Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meisjes, even een teken van leven. Ik lees wel mee, maar nog steeds hoofdpijn, nasleep poging....?

Erg moe nog, dus weinig fut om actief te reageren, hopelijk snel beter hier en weer wat gezelliger ;-) ik dan he?

xx Sab

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab sterkte! Vervelend dat je je nog zo rot voelt. Moet zeggen dat het bij mij ook net de laatste dagen wat beter begint te gaan. 's Avonds nog vaak hoofdpijn, nog veel moe en soms ook nog zo'n opvlieger/warmte aanval. Volgens dr J duurt het een maand of drie voor alles weer echt uit je lijf is. Dus tja...

Geplaatst

Simba, wat goed dat Sanne ook zo mooi vooruit gaat!!

San, ondanks het niet aanwezig zijn van het roze wolkje idd toch intens genieten.

Mij overvalt steeds meer het gevoel van 'ik wil ook'. Een paar weken terug stond onze kinderwens niet meer op plaats 1 op mijn lijstje, maar merk dat ie zich toch weer naar boven aan het werken is en dat geeft me een onrustig gevoel. grmbl....

ben ook net best wel geschrokken van een berichtje in het DD-topic. heeft iemand met imsi geen bevruchting gehad, ondanks 8 eicellen. Daarvoor was ook al geloof ik iemand zonder bevruchting...aaahhh...begin me toch wel nerveus te maken. Ook al is uit onderzoeken gebleken dat het bij ons 'in orde' is. Ook de opmerking die bij de lunch is gemaakt over de hoogte van de amh-waarde.

te hoog of te laag, heeft me toch aan het twijfelen gebracht.

Zal blij zijn als ik in griekenland zit en lekker de zon voel

Geplaatst

geloof dat ik dit soort verhalen gewoon niet meer moet lezen, niet goed voor mijn zelfvertrouwen, zucht

vandaag is het verjaardagskado van mijn vriend binnengekomen, jippie. nu dus verstoppen en dan gaat het mee in het koffer richting gr.land.

grappige is dat hij het zelf uit de brievenbus heeft gehaald, hahahahaha

Geplaatst

Wat is wat is het Tool???

Jij hebt hetzelfde meegemaakt en dan zit de schrik er goed in maar toch hoeft 1 slechte poging niets te betekenen.

Makkelijk gezegd maar het leeft wel bij ons allemaal.

Geplaatst

he meiden, ff snel. Hele dag al in de weer. Geen outfit gevonden :-( dus toch maar paar dingen uit de kast getrokken en daaruit kiezen. Misschien kan ik daar nog iets scoren, we zien wel. Ik moet nog veel doen, heb nieteens gegeten vanavond. Ga zo weer verder.

Caro, wat geweldig dat alles goed is met je twee minimensjes!

ik kom nog online in italie maar niet zoveel als normaal natuurlijk

oja, Iggy mag gewoon naar buiten. Hij had al 2 weken binnengezeten ivm abces en je zag hem met de dag ongelukkiger worden dus heb besloten hem de vrijheid te gunnen. Wel meer stress bij mij maar ik wil even zijn belang voorop zetten.

nou meiden, tot snel

Geplaatst

Ojee, deze zeef houdt het helemaal niet bij...

Caro, heb je een pbtje gestuurd over noorwegen, was een beetje kort door de bocht en je begreep me net verkeerd maar dat lag aan mijn cryptische omschrijvingen. Fijn dat de echo goed was...zo'n wonder weer!(twee wonders).

Vandaag een heerlijke dag na een verschrikkelijke nacht. Nuja, zo erg was het niet maar storm wil om de 2 a 3 uur bv en merel krijste 1,5 uur en toen was er veels te weinig slaap over aangezien madam om half zes wakker wordt om haar dag te beginnen.

Ik denk aan jullie.

Zara, gaat het een beetje? Hoe is het nu thuis? Kom je aan jezelf en je gevoelens toe?

Geplaatst

he Syl, eenblu ray van een concert van the Foo fighters en van the Prodigy. denk dat ie daar wel blij mee zal zijn. optreden van de eerste band op Pinkp-op was geweldig!

S$n (krijg effe het euro teken niet geregeld op de laptop) heel veel plezier in It en goeie beslissing van iggy. aan een ongelukkige kat heb je ook niets.

Ursula, beetje slaaptekort dus. Hoop dat je het volhoudt,

Geplaatst

Hier is het verloren schaap weer hoor....

Poe, poe, al anderhalf uur aan het bijlezen.

Als eerste hartelijk dank voor alle felicitaties. Op het eten van een Bosche bol na heb ik verder niets aan mijn verjaardag gedaan. Ben normaal al niet zo van de verjaardagen maar vond terug kijkend het afgelopen jaar ook helemaal niet leuk! Kan dit jaar alleen maar beter worden toch?

Zijn me hier een aantal dingen opgevallen:

Syl, wat een schrijfbloopers maak jij! Dacht dat je over granaatappels ging schrijven maar je bedoelde dus iets anders.

Henne, je raakt me door wat je schrijft over andere mensen die zo nodig een mening moeten hebben over jullie kinderwens. Zo herkenbaar wat je schrijft. En mensen begrijpen het inderdaad niet. Alleen diegenen die het zelf hebben meegemaakt en al een hele geschiedenis hierin hebben.

Kaartje ook jouw reactie op Henne is me bij gebleven. Tegelijkertijd vind ik het hoopgevend wat je schrijft. Kan me nu je exacte woorden niet meer herinneren maar idd je constant rot voelen door hormonen en spanning is ook geen leven. Zo knap dat je nu al weer perspectief ziet.

Verder merk ik (misschien ook doordat het mezelf bezig houdt) dat er na de meeting veel meer gesproken/gedacht wordt over tot hoever je moet gaan en of stoppen op een gegeven moment geen betere optie is. Ik heb zelf aan de lijve meegemaakt dat dit proces ten koste kan gaan van alles. Zonder dat je dat zelf wilt (en in mijn geval zelf bewust van bent......) Ondanks dat dit een moeilijk en misschien wel beladen onderwerp is, vind ik het toch fijn dat we er hier als lotgenoten over kunnen spreken.

En lieve mamma's van Sanne, Storm, Ruben en Imke, ook jullie verhalen horen daarbij. Soms inderdaad verhalen die je met een traan leest. Maar bij niemand van jullie is het van een leien dakje gegaan en gaat het soms nu nog steeds niet.

Caro, welkom terug en gefeliciteerd met je goede echo!

Fren, je witlofsoepje klinkt goed. Ga het misschien ook wel eens maken.

Kus voor alle anderen.

Geplaatst

Zara, in elk geval een lekkere bossche bol gegeten op/voor je verjaardag! Dit jaar wordt het alleen maar beter!!!

Volgens mij ligt de rest nog allemaal te pitten, of al druk in de weer met kids en school, of druk met vakantievieren, hihihi.

Slaap errug onrustig, is ook f**ing hot bij ons op de slaapkamer, maar met de propellor aan slaap ik nog slechter. pfff. Zo kom ik nooit over mijn vermoeidheid heen, grmbl.

ga vanavond toch maar een appeltaart maken. Heb appels liggen die ik eigenlijk helemaal niet lekker vind, vind de golden delicious toch het lekkerste. Dus de jonas-appelen gaan helaas de taart in, hihihi.

verder niet veel te melden.

Geplaatst

Simba, zit al vanaf 6.45 uur achter mijn bureau, poging tot werken, hahahaha, dus uitslapen zat er voor mij deze ochtend niet in. half 6 ging het irritante wekkertje alweer

Geplaatst

Mogge! Hier alweer om acht uur present voor de schilders....hopen dat ze het vandaag af kunnen maken. Het ziet er bewolkt uit en ze zijn er nog niet dus hoop niet dat ze afbellen voor vandaag. Had ik nog wel even kunnen blijven liggen. Rug gaat iets beter, maar nog lang niet goed. Probeer er niet over na te denken want dan schiet ik in de stress. Twee jaar geleden heb ik hier namelijk twee weken plat mee gelegen en dat kan ik nu echt niet gebruiken. Heb al mn hoop gezet op de osteopaat morgen...

Ah, daar zijn de schilder. Ga deur open doen. Tot later!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ook hier weer wakker. Zal eerst proberen kort te reageren op een aantal van jullie:

@Caro, super om te lezen dat jullie echo zo goed is uitgevallen. Zit wel vanaf hier te bedenken hoe een buik van 26 weken met 2 kleintjes eruit ziet. Als ik mijn buik zie dan schrik ik al ;-) Maar dat gaat bij jou ook helemaal goed komen.

@Sab, balen dat je nog steeds zo'n hoofdpijn hebt. Dit weer helpt dan ook niet echt mee. Beterschap.

@S$n, ook mijn euroteken is nu niet te vinden, hele fijne vakantie!

@Henne, succes met de verbouwing en doe rustig aan met je rug. Hoop dat de osteopaat iets voor je kan betekenen

@Ursela, hoop voor je op een goede nachtrust vanavond!

@Simba, fijn om te lezen dat jullie kleine meid zo goed gegroeid is!

@Witje en Meiske74, ook van jullie goede berichten over de vorderingen van jullie kleintjes! Al gaat het niet allemaal van een leiedakje en is het best vermoeiend. Dat schijnt er ook bij te horen.

@Zara, fijn om weer wat van je te horen.

@Rubster, nog even reageren op je fietsprestatie, super joh. Doe het je nu zeker niet na.

@Tool, succes met je appeltaartje maken!

Voor de overige geldt een hele dikke knuffel, mijn geheugen laat mij nu in de steek.

Hier afgelopen maandag weer begonnen met werken en moeten aangeven dat ik geen hele dagen meer trek. Mijn rugklachten (had ik al vanwege de endo die op een zenuw drukt) en mijn bekken zorgen ervoor dat ik mijn fulltime werkweek niet trek. Gisteren bij de bedrijfsarts gezeten om te vragen om halve dagen te werken, voorgeschiedenis en huidige zwangerschap met extra'tjes uitgelegd en hij keurde mij volledig af. Ik mag nog werken, iets wat ik zeker ook nog wil doen maar het moet niet. Was perplex van zijn ingrijpen, aangezien ik dacht te moeten lullen als brugman om een paar uurtjes minder te mogen werken. Maar goed hier dus 8 weken voor mijn zwangerschapsverlof aangepast aan het werk. Want werken wil ik echt nog wel, voelt zo onbevredigend om nu alles te laten vallen. Heb echt een paar projecten die ik wil overdragen en afronden, maar nu zonder tijdsdruk.

Dames van de vakantie geniet ervan, moeders geniet van jullie kleintjes en dames die aan het werk zijn succes vandaag!

Geplaatst

Ik ben al vanaf 06.45 op maar nog geen zin gehad om te schrijven.

Dadelijk weer een moeilijk gesprek met een medewerker en totaal geen zin in.

Dublin de arboarts kan best meevallen hoor vooral als je zw bent. Maar zal best een opluchting zijn voor je en als het leuk is op je werk laat je het ook niet zomaar vallen.

Ben trouwens zo benieuwd wie jij verder bent en hoe je eruit ziet.

Ik denk donkere halflange haren en verder kom ik niet haha...ooh ja en zit in een drumband :-)

Geplaatst

Zara je bent er weer!!!! Nee gekheid, denk aan jezelf en fijn dat je wat laat horen..

Dublin neem de rust die je aangeboden wordt met bijde handen aan!!! Gelukkig heb je nu geen tijdsdruk meer en kan je op je gemak dingen afronden en overdragen. Ik kreeg pas echt rust toen mijn verlof officieel inging en ik werkte ook arbeits therapeutisch dus als je voelt dat je het nodig hebt voel je niet bezwaard, je hebt er alleen profijt van tijdens en vooral na de bevalling!!

Syl je hebt mijn tel nr niet???? Je hebt toch een geboorte kaartje ontvangen?????

Caro jij wilde er nog 1 geloof ik???? dat was jij toch die het eerst liever niet wilde en nu wel als we nog wat hadden?? Het wordt dan wel een kopie want ook bij ons zijn we er ver doorheen....

Hier weer een huilend klein jongetje, volgens mij heeft ie flink last van zijn buikje. Ik zou het kolven zo graag willen stoppen, lijkt nu ook wat terug te lopen de bv, maar wil het aan de andere kant zo lang mogelijk volhouden. Vandaag om de 2 uur kolven om de productie weer omhoog te krikken. Pff maar het doet zo goed om te zien dat hij er zo lekker van groeid..... hoewel kv ook goed is willen we het toch zo lang mogelijk uitstellen om dat te gebruiken. Ik wil wel van het kolven 's nachts af omdat P niet wakker wordt van een huilend jongetje en dus alles op mij neerkomt 's nachts. Maar gelukkig doet hij het allemaal wel als hij wakker en thuis is, scheelt ook weer een hoop.........

Verder gaat het goed hier hoor!!!! Mag niet klagen maar het is af en toe best zwaar..... maar ook heel mooi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden