Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline, wat super! Gefeliciteerd! Wilde vanmorgen al kijken, maar had op werk echt geen tijd. Nu net thuis en dus gauw even bijgelezen. Ik word helemaal vrolijk van jouw test. Volgende week neem ik het stokje graag van je over!

Geplaatst

WAUW wat een dag! Ik zat helemaal hyper op mn werk, ben zo onwijs blij. Het is gewoon weer eens het bewijs dat het zin heeft om de drie keer door te gaan. Ook een super gevoel dat er weer iemand van de bovenste rijstjes naar het zwanger rijtje verplaatst. Enne....Kaartje, Guusje...wij gaan we achterna hoor. Met z'n vijfen hup naar uitgerekend in maart 2012 en daar verder kletsen.

Vin, b.t.w. ik vind dat er op de cordon-blue-roof minstens een etentje staat.....tripje naar de slager is niet meer genoeg.

En Caro, die bollen....tja....ik wilde ze ook graag tot 12 weken maar het ziekenhuis vond dat echt niet nodig. Had nog wat over van de vorige ronde dus tot een week of 8 gebruikt, maar dan wel maar 1x per dag, op het laatst zelfs 1x1....'t is dan meer voor je gevoel dan voor wat anders. Je kunt er nog een keer om vragen als het jou gerust stelt...

Voor de rest ben ik het totaal kwijt, werk was chaos en mijn hoofd nu ook :-)

Geplaatst

He vin, wordt het niet eens tijd dat je zelf een inlog gaat aanmaken. Wordt best verwarrend zo.

En ja ik vind ook dat bij die cordon bleu roof de slager niet meer afdoende is. Ik zou zeggen een lekker etentje heeft ze wel verdiend...

Hier is het warm en geen druppel regen gezien. 1x rommelen van onweer.

Verder weinig te belevern.

Succes allemaal.

Geplaatst

Jongens, ik houd mijn hart vast... bloedverlies. Erg onverwacht en meteen in stress-mode;-( Misschien toch maar morgen laten prikken dan hebben we een beetje meer duidelijkheid. Dit is niet fijn (netjes verwoord.

Liefs,

Geplaatst

heb vin net de wacht aan gezegd, toch raar dat er ineens berichten staan die ik geplaatst zou hebben, maar die ik niet getypt heb...

Dat etentje komt wel een keer, misschien volgende week na een goede echo. We hebben nog niets gevierd (nog niet gedurft), dus dat is dan een mooi moment denk ik. Hoewel Vin nu al met argusogen in de gaten houdt wat ik wel en niet eet, dus dat wordt nog wat de komende 7.5 maand... (zelfs als ik mn vinger in mn mond doe wordt ie hysterisch, want nagellak kan niet goed zijn voor de baby, je kunt ook doorschieten :happy3:)

Ceeke, Oh Nee!! Maar heel veel meiden hebben bloedverlies gehad, Sandra volgens mij zelfs een week of 10 . Het hoeft echt niets te betekenen!! Maar scary is het zeker!

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Sab: 30 juni uitgangsecho en prikinstructie

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 29 juni punctie

Henne: laatste cryo-poging, tp rond 3/4 juli

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, 30 juli uitgerekende datum

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Het zwanger-lijstje is gewoon de langste van allemaal! Wie had dat durven dromen: 10 zwangere pauzemeisjes... en 3 die staan te trappelen voor het stokje!

Caro, Ceeke, durven jullie het al aan?

Geplaatst

hahhha.... leuke berichten zo na mijn tukkie....

Ik ben gestopt op de dag van de positieve bloedtest. Vinden ze in het mca genoeg. Dan komt det spannende stukje vertrouwen in je lichaam hebben om de hoek.

Hier zijn rond een uur of 12, 6 druppels gevallen. De straat is nat geweest. Daarvoor een loodgrijs wolkendek, nu straal blauwe lucht..

Niks geen noodweer hier in ieder geval....

Geplaatst

Oooh verdikkeme Ceeke....ik weet zo goed hoe je je nu voelt en dat is alles behalve fijn (ook netjes uitgedrukt). Het hoeft niks te betekenen, dat is helemaal waar. Helaas weten we zelf ook heel goed wat het wél kan betekenen en dat stelt je niet gerust. Misschien idd nog een keer bloedprikken, hoewel dat ook weer meer onzekerheid kan geven, die marges zijn zo groot en het hoeft niet meteen te dalen als het fout gaat. Lieve lieve meid, een dikke knuffel en veel sterkte. Probeer vertrouwen te houden, in de helft van de gevallen gaat het gewoon goed!!!!

Geplaatst

Pauze

Ceeke:

Voortraject

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Zwanger

Simba: 30 juni controle vk 37w2d (19 juli uitgerekende datum)

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst
het zwanger-lijstje is gewoon de langste van allemaal! Wie had dat durven dromen: 10 zwangere pauzemeisjes... En 3 die staan te trappelen voor het stokje!

Caro, ceeke, durven jullie het al aan?

wauw!

Geplaatst

Dublin, lekker een korte break in het vooruitzicht, kan me voorstellen dat het dubbel is, sterkte!

De warmte s nu erg pittig ja, zelf zit ik nu met mijn voeten in een bak water in de hoop dat mijn voeten weer wat slinken en dan weer omhoog met mijn pootjes....

Fren, lastig met die utro, inderdaad in veel ziekenhuzen mag je op detestdtum stoppen, nou je hebt het langer gebruikt toch? En als je je er niet prettig bij voelt even bellen?

Ceeke lieve meid wat lees ik nu, het zal toch niet ! Groot gelijk dat je morgen weer gaa laten prikken, ik hoopdat het loos alarm is maar dit is killing!!

Liz, je bent een kanjer, echt!!!

Zara he gaat het met jou nu?

Henne zaterdag de tp?

Geplaatst

Pauze

Ceeke:

Voortraject

Behandeling

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp, 28 juni positieve test!

Zwanger

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Nee Fren , ik durf het echt nog niet aan...

Ceeke sterkte, inderdaad Babeth en Sandra wekenlang bloedverlies gehad, hou vol!

Geplaatst

Haha fren over doorschieten gesproken.....ik heb juist totaal geen nagelak gebruikt en mijn haren durf ik niet te (laten) verven......ben ik nu ook een doorschieter ? ;-))

Ohh meiden dat lijstje, super !! Al raakt dat laatste " hoofdstuk" me enorm, en weer extra met de mooie berichten!!

Geplaatst

We krijgen er straks een rijtje 'Bevallen' bij. Hoe cool is dat voor ons pauzemeisjes! Oh sorry, door dik en dun meisjes.

Geplaatst

Ja caro dat klopt, met een week of 9 wat bruin verlies en met 13 weken helder rood dat ik voelde stromen, Goed dat kwam achteraf door de ligging van de placenta.....gelukkig werd het daarna bruin maar duurde wel wat weken voordat het gestopt was....

maar goed de angst slaat je om het hart!! Ceeke hou vol, ik hoop dat de nieuwe bloedafname een mooie stijging laat zien!

Liefs Babeth

Geplaatst

Pas maar op Babeth.... straks zuigen je enkels al dat water nog op als sponsjes ;-) Je zou raar staan te kijken..

Ik ben met een maand of 3 naar de kapper geweest om mijn haar te kleuren. Wel aangegeven dat ik zwanger was, maar dat maakte niet uit uit. Ze hield de kleuring wel wat meer in de gaten, omdat je haar idd iets anders kan reageren.

Ceeke... hou vol.... er zijn heel veel meiden die wat bloed verliezen.... Blijf postitief!!!

Geplaatst
Haha fren over doorschieten gesproken.....ik heb juist totaal geen nagelak gebruikt en mijn haren durf ik niet te (laten) verven......ben ik nu ook een doorschieter ? ;-))!!
Haha babeth, nee, natuurlijk niet, en in jouw geval snap ik het ook helemaal. Ik moet alleen zorgen dat vin me niet de komende maanden als ziek kas kantje gaat behandelen, want daar word ik heel kriegel van...
Geplaatst

Heb net de teennagels van mijn dochter gelakt... Mag dat niet?

Moest kots opruimen van de kat en vertelde dat net toen vriend thuis kwam zei die: mag jij helemaal niet! Maar ik denk niet dat ie me gaat betuttelen hoor, heeft ie nog nooit gedaan...

Geplaatst

Jeetje, wat doen die goede berichten me hier goed zeg! Dat geeft de burger weer moed!

Vandaag mijn spuit vrije dag! Ook wel eens lekker, mijn benen zijn dit keer best wel blauw! Maar geen korte broek aan doen ;-S

Morgen ochtend om 6.30 moet ik me in het zkh melden, en om 8 uur de punctie. Geen idee hoe laat ik dan thuis zal zijn. Maar ach, ik heb geen haast. Ik ben gelukkig nog erg rustig, hoop het zo vast te houden.

En jeetje, wat is het HEEEEEEEEEEEEET buiten

Geplaatst

Heet hè... Wilde net op t balkon gaan zitten, maar geloof dat het daar ruim 35 graden is. Binnen voelt aangenaam, maar de termostaat geeft toch echt 27 graden in de woonkamer aan... PfffHeb overigens nog geen noodweer gezien. Paar keer een buitje, maar thats is. Ti's hier nu strakblauw zelfs

Geplaatst

Martha,

Wat goed te lezen dat het een stuk beter met je gaat. En ook met je vader. Ik vind het knap van je, bewondering voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden