Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl ze zij. Weer hilarisch: nooit geschoten altijd muts. Briljant!!

Niet staan vloeken. Had me net Ff opgefrist en opgetut om lekker simpel wat tapas te gaan eten, loop de trap af en voel het opeens lopen. Gatverdegatver! Ergste was nog dat het kwart voor zes was en de grens van wel/niet beginnen in Voorburg bij zes uur ligt. ik dus naar de badkamer rennen, was idd een en ander losgekomen maa nog steeds geen helder rood. Alleen zin om uit eten te gaan met risico op nog zo'n lozing.... Niet echt meer. Wij zijn dus ook bij de snackbar beland. Bij thuiskomst nog een keer gecheckt, weer vrij. Eel verlies maar nog steeds donker dus besloten nog maar niet te gaan prikken. onvoorstelbaar dat morgen dan pas dag 1 is. Ga wel vragen hoe dat zo lang kan duren na je ovulatie.

Nu rugpijn dus kruikje, boekje, bank en morgenvroeg proberen het ziekenhuis te bereiken voor duidelijkheid. 't was druk met puncties hè Sab? Anders bel ik wel om half een als jij aan de beurt bent, weet je gelijk hoe laa ik een afspraak heb lol.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh en ja scheef huren betekent idd te lage huur bij je inkomen. J. woonde daar al tien jaar toe ik bij hem introk en betaalde echt belachelijk weinig voor zijn inkomen. We zijn nu netto drie keer zovee kwijt, om een beeld te geven.... Vandaar dat stucen er n niet af kan haha.

Geplaatst

T is vandaag frietjesdag. Ik heb ze ook al op. Maar idd ook spijt er van Syl. Was erg druk bij onze snackbar dus van die slappe frietjes waar je nu buikpijn van hebt.

Nog plaats bij jou op de bank Henne? Heb alleen geen kruik. ;-)

Geplaatst

Op pagina 52 het lijstje gevonden maar hij plakt op de ipad weer alles achter elkaar...onleesbaar. Als iemand zich geroepen voelt :-)

Geplaatst

Net op bladzijde 52 geweest maar zag geen lijstje. Ook niet nadat ik mijn bril gepoetst had. Misschien iemand anders?

Sab, had jij nu het Dr. Frank dieet gedaan of was dat iemand anders hier? Moet nu toch echt eens van die kilo's af zeg. Nooit een gram vet op mijn buik gehad en voel nu iets boven mijn broeksband zitten. Bah, jakkie!!!

Geplaatst

Muts mis het lijkt allemaal op elkaar toch!

Hè Henne zit niet mee met je beginnende bongi.

Het is idd een snackbar dag.

Ik zit met de iPhone dus ga ook even niet plakken.

Weinig op tv en moeders en ik hebben niet dezelfde tv interesse, zo saai....

Geplaatst

Klopt deze?

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Henne: laatste cryo's niet goed ontdooid...

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Guusje: 2 juli TP - 14 juli testen (bloedtest)

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w. (uitgerekende datum 15 augustus)

Ceeke: 11 juli echo

Witje: 12 juli extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand van de kleine door verminderde werking placenta door hoge bloeddruk van mams (uitgerekende datum 20 augustus)

Simba: 14 juli controle vk 39w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verweren en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

thanks Sylvie

Even een vraagje aan "wie het weet" heb al wat gegoogeld maar kan er niet echt iets over vinden..hormonen en methylfenidaat (ritalin) gaat dat samen?

Geplaatst

Geen idee....gebruik het "indien nodig" en dat is (normaal gesproken) niet dagelijks..mja ik zou ik niet zijn als ik mezelf daar nu niet alvast druk om ga maken :-)

Ennuh in het geval van Simba een moederfiets of een bakfiets :laugh:

Geplaatst

Henne, je weet het meestal zo te omschrijven dat ik ondanks alle ellende toch moet lachen, wrang lachen? Maar je berichtje bovenaan deze pagina raakte me. Veel herkenning, in hoe de kinderwens je leven beinvloed. Van restaurant naar snackbar. De focus op je menstruatie, vrije dagen, wel of niet bellen, wat is dag 1, etc. Pfff, meid, wat is het gemeen en rot en oneerlijk. Veel kracht teogewenst. Het gaat goedkomen!

Spaatje, ik vind het goed klinken dat jullie een gesprek krijgen bij een ander ziekenhuis. Is het bij jullie afhankelijk van de financien of jullie wel/niet verder gaan? Heb je al een lijstje gamaakt met vragen (;

Vandaag alweer gebadderd, in een meer en in de tuin. Manlief rijdt net naar een motertreff. Ga zo kijken of ik een kostuumdrama kan vinden. Ook al schijnt de zon vrolijk snachts door (hij verdwijnt rond 0100 net achter de berg maar het blijft licht) is het belangrijk voor mij om avond-dag ritme erin te houden. En nu is het avond heb ik bedacht, gordijnen dicht en op de bank nestelen.

Geplaatst

Lithium als ik het zo goed schrijf mag niet gebruikt worden als je zw wilt worden.

Zou het ook zsm willen weten maar dit is een vraag voor de huisarts of apotheker omdat er natuurlijk ook verschil zit in hoeveel mg je slikt.

Geplaatst

Ursela ik zat net een foto te bekijken van een werknemer die in Noorwegen is met een zon net achter een berg om 01.00 snachts. Zal dit dezelfde berg zijn? Met een groot meer ervoor.

Geplaatst

Zo dat klinkt wel heel erg goed Ursela. Krijg er meteen een beeld bij.

Syl, volgens mij hebben wij dezelfde tv. Op de tv hier is namelijk ook helemaal niets.

Blijf je nog lang bij je moeder? Mis je je mannetje niet?

Geplaatst

Hoi Ursula! leuk je weer te lezen, financieel kunnen we wel wat hebben, ik heb nog het eea aan medicijnen liggen ( en hoop nog wat bij te sprokkelen) dus dat scheelt weer het is ook niet zo dat we over een geldboom beschikken :happy8:

maar ik wil niet doorgaan zonder "redelijke" kans en vooral goed geïnformeerd worden, helaas was het gesprek bij MCK niet echt prettig (zou vooral aan mij liggen) als het niet klikt en zo'n arts maakt dat wat "foutjes" kan ik nogal fel zijn, en ik vraag door en let erg goed op (dan wel), en dat werd (zoals ik het zag) niet gewaardeerd.

Geplaatst

Leuk Ursela jullie hebben ook vast meer bergen daar.

Zara ga woensdagavond terug, mis J maar ben blij even weg te zijn. Alleen jammer dat mijn lichaam niet meewerkt.

Spaatje jammer dat het niet klikte bij MCK. Jij had die vrouw mrt donkere korte haren toch. Even naam kwijt.

Geplaatst

Zal wel niet, op de website staan foto's met namen maar geen puf om te kijken nu.

Caroline is het gezellig met je schoonouders? Je bent niet meer langs geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden