Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, Es. Goed te horen van fijne dag(en) en jij mag dat zeker zeggen! Spannend van adoptie en heel herkenbar dat dubbele gevoel als je geniet van ukkies om je heen.. Je gaat er goed mee om!

Henne, toitoitoi morgen. Knop op dom! Fijn ietsie aangekomen.

Tool, spannende dingen. Jammer dat we je dus niet zien next week? Ik ga echt alles op alles zetten om nu eens erbij te zijn. Wel zo moe deze tijden, dat ik niet zonder inmiddels 2 tukkies kan overdag.

Caro, succes met bday van je dochter. 1 (of 2) kado('s) heeft ze al gehad. En logisch dat de 17e jouw net te snel is.

Trusten lieverds, ik taai af...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Testr, tuurlijk gaan jullie me zien volgende week! Deze afspraak staat al zolang, dat wil ik niet missen.

Nee, het gaat om de zomer-BBQ. Er was nog geen datum vastgelegd, maar het ging volgens mij om de 16e en de 23e juni. Ik heb de 16e als optie moeten doorstrepen bij mij ivm de communie. But don't let that stop you!!!

Guusje en Henne, toi toi toi!!!

Ik ga over een uurtje naar de ha, bespreken hoe het nu gaat en mijn dhea-waarde laten testen. benieuwd of er verschil is. en over een 3,5 week zoiets, dan is het alweer zover. niet dat ik aan het aftellen ben,hahahaha. ik zit nog niet eens in het hier en nu, wat erg. mss dat de muziektherapie me kan helpen straks.

ga even werken en dan meld ik me straks weer.

liefs,

Tool

Geplaatst

Es, wat fijn dat het zo'n bijzondere dag is geworden gisteren!!! Nu ook een moment dat jullie met iedereen hebben mogen/kunnen delen!!!

Geplaatst

Henne, succes vandaag.

Syl hoe is het bij jullie? Denk aan je.

Verder zal het voor de BBQ pinksteren zeker niet worden. Dan vieren wij ws de verjaardag van Alwin. Verder pas ik me wel aan.

Gisteren lekker in de zon op het balkongezeten en de woonkamer een beetje veranderd. Is nog niet naar mijn zin, maar willen er nog geen geld aan uit geven. Zodra het gat in het plafond gemaakt is en geschilderd is (verzekeringswerk) gaan we verder. Maar alles wat niet in de woonkamer hoorde is daar nu niet meer. Dus dat is wel lekker.

Van de week verder met de eetkamertafel en de keuken. Dan is beneden zo goed als opgeruimd.

Straks maar weer eens een sms sturen naar de electriciens waar de offerte blijft. Sommige zijn zo laks. Hebben ze geen werk nodig of zo.!!!

heb de auto van mijn vader ook weer teruggebracht en het laatste stuk wezen lopen. kan merken dat ik moe ben. Liep te zwalken.

Tsja geen energie. We gaan werken en zien wel hoe we de dag doorkomen.

Meiden allemaal een dikke knuffel van mij

Geplaatst

Zo, dat is achter de rug en ik kan wel zeggen: doe mij maar een punctie. Gatverdarrie zeg, wat is dit een naar onderzoek! Erna de arts gesproken, maagwand zag er niet helemaal mooi egaal uit, zou licht ontstoken kunnen zijn. Is biopsie van genomen om dat verder te bekijken. Verder geen afwijkende dingen gezien. Nu nog last van keel en beetje vaag gevoel in m'n buik. Wel war gegeten en gedronken inmiddels en ga nu proberen een tukkie te doen. Dit was echt heel erg niet leuk, bleeeghhh.

Geplaatst

jeetje henne, ik doe de vergelijking al als ik naar de tandarts moet. Ben bang voor de tandarts. Geef mij maar een punctie. Het 1e onderzoek achter de rug.

Hier ontzettende last van hoofdpijn.

Caro, ik heb je kaartje al een tijdje in huis. Vind het erg leuk kaartje.

Wie van de nieuwbakken moeders komen er eigenlijk zaterdag 17 maart? Kan ik me nog even ergens op voorbereiden namelijk.

Ik heb er wel zin in. Mijn eten al doorgegeven.

Toi toitoi voor iedereen.

Geplaatst

Jee Henne, wat vervelend dat het onderzoek zo naar was. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Hopelijk iets simpels dat goed te genezen is. Als er niets uitkomt ben je nog niet veel verder....

X

Geplaatst

Henne, wat enorm balen dat het onderzoek is tegengevallen. Maar het is achter de rug. Wanneer krijg je de uitslag?

Hier vanmorgen 1e echo gehad. Linker eierstok was weer eens lastig te zien, mogelijk follikel gezien, maar is niet zeker. Moest ook bloed prikken en urine inleveren van 3 dagen. Hier kunnen ze de LH piek uithalen als deze geweest is. Vanmiddag telefoon hoe en wat. BSM was al netjes.

Wel was er aan de rechter kant weer een cyste te zien, niet schokkend groot (2 cm) en gelukkig niet aan de BM. Maar geen fijn idee. Mogelijk toch weer endo.

Geplaatst

Hè henne, balen dat het zo tegenviel! Maar aan de andere kant, je hebt t weer achter de rug! Zou die ontstoken buikwand reden voor het afvallen kunnen zijn?

Ruby, ik ben er zaterdag sowieso, volgens mij ben ik de enige echt nieuwbakken mama, laika is er volgens mij ook, maar caro en IVF niet.

Hier een trotse mama: net naar de GGD geweest en fiene heeft zich voorbeeldig gedragen. Vond alles best, beetje in haar nakele niksie liggen, prima ;-) weer aangekomen (4110 Gr.) en lengte nu 53,5 cm (was 49 bij geboorte). Verder doet ze al dingen die ze helemaal no niet hoeft te kunnen, zoals nekje zelf ophouden, geluiden volgen en heeft ze waarsch al meer zicht dan gebruikelijk op deze leeftijd. Naveltje is wel even aangestipt, want was nog niet helemaal dicht, maa niks om ons zorgen over te maken. Blij dus!

Vanmiddag voor m'n pols naar de dokter, vermoed en peesontsteking... Niet fijn! Vannacht liet ik fiene bijna vallen omdat ik zo'n pijn had in m'n pols...

Meisjes, geniet van het mooie weer!!

Geplaatst

Wat heerlijk dat fiene het zo goed doet! Ben trots op je :)

Alleen die pols, vervelend dat het pijn blijft doen, goed om er even naar te laten kijken.

Geplaatst

Laika kan helaas niet zaterdag. Welkom een leuke reden, een surpriseparty voor een nichtje.

Fren vervelend van je pols, hoop dat ze er snel iets aan kunnen doen.

Guusje weer helemaal in de race dus....wel balen van die cyste zeg :-(

Ruby moe en hoofdpijn, moet jij niet gewoon in bed kruipen?

San hoe is het met jou?

Ik heb inmiddels bijna geen last van m'n keel meer, maar nog wel een gevoelige buik. Je zou niks voelen van die biopsie plekjes, maar ik weet het niet.... Misschien ook wel gewoon m'n darmen. Ivfsh als ze niks vinden weet ik in ieder geval zeker dat ik geen glutenallergie heb, dus zinvol is het sowieso. Net geslapen, nu weer wat eten.

Geplaatst

he dames,

ik ben vanochtend al op en neer geweest naar DD. Wilde de dhea laten testen en dat zou ook kunnen volgens DD, maar nu blijkt dat ik 4 weken op de uitslag zou moeten wachten, en dat gaat helaas niet. Heb de uitlsag de 30e maart nodig, dus besloten om 'even' op en neer te rijden naar DD. 2 uur in totaal in de auto, om binnen 20 minuten weer buiten te staan. eigenlijk niet normaal, hahahaha. maar goed. Hoop dat alles goed is de 30e.

Henne, vervelend dat het onderzoek zo is tegengevallen, hopelijk komt er snel iets uit. Maar ze konden dus wel al zien dat je een ontstoken darmwand had? Hoe lang moet je wachten op de uitslag van de biopsie?

Guusje, bms zag er al wel goed uit, dat is mooi. Het gaat nu langzaamaan erop aan komen...spannend!!! balen dat er toch een cyste zat. hopelijk valt het mee met de endo!!

liefs,

Tool

Geplaatst

jee tool! hele reis erop zitten vanochtend. Hoop dat je goede uitslag krijgt!

Guusje: ook weer echt begonnen nu: spannend!

Fren: mooi dat Fiene het zo goed doet, toch fijn om dat even bevestigd te krijgen he. WB je pols: mijn schoonzusje had heel veel last van overbelastng polsen en dat kwam door hormonen. Zij gaf wel borstvoeding, zou wel kunnen dat dat verschil maakt.

Hier alles goed, kleine meid wel nog steeds wat verkouden. Verstopte neus is toch echt wel lastig voor dat kleine grut. Verder zaterdag nog eens ouderwets gaan stappen: vrijgezellen van een vriendin. Was super leuk, ar lekker thuis met catootje. Verder had ik ook bezoek van een vriendin uit NL dit weekend, echt heel gezellig! Dat maakte het stappen nog wel extra leuk, dat zij er ook bij was. Lang lang geleden dat we samen op pad waren.

X voor allemaal!

Geplaatst

Henne het vervelende onderzoek is achter de rug. Voor een licht ontstoken maagwand hele operatie. Ik slik daar al sinds de bevalling omeprazol voor en werkt prima. Gelukkig heb ik zo'n onderzoek niet hoeven doen.

Maar dat je bent bijgekomen is al heel wat, nu hopen dat zich dat in stijgende lijn doorzet.

Tool hele wereldreis. Hopelijk is alles goed en kunnen jullie mooi van start.

Guusje echt weer in de race. 1e echo achter de rug. Jammer dat de endo weer terug is....

Esther fijn dat jullie het zo goed hebben gehad gister!!!!! Mooie momenten om te koesteren.

Fren je meisje is dus dubbel en dwars goedgekeurd. Mooi zo.....

Ivfsh vervelend he, dat je zo weinig voor je grut kan doen dan. Beterschap voor de kleine en sterkte voor jullie

Hier dus niet echt goed. Heb me voor vandaag ziek gemeld en woensdag opnieuw contact of ik donderdag weer zou kunnen werken. Gelukkig is Ruben opgeknapt en P heeft ook last, maar kan wel werken. Het weekend werken is toch teveel geweest, liep dus echt op de brufen. Vandaag lekker veel slapen. Ruben net naar de opvang gebracht dus ik schiet weer lekker mijn bed in!!

Geplaatst

Ach san nog niet beter dus, balen zeg. Hoe hebben ze bij jou die ontsteking dan vastgesteld? Ik kreeg die gastroscopie ook vooral vanwege de glutenallergie, die kun je uiteindelijk pas echt uitsluiten met een biopsie van de duodenum. Die maagwand verbaast me zelf omdat ik bijvoorbeeld nooit over hoef te geven ofzo. En mijn bloedwaardes wijzen ook helemaal niet op een ontsteking. Vraag me ook af of de diaree ed dan vanuit de maag kunnen komen. Maar die bacterie schijnt wel ook naar je darmen te kunnen verhuizen. Mijn schoonzusje is er werkelijk doodziek van geweest maar die haar maagwand was ook zo ontstoken dat het t ergste was wat die arts ooit gezien had. Mag ik nog heel blij zijn... Voel me wel erg gammel nu, moe en rotgevoel in m'n buik. Snap niet dat mensen hierna weer gewoon aan het werk gaan ofzo. maar ja, ken ook iemand die de dag na een punctie fluitend naar haar werk fietst :-)

Geplaatst

Henne, ik had de dag van de punctie vrij en de volgende dag gewoon weer gewerkt. Ook bij de laatste punctie wat erg slecht nieuws was.

Het is bij mij raam open raam dicht dag. Nu heb ik het weer warm. Het zonnetje is nu weg. Wel jammer, het zag er lekker uit. Vanmiddag weer op de fiets naar huis.

Alwin heeft de auto en is gaan douchen en post gaan halen voor de club. De schat. Ik bof maar met zo'n man hoor!!! I love him!!!!

Nog 1,5 uur werken en dan bordje pap Ben niet zolekker. Geen zin in vast voedsel. Vanavond wel les geven. En vergadering. Dus wordt een latertje. Daarna maar snel mijn bed in..

Geplaatst

Ruby, knuffel voor jou en beterschap!!!

San, ook voor jou beterschap!!!

Fren, lastig zeg die pols. hoop dat het snel over is!!! Fijn dat Fiene helemaal is goedgekeurd en dat ze het zo mooi doet! bevestiging van je goeie moederzorgen!

ivfsh, lekker aan het stappen geweest, heerlijk!!!

Henne, rustig aan nog vandaag! wel fijn dat je aan bent gekomen, toch?I

k zal straks mijn keuze doorgeven voor zaterdag!

moet nu afsluiten, moet naar hapto.

liefs,

Tool

Geplaatst

Henne aan de hand van de klachten. Pijn in maagstreek,trok door naar rug. Het gevoel hebben dat iemand in mijn maag knijpt. Na het eten leek het wat af te nemen. Sommig eten verergerde het zoals koffie, vettigheid,pepermunt. Spugen heb ik alleen na de bevalling gehad later alleen misselijk makend gevoel.

Ruby hopelijk kan je lekker bijkomen na je lesgeven en vergaderen.

Hier had ik de hoop dat het na een middag in bed wel beter zou gaan. Zou ik te snel willen......

Geplaatst

Hoi meiden, even ego. Zit op het werk en heb opeens kramp in mijn baarmoeder. Echt niet grappig. Voel me er echt helemaal naar van. Zit rond eisprong, maar dit heb ik nooit gehad. Lijkt wel of ik een punctie heb gehad. Herkenbaar voor iemand?

Ga poging doen om zonder pijnlijk gezicht een hond na te kijken...

Geplaatst

Oh Kaartje, ineens kramp! Is het inmiddels al minder? Ik herken dit niet. Maar wat enorm vervelend zeg! Even aankijken en anders toch maar een arts bellen?

Sterkte!

Geplaatst

Hier nog geen ei! Of beter gezegt, nog geen LH piek. Woensddag 8.30 2e echo.

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Henne: darmproblemen en allergie oplossen, 29 maart evaluatie en dan hopelijk in mei icsi7

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA 12 maart laten testen, 30 maart afspraak dr. S. voor startecho en planning. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Witje: 4 april gesprek gyn evaluatie zwangerschap en over de risico's voor eventuele volgende zwangerschap en over hoe nu verder met onze cryos's

Behandeling:

Guusje: 29 februari CD 1 - 1e echo 12-3 - 2e echo 14 maart 8u30

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Voel je het rechts of links? Of echt in het midden. Ik voel ook altijd mijn eisprong, en ook welke kant het is. Maar ik ervaar het niet als kramp in de baarmoeder.

Geplaatst

Oh, by THE way: heb inderdaad een peesontsteking in m'n rechter pols/duim. Advies HA: ontzien?! Hoe ga ik da doen met een baby die tig keer per dag opgetild moet worden? Krijg wel een zalfje, maar dat kan ik pas morgen ophalen. Ga maar een paracetamol spiegel opbouwen, wan dit schiet niet op. En morgen op zoek naar een brace/sok voor iets meer versteveging.

Vanmiddag ook nog even heen en weer gecrosst naar babypark: het onderstel van onze kinderwagen was scheef waardoor 1 wiel vaak de grond niet raakt en de wagen afwijkt naar rechts. Blijf echt fan van die winkel: geen enkel gemier of gemopper, er is zonder morren een nieuw onderstel besteld!

Ook een inbakerdoek gekocht voor fiene, ik wikkelde haar nu te warm in waardoor ze een beetje klam in haar bedje lag. Heb hem direct aangedaan en mevrouw ligt heel tevreden in haar bedje nu!

Syl, hoe is het met je? Alle emoties een plek kunnen geven?

Henne en san, beterschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden