Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou gisteren las ik van iemand dat ze er vast en zeker in geloofd dat haar enorme positiviteit een heel erg groot aandeel heeft geleverd bij haar zwangerschap, vandaag vertelde iemand dat ze bewust haar voeten warm had gehouden met wollen sokken en zie daar...

Dat soort dingen zeg maar...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Link is al weg, sorry. Maar Hyves kan je ook vinden bij forum genootjes. En je weet mn naam wel toch?

Es, begrijp je helemaal hoor. Heb de laatste keer alles gedaan wat ik verzinnen kon en overal gelezen had. Uiteindelijk moet je gewoon mazzel hebben.

Guusje, kan via tel link niet zien. Nog heel even wachten met verwijderen. Kan zo weer op compu. Heb jou geloof ik niet bij hyves staan?

Geplaatst

ik dacht al dat je zoiets bedoelde ja, maar ik geloof in een grote portie geluk dat er komt kijken. Onze arts vertelde vorige week bij de tp het volgende: de toekomst van de embryo's is al bepaald. Daar kun jij zelf niets aan bijdragen. M.a.w. er is al bepaald voordat ze teruggeplaatst worden of ze genetisch sterk genoeg zijn om door te delen. Tuurlijk kun je daar aan bijdragen d.m.v. gezond leven maar verder niet.

Vanaf dat moment ben ik heel anders de ww ingegaan, man ook trouwens.

Dus hecht ajb niet te veel waarde aan wat er geschreven wordt van dit soort dingen meis.

Geplaatst

Nee doe ik ook niet, over het algemeen relativeer ik zulke uitspraken wel maar het steekt soms een beetje...

Ik vind het een beetje kort door de bocht om zulke dingen uit te spreken eigenlijk.

Geplaatst

Sab, het juni bankje waar ik op zat waren de eerste 15 geloof ik groen. Ik was de laatste groene en toen werd alles rood. Het zegt echt niks, hoewel HD inderdaad het gevoel krijgt dat het groen op een gegeven moment op is. Hou vol meis!

Geplaatst

Guusje, leuke foto's. Die van die kat is ook geniaal.

Geloof dat ik ook maar eens wat foto's op hyves moet zetten. Zit bij jullie allemaal leuke foto's te bekijken en zelf heb ik alleen een profielfoto...schaam...

Geplaatst

En de dag zit er weer op, pfffff.... Voel me iets beter dan vanochtend, menstruatie lijkt door te zetten gelukkig. Nog wel koppijn en onwijs moe.

Veel geschreven hier vandaag waar ik op zo willen reageren maar m'n hoofd is nie er helder. In ieder beval even voor Sab: je moet wel zwanger zijn. Kijk maar eens naar ons eigen zwangeren lijstje, vanaf december ofzo elke maand iemand uitgereken. Dus jij wordt april :-)

Esther ik herken wat je zegt. Alsof je jezelf zwanger kunt denken oid. Onzin. Als het zo makkelijk was om te zorgen dat je zwange wordt, was anticonceptie ook niet nodig, dan dah je gewoon 'ik word toch niet zwanger en was je klaar. Oké, beetjekort door de bocht ;-) maar als iemand weer eens begint over positief denken dan ga ik vragen of zij ipv de pil te gebruiken gewoon een beetje negatief gedacht heeft.

Tool, mijn schoonmoeder bidt elke dag een uur voor ons. Ik vind dat aan de ene kant heel mooi en lief aan de andere kant ook moeilijk. Ik ben gelovig opgegroeid en gestopt met naar de kerk gaan toen ik op mijn 15e ziek werd en mensen zeiden dat ik 'dan wel iets fout gedaan zou hebben' daar was ik zo boos over. Nu ook kan het me heel erg storen als mensen het hebben over 'gegund' of 'gegeven'. Wie moe het ons dan gunnen of geven en waarom is het ons niet gegund en de drinkende en rokende buurman wel? Het is heel moeilijke materie en geloof is inderdaad mee dan een verlanglijstje Esther. Maar alles wat we zo meemaken, maakt het er niet makkelijker op.

Ik heb overigens vanochtend de orthomoleculair arts gebeld waar ik al 20 jaar kom ivm de chronische vermoeidheid ed. We hebben wat gebrainstormd over wat we kunnen doen, ook pfeiffer genoemd. Ga er over twee weekjes heen, met kopie van alan beer, site van pfeiffer etc en dan samen plan van aanpak maken. Wel blij mee.

Zo, nu is de puf er echt uit. Zo nog koken, eten, vroeg naar bed. Morgen nog werken en dan weekend!!! Heb erge zin in zaterdag hoor, laat ik da vooral zeggen. Was alleen vanochtend zoooo moe en huilerig, maar dat zal zaterdag vast beter zijn.

Geplaatst

gunst dat is ook nog een logica Henne...nog nooit over nagedacht dat er t.n.t. elke maand wel 1 van ons uitgerekend is! Sab you go girl!

(maar is het dan niet beter dat we met elkaar gaan afspreken wie er welke maand gaat beginnen? NIet met z'n 2en dus!!! (gekheid hoor!)

Wat goed zeg dat overleg met die arts! Ben benieuwd wat zij van de materie zegt die je mee gaat nemen! Ik moet wel zeggen dat ik bewondering heb voor jou en testr hoor! Jullie zijn zo enorm dingen aan het uitzoeken...komen achter dingen waarvan ik denk hellup...hier zou ik dus nooooooit over nagedacht hebben! Dankzij jullie heb ik al zulke goeie tips gehad!

Lukt het een beetje op het werk vandaag Henne? Of viel het zwaar tegen? Lekker eten zo en slapen jij! En tuurlijk weten we dat je zaterdag graag komt! Eerst morgen maar eens zien hoe je je voelt!

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 18 juli ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Henne: uitzoeken of cvs en prikkelbare darm een rol kunnen spelen/immunologie, evaluatie Voorburg en dan...icsi 7?

Voortraject

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 14 aug 1e echo

Sab: tp 4 augustus, testen zo ongeveer 18-8 (wordt wel eerder denk ik ;-) )

Zwanger

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Caroline (tweeling!!): 23 aug 12 weken echo (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Ivfsh, gefeliciteerd met de goede echo. !!!!!!!!! Jippie jeeh.

Henne, zo ongelooflijk hoe snel jij weer aan het aanpakken bent. Inmiddels (denk ik te weten) weet ik dat dit een gezond en goed teken is bij jou. Dat je weer wat grip terug krijgt op je leven. Sterkte en succes daarmee!

Mijn ouders zijn nu op elandenjacht, met een fotocamera dan. Want er komt eentje iedere avond op de hoek van het weiland staan. Maar hij maakt zich uit de voeten zodra hij mensen ziet. Slim beest.

Sab, ehm..misschien maar wollen sokken aantrekken? Was esther nog meer goede tips tegen gekomen?

Ik weet nog een goede, die heb ik tig keer gehoord, zo vaak dat het als stront mijn oren uitkwam....dat je zwanger wordt als je er niet meer zo mee bezig bent. Dit kreeg ik zo vaak te horen als reactie op mijn zwangerschap met storm. Zelfs tijdens mijn bevalling nog van een verloskundige...

Geplaatst

Henne Lief van je! Mare...zal Carolijn niet meetellen als aprilkindje dan..? Want dan zou het kunnen?

Hey Ursela, das nou eens een goeie tip! Ik ga er de komende 3 dagen gewoon eens even he-le-maal niet aan denken. HAHAHA Nog tips ter afleiding?

Fren: HD?? high definition...? hihi

Nog een vraagje: is een opgeblazen gevoel een must voor een zwangerschap...? Stom he? Ben al eens zwanger geweest en toch dit vragen naja..

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Eindelijk wat bij kunnen lezen....

Guusje, gecondoleerd met het overlijden van je vriend, sterkte morgen bij de uitvaart!! Ellendig hoor.

Henne ik las dat bij jullie de poging niet gelukt is, ik vind het zo ontzettend klote even plat gezegd, bij het lezen van je berichten heb ik ook echt wat tranen weg moeten vegen....zoveel positiviteit, doorzettingsvermogen, kracht, noem maar op en dan zovel ellende...

Maar ook de openhartige berichten van Tool, Eef, Edr, ze raken me stuk voor stuk erg diep. Dat deden ze eerder al maar nu helemaal....!!

Ohhhh wat is het toch een lijst van extremen hier, omschakelen is ook niet makkelijk.

Ivfsh, heerlijk dat deze 20 w echo goed was! Weer een mooie mijlpaal

Sab, onwijs veel succes met de laatste wachtdagen!!

Overmorgen is jullie lunch, wordt vast weer een groot succes, alvast veel plezier!!

Hier gaat het goed, Imke is echt. Erg lief, makkelijk en tsja, het is nog steeds erg Ongelofelijk aan de ene kant maar ook weer zo vertrouwd aan de andere kant. De kras tranen vloeien bij mij nog steeds, ongeacht welke dag het is maar ik tegenhouden lukt niet dus laat maar gaan.

Liefs

Babeth

Ik wil jullie trouwens bedanken voor de lieve hartverwarmende kaartjes!!

Geplaatst

Babeth, wat fijn om van je te horen! Ik ben zo blij voor jullie joh! Geniet er maar lekker van. Ik word helemaal emo van je berichtje over je kraamtranen, poeh hey, lekker laten gaan, ze komen toch wel. Ik moest zelfs huilen toen ik een speeldoosje van mijn moeder kreeg en dat was na de periode van de kraamtranen hoor ;-)

Genieten,genieten en genieten.

Oh ja, ik heb jouw hyves niet, ga je hier ook nog een fotootje plaatsen? Ik hoor dat het zoooooon mooi popje is! Ik wil haar ook heeeeel graag zien hihi.[

Tot snel en lekker genieten!

Geplaatst

Babeth wat leuk dat je even langskomt.

Het is een dotje hoor en tranen laten vloeien.

Ze is zo mooi :-)

Gezellig gebabbeld hier, Guusje ga je ook uitnodigen.

Geplaatst

Henne die van als je maar negatief genoeg denkt heb je de pil niet nodig heb ik eens (op mijn alleskattigst) tegen iemand gezegd...hij kwam hard aan maar het snapte het wel ;-) kan daar zo boos om worden..

Tool ik was ook blond met uitgroei...dus maar bijgewerkt om vergissingen te voorkomen

Babath goed je weer even te zien..prachtfoto's van je meisje!

Guusje heb je even opgezocht op Hyves je foto op het forum was al weg ;-(

Esther volgens mij heb ik het wel eens gezegd maar ik vind het heel mooi hoe jij troost vindt in je geloof, en vertrouwen houdt ondanks tegenslag, wat Henne schrijft kan ik ook begrip voor opbrengen, fijn dat we zo anders zijn en toch zo veel gemeen hebben.

Syl! ga je weer van die nietplakkendestickers maken ;-) afvallen met kilo's per week is niet goed zeggen ze dus je doet het geweldig !

Heb zin in zaterdag vind het live kletsen bijna net zo leuk als tikken

Geplaatst

Ivfsh, gefeliciteerd met je mooie 20-weken echo! Wat een heerlijke mijlpaal is dat toch!

Tool, ik krijg inderdaad een jongen, dus wat dat betreft zit je helemaal goed!

Fren, bij jou heb ik juist het idee dat je ook een jongetje krijgt, wil je het zelf weten van tevoren?

Esther, je verwoordt het nog netjes maar ik vind het ronduit irritant als mensen zeggen dat het door hun warme voeten oid kwam dat ze zwanger zijn geworden. Helemaal nu ik, terwijl ik alleen maar hysterisch, ellendig en stressig ben geweest en verder niks bijzonders heb gedaan na de terugplaatsing, nu toch echt alweer 30 weken zwanger ben. Voor mij het overduidelijke teken dat je er echt niets over te zeggen hebt. Uiteraard is het voor je eigen gemoedsrust wel heel prettig om positief te zijn, maar dat staat er naar mijn idee verder helemaal los van.

Geplaatst

Hallo meiden,

Shitver Henne, balen balen..... zucht. Je weet wat ik eerder heb geschreven.... je gunt het iemand zo. Je bent altijd positief en lief naar anderen toe.

Vraagie: hoe kan ik de hyves van dit topic vinden en mijzelf eventueel toevoegen?

Groetjes Annelies

Geplaatst

hier gaat het redelijk, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op.

Sanne heeft toch door de week dat ik niet mocht voeden een tepel/speen verwarring gekregen. Madam sabbelt aan de borst

Gisteren was ik helemaal over mijn toeren. Sanne krijssend van de honger na een voeding en ik jankend erboven.

Van 8.30tot bijna 11.00 bezig geweest met 1 voeding. Van ellende 30 ml kv erachteraan gegevene, en dat was nog niet genoeg.

Een aantal keer belde JW, en elkekeer zat ik te janken aan de telefoon. Hij heeft dus even hulptroepen ingeschsakeld. en ik een lactatiedeskundige gebeld, Die kwam gelukkig nog dezelfde middag.

We hebben een aantal tips gekregen en het gaat nu wel beter.. Vanochtend had ze een goede voeding. Maar het blijft lastig.Zodra ze een mindere voeding heeft, merk ik dat ik meteen al onzeker word.

Ik hoop dat we het vol kunnen houden.

Verder heeft ze best last van krampjes momenteel,met als gevolg,dat ik\of voed,of rondjes met haar loop, ofmet haar op de bank lig. Geslapen heeft ze eigenlijk nog niet vandaag.

Dinsdag is ze weer gewogen en ze wastoen 3555 gram,maar ja, dat was wel na een week kv.

Volgende week weer heen.

Geplaatst

Hè Simba niet echt optimistisch bericht zo te lezen.

Voeding gaat iets beter maar nog niet helemaal lekker.

Gaat het met jou wel wat beter, nog last van je nieren?

Geplaatst

Sab, ik plaats graag hier een foto maar is me nog niet gelukt met de iPad en ik mag nog niet naar beneden....

Simba wat ellendig dat het zo moeizaam ging, erg frustrerend meid maar gelukkig gaat het nu beter, die krampjes is ook zó zielig!! Imke heeft ze gelukkig nog niet gehad.

Mijn bv. Wil nog niet, ik kolf nu 3dagen maar echt bijna niets, ook contact geweest met de lactatiedeskundige en zij gaf aan dat het mede kon zijn vanwege de emoties, dat er wellicht een soort blokkade is, heb nu een neusspray erbij die ik in moet nemen voordat ik ga kolven,benieuwd of het gaat slagen.....

Imke krijgt nu ook kv en dat gaat goed, wel leg ik haar ook steeds aan maar ze stopt snel als ze merkt dat het werk niets oplevert...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden