Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje, wat een goed nieuws! Valt een last van je af volgens mij!

Caro, hoe laat moeten we voor de buis gekluisterd zitten morgen?

Ga zo naar yoga, misschien zelfs wel buiten op het grasveld, da zou fijn zijn!

Er staat een pittig courgette/broccoli soepje te pruttelen voor als ik terugkom, dus komt helemaal goed!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje wat een goed nieuws! Hoop op n betere nacht voor je, op naar nu goed resultaat, nu nog even goed broeden;-)

Caro goed dat je je zou positief houdt, nog even, zal hier wel weer druk worden morgen ;-)

Voor de zwangeren een koele knuffel, zitekker bij mn ouders in de tuin, kan gelukkig goed er over praten nu, zonder te huilen, das al weer een goeie stap ;-)

Geplaatst

Guusje...dat is goed nieuws!!! toppie....over anderhalf uur de pregnyl erin...fijn dat het onder narcose kan....nog even en dan ben jij ook weer in de ww...succes meid!!1

Caro...ooh...de testen zijn in huis...spannend!!! geloof dat morgen ook weer forumverslavingsdag wordt...hahahah...

Ceeke en Fren...die onzekerheid is killing...je wilt idd gewoon kei misselijk zijn of hele gevoelige borsten hebben of een ander zwangerschapskwaaltje dat tot het einde duurt...nog even geduld dames...dat zal zeker beloond worden...

heb zojuist even in de zon gezeten...heerlijk....lekker warm...heb het graag warm...vind de winter maar helemaal niks...hahahah....

ga dadelijk weer achter om zitten...yoga oefenen in mijn gedachten...volgende week heb ik weer een drukkke week: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagavond het nieuwe programma release van de cycle, power en yoga en zomerzumba...heb er zin in...en dan is het weer rustig qua sporten...

dus....ik meld me weer even af voor vandaag...mss nog tot later!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Henne, wij wonen aan het water en daar staat eigenlijk altijd een windje :-) Dus dan is het prima uit te houden, zelfs op de heetste dagen, alleeeeen er zijn natuurlijk wel grenzen hahaha. Plus waar ik echt niet van houd, is als ik in mijn nette kloffie buiten moet zitten met warmte en ga zweten, blehhhh walgelijk. Dus alleen in mijn bikini vind ik het relaxed :-)

Geplaatst

Guusje, goed nieuws zeg! En onder narcose, dat was ook mijn voorkeur geweest. Dat zal wel rust geven, of niet? Succes!

Caro, ik had ook geel/bruinige afscheiding voor mijn test. Dat gelige is overigens nooit meer weggegaan.

Sandra, meis, wat schrik ik van je bericht, heel veel sterkte...

Pff, lekker warm he vandaag? Ik heb ook nog de pech dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moest voor de holtertest (ivm mijn onregelmatige hartslag) dus ik loop de komende 48 uur met allemaal lekkere plakkers op mijn romp en een kastje op mijn heup. 24 weken zwanger, buiten 30 graden en 2 dagen niet mogen douchen...supercombi! Gelukkig heb ik verder niet zoveel last van de warmte, tenminste niet meer dan anders.

Simba, gezellig, alle keertjes lekker fris gewassen, het wordt nu echt aftellen he?

Meiden, ik ga zo lekker met man het bos in, we hebben allemaal lekkere picknick dingetjes gehaald en gaan maar lekker onder de bomen liggen....

Geplaatst

he Laika...als het goed is, gaat het na dinsdag weer af met de temp...en zal het niet meer zo warm zijn, maar ja...dan kunnen geloof ik ook je pleisters en plakkers weer eraf....dus heb je er nog niet veel aan...lekker picnicken onder de bomen...mmm...hier een vis gegeten, maar vond m niet zo heel erg lekker...Fren...hoe was de yoga...nog buiten gehad???ben naar buiten...toedeloe!!!

Geplaatst

ohhh Laika net die test met de heetste dagen, pffff, maar goed, dat picknicken in het bos klinkt weer erg goed, vaak scheelt het heel wat in de temeratuur. Veel plezier

dames, respect hoor voor alle activiteiten bij dit weer!

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke:

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 29 juni punctie

Henne: laatste cryo-poging, tp rond 3/4 juli

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Ursula:

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Sab: 30 juni uitgangsecho en prikinstructie

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 29 juni punctie

Henne: laatste cryo-poging, tp rond 3/4 juli

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Ursula:

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Meiden, ik vond het pauzelijstje eigenlijk niet helemaal van toepassing op o.a. mezelf. Dus ik ben zo vrij geweest om e.e.a. aan te passen.

Als jullie een ander idee hebben of een andere benaming hebben, of als je vind dat je gewoon bij pauze moet staan, voel je vrij om het te veranderen :-)

Geplaatst

[quote=fren-1976;454014

Er staat een pittig courgette/broccoli soepje te pruttelen voor als ik terugkom, dus komt helemaal goed!

Fren, mag ik dat receptje van je? :-) Ben wel in voor een lekker pittig soepje.

Geplaatst

Goeie aanpassing van het lijstje Sab, het is toch net wat anders of je echt pauze hebt of weer aan het voorbereiden bent.

Tuin is hier trouwens ook goed te doen nu, lekker windje. Ga nog even buiten zitten, zal moeilijk zijn om nu vroeg naar bed te gaan maar nog wel erg nodig.

Geplaatst

Guusje fijn!! Alvast succes!

Laika, geeft me weer een beetje moed, dank je voor dat bericht! Sterkte met je holster, ik had het een paar maanden geleden voor mijn hoge bloeddruk: ieder kwartier kneep ie in mijn arm, pfff niet fijn! Dat ik nog geslapen heb. Maar dat was 24 uur en niet zo warm dus sterkte!!

Ik ga morgenochtend testen inderdaad als mijn dochter naar school is, met de tweede urine dus, om een uur of 9, half 10... Heb net tegen mijn vriend gezegd dat ik bang ben voor de uitslag en hij zei: "Maar ik ben er morgen niet he!" Had ie kennelijk toch niet begrepen dat ik morgen wil testen. Ik heb geen zin om nog een dag te wachten dus het moet maar.

Geplaatst

Hi sab, ubersimpel hoor: fruit 2 uitjes, 3 teentjes knoflook, een courgette en een broccoli in wat olie. Strooi ras al hanout (Marokkaans kruide mengsel) erover en laat even meebakken. Liter kippenbouillon er op en laten pruttelen voor circa 10-15 min. Dan staafmixer erin en naar smaak zout peper en tabasco toevoegen. Kind kan de was doen!

Net heerlijk buiten op het gras geyogaat. Kwam net thuis, heeft ene veelvraat mijn lekkere vleesje op. Er lagen er twee, dus dat is dan logisch dat die allebei voor hem zijn... Dus ik heb alleen m'n soepje :-(

Geplaatst

ja geloof meteen dat het best lekker is buiten, maar ik ben al gedoucht en ivm mijn allergie kom ik daarna niet meer buiten, helaas. Ach binnen is het lekker koel en ik gloei nog na van vanmiddag;-)

Zometeen lekker CSI NY kijken, heeeeeeerlijk!

Geplaatst

Guusje, fijn dat de punctie gepland is en ook nog onder narcose. Zo de pregnyl erin.

Caroline, succes morgenochtend met testen. Hoop het zo voor je. Probeer morgenochtend even in te loggen. Zal wel weer een druk ochtendje hier worden denk ik ;-).

Fijne avond allemaal. Zit nu nog op de praktijk en ga zo lekker naar huis. Even bankhangen met mijn mannetje en dan op tijd mijn bedje in. Tot morgen!

Geplaatst

thanks Fren! klinkt lekker. Moet alleen nu toch eens een staafmixer aanschaffen..of ik moet de blender gebruiken, die staat ook maar stof te happen. Best zin in een smoothie of zo trouwens, of milkshake haha, jammie!

Wat voor lekker vleesje was het Fren? wel goed eten hoor! Gewoon zeggen tegen Vin :-) je eet ook voor de beeb nu, grrr haha

Geplaatst

Caro, las bijna over jouw berichtje heen! Ohh ik hoop zo voor je dat het loos alarm is dat prutje op je inlegkruisje. Op naar een positieve test morgenvroeg. Ik ga zeker proberen in te loggen maar ik weet niet of ik overleg heb (nu geen zin om agenda te checken ;-) )

Hopelijk slaap je een beetje, mare...durf je wel zonder vriendlief te testen? Ik zou geloof ik gek worden, positief of negatief testen...pffff

Geplaatst

hmmm lekker Fren, bij ons zijn die ook altijd zo lekker! Toen ik zwanger was geloof ik niet dat Sander het overleefd zou hebben als ie mijn vlees had opgegeten haha, oeps...ach ja hormonen he ;-)

Wat ik wilde vragen, weet iedereen al dat je zwanger bent of weet niemand het nog? Je werk en familie etc :-)

Geplaatst

Caro als je wel met ochtendurine wilt testen kun je het ook opvangen en laten staan (evt in koelkast). Ik werd op testdagen altijd om vijf uur al wakker hihi. En dan J wakker maken met de mededeling dat ik NU moet plassen LOL...eigenlijk wel erg. Ooooh, ik hoop het zo voor jullie!!!!

Geplaatst

Sab, directe Fam., m'n baas en een paar heel goede vrienden weten t. Maar e wisten ook van de poging en de dag van tp, dus met een beetje rekenen...

Ik heb vin uiteindelijk ook wakker gemaakt, alleen niet vroeg genoeg voor de meesten hier, haha. Tegen de tijd dat ik wakker was stond syl op t punt me wakker te bellen...

Geplaatst

Gelukkig voor mij is Syl in Frankrijk haha! Maareh... Vin heeft hiermee dus niet de titel Man van de week gewonnen he, hoe durft ie jouw vleesje op te eten! En hij is niet even een nieuwe gaan halen? Dan maar van de supermarkt, aangezien de slager niet meer open zal zijn? Pfff...

Ik weet nog niet hoe laat mijn vriend morgenochtend precies weg is, misschien test ik als hij er nog net is. Maar ik ben toch niet zo van handje vasthouden, kan de eerste klap (als die komt hoop van niet natuurlijk) altijd goed zelf opvangen (en me huilend op bed storten) en dan later praat ik er met hem over. Ik zie wel.

Geplaatst

Ja dat was wel mooi Fren, snap nog niet hoe je zelf het geduld op kon brengen. Al had je natuurlijk al wel gesmokkeld met je LH testen ;-)

Negen uur. Ik ga even douchen en dan toch maar op bed liggen. Zie wel of ik slaap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden