Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Henne: laatste cryo's niet goed ontdooid...

Guusje: 19-7 Telefonisch consult, wanneer voor de cryo of toch eerst eierstok verwijderen?

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w. (uitgerekende datum 15 augustus)

Ceeke: 11 juli echo

Witje: 12 juli extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand van de kleine door verminderde werking placenta door hoge bloeddruk van mams (uitgerekende datum 20 augustus)

Simba: 14 juli controle vk 39w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verweren en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net thuis, moe en voldaan. Maar was erg gezellig.

Morgen ga ik bijlezen.

Slaap lekker allemaal.

Liefs Guus

Geplaatst

Zo vanacht is het rustig geweest zie ik hier, mooi. Ik hoop dat iedereen lekker heeft geslapen. Ikke wel in ieder geval heerlijk.

Gisteravond ook druk geweest hier, gezellig. Kaartje lekker dat jullie een nieuwe auto gaan bestellen, hebben wij ook gedaan 4 jaar geleden en het was echt een luxeprobleem wat betreft uitzoeken van kleur en andere opties die we eigenlijk niet nodig hadden.....

Oh wat erg heb net bijgelezen en ben het allemaal weer vergeten. Niet express, hou het er maar op dat ik net wakker ben en het is zondag, dan doen de hersentjes het nog niet zo vroeg ;))

Babeth ja die heb ik ook niet voorbij zien komen...... Hopelijk alles goed en Simba was er ook niet vanavond........

Hier de kleine nu erg beweeglijk. Ligt nog steeds hetzelfde en nu komt steeds het schoudertje even naar buiten prikken heel grappig.....

Wij zijn gisteravond echt de luiheid zelf geweest. 's middags kwam er een vriend op bezoek en die ging pas rond 7 uur weg, was erg gezellig, daarna soep met stokbrood met rookworst gegeten, op de bank geploft daarna en niet veel meer bewogen, ja de kleine van binnen maar papa en mama waren uitgeteld hihi.

Nu schijnt het zonnetje hier al. Heb de film Angels and Demons op staan en nadat ik dit bericht afgetikt heb ga ik wat administratie wegwerken. Geloof dat ik nesteldrang begin te krijgen, niet zozeer wat schoonmaken betreft maar wat administratie betreft. Wil alles het lieftst ook al klaar hebben liggen voor de verhuizing zoals alle brieven die gestruurd moeten worden naar instanties enzo. Alhoewel gewoon in de pc staan bedoel ik dan....

Geplaatst

Lekker geslapen hier ook!

Kaartje dat volg jij voor jou praktijk toch om op dieren toe te passen.

Vindt het wel altijd een veilig idee als meer mensen dan met iemand om gaan vooral met accu, ben een nieuweling en ga het zeker eens uitzoeken.

Hier ook geen fan van de autogeur, vond het vreselijk stinken maar nu ruik ik alleen nog maar natte hond, haha.

Sandra lekker om alles op orgie te hebben vooral zo tegen het eind.

Simba heb ik gisteravond wel voorbij zien komen en Babeth s'middags geloof ik.

Het is pregnantwatch hier!!!

Geplaatst

Spreekt mij wel aan die man, ga morgen meteen bellen.

Kaartje ik vertrouw op jou oordeel.

Hij kan wel aan de bak met mij......slecht slapen, ivf, gewicht en ga nog maar door. Er zullen veel naalden nodig zijn :-)

Geplaatst

hihi je bericht is weer leuk Syl, vooral voor Sandra ;-)

Ik wil inderdaad acupunctuur opleiding gaan doen. Zit te wachten op startdatum, wrs in najaar. Zou acu zeker overwegen. Als het niet bevalt kun je ook zo weer stoppen. Ik ben een echte acupunctuurjunk hihi.

Ga gauw even hond uitlaten en dan naar de sportschool. Tot later!

Geplaatst

Ja, merk dat kan helemaal eens beetje zenuwachtig ben als k hier komt kijken :-)

hier niet zo best geslapen, slecht met in slaap vallen maak me druk om niks....maar met uitslapen toch voldoende uurtjes gepakt

Syl je bent goed bezig....orgie?

Het ziet er buiten goed uit Voor ijmegen is dat vandaag?

Vermoeiend met dat swypen, straks weer lekerk met lt, xxx

Geplaatst

Waar het hart van vol is stroomt de mond van over....nou ja niet in dit geval en vooral niet zo in de ochtend.....

Sorry Sandra!

Even een aanvulling het wordt ook nog eens vergoed door de verzekeraar, wist ik helemaal niet.

Geplaatst

Nou meiden: mooi rood is niet lelijk. Het stroomt eruit :-S Kan het ziekenhuis pas na elven ofzo bereiken, zijn nu puncties. Ben beetje onzeker doordat het echt zo rond zes uur gisteravond heeft doorgezet en ik dus niet geprikt heb. Mijn cyclus komt heel snel op gang en ben nu bang dat ik dan weer een dominante follikel heb die al een eind voorloopt op dag 3. Afwachten maar...

Syl ik ga idd in Hoogvliet naar Gilles Stoop. Kom er al 2,5 jaar dus dat zegt denk ik wel genoeg :-) Hoewel daarnaast met iemand gaan praten óók niet slecht is, denk er zelf ook nog steeds over. Kwam gisteren tot de conclusie dat ik eigenlijk alleen maar bezig ben met onze kinderwens en dat de rest afleiding is. En dat ik zo druk ben met die afleiding dat ik daardoor dingen niet verwerk én veel te moe word. Met als resultaat dat ik slecht slaap en dat ik op momenten dat ik geen afleiding heb of kan hebben door moeheid compleet instort en alleen maar kan janken. Tja...

Kaartje ik ben helemaaaaaal niet van verre vakanties (hekel aan vliegen), wel een erge fan van Zuid-Spanje. In september nog prachtig weer, niet te ver vliegen, lekker eten, mooie steden, prachtig achterland... En het is ook goed te rijden daar, je kunt desnoods in twee weken op drie plekken zitten. En mocht je heel simpel naar Frankrijk willen: http://www.gites.nl is een heel verleidelijke site :-) Gisteren besloten dat als ik niet zwanger raak, ik mijn vlieghekel (is geen angst, ik word er echt beroerd van luchtziek en dichte oren) ga overwinnen en we naar de zon gaan. Ooooh, wat hoop ik dat het een huisje in Zeeland wordt ;-)

Hier schijnt nu trouwens ook de zon, heerlijk! Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Syl met vergoeding moet je dan wel goed in de gaten houden hoeveel. Ik ga bijna elke week naar acu e n rond de punctie/tp ga ik rustig twee keer per week dus dan ben je halverwege het jaar wel door je vergoedingen heen. Kun je ook afstemmen/overleggen natuurlijk: hoeveel behandelingen krijg je vergoed en wat is dan de aanpak. Ik weet trouwens dat er ook dames komen om af te vallen. En heeeeeel ivf-ers. En wat mij in het begin goed hielp was een ipod meenemen en een rustig muziekje opzetten. Anders vond ik het moeilijk ontspannen en dan lig je een half uur elke naald te voelen. Hihi, we strooien alweer lekker met tips, ik ben net zo'n junk als Kaartje.

Geplaatst

oOh je mag niet met naalden naar huis, dacht dat ze die erin lieten zitten.....

En dan daar 30 minuten wachten echt iets voor mij, kom ik hier wel kletsen.

ga het idd even nakijken voor de verzekering maar als het werkt geef ik er graag wat aan uit.

Praten wil ik ook nog, vooral leren loslaten, krijg het niet voor elkaar. Heb nog wel een contact die ik kan bellen maar het is wel vakantietijd wat dat betreft een rot periode om ergens mee op te starten.

Henne eindelijk de rode vloed, kun je dominantie krijgen van te laat beginnen met spuiten dan?

Geplaatst

Haha Syl, met een naald in je pols lig je niet zo makkelijk te typen hoor ;-) Zonder gekheid, dat went heel snel. Eerst lag ik ook de minuten te tellen, nu val ik bijna in slaap.

De eerste icsi moest ik pas op dag vijf met gonal gaan spuiten en toen had de dominante al zo'n voorsprong dat dit niet meer goed kwam. Vervolgens moest ik in het EMC op dat twee als met gonal beginnen. In Voorburg is dat dag drie (met menopur) dus net weer wat later. Vorige keer was ik ook sochtends vroeg ongesteld geworden en toen moest ik direct na de echo op dag drie al menopur spuiten omdat er idd al eentje op oorlogspad was in z'n uppie. En aangezien het nu gisteravond al begonnen is... die angst van maar één follikel zit er goed in. Beetje onzin want met deca is dat ook veel beter te controlleren dan met cetrotide dus het komt wel goed, maar ik zie deze poging nu eenmaal alles wat fout kan gaan. Na die bbz vertrouw ik niks meer, ga eigenlijk alleen uit van 'wat is er nog niet mis gegaan'. De vorige poging valt bijna niet te overtreffen...alleen nog in het eindresultaat natuurlijk.

Geplaatst

Wel lekker dat je dadelijk kan bellen. dat ze open zijn en dat je niet tot morgen hoeft te wachten.

En ja het begin was goed maar de lacatie verkeerd.

Hou moed!

Geplaatst

Goedemorgen!

Henne, 6 uur is ook 2 minuutjes er voor of erna... :-) nog even en dan mag je belllen. Snap je stress helemaal hoor, het went gewoon niet hé?!

Sylvie goed geslapen vannacht lees ik, heb ook accu gedaan voor diverse dingen merkte vooral bij de behandeling tegen stress en voor energie dat er verbetering was, ben ook bij hem geweest met de derde poging, toen die mislukt was verpakte hij heelvoorzichtig dat hij van mening was dat sommige dingen niet zomaar niet lukken en dat het dan niet zo moet zijn, ik snap zijn redenering maar ga lekker eigenwijs toch weer voorzichtig aan de gang.

Ga zo verder lezen..manlief heeft de broodjes klaar en de kofffie !

Geplaatst

Zara, wat betreft de endo. Ik heb dit nooit gehad, of niet dat we weten. Ik heb altijd wel pijn klachten gehad, maar eind april was er pas een grote cyste. Tijdens de operatie in feb had ze wel wat endo puntjes gezien, maar dat stelde niets voor. Ik vroeg laatst in het zkh of door de medicatie de endo verergerd is, maar dat konden ze niet bevestigen. Dus ik heb geen idee of het door de behandeling erger is geworden. Al zegt mijn gevoel van wel.

Henne, hoe is het met je? Bongi al doorgebroken?

Oh, ik lees nu dat het zo ver is! Je bent weer in de race. Succes meid, hoop zo voor jullie dat dit het gaat worden.

IVFSH, welkom weer terug. Altijd weer fijn om thuis te zijn! Ik ga altijd graag op vakantie, maar vind het ook altijd fijn om weer naar huis te gaan. Hoe voel je je?

Kaartje, een acupunctuur opleiding! Wat goed van je. Hoe lang duurt de opleiding?

Kan ik trouwens iemand verblijden de 13e, bijv een Gonny of iets anders uit de BOLLENstreek?

Hier is de bongi er ook. Pijn is redelijk te onderdrukken. Hoop dat het zo blijft!

Geplaatst

Ja, en ik zie er echt naar uit jullie in het echt te zien. Wel van de vorige keer wat foto's gezien, maar in het echt is toch anders ;-)

Eef is wel eens bij me thuis geweest om wat op te halen, echt super leuk om haar eens gezien en gesproken te hebben.

Nu jullie nog. hahaha

Guusje jij komt ook 13 augustus, leuk!

Ga eens kijken wie er nu allemaal komt.

Geplaatst

OooooeeeeeF, net de benen gedaan met de epilady. Even goed de kiezen op elkaar, maar nu wel mooie gladde benen...... :happy:

Geplaatst

Pauze

Guusje: 19-7 Telefonisch consult, wanneer voor de cryo of toch eerst eierstok verwijderen?

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Zwanger

Ceeke:

Witje:

Simba:

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

Pauze

Voortraject

Behandeling

Zwanger

Ceeke:

Witje:

Simba: 21 juli controle vk 40w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

Er moet dadelijk een nieuw kopje bij in het lijstje:

Bevallen :-)

Guusje ik ben wat scheren betreft erg mannelijk met scheergel voor mannen en mesjes voor mannen.

Erg makkelijk qua inkoop!

Ik zag dat Sen ook komt en dan samen met Zara, Guusje zijn jullie de lunch maagden.

Aangezien ik van een borrel hou (nee dat meen je niet!) wil ik niet rijden dus laat mij droppen door J. Die mij overigens op de trein wil zetten maar daar doe ik niet aan.

Thuiskomen is nooit zo'n probleem, er komen is belangrijker toch?

Caroline je bent al weg maar veel plezier.

Geplaatst

hoi dames

ik heb weer heel wat bijgelezen hoor, wat is er weer veel geschreven en wat zijn er weer veel tips aangedragen!!

Kaartje, wat lekker een nieuwe auto uitzoeken!!! super en dan de Volvo V50.

Mooie auto, de V60 vonden wij ook super maar behoorlijk aan de prijs. Nu is het bij ons een lease maar goed de bijtelling tikt ook aan.....

Bij ons is het uiteindelijk een Laguna station geworden, mijn man had niet de keuze uit veel merken en deze kwam er voor ons het best uit (en de hond) die had ook wat ruimte achterin nodig he ;-) Eerste keer was wel lachen, hij was de touran gewend waar een zee van ruimte boven hem was, nu loopt het schuin.

Misschien hebben jullie de auto wel binnen voor de vakantie? dan lekker naar Italie! Toscane......top!

Eef, Zara en Henne bedankt voor jullie bijdrage mbt de emdr therapie! ik heb inderdaad ook begrepen dat je echt naar een prof moet, ik heb de begeleiding in het ziekenhuis van een zgn. medisch psychologe en zij gaf ook aan dat zij de therapie niet doet maar wel haar collega in het ziekenhuis.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nu niet te veel mee bezig ga houden, is nu niet van toepassing en na het eea. gelezen te hebben klinkt het ook wel heftig en de flinke confrontaties die ik heb gehad waren ook in omstandigheden (operatiekamer en spoed op de verloskamers) die heel weinig voor komen.

En wat je zegt Eef, emoties moeten er ook uit en dat laat ik gelukkig ook toe, en van me af schrijven werkt ook goed bij me...voor nu alles maar op me af laten komen en ik ben niet alleen, een dijk van een man naast me en lieve familie en vrienden en dan jullie uiteraard!!!!

Eef ik las je stukje over je reactie op hetgeen je collega vertelde, ik kan het me zo goed voorstellen hoe een dergelijk gesprek (langs elkaar af) verloopt. Ik kan me juist voorstellen dat je wel vaker nog situaties gaat meemaken die je op een bepaalde manier linkt aan de behandelingen, op zich ook neit vreemd, ze hebben zo´n impact gehad op je leven en het definitief stoppen brengt jullie ook weer in een andere fase.Een nieuwe onbekende fase die je in mijn ogen zeer krachtig in stapt, echt petje af!

Het is inderdaad niet als je maar volhoudt dan komt het vanzelf wel of als je je maar genoeg inzet....bullshit. Soms zijn er factoren waar niemand vat op heeft of een verklaring voor heeft en dan op het gebied van werken....ook daar is niet alles mogelijk, je bent mede afhankelijk van collegae en je kent het spreekwoord, moeilijk hazen vangen met onwillende honden.

maw. Zij kan nog zo gedreven zijn op het gebied van werk en prestaties maar ook dan kan het niet gaan zoals verwacht of gewenst.

Maar hoe was je etentje met je collega? dat heb je toch ook nog gehad?

Henne wat fijn dat de ongi nu doorgebroken is zeg, eindelijk, alhoewel het je weer onzeker maakt of je niet een dag te laat begint met spuiten, komt vast helemaal goed meid.

heel veel succes!!

Sab, ik ben benieuwd hoe jouw fm was en hoe ze gereageerd hebben op je topprestatie, in korte tijd nog zo afgevallen!

Ursela wat zit jij toch in een sprookjesachtige omgeving te wonen, ookal is het midden tussen de trollen ;-) echt prachtig!

zit jij alleen niet ongelofelijk afgelegen van alles, huisarts, ziekenhuis, verloskundige?

Simba ben benieuwd hoe het bij je gaat, overmorgen uitgerekend toch?? ik vins het zo spannend.

Ivfsh, ook weer lekker thuis van vakantie en weer ruim 15 weken, heerlijk!

Spaatje, ik ben blij te lezen dat er mogelijk nog verdere stappen ondernomen worden, alvast heel weg veel succes in Gent! ik heb er eigenlijk alleen maar goede berichten over gehoord.

Caroline en Ruby, geniet van jullie korte break!

Esther, ik moest ook veel aan jou denken, hoe gaat het met jullie?

Ceeke, bij jou ook alles nog rustig? heb je morgen weer een echo?

Ik ben niet zoveel online geweest, gewoon erg moe en veel gesproken met mijn man, over lastige dingen maar ook luchtige gelukkig. Vrijdagavond spontaan uit eten gegaan, een grieks restaurant (voor het vak. gevoel) met een waardering van 8,3! nou ons viel het tegen...of we zijn verwend? hoeveelheid niet mis mee hoor, mer als genoeg maar de smaak...een schotel met vis en vleesdingen voor 2 personen maar alle vis was gefrituurd, bah!

De salade zag er wat verlept uit en de verse jus die ik bestelde had niet eens vruchtvlees, gevraagd of ie versgeperst was, ja wel vers maar niet door ons...wij krijgen die zo aangeleverd .. ja duhhhhhh, ach ja.

Vandaag even mijn moeder ophalen, en bij een oom en tante even op visite, mijn moeder vind het ergens eng, ze is bang dat onderweg de bevalling begint en zij kan geen autorijden. het gebeurt vandaag echt niet en als er iets is dan bel ik naar huis en een ambulance,haha dat had ik helemaal niet moeten zeggen!

nou ik ga gauw afsluiten en mams ophalen, fijne zondag allemaal!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Syl kan ik je niet ergens oppikken dan? Even uitzoeken wat handig is. Vrijdag al wel vast Scheveningen bekeken ;-) parkeren was nog te doen, maa oom niet zulk superweer natuurlijk. En toen ik wegging was de parkeergarage dus vol. Staat daar een hele rij te wachten tot er iemand weggaat en je kunt geen kant op, vreselijk.

Inmiddels ook gebeld. Ze vroeg zich al af wanneer ik zou bellen, grappig. Maar vanavond dus deca en dinsdag 8.15 echo. Kan ik daarna gelijk menopur sluiten dus zal allemaal wel loslopen met dat wel/niet zes uur. Zo op de Mac even lijstje aanpassen, gaat niet lekker op de iPad sinds forum is vernieuwd.

UPDATE

Inmiddels even gekeken, als ik over de A13 rijdt is het maar vijf minuutjes langer dan over de A12, dus als ik je ergens in de buurt van Zestienhoven/Spaanse Polder oid op kan pikken... No problem Syl, juist gezellig. Kan ook mensen meenemen vanaf Rotterdam Alexander, daar rijdt ik langs. Spaatje?

Geplaatst

Nou, daar sta ik dan weer bij behandelingen...raar gevoel.

Pauze

Voortraject

Behandeling

Henne: icsi6, uitgangsecho 19 juli, 1e fm 24 juli

Zwanger

Ceeke:

Witje:

Simba: 21 juli controle vk 40w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Nieuw hoofdstuk na mmm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden