Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yep, ladies....met nog max drie reacties te gaan kan 22 oktober de 29e niet meer inhale. Dus definitief: meeting op 29 oktober!

Locatie: voorstel is Den-Bosch. Voor de meeste meiden geloof ik wel oké, laten degenen voor wie het lastig is dat gerust aangeven, locatie is nog niet def.!!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ok Sandra, laten we dan afspreken dat ik met jou meerij, Zara erbij, alvast gezellig in de auto! Kunnen we de kosten met z'n drieen delen, scheelt weer... Volgens mij is Utrecht niet veel verder dan Den Bosch hoor Sandra, maar maakt niet uit, des te beter!

Geplaatst

gezellig!!! de 29e staat (weer) genoteerd. wellicht zit ik dan midden in de wachtweken of ben ik er juist uit.pffff

Ik zal na de 4e september even laten weten hoe deze lokatie is. Mijn familie kennende zal het wel een gezellig leuk ding zijn, wat wil je ook met zulke gezellige mensen, hahahahaha.

Henne, balen dat je rug nog niet helemaal beter is. Hoop dat de osteo iets voor je kan betekenen. Dit is geen fijne vakantie zo als je niet veel kunt doen, maar wel veel hebt te doen.

En ik begrijp en herken je gevoelens en je gedachten. Heb dit ook gehad na de 3e ivf. de radertjes in onze hersenen blijven draaien en draaien, kun je helaas niets aan doen, leuk is het absoluut niet en het liefst trok je aan de rem.

Appeltaart juist opgepeuzeld, mmmmm was weer lekker en nu heb ik een volle-maag-gevoel.

ga weer terug tot de orde van de dag. De dag gaat maar langzaam voorbij vandaag, het is pas 11 uur en ik moet tot 15 uur, maar heb het gevoel alsof het al 16 uur is.

Geplaatst

yes, 29 oktober staat in de agenda. En voor mij maakt het niet zoveel uit welke kant ik op moet. Dus oke.

Vanmorgen vroeg even langs de HA geweest. Heb een tennis arm. Daarna door naar het VU naar de uroloog. Krijg een blaasonderzoek. Cystoscopie. Gaan kijken of de endo door de blaaswand heen is.

Plas test gedaan. Plas goed uit. Dus we gaan weer door.

Verder nu aan het werk en vanavond bij vriendinnetje even de belastingpapieren invullen. Die moest ze nog doen.

We zijn dus weer druk.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

hee lieve meiden,

Henne:" wat balen dat je rug nog niet beter is... hopelijk helpt je afspraak van vanmiddag! Wat betreft dat vooruitkijken: dat is zo moeilijk he, om dat los te laten. Ik kon het ook niet om in het nu te leven en alleen kleine stapjes vooruit te kijken. Het zou wel goed zijn als het zou kunnen. Eerst kijken wat ze in DD zeggen en dan weer verder. Maar zo werken onze hoofdjes helaas niet. Er is al teveel gebeurd en er zijn teveel verschillende toekomst scenarios... Vind het ook zo rot te lezen dat geld ook een beperkende factor wordt: het is ook zo duur allemaal. Als ik de lotto win, dan richt ik een IVF fonds op en de Dik en Dun meisjes zijn het eerst aan de beurt!

Fren: mooi dat je zo'n leuk dagje hebt gehad! Heerlijk om te lezen. Moeten wij binnenkort ook nog maar eens doen, is echt lang geleden dat ik in een dierentuin was.

Tool: appeltaar: mjam! Je brengt me op een goed (eigenlijk slecht) idee :-)

Sandra: zo balen van de borstvoeding. Volgens mij doe je er werkelijk alles aan om het te laten slagen! Goed hoor!

Hier net controle gehad, catootje doet het helemaal goed! Placenta is gelukkig ook langzaam op aan het schuiven, dus hopelijk blijft 'ie schuiven zodat 'ie straks niet meer laag ligt en niet voor complicaties kan zorgen.

Wij hebben bezoek, een goede vriend is hier met zijn nieuwe vriendin, blijven een klein weekje, dus das gezellig. Komend weekend gaan we twee nachtjes samen weg, hopen dat het weer meewerkt!

Meiden: fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ruby wat vervelend een tennisarm... hopen dat de andere onderzoeken meevallen, het zit je niet mee!

Net weer ruim een half uur gewandeld, was niet zo comfortabel, eigenlijk de hele weg steken in mijn buik maar toch maar doorgezet.

Het hondje van de buurman was er net weer, hij is er helaas nog steeds, ik had gehoopt dat ie 'm weg zou doen, maar ja. Hij zit de hele tijd buiten aan de lijn, kan wel de schuur in maar toch. Hij probeert er een buitenhond van te maken ofzo, ik weet het niet. De buurman kwam net uit zijn nest dus mijn vriend heeft gezegd dat ie het hondje binnen moet laten dat we er gek van werden. Oh ja, sorry, sorry, zal er op letten etc. Bah wat een zakkenwasser! Gisteravond is mijn vriend ook naar de buren aan de andere kant geweest en die halen 'm ook wel eens van de lijn en spreken de buurman streng toe. Het blijft een toestand.. Overigens zag ie er na de vakantie wel goed uit, eten doet ie in ieder geval genoeg!

Geplaatst

He bah wat een vervelende buurman zeg Caro!!

Ivfsh jij hebt dus weer genoeg om handen. Lekker hoor weer 2 nahctjes weg!! Slapen jullie wel eens thuis in het weekend????

Hier is de huisarts weer geweest. Heb de medicatie voor de bv weer terug dus die gaan we vanmiddag maar weer halen dan. Bloeddruk nog iets te hoog, medicatie is iets opgehoogt dus volgende week weer meten, maar dan ga ik daarheen. Heb ik weer een rede voor een uitstapje hihi.

Rubster een tennisarm, au au au ik heb er 2 achter elkaar gehad niet fijn. Smeren met voltaren gel en koelen heeft bij mij goed geholpen. Hoewel ik van de voltarengel smeren toch maagklachten kreeg.... Sterkte daarmee.

Tool lekker hoor appeltaart!!! kan ik ook zo intens van genieten, zeker als ik hem zelf heb gemaakt.

Geplaatst

caro, vervelend van die steken tijdens het wandelen. Dat dat niet prettig/comfortabel loopt kan ik wel iets bij voorstellen.

Gelukkig dat het hondje wel goed eet, maar de rest erom heen is minder. streng toespreken heeft dus niet veel effect als ik het zo lees. Hoop niet dat het erger wordt!

Fren, gelukkig een droge middag in Artis met je neefje.

henne, hoop dat de osteo je geholpen heeft, of moet je nog gaan???

Ruby, een tennisarm? hoe kom je daar nu weer aan? Of had je daar al langer last van?

En nog meer onderzoeken waar je verder mee kunt. je hebt toch geen abonnement bij het VU??? (flauw grapje, sorry).

San, hoe was de wandeling buiten met Ruben? jammer dat de bv opeens aan het teruglopen is. Heb geen idee wat de pomperidon is, maar als het helpt, dan zou ik zeggen, doen! Hoe gaat het nu met jou dan? Herstel je goed van de ks?

babeth, hoe is het met jullie?

Simba? bij jou ook alles goed?

Zara, druk bijtje. Hoop dat tussen jou en je mannetje ook nog steeds alles goed zit (of in elk geval steeds beter) en wat leuk dat jullie een restaurantje willen beginnen! een lokatie voor de volgende meeting, hihihi

liefs,

Tool

Geplaatst

Hee Sandra,

Inderdaad veel meer weekenden weg dan thuis, haha. Er moeten ff zoveel mogelijk zien voordat Catootje komt. Lang leve reizen :-). Mooi dat jij de medicatie weert hebt. Hoop dat het snel beter gaat!

Geplaatst

Syl Domperidon is een medicijn tegen misselijkheid en heeft als bijwerking dat het melkproducerend verhogend werkt. Dus vanaf morgen melk ik weer goed aan de machine hoop ik.

De wandeling met Ruben was heerlijk. We hebben veel bekijks heerlijk hihi. Ik herstel goed van de kz gelukkig, nadat het spugen gestopt is vorige week heb ik steeds minder last van de operatiewond. Merk wel dat ik nog steeds veel rust nodig heb, maar dat geeft niet heb ik een legitieme rede om 's middags lekker mijn bedje in te kruipen!! Die nachtvoeding en het nachtkolven hakken er best wel in.

Geplaatst

San, ik was het die dat vroeg, hihihi. Geeft niet.

Fijn dat de wandeling je goed heeft gedaan. dutje doen is altijd lekker, hihihi en gelukkig dat je niet meer hoeft over te geven zodat je wond goed kan herstellen.

Geplaatst

Nou hier gaat het lekker....m'n rug blijkt erger dan ik dacht, stond een wervel helemaal scheef. Had zelf al wel gezien dat m'n schouders niet meer echt boven m'n heupen stonden, maar dat het zo erg was had ik me niet gerealiseerd. Je verwacht dan ook meer pijn ofzo, weet niet... In ieder geval ben ik er wel even zoet mee dus. Ben gekraakt, geduwd, geknepen....t staat nu bijna recht maar mag niks de komende dagen om te voorkomen da het terug schiet. Liggen, rustig bewegen, niet tillen, niet schoonmaken, beetje wandelen of fietsen... Op zich idee niks mis met wandelen, fietsen en rusten in je vakantie. Maar wel als het hele huis overhoop ligt! En Düsseldorf staat nu ook op losse schroeven want lang lopen gaat niet en zitten al helemaal niet. Vrees dat het gewoon heen en weer rijden wordt dus... Kan echt wel janken, heb ik ook gedaan. We gaan al niet meer echt weg met vakanties omdat er altijd was mis gaat en nu gaat het thuis ook al de mist in!!! Ben boos en verdrietig en teleurgesteld in mn lijf....... En dan gaan we nu maar even een eindje wandelen en proberen weer qat positiever te worden. En het stomste is nog dat ik me gelijk ook zorgen maak over werk, dat ik me straks misschien nog ziek moet melden.... Bleeeghhh.....

Geplaatst

Sandra ben wel bekend met het middel maar dan regen de misselijkheid, hihi. Maar de kolven loopt niet en nu dus een nieuwe poging. Wat een gedoe zeg. Bloedruk wel iets beter las ik. Lekker bijslapen in de middag dus :-)

Henne wat klote voor je, je klinkt heel negatief. Volgens mij heb jij het goed gehad met alles. Wou dat ik iets voor hè kan doen maar weet niet wat?

Tel spreekuur gemist en weer aan de diarree, vermoeiend..., zo blij met de wc in de caravan....

Geplaatst

Ach Henne, jij hebt ook al zoveel pech. Wat is dat met ons? Ik had dat ongeluk toen ik naar DD zou gaan. Hij is erg flexibel met verzetten, mag ook een weekje later ed. Belangrijkste dat je je nu zsm weer goed voelt. Jank maar lekker en veel, dit iets om aan toe te geven. Positief zijn komt wel weer. En wat er ook gebeurt, jij bent slim genoeg om datgene op te lossen als het daar is. Wat dan ook. Vertrouw daarop! Ons lijf is brak, maar verdient ondanks dat extra liefde! Knuffel van mij erbij...

Nou hier gaat het lekker....m'n rug blijkt erger dan ik dacht, stond een wervel helemaal scheef. Had zelf al wel gezien dat m'n schouders niet meer echt boven m'n heupen stonden, maar dat het zo erg was had ik me niet gerealiseerd. Je verwacht dan ook meer Lin ofzo, wee niet... In ieder geval ben ik er wel even zoet mee dus. Ben gekraakt, geduwd, geknepen....t staat nu bijna recht maar mag niks de komende dagen om te voorkomen da het terug schiet. Liggen, rustig bewegen, niet tillen, niet schoonmaken, beetje wandelen of fietsen... Op zich idee niks mis met wandelen, fietsen en rusten in je vakantie. Maar wel als het hele huis overhoop ligt! En Düsseldorf staat nu ook op losse schroeven want lang lopen gaat niet en zitten al helemaal niet. Vrees dat het gewoon heen en weer rijden wordt dus... Kan echt wel janken, heb ik ook gedaan. We gaan al niet meer echt weg met vakanties omdat er altijd was mis gaat en nu gaat het thuis ook al de mist in!!! Ben boos en verdrietig en teleurgesteld in mn lijf....... En dan gaan we nu maar even een eindje wandelen en proberen weer qat positiever te worden. En het stomste is nog dat ik me gelijk ook zorgen maak over werk, dat ik me straks misschien nog ziek moet melden.... Bleeeghhh.....
Geplaatst

ach Henne, het zit je ook niet mee meid. Wou dat ik iets voor je kon doen. Als het iets meer in de buurt was, dan kwam ik je helpen met thuis de boel in orde te brengen en een glimlach proberen tevoor schijn te toveren op je mooie gezichtje.

Laat de tranen voor nu maar gewoon lekker komen. Begrijpelijk dat je er gewoon even genoeg van hebt en dat je teleurgesteld bent in je lichaam. Weet zeker dat je het over een tijdje weer positiever zult zien allemaal.

Ook van mij een voorzichtige dikke knuffel erbij!

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, jij weer aan de diarree, krijg het idee dat je er meer last van hebt als je op de camping bent, dan thuis, of vergis ik me nu??? beterschap voor jou!

Geplaatst

Nee valt wel mee Tool, heb het wel een tijd alleen in de weekenden gehad als we op de camping waren.

Morgen nieuwe poging om te bellen.

Was wel leuk om je familie weer te zien en je nieuwe nichtje vast te houden.

Geplaatst

Miki ben jij weer de oude na je ongeluk?

Alles goed genezen of nog last. Hoop voor je dat de afwikkeling goed is verlopen. Heb je alweer een nieuwe auto?

Geplaatst

Thanks lieve meiden, ook voor de reacties op Facebook en Hyves.... Het gaat iets beter, heb me er letterlijk maar een soort van bij neergelegd. Wel een eindje gelopen en stiekem ook heel kalm wat schoongemaakt, tussendoor veel liggen en niks getild hoor! J is nu aan het stofzuigen dus dan ziet het er allemaal weer wat beter uit. Hij heeft ook n de slaapkamer en horren en gordijnen weer opgehangen en o zolder de ramen gezeemd. Hebben we die man van de week titel nog? Want dan verdient hij m absoluut ;-)

Voor dd hebben we besloten een lijstje te maken met voorkeur hotels. We reserveren niets, maar nemen wel wat spullen mee en kijken maandag dan hoe het gaat. Gewoon terugrijden, of alsnog naar een hotel gaan, een kamer is altijd wel te vinden. Blijven is alleen leuk als we ook echt wat van de stad kunnen genieten. Voor alleen slapen ga ik dat geld niet uitgeven, dan liever een keer met een fit lijf.

Al met al iets positiever dus gelukkig al baal ik nog steeds stevig.

Syl, wanneer kun jij nou de huisarts weer bellen? Lees in het afvaltopic dat je ook geen zin hebt om weer te beginnen. Dat had ik deze keer, volgens mij is dat wel een beetje 'het begin van het einde' als je snapt wat ik bedoel. Je bent nooit klaar met je kinderwens, maar wel me wa je er oor moet doen om die mogelijk te vervullen.

Miki hoe is het met jou? Is er mog iets uit die kweek gekomen en hoe gaat het nu?

Geplaatst

Syl, het was heel leuk om ze weer allemaal te zien, mijn neefjes zijn flink gegroeid (7 en 6 jaar alweer). leuk om weer even mijn broer te zien en mijn schoonzus (zijn vrouw dus) heb ik ook alweer een hele tijd niet meer gezien. Zaterdag nog een keer bijkletsen, maar dan nog met de rest van mijn broers en zussen erbij en de kids. zal een drukke bedoening worden bij mijn ouders thuis.

5 eigen kids (Jongste broertje kan helaas niet komen vanwege andere verplichtingen), waarvan 4 met aanhang, en waarvan 2 met 3 kids elk. Dus we zullen met zijn 17-en zijn in totaal, shocking. Lange tijd niet meer zo druk geweest bij mijn ouders, hahahahahahaha

ik ga me eens klaarmaken voor de sportlessen van vanavond.

Henne, blij te lezen dat je je weer ietsje beter voelt!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi Henne, heb jij weer! Een verschoven wervel. Wat een pech. Goed dat je je erbij neergelegd hebt, eraan toegeven helpt vaak bij t herstel. Enne, j mag de titel in ere herstellen hoor!

Hier beginnen de vakantiekriebels langzaam te komen, spulletjes aan t verzamelen. Vin is er ook aan toe, die heeft va vorige week woe bijna 15 uur per dag gewerkt om z'n werk af te krijgen, beetje fanatieke manager, die nogal veeleisend is... Geloof dat id nu bijna klaar is, arme jongen.

Geplaatst

J mag de titel hebben, die van mij verdient 'm vandaag niet...

Ik was even de stad in geweest vanmiddag, was eigenlijk moe, maar vanavond en zondag verjaardag dus moest cadeautjes kopen. In de parkeergarage een te scherpe bocht gemaakt... auto beschadigd! Shit, ik balen natuurlijk! Arm Swiftje, hij was nog zo mooi.

Vertel ik het thuis, wordt ie boos! Reactie: 'Ja, daar kon je op wachten! Ik vind dat zo zonde". Gotver! Ten eerste mag je je zwangere vrouw wel steunen, alsof ik het expres doe en het zelf leuk vind, ten tweede: het is mijn auto, ten derde: lekker makkelijk praten, zelf geen rijbewijs dus kan ook nooit schade maken!

Ik was woedend en had mijn eerste zwangere huilbui! Hij weet dat nog niet want ik ben niet meer naar beneden geweest, wilde 'm effe niet zien. Pffff! Absoluut geen man van de week dus!

Geplaatst

Caro, ik moet er wel een beetje om grinneken, het is zoo herkenbaar! Je baalt zelf al genoeg en als manlief dan ook maar iets anders doet dan je steunen. Dan ontplof je...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden