Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik begrijp het, maar hoor het "gelukig" weinig. Maar het zou mij ook pijn doen ja. Ze moesten eens weten ......

Nou gisteren las ik van iemand dat ze er vast en zeker in geloofd dat haar enorme positiviteit een heel erg groot aandeel heeft geleverd bij haar zwangerschap, vandaag vertelde iemand dat ze bewust haar voeten warm had gehouden met wollen sokken en zie daar...

Dat soort dingen zeg maar...

Geplaatst

ivf, gefeliciteerd met de 20 weken echo en fijn dat alles okay is

Simba, jeetje het zit niet echt mee hè meis ik hoop dat het snel beter gaat

San, hoe gaat het met Ruben?

Guusje, gecondoleerd met het overlijden van jullie vriend. Leuk dat je zaterdag er toch bij kunt zijn.

Hier trouwens nog een blond mokkel met tattoos dus dat kan nog lastig worden zaterdag :-) Syl je hebt me op facebook dus check foto! zijn alleen wel foto's waar ik nog lang haar heb (in nov afgeknipt). Ik moet bekennen dat ik het ook wel een beetje cold feet heb hoor ;-) Van sommige meiden heb ik foto's gezien maar niet van iedereen dus weet ook niet precies wie wie is

verder vandaag laatste werkdag gehad, nu 3 weken vrij en over anderhalve week naar italie

Geplaatst

Heerlijk S€n, vakantie!!!

Hier ook tattoos, en een klein beetje blond (van de zon) maar het zou zo kunnen zijn dat ik er nog even een verfje tegen aan gooi!

Geplaatst

:-)

En ik zat nog te twijfelen of je het wel was.

Nou ja! je bent me net voor geloof ik !
Geplaatst

Wat n gezelligheid hier, even laten weten aan tool dat de wijze woorden van onze limburgse zeker geholpen hebben, vanavond geen tranen op terras en gewoon lekker zitten kijken en genieten - ok ook de geruststellende woorden van manlief, dat we zeker pleegzorg gaan proberen -helpen. Prachtig weer hier, simba ik wou dat ik je een dagje hier op n ligbedje met sanne kon zetten, zonnetje op je snoet, zij n hoedje op, en dan effe niks, volgens mij kan je dat wel gebruiken, goed dat jw je zo steunt, en er n lactatiedeskundige bij is, het is gewoon n hele klus, maar t gaat zeker komen meis, knuffel voor jou!

Babeth, jij ook meid, heb mn hyves eruit gegooid, maar anders zat ik vast geplakt aan t scherm voor Imke;-)

Leestip voor iedereen die zin wn tijd heeft, jonathan franzen, vrijheid. Over families en ambities, fijn avondje iedereen!

Geplaatst

Kv staat voor kunstvoeding.

Zo madam heeft mooi een kwartier gedronken. JW is nu de luier verschonen. D'r lag een bunzing bij me. Jeeeetje wat een meur.

Babeth, ik hoop echt dat het op gang komt.

Geplaatst

Simba bv is geweldig als t lukt em je er een blij kind van krijgt, maar een kind heeft niets aan een gestresste moeder. Ik spreek uit ervaring en bedoel t niet kwaad hoor. Maar denk ajb ook aan jezelf!!

Geplaatst
Binnen via de mail, 2 gangen diner voor 2 met glas wijn 45,- bij standclub WIJ.geestig :)))
Dus lunch en diner.Vannacht gedroomd over morgen, raar!S&N ik ga kijken.
Geplaatst

veel geschreven gisteren.

Doe het even uit mijn hoofdje.

Es, ik begrijp je wel hoor. Ik denk ook wel dat sommigen het niet per se aan ons willen opdringen, van dit en dat moet je doen, dan raak je zwanger of lukt de ivf/icsi/etc. Misschien zijn het juist handreikingen (Klopt dat?) die ze ons willen, iets waar wij mss iets aan kunnen hebben. Ik weet nog dat ik reageerde naar Caro toe, dat ik ook maar iedere dag vanaf de tp een half uurtje ging wandelen. Nu doe ik sowieso al veel aan beweging, dus dat zou niet zo raar zijn, maar of het zal helpen, dat weet je niet.

Ik heb voor de 3e ivf ook al het mogelijke gedaan om (in mijn ogen) de omstandigheden zo optimaal mogelijk te maken (en was er ook van overtuigd dat het zou lukken met alles wat ik aan het doen was). Hoe groot de klap echter was toen er nog niet eens bevruchting was.

Ik zat aan de anti-oxidanten van Herb-a-life (lees het zonder streepjes, hihihi), had de dag voor de punctie een voetreflexmassage, kreeg reikibehandelingen (owkee, hier werd ik wel enorm relaxed van, dus dat zou ik wel zo weer doen), was flink afgevallen, en uiteindelijk de hamvraag: waarvoor heb ik het allemaal gedaan?

Net als ik nu de mama plus en omega3 1000mg op advies van dr. S. aan het slikken ben, naast de multivitaminen van Herb-a-life (die ik al eerder nam, omdat ik nog steeds bezig ben met gewichtsbeheersing), denk ik ook nu wel eens, is het eigenlijk wel goed wat ik doe? ben ik het niet aan het 'over doing'? Tarwekiemolie ook. Eens gelezen dat het helpt bij een innesteling. Deze keer ben ik ze echt trouw aan het nemen, met de hoop natuurlijk dat de innesteling (en doorbloeding daar beneden) goed zal gaan. Heb ik de vorige keren niet gedaan.

Ik denk dat je voor jezelf ook moet beslissen of je iets wel of niet aanneemt (maar dat weet je wel) en als je denkt, ja, hier voel ik me goed bij (ook als dat niets extra's doen is), dan moet je het zo doen.

zo, genoeg serieuze praat nu. Anders denken jullie dadelijk dat ik alleen maar serieus ben en alleen maar kan sporten, hahahahaha

Simba, vervelend en rot om te lezen dat het nog niet helemaal optimaal gaat. over bv en kv weet ik natuurlijk niet veel, maar ik kan me wel voorstellen wat Sab zei, als de moeder gestresst is, dat dit ook zijn uitwerking heeft op de beeb.

Gelukkig ging het vanochtend dan alweer iets beter met de voeding.

Wat zei de lactatiedeskundige?

Babeth, heerlijk om te lezen dat het goed gaat. owkee, de bv komt nog wel op gang.

Vind het wel leuk om te lezen dat jullie allemaal voor bv 'gaan'. De meesten in mijn omgeving die ik hoor, kiezen hier niet voor. Lijkt me juist heel speciaal om te doen, bv geven.

Mijn schoonzus heeft het niet gedaan, bij ze alledrie niet. Mijn oudste zus heeft het bij de eerste twee geprobeerd, maar het deed meteen al pijn en bij de derde heeft ze het een paar maanden geloof ik gedaan. Bij ons thuis staat in elk geval de stoel voor het geven van de bv al klaar, hihihi. nu alleen nog een beeb, hihihi, nee. grapje. Als het niet lukt, dan lukt het niet en wordt de stoel voor iets anders gebruikt (voor te lezen of als oplegplaats voor mijn kleren).

Hoe is het met San? Zou ze al uit het ziekenhuis zijn?

Henne, de dag is dus beter geëindigd dan dat ie begonnen was gisteren. Mooi om te horen!

Heb ook reuze zin in morgen. Dames, morgen is het al zover, whoehoe!!!

Eerst twee uur rijden richting Roosendaal, daar pikken we Zara op, dan even een pitstop maken in Voorburg om meds af te geven en dan in een weg door naar Scheveningen. Here we come, jiehaa. Mocht ik dus gapen onder de lunch, dan komt dat niet door jullie!

Oja, van Desi kreeg ik door dat zij nog 5 Ovulady ovulatietesten over had. Iemand geïnteresseerd?

Gisteren op de fiets naar de sportschool gegaan (oja, had ik al geschreven, geloof ik). Half uurtje toch wel erover gedaan. Daarna nog een zb-lesje gegeven (errug gezellig met de 3 dames die daar waren), nieuwe liedjes gedaan en toen weer een half uurtje zoiets teruggefietst. Net op tijd voor de regenbui. Had de fiets net in het berghok gezet en toen ging het langzaam druppelen. Nog snel even doorgelopen naar mijn ouders (zo snel als ik kon dan, want ik had toch wel vermoeide benen) om daar tommie te halen zodat ie ons morgen goed de weg kan wijzen, en gelukkig heeft mijn zusje me toen naar huis gereden (want het was keihard aan het regenen, hahahaha). kon natuurlijk niet slapen, dus heb nog een uur op de bank gezeten, katten naast en op me en toen mijn ogen dichtvielen, ben ik snel gaan douchen en naar bed. Was ook zo vertrokken blijkbaar want vriend heb ik helemaal niet horen thuis komen, hahahahaaha.

Dat was mijn avontuur van gisteren weer.

Op naar een nieuwe avontuurtje vandaag.

ivfsh, veel plezier bij de bruiloft. Hoop dat het zoonetje nog gaat schijnen. Het wolkendek dat hier boven de uni hangt, lijkt er niet echt op.

liefs,

Tool

Geplaatst

Jee Tool, wat ben jij een serieus persoon zeg...bah.....GRAPJE HOOR! haha. Dat moet ook op z'n tijd eens he? de serieuze gesprekken. Persoonlijk vind ik dat je moet doen wat jij denkt dat goed is. En als dat die wollen sokken zijn of Tarwekiemolie slikken of wandelen, so be it. Ieder zijn ding. Ik heb nu ook meer, nou ja veel meer, gedaan dan met Carolijn en ik denk ook niet dat dat de truc is om zwanger te worden maar goed, een mens probeert wat he?

Wat een rotweer vandaag he meiden? Morgen wordt al niet veel beter zag ik, echt triest hoor!

Doet mijn sombere bui geen goed...BAH!

Geplaatst

Ach Syl, je moet maar zo denken, wij hebben morgen geen zonnetje nodig, we zijn allemaal zonnetjes :-)

Pff, vannacht echt K** geslapen. Had bij een vriendinnetje gegeten, heerlijk overigens, maar best gekruid. En daar had ik behoorlijk last van vannacht. Toen vin vervolgens ook nog uren lang het oerwoud aan het doorzagen was, ben ik tegen hem uitgevallen en is hij met deken en kussen afgedropen richting bank... Dat vond ik dan wel weer zielig, maar heb in ieder geval nog 1,5 uur geslapen daarna. Nou ja, half dagje vandaag, dat komen we ook wel weer door...

Geplaatst

Hier vannacht een keer goed geslapen, gelukkig.

Arme Vin Fren maar wel irritant dat gesnurk.

Wil morgen open schoenen aan maar weet niet of dat gaat lukken.

Tool hoeveel wijn heb jij nodig voordat je niet meer zo serineus bent.?

Sab weet niet wanneer je nu test maar toi toi toi alvast.

Sandra hoe gaat het met jullie, vandaag is Ruben 1 week oud, gefeliciteerd!!!

Geplaatst

ah Syl, dat valt wel mee hoor, niet zo veel. Laatst had ik twee glazen op en toen was ik al errug giechelig, hahahaha. Dus het zal morgen wel meevallen met mijn serious talks!

Fijn dat je goed geslapen hebt.

Fren daarentegen helaas niet zo. Niets is zo irritant als een oerwoudbomen-omzagende man die naast je ligt waardoor jij dus niet kunt slapen. Heb ook zo'n vent, maar ik mag eigenlijk niets ervan zeggen, want ik snurk ook (alleen niet zo hard volgens mijn vriend, hahahaha).

kreeg deze gedachte trouwens binnen in mijn mail:

We zijn allemaal amateurs, want het leven is te kort om professional te worden

en deze kaart had ik getrokken als inspiratiekaart (en dat is ook echt het laatste serieuze wat ik vandaag ga zeggen, denk ik dan):

Wie verliest wint wél een ervaring

Of we daar nu zo blij mee moeten zijn???

have a nice day!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ben weer bladzijdes aan het terug lezen.......

Al vast een korte reactie.

Henne, ben zo geraakt door jullie bericht. Weer misgegaan en weer zo veel vragen waar je zo graag een antwoord op wilt dat je misschien wel nooit krijgt. Daarnaast je eigen lichaam, de financiën... Meid, leef zo met jullie mee en zou zo graag iets voor je willen doen. Kon dat maar.

Verder komen de woorden van Testr me heel logisch voor. Lief van je Testr.

San, poe, bij jullie zit het tot op heden ook nog niet mee. Zo'n prachtig mannetje en jullie nog steeds in het ziekenhuis met weer nieuwe zorgen. Hoop dat het snel beter mag gaan en jullie je mannetje naar huis kunnen brengen.

Ga nu verder lezen.

Geplaatst

De lactatiedeskundige gaf aan dat de bv op zich prima zou kunnen verlopen. Er is voldoende voorrraad.

Het enige nadeel is dat Sanne een beetje "lui" kind is wat betreft de bv en dat geeft bij Simba een onzeker gevoel.

Vanmiddag vrij genomen om samen met Simba en Sanne even lekker aan de wandel te gaan, dat verzet de zinnen even. Zeker als je al bijna vier weken niet meer de deur uit bent geweest.

Geplaatst

Guusje, gecondoleerd met jullie vriend. Wat erg! Jong en als ik het goed begrijp onverwachts...

Wat een impact heeft dit he? Snap dat je er niet bij kan zijn maar mocht het wel lukken dan gaan we proberen je te steunen hoor.

Henne, Domburg is idd een aanrader en zeker dat hotel. Zoutelande is ook ontzettend leuk.

Begrijp ik goed dat jij deze keer geen cryo's had? Die heb je normaal toch wel altijd?

Fren, hihi, ik ga die extra broek alvast in de auto leggen hoor. Je weet nooit...

Hoe gaat het eigenlijk met jou want daar schrijf je niet zoveel over.

Eef, ook een brok in mijn keel bij het lezen van jouw post. Helaas zullen er voorlopig van die pijnlijke momenten blijven. Fijn dat je man je zo goed kan opvangen en je de ruimte geeft.

Zorg jij ook maar goed voor jezelf en voor hem. Jullie komen er!

EDR, wat je schrijft is zo waar. Het lijkt net of tijdens vakanties het gemis nog veel erger wordt. Het is er altijd wel maar op zo'n moment veel beter voelbaar. Meer confrontaties ook.

Hoe gaat het nu met jou/jullie?

Tool, lees net jouw post over het niet zwanger worden ondanks dat alles goed lijkt. Ben jij ook al eens gecontroleerd op Asherman? Van wat ik er nu van weet, word je door Asherman namelijk zeer moeilijk tot onmogelijk zwanger. Asherman ontstaat na een te ruw uitgevoerde curettage. Omdat ze deze altijd "blind" uitvoeren.

Ivfsh, gefeliciteerd met weer een goede echo! En bedankt xXx jwww xXx

Es, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. We doen al alles terwijl andere vrouwen onder de meest onmogelijke omstandigheden wel zwanger worden maar soms voelt het dan soms alsof je ook nog dit of dat had moeten doen. Spookt ook in mijn hoofd hoor.

Vind je zienswijze t.o.v het geloof ook interessant. Misschien morgen ff boompje opzetten?

Babeth en Simba een hele dikke knuffel voor jullie!

Meiden, moet even gaan poetsen ...

Geplaatst

he jw, leuk dat je even komt melden hoe het gaat. Fijn dat de lactatiedeskundige aangaf dat er geen problemen zijn en dat bv eigenlijk gewoon goed kan gaan.

Jammer dan weer te horen dat Simba door het 'luie drinken' van Sanne dan weer onzeker wordt.

Geniet lekker van jullie wandelingetje. er even uit is zeker geen slecht idee! zal jullie goed doen!

Geplaatst
Tool, lees net jouw post over het niet zwanger worden ondanks dat alles goed lijkt. Ben jij ook al eens gecontroleerd op Asherman? Van wat ik er nu van weet, word je door Asherman namelijk zeer moeilijk tot onmogelijk zwanger. Asherman ontstaat na een te ruw uitgevoerde curettage. Omdat ze deze altijd "blind" uitvoeren.

He Zara, hier ben ik nog niet op gecontroleerd. Wat ik nu zo gelezen heb, is dat o.a. het wegblijven van een menstruatie (of nauwelijks) hierop kan duiden. Voor zover ik weet heb ik toch iedere maand een menstruatie. Heb idd een curretage gehad, maar het enige dat er toen nog zat was het vruchtzakje. Rest was al allemaal vanzelf eruit gekomen. Ben ook toen weer gewoon 'op tijd' ongesteld geworden na de curretage.

Ik wil wel als deze icsi niet lukt (en evt. cryo's ook niet) me nog een keer laten onderzoeken op evt. verklevingen. en mss dan ook meteen op Ashermann.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden