond zeker testen?

Geplaatst

zegguh sappie... je mag niet klagen over de hitte hoor, als er een aantal zielige meiden (waaronder iig Nico, Ceeke en ik) proberen nuttig te zijn voor de baas :-) Wat bij mij vandaag dus echt niet lukt, maar ja. Dat is dan maar een keer zo.

Ceeke, wel leuk, we gaan volgens mij ongeveer gelijk op! Hoever ben jij als je de echo hebt? Ik heb m wel errug laat hoor, 7w5d. Riep nog heel stoer toen de afspraak gemaakt werd dat ik dat juist fijn vond, want dan zouden we iig een hartje horen als alles goed was, maar pfff wat kruipen de dagen! Stond net nog op het punt een zwtest te kopen, maar ik had vorige week zaterdag (dus 10 dagen geleden) al 3+ op de clearblue. Meer wordt dat toch niet en als het minder wordt dan gaat het dus mis, en dat wil ik nog graag ontkennen de komende 10 dagen. Briljante struisvogelpolitiek dus...

Geplaatst

hoi hoi

Ceeke gelukkig een mooie meting! blijft ontzettend spannend zo zeg, op naar vrijdag!!

Caro, ik heb met je te doen, duim voor je.

Fren, erg he zo die eerste weken, dat je weinig merkt wil echt niets zeggen, weet je wel natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je op de een of andere manier bevestiging zoekt.Nu aftellen naar de eerste echo....

Sab, wat Ik heb geen idee of het zo snel weer kan, ik zou denken dat je follikel dan toch nooit mooi heeft kunnen rijpen? was 10-6 wel echt een menstruatie? misschien ook iets spontaans gebeurd????

Eef wat goed dat de arts je nog gebeld heeft maar wel enorm confronterend meteen, dan wordt er nog tussen neus en lippen door gesproken over de overgang pfffff.

Ik ben en blijft ontzettend trots op je meid!

Geplaatst

hahaha Fren, sorry maar ik bedoelde eigenlijk dat je beter niet vrij kunt zijn met dit weer want tis niet te harden, binnen is beter.

Morgen ook weer werken en das dus niet zo heel erg hihi.

Nog een weekje volhouden meis en dan op naar een kloppend hartje!

ik ga even Carolijntje ophalen van school, met de auto mij te heet met de fiets ;-)

Geplaatst

Zo, de testen zijn in huis maar ik ga zeker niet eerder testen dan morgenochtend,of het moet vanavond laat zijn, maar ik kom net thuis en manlief slaapt (heeft de hele ochtend in de tuin gewerkt!), moet zo dochter ophalen en kan de uitslag, wat die ook is, niet verwerken met haar erbij... Dus ik denk morgenochtend als ik alleen ben, vind ik eigenlijk het fijnste...

Net nog steeds een beetje donkerder dan de andere dagen... baal ik van maar ja, bedacht net ineens de slogan die Libresse overal op dit soort fora neerzet: "Zwanger en toch ongesteld?" Dus zelfs als het bloed is wat er aan komt, probeer ik mezelf voor te houden dat het niks hoeft te betekenen en alleen een test duidelijkheid geeft. Dus niet meer gaan stressen vandaag!!

Geplaatst

hee lieve meiden!

Druk dagje weer hier vandaag!

Ceeke, die bloeduitslag klinkt goed!!! Hoop dat je gevoel het helemaal mis heeft!

Fren: zo spannend zijn deze weken he..... kan me helemaal voorstellen wat je zegt over misselijk zijn. Hoeveel weken ben je nu precies? Bij mij begonnen de kwaaltje langzaam bij 6 weken en bij 7 weken was het een stuk meer. Ik hoop eigenlijk dat jullie heel mooi zwanger en niet misselijk de komende weken door zullen brengen. Gewoon alleen fijn pijnlijke borsten ofzo :-)

Caroline: afscheiding, das niet fijn... Ik had het toen ook, zat meteen bij de dokter, was niets aan de hand. Hoop zooooooo dat het bij jou ook het geval zal zijn! Ik kom morgen iig snel checken of je positief getest hebt!

Lieve eef, lief dat de arts je heeft gebeld, maar kan me voorstellen dat het confronterend is.... Zag ook je vakantiefoto of fb: ik wil ook!!! wat is dat toch een zalig land: Italie! Misschien dat wij in september nog wel een week naar spanje of italie gaan, lijkt me heerlijk!

Meiden, doe rustig aan met het warme weer, hier is het weer eens iers weer :-) Niet zo lekker dus!

Geplaatst

ben nu 6w3d... dus het zou nu kunnen beginnen, de misselijkheid. Ach, liever niet natuurlijk, maar íéts van bevestiging zou fijn zijn :-)

trouwens, heb vanmorgen de laatste bolletjes gebruikt, ben als de dood dat er nu een menstruatie op gang komt, terwijl ik natuurlijk WEET dat dat niet zal gebeuren. Zucht! Sorry hoor, doe een beetje moeilijk vandaag...

Caro, spannend...

Geplaatst

Caroline, spannend hoor. Raar idee dat je maar een week op mij voorloopt. Dat betekent dat ik over een week ook al kan testen. Jeetje...

Ceeke, nog even onzekerheid dus. Stijging klinkt wel goed, dus ik blijf voor je duimen voor een goede echo.

Zara, goed van je dat je sms gestuurd hebt en even voor jezelf hebt gekozen wat betreft de operatie. Heb je al wat van je man gehoord?

Eef, confronterend om het ziekenhuis te spreken, maar wel netjes dat ze even nabellen.

Guusje, wat naar dat de fm zo pijnljk was. Toch wel voldoende follikels in tegenstelling tot wat eerder gedacht werd. Dat klinkt toch weer hoopvol. Wanneer hoor je wat over de punctie?

Ben het verder even kwijt. Vandaag eerste werkdag weer na 2 weken 'ivf-vakantie'. Gelukkig niet heel erg druk, dus kan weer even een beetje inkomen. Ben wel blij om af en toe even te kunnen zitten. Oh, ga gauw even bolletjes doen trouwens. Bijna vergeten.

Geplaatst

Nou Kaartje over een week wil je wel hoor, dan ben je het wel zat denk ik!

Fren nu kan ik jou geruststellend toespreken: tijdens mijn hele zwangerschap nog geen dag misselijk geweest... Wie weet behoor je tot die gelukkigen... maar ik snap het wel hoor.

Wat de bollen betreft: die houden bij mij ook altijd de menstruatie tegen, vandaar dat ik zit te stressen over iets donkerder= beginnend bloed?

Ivfsh, toen jij voor die afscheiding naar de dokter ging had je al positief getest toch? Is dus toch anders ben ik bang...

Gek dat ik nou weer degene ben voor wie morgen mensen gaan inloggen...

Geplaatst

wel al postief getest idd, maar ze dachten dat het nog van de innesteling kwam, het was echt een bruin/gelige afscheiding, niet heel donker. Ik blijf nog in de positieve flow voor je!!!

Caroline: over een week testen: spannend!!!!

Geplaatst

Stiekem zou ik nu ook wel al willen testen hoor ;-). Beetje dubbel, want eigenlijk wil ik straks heel graag testen, maar als het negatief is dan is het voor ons ook klaar. Nog een weekje in het schemergebied is dus niet zo heel erg (zeg ik nu, over paar dagen niet meer denk ik hihi).

Geplaatst

Nou, woensdag de punctie, en onder narcose! Vanavond om 20.00 de Pregnyl en woensdag moet ik me om 6.30 melden Ik ben erg blij dat het op deze manier kan.

Geplaatst

Halloooo dan, werd er hier nog gewerkt vandaag? Een nieuw topic en gelijk meer dan 40 berichten :-S

Ceeke so far so good! Het blijft eng, geld ook voor fren. Je bent ook nog zo ingesteld op slecht nieuws en mislukken, dat het gewoon heel raar is als dat allemaal opeens wegvalt omdat je zwanger bent. gaat dan een beetje 'zoek de fout' spelen. Maar misschien is die fout er gewoon niet :-)

Kaartje nog een week volhouden, rottige wachtweken. De afleiding zal de komende dagen toch wel welkom zijn denk ik!

Caro ik voel gewoon door het schermpje heen jouw spanning, pffff, van zo hoopvol naar zoveel angst. Ik blijf nog hoopvol voor je, maar daar heb jij geen bal aan :-)

Sab hoe is het met je oren? Rare cyclus heb je, niet fijn, hoop dat ze donderdag iets zinnigs kunnen zeggen.

Hier moe, gaar, warm. Op werk ging het wel, moest er wel echt inkomen, die uurtjes de laatste weken waren toch deels voor spek en bonen...hier en daar een klusje voor iemand, bijpraten etc. Vandaag gelijk vol aan de bak met een informatieverzoek. Merkte dat m'n hersens nog traag zijn, motivatie is ook nog niet optimaal. Binnen gelukkig wel redelijk koel. Autorit naa huis was niet te harden, zweet liep langs m'n rug. Nu lekker koel binnen, had vanochtend zonnescherm al neergelaten, was slimme zet. De buurman gaat notabene buiten zitten! We zitten hier pal op het zuiden, die is echt gek.

Oh trouwens, nog geen smiley. Wel een beetje stekerig gevoel links, waar de follikel zit maar waar dus ook de bbz zat. Vind het best eng om aan die kant een eisprong te hebben, stom hè.....hoop wel morgenneen smile, dan zaterdag de tp dus lekker twee dagen rustig aan. We'll see.... Zo eerst wat te eten voor mezelf in elkaar flansen, nergens zin in. Veuls te warm.

Geplaatst

Guusje in jouw omstandigheden is dit op dit moment the best news ever, dus ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent en dat je vannacht wat kunt slapen.

Kaartje nog een weekje in the twilightzone zoals je zegt, spannend, eng, leuk, niet leuk en onzeker, hopelijk is het straks allemaal niet voor niets geweest, positief blijven,doen wij ook voor jou en Caro.

Caro, hoe laat ga je testen? Als kind naar school is? Shit, weet niet of ik morgen kan inloggen hahaha.

Henne, lekker relaxen op de bank met de ipad :-) en niksen!

Ik ga lekker effe douchen nu, insmeerspul eraf boenen. Kind in bad en mama onder de douche, is altijd wel gezellig. Dan worden er altijd roseetjes voor me klaargemaakt, hoe erg is dat?? Nee geen limonade of koffie, nee mama wil je een wijntje, oh oh oh erg!

Hoewel ik alweer 3 weken niks meer gedronken heb, zelfs niet op vakantie..zucht maar met dit weer snak ik zowat naar een roseetje haha.

Meiden, tot laterrrrrrr

Geplaatst
De buurman gaat notabene buiten zitten! We zitten hier pal op het zuiden, die is echt gek.

oeps....ik ook, zei de gek ;-)))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden