Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaan jullie nu allemaal al slapen? Het moet niet gekker worden ;-).

Henne, eerste spuit zit er weer in. Snap heel goed dat het dubbel is. Nieuwe poging, dus weer hopen op goed zaad. Misschien juist andersom denken? Vorige ronde 2x zwanger, maar niet met het gewenste eindresultaat. Misschien is een nieuwe ronde juist wel goed? Hopelijk wordt dit gewoon de ronde zonder alle tegenslagen.

Zara, op zich heb ik juist (bijna) nooit moeite met beslissingen nemen hoor. Ik merk alleen nu dat ik door de hormonen wat meer besluiteloos ben. Meer dan anders dus. De laatste dagen wordt dat gelukkig weer minder (en hebben we dus meteen de knoop doorgehakt mbt de auto ;-).

Guusje, voor jou dus ook spannend straks met je cryo's. Voor jullie ook erop of eronder.

Dat blijft toch het lastige in dit hele traject. Waar ik vorige week nog wat twijfel had over misschien toch nog een ronde doen, heb ik die twijfel nu steeds minder. Het geeft eigenlijk juist een hoop rust om te weten waar je aan toe bent. Uiteraard hadden we het liever anders gezien. Tot nu toe voel ik me eigenlijk heel prima. Moeilijke momenten zullen echt wel weer komen. Ik heb alleen gelukkig geen moeite met zwangeren en kleine kinderen in mijn omgeving. Als je dat wel hebt wordt het natuurlijk een stuk moeilijker allemaal. Ik heb niet het gevoel dat ik er continu mee geconfronteerd word. Hoop dat het zo blijft. Voor nu focussen op wat we wel hebben en dan zien we wel weer verder.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lig er ook in, overgeven en misselijk hier. Bah!!!

Babeth de buren zijn op vakantie 16 dagen en de pomp staat aan stelletje sukkels. Morgen even de luchtbuks pakken. Mijn lieve pappa heeft mij leren schieten toen ik 6-7 was en dat is soms makkelijk. Net als fietsen dat verleer je nooit :-))

Welterusten!

Geplaatst

Babeth, niks knaps aan hoor. Is gewoon hoe ik ben :-).

Syl-vie, misschien een heel raar idee. Kun je de buren niet bellen en vragen of je pomp uit mag schakelen? Of ben ik nou heel simpel denkend ;-).

Geplaatst

Er is weinig tot geen contact met deze mensen dus ook geen flauw idee waar ze uithangen of wie op het huis past.

Verder kan ik mij goed vinden in wat je schrijft. En ondanks wat kleine krampjes kan ik vooral van de zw dames hier genieten. Alleen vindt ik het nog steeds jammer dat er zo weinig contact is met schoonzus en het eerste neefje. Dat doet een beetje pijn.

Geplaatst

Aaaaaaaa!!!!! Zet m op simba en manlief, spannend, heel veel succes, we denken hier allemaal aan jullie en zijn vreselijk nieuwsgierig naar frummel pfff kaarsjes gaan aan, helemaal goed trouwens met dit weer ;-)

Geplaatst

Owwww Simba, spannend, veel kracht!

Syl ik kan me voorstellen dat dat pijn doet, juist omdat het ook niet aan jou ligt, erg jammer, ik hoop dat ze tzt nog wat bij zal draaien!!

Beterschap meid.

Geplaatst

Simba, heel veel succes! Ben zo benieuwd.

Syl, is inderdaad zo jammer dat het zo moet. Wij zijn enkele weken geleden voor het eerst oom en tante geworden. Gelukkig goed contact met zwager en schoonzus. Als we in de buurt zijn dus altijd even bij ons neefje kijken.

Geplaatst

Leuk Kaartje dat jullie mogen meegenieten. Blijft voor "ons" bijzonder om zoiets van dichtbij mee te maken.

Neefje is nu 5 maanden oud maar nog maar 2 x gezien en niet eens aangeraakt, man ook niet. Afspraak maken lukt niet of wordt afgebeld. Spontaan langs gaan vergeet het maar.... Vindt het echt heel erg, heb niet eens een foto.

Schoonmoeder heeft zich er ook bij neergelegd, het is niet anders!

Geplaatst

Sjonge Syl is ie al weer 5 maanden? Wat erg dat het zo gaat ! Hebben jullie enig idee wat er achter zit? Ook echt erg voor je schoonmoeder, en vader!!

Geplaatst

Syl beroerd om te lezen, kan er ook helemaal niet over gepraat worden? Heel jammer zoiets, had jij nou eerder gepost over loslaten en zo.. pff zo'n situatie lijkt me zelfs voor ervaren loslaters problematisch, dacht dat het alleen over werk ging. Nouja zo samen kan je je buik er aardig vol mee hebben lijkt me, zo vaak als jij post over buiproblemen... lijkt me een goed plan acu te proberen, hoop dat je toch n beetje slaapt vannacht, knuffel extra voor jou, en kaartke xxx en simba en sab en henne en babeth en.. allemaal!!!

Geplaatst

Wat een drukte opeens hier.

Ja gaat snel Babeth. Ze hebben zich altijd wel afzijdig gehouden, hij is de jongste, J heeft 2 broers. Zij is enig kind en heel beschermd opgevoed. Als hij ooit met de baby naar mijn schoonouders gaat is zij er ook niet bij. Volgende wk is ze jarig maar viert dit waarschijnlijk niet. Heb al een paar keer geprobeerd af te spreken, geef duidelijk aan dat het geen uren hoeft te duren, 30 minuten prima maar ze houdt afstand. Alles gaat op afspraak, niets spontaan en meestal wordt het afgebeld. Vooral schoonvader vindt het nu helemaal moeilijk omdat het toch nog fout kan gaan met hem en wil genieten van de kleine dingen.

Ga mij er even niet in mengen, misschien later, nu toch ook andere dingen aan mijn hoofd.

Aangezien we zo aan het knuffelen zijn van mij ook een knuffel voor uedereen :-))))

Geplaatst

Lekker hoor dat geknuffel :-)

Moet zo echt gaan slapen, want morgen weer werken. Ben alleen zo benieuwd naar Simba. Hoop dat het allemaal goed gaat.

Geplaatst

Vannacht om 01.10 is Sanne Jasmijn geboren dochter van Simba en JW. Wel even naar het zkh voor een hechting maar verder alles ok!

Gefeliciteerd!!!

Geplaatst

whoehoe...de spits is eraf...Simba een mooie dochter...wat fijn...

dames, goeiemorgen allemaal...heb zojuist bijgelezen...dacht rond 10 voor 10 gisteravond dat het wel zou meevallen met het geschrijf, maar dat ging toch weer rap opeens...hahahaha...na het nieuws van Simba...

lag er om 10 uur al in ...ben kapot...vriend zegt al de hele tijd dat ik teveel sport...heb gewoon heel veel dingen aan mijn kop..hormonen, 4e behandeling, wel/niet doorgaan na deze behandeling, gaat het wel lukken, restant aanbetaling vakantiegeld, wanneer moet ik ook alweer vervangen, hoe ga ik nu de 13e naar scheveningen, geen zin om te werken, effe een dipje dus...

Sab...vermoeidheid kan van deca komen...ik had dat tenminste wel bij alledrie de behandelingen...bij de laatste keer dacht ik zelfs nog...ooh...deze keer valt het mee...maar toen opeens...beng...onder de spinningles vloog al mijn energie eruit...en we waren net pas met de warming up begonnen...

wist ik overigens niet dat je bms onder de 5 moest zijn als je wilt starten met menopur...mmm...gebruik tarwekiemolie...volgens mij bouwt dit bij mij toch wel goed mijn bms op...of zou dat niet kunnen???ach...het zal wel allemaal loslopen..moet me er nu niet al druk om maken...pfff...wat een gedoe zeg...

Syl...echt jammer dat het zo gaat met je schoonbroer, zijn vrouw en hun zoontje, jullie neefje, van 5 maanden oud...

wat betreft er 1 drinken...ik kom met de auto, dus ik kan niet zoveel drinken...hahahah...1 of 2 wil ik wel met je meedrinken, maar daarna over op een sapje ofzo...of ik moet al vragen of mijn vriend mee wil, maar ja...dan is hij zo ongeveer, zo niet de enige man bij alle vrouwen...hihihi...volgens mij vindt ie het maar niks dat ik zo vroeg moet opstaan en helemaal naar Scheveningen moet rijden om daar te lunchen...hihihi...we zien wel...ook dat zal wel loslopen...

ga mijn handtekening even aanpassen...want de menopur heb ik bij elkaar gesprokkeld...met dank aan de gulle geefsters!!!

tot zo!

liefs,

Nico

Geplaatst

Syl, wilde het bericht van JW eigenlijk kopiëren, maar gaat niet zo makkelijk met telefoon.

Nico, balen je dip, maar voor ons allemaal heel herkenbaar. Proberen je schema wat rustiger te maken? Daar knap ik altijd van op.

Geplaatst

he Kaartje...wordt moeilijk, want mn op de sportschool gaat nu iedereen zo'n beetje met vakantie en voor de lessen is vervanging nodig en ik ben zo bijna een van de weinigen, die gewoon 4 lessen kan geven (spinning, yoga, power, zumba) en nu ook nog conditie/shape erbij...alleen deze week op woensdag geen sportavond en de rest wel...ik kom er wel door...gewoon op tijd ook naar bed gaan...uiterlijk 10 uur dus...wordt alleen vanavond alweer lastig, want ik moet mijn vriend van zijn werk halen...hahahaha...heeft weer middagdienst deze week...

liefs,

Nico

Geplaatst

Kaartje dat is moeilijk om te kopieren daarom vanmorgen hersens goed laten onthouden en maar hopen dat ik het in 1x goed schreef.

Er zijn trouwens ook 2 andere dames bevallen in Juli maar daar is geen geboren topic voor gemaakt, weet niet zeker of iedereen dit ook kan waarderen omdat sommige niet zo actief zijn. "Durf" het niet altijd aan te maken maar wil mensen ook niet voor het hoofd stoten om het voor hun niet te doen.

Of maak ik nu een probleem van niets zo vroeg op de ochtend???

Jammer Nico en zo'n lunch is voor je vriend ook niet leuk, anders zet ik hem wel bij J. in een vleigtuig, heb jij een Bob!

Geplaatst

wat is het rustig...iedereen nog aan het bijkomen van het weekend??? langzaam aan het opstarten???

verveel me...terwijl ik genoeg te doen heb eigenlijk hier op mijn werk...hahahahaha

liefs,

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden