Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, ik ben er nog hoor en lees mee maar niet zoveel te melden en uiteraard druk ja.

Dochter is woensdag jarig, ben nu weer aan het nadenken over traktatie... Ze wil natuurlijk snoep maar liever niet, doet wel iedereen dus compromis is meestal iets kleins van snoep en een speeltje of iets gezonds erbij. Vorig jaar leuke mini-schoolbordjes gescoord bij de Action dus hoop dat ik daar maandag einde dag, na consultatiebutreau, nog even tijd voor heb...

Ik zou wel willen mee gaan maar zie het nog niet zitten, net een maandje te vroeg...

Ga wel donderdagavond met een vriendin naar Lenette van Dongen in de schouwburg, eerste avondje uit! Heb ik zin in, hoop voor papa dat de babies zich gedragen maar zal wel niet... :-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och wat was de vroeger toch simpel hè, blokje kaas, plakje worst en augurk :-() het hoefde ook niet zo verpakt en versierd te zijn.... Die goeie oude tijd hihi.

En van het zomer hebben we de Bbq! Dan kun je alledrie de kids meenemen, leuk! Moeten we langzaamaan misschien ook een datum voor vast gaan leggen dames? En een locatie zoeken?

Geplaatst

Ja, lijkt me een goed idee! Misschien niet middenin de zomer, dan zullen veel mensen weg zijn. Is Pinksteren wellicht een optie? Is laatste weekend v mei. Heeft iemand een tuin in de aanbieding?

Geplaatst

16 en 23 juni scoren nu het hoogst in afspreken.nl maar er staan nog heel veel vraagtekens in en ook veel nog niet ingevulde namen. Zal een herinnering versturen maar die gaat volgens mij niet naar de vraagtekens!

Geplaatst

die van ons is groot genoeg (niet mega hoor maar groot genoeg voor een gezellige bbq) maar wel uit de richting voor velen van jullie!

Voel je welkom!

Vandaag een vreemde dag...zwager vanmiddag opgenomen in ziekenhuis met darmklachten (diverticulitus). Zusje belde of wij esmay (mijn naamgenootje en haar jongste dochter) op wilden halen want het was niet handig om haar op de SEH erbij te hebben. Daarnaast heeft gerard een neefje van 8 opgehaald die voor het eerst gaat logeren vandaag en wij hebben de eer dat hij bij ons wil logeren (cute hé!).

Maar onverwachts dus ineens twee kinderen in huis, een jongetje van 8 en een meisje van 8 maand. Met z'n vieren door zwolle gesjouwd. Wat is het leven anders als je kinderen hebt...mensen reageren op je, kijken in de kinderwagen. Bizar gewoon! En wat voelt het goed om met twee kinderen in de stad te lopen, een kleintje thuis boven te hebben liggen en ondertussen met z'n drietjes op de bank de film narnia kijken en ondertussen tosti's eten. Zo gezellig en zo alsof het zo zou kunnen zijn bij ons.

Wat een verlangen maakt dit in mij los maar wat zeer doet dit!

miki we hebben de uitnodiging voor de adoptiecursus binnen gekregen...spannend dus!

Geplaatst

Ohhh Esther, Je bericht raakt me enorm!ik hoop echt de adoptie vlotjes zal verlopen en dat jullie straks heerlijk kunnen genieten met ėėn of meer adoptiekindjes, wat zullen die in een ongelofelijk warm nest terrecht komen.geniet van je logeetjes !

Geplaatst

lieve Es, een dubbel berichtje. enerzijds heel leuk dat je neefje en nichtje komen logeren, anderzijds maakt dit heel veel gevoelens bij je los. Ik hoop echt dat jullie met de adoptie ook een eigen gezinnetje kunnen stichten en ook van al dit leuks kunnen genieten!!!

Henne, heb m gelezen!! ik had het geloof ik ook al doorgegeven, maar zal mijn keuze nog eens doorgeven ;-). hoe is het met J? hebben jullie nog iets kunnen doen gisteren? Is ie al een beetje bijgekomen van de jetlag?

Caro, druk met de babies, logisch en woensdag je dochter jarig. vroeger was het idd heel eenvoudig, mijn moeder bakte altijd cakejes/cupcakes voor iedereen, ook heel erg eenvoudig,en lekker. heb het idee dat het tegenwoordig steeds lastiger wordt om iets uit te delen. Maar dat gaat goedkomen!

Syl, hoop dat jullie gisteren een beetje zijn doorgekomen. Was het een mooie uitvaart?

Het gaat opeens allemaal heel snel. zo denk je nog van...ooh...duurt nog wel effe april en opeens is het al bijna april, jeetje, zei gisteren nog tegen A. dat ik dan weer als het ware een soort van djunk word, snuiven, spuiten, slikken, hihihi. Weer al dat gemeng in de vroege ochtend.

Ook besloten om als het zou lukken, pas weer met lesgeven te beginnen na de eerste echo, dan weten we ook meteen hoeveel het er zijn. Dus waarschijnlijk tot medio mei geen gesport.

Ik zag bij de zomer BBQ dat er ook gesproken werd over Pinksteren, maar dan zitten wij als het goed is ophet Pinkpopterrein, maar als iedereen dat weekend zou kunnen, dan laat het maar zonder mij doorgaan, mag wel hoor, hahahahaha. Wijhebben helaas ook geen grote tuin, dus bij ons gaat het m ook niet worden.

Fren, hoe is het met je ring afgelopen? Ik las ergens dat ie al verbogen was of zoiets? Zou zonde zijn als ie niet meer gefixt kan worden.

lieverds, ik ga jullie weer verlaten. Vandaag staat op het programma: lezen, strijken, mss wat tekenen/schetsen, beetje opruimen. Vriend ligt nu in bed, had nachtdienst.

fijne dag en geniet ervan!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Es', inderdaad een dubbel gevoel, maar jullie zijn nog steeds in de race voor jullie droom. Misschien niet via een zwangerschap, maar adoptie is ook fantastisch! Het gaat gebeuren hoor, dat hè met je eigen kindje door de stad loopt!!

Syl, hoe was t? Was het een mooie dag?

Tool, dat gaat inderdaad snel! Over 3 weekjes is t al april! Ga voor je duimen. Denk dat t goed is om dan een paar weken niet te sporten.

Ceeke, jullie gaan toch ook weer door een dezer dagen? Is me even ontschoten of t een cryo of een verse poging is. Las op FB dat je je nieuwe autootje hebt? Blij mee?

Babeth (en ceeke) het bericht vAb esly zal hard bij jullie aangekomen zijn en weer moeilijke herinneringen opgeroepen hebben.

San, hoe is t in de ziekenboeg?

Henne, J nog wakker kunnen krijgen gister? Of heeft z'n griep doorgezet? Hoe gaat t met eten?

Ik vergeet de helft...

Hier lekker uitgerust: vin heeft alle voedingen gedaan vannacht, dus ik heb geslapen van half 11 tot half 7!!!! Heerlijk. Nu ook nog in bed, f slaapt nog. Lijkt dat haar krampjes wat afnemen, ik hoop t!

OjA, de bbq: Pinksteren was maar een wild idee hoor. Was vergeten dat er al een planner rond gegaan was.

Geplaatst

Fren dacht dat Vin het wel zou weten haha, heb een soort hint op Facebook gezet. Met een ex-collega zit ik inmiddels op een streak van 80 (!), maar we durven nu dus geen van beiden meer te passen dus af en toe is het gewoon een enorm gegok en geschuif met letters tot je het ziet LOL. Beetje jammer dat er twee dingen zijn die ik absoluut niet kan tekenen: dieren en auto's. Maar oefening baart kunst nietwaar?

Esther, ik geloof dat ik met Kerst iets vergelijkbaars schreef. Het voelt fijn en heel erg pijnlijk tegelijk. De wens komt weer zo haarscherp in beeld, zeker met neefjes en nichtjes die je zo vanzelfsprekend vertrouwen, knuffelen en helemaal thuis zijn bij jou. Zoals je neefje dat dan bij jullie wil logeren. Het verwarmt je hart, maar het raakt ook dat harde laagje dat je eromheen hebt gelegd... Ik hoop heel erg dat de adoptieprocedure jullie een gezintje gaat brengen. Ik moet zeggen dat ik het beel echt voor me kan zien van een stralende Esther en Gerard op de dag dat hun kindje(s) thuis komt.

Tool heel goed om het sporten even te laten, echt Zita ;-) En dat spuiten enzo, ach dat went toch zo weer.

J is gisteren om half elf naar bed gegaan en slaapt nu nog. De verhoging was na het middagdutje al beter. Ik denk dat hij vooral uitgeteld was. Ze zijn daar na een lange vlucht maandagmiddag aangekomen en hebben vanaf dat moment tot de vrijdagmiddag een paar uur voor de vlucht terug geen rust gehad. Zelfs elke avond stonden er officiele diners en borrels op het programma. En dat dan bij 35 graden... dat put een mens wel uit. Vandaag lekker kalm aan en morgen moet hij weer aan het werk. Ik morgen gastroscopie brrrr..... denk er maar niet over na, kan het alleen maar meevallen.

Geplaatst

brrr henne, succes morgen met de gastroscopie!

Guusje, jij hebt morgen de eerste echo toch??? jij ook veel succes!!!

fren, lekker geslapen, heerlijk!

Geplaatst

Henne, heel veel succes morgen! en sterkte, toch wel met roesje mag ik hopen.

Ceeke en Babeth, voor jullie hier confronterende dagen, sterkte!

guusje morgen eerste echo..spannend!

Fren lekker goeie nacht gemaakt, fijn!

Syl, ik hoop dat het goed gaat met J en jou, en dat jullie er samen goed door heen komen, zal niet gemakkelijk zijn. Mooi idee van die echo!

Es, mooi om te lezen je verhaal en ook herkenbaar hoor, het is ook een hele leuke leeftijd bij elkaar zo. Ik vind het wel een heel fijn idee voor jullie dat de adoptieprocedure nu loopt. Zelf gaan we hier morgenavond voor de eerste toptraining. Of het iets wordt weten we niet, maar het is heel fijn het gevoel te hebben dat er nu dingen op het pad komen die je dichter bij je wens brengen. Tenminste zo ervaar ik het dan, het gevoel dat er iets gebeurd. Dat heb ik ook heel sterkt met het vrijwilligerswerk, zo fijn om daadwerkelijk iets te doen wat zo dicht bij je hart ligt.

HIer een hele rustige dag, stem is wel een beetje terug, maar nog niet helemaal. Dus weinig praten...:( hoop dat ik morgen beter uit mn woorden kan komen...

fijne zondag iedereen

Geplaatst

Ik ga zo met f lekker naar m'n moeder, even wandelen in het bos, heerlijk weer immers!

Tool, je vroeg nog naar m'n ring: ding is terug naar de juwelier/atelier waar ze hem gaan repareren, of als dat niet kan, een heel nieuwe ring gaan maken. Ben benieuwd, maar zover dus goede service!

Geplaatst

Hey even kort...ben druk met logeetjes :)

Fijn die herkenning te vinden! Dit is een van de dingen waardoor ik me hier zo prettig voel! Ik kan het proberen uit te leggen aan mensen om me heen maar hoe het echt voelt begrijpen mensen vaak niet, jullie wel!

Vannacht een erg onderbroken nacht gehad :)!!! Nu wallen en zo duf als een kanarie maar heerlijk om even te mogen zorgen! Zo schattig hoe het neefje van 8 omgaat met esmay van 8 maand. Heerlijk!

Vanmorgen op tijd uit bed, lekker ontbeten met elkaar en naar de kerk. Na kerktijd zou mijn zusje en zwager met hun vier kinderen komen eten maar dat loopt nu even allemaal anders omdat haar man dus in het ziekenhuis ligt. Was even een geregel hoe we dat vandaag moesten gaan doen met bezoektijden en vanmiddag is de bevestigingsdienst van Gerard. Al mijn broers en zussen komen vanmiddag. Mijn ouders komen hier nu zo eten met de twee oudste meiden van mijn zusje zodat zij alleen haar zoontje mee hoeft te nemen naar het ziekenhuis. Zij haalt dan esmay op en gaat naar huis. Wij gaan naar de kerk en iedereen blijft koffie drinken na die tijd. Om vijf uur richting mijn zusje oppassen zodat zij weer naar het ziekenhuis kan. Volle dag dus!

Meiden geniet van het zonnetje vandaag...tot morgen!

henne fijn dat J niet ziek lijkt te zijn!

Geplaatst

Esther jeetje je dagen zijn weer druk gevult. Heel veel sterkte weer met een gezondheidsprobleem in de fam. Je raakte mij ook met je woorden en hoe goed het voelt om met 2 kindjes op stap te zijn geweest. Alsof het zo moet zijn. Hopelijk verloopt de adoptie procedure heel vlotjes en hebben jullie straks ook jullie langverlangde gezin!!!!!

Henne heel langzaam weer aan het opknappen, you go girl!! Fijn dat J dus idd niet ziek is.

Oh het eten is klaar dus kom straks terug!!

Geplaatst

Iedereen genoten van het zonnetje vandaag? Ik heb gewoon buiten zitten lezen, heerlijk!

Esther hoe was de bevestiging van Gerard?

Sylvie hoe is het met jullie vandaag?

Eef hoop dat je stem morgen beter is! Ben erg benieuwd naar morgenavond.

Oh voor een gastroscopie krijg je trouwens geen roesje, ze verdoven hier geloof ik wel je keel. Zie het wel. Verheug me er niet echt op, maar denk dat ik na zes puncties zoiets toch ook wel doorkom ;-) zie meer op tegen het nuchter zijn dan tegen het onderzoek zelf. Als ik niet elke twee uur iets eet word ik heel gammel en ben bang morgen de hele dag last te hebben van die 'valse start'. Maar ook dat zullen we vanzelf merken.

Geplaatst

Henne, succes morgen. Lijkt me best eng maar als je zoveel puncties hebt gehad , ben je wel wat gewend zou je zeggen. Maar dan nog...

Caro, heb je m'n kaartje nog gehad?

Geplaatst

Henne, hel veel succes morgen, ik zal aan je denken.

Syl, hoe is het met jullie? Veel aan jullie gedacht.

Geplaatst

Hmmm, googlen de avond voor zo'n onderzoek is best dom hè. Caro je hebt gelijk, rustig blijven ademen, doen wat ze zeggen en het maar laten gebeuren. Gelukkig kan J wel mee, zou eerst alleen gaan maar dat zie ik met dat nuchter zijn toch minder zitten. Ga nu maar snel naar bed, slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Es, hoe is het met je zwager? alles nog kunnen regelen vandaag? En hoe ws het met de bevestiging van G? ook alles goed gegaan???

Henne, idd makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer toch rustig te blijven en ontspannen. Gelukkig kan J mee en hopelijk heb je niet al te veel last van de valse start.

hoe laat moet je?

De 16e juni heb ik helaas moeten doorstrepen ivm de communie van mijn neefje in Engeland. Die is op zondag, maar we vertrekken dan op zaterdag en komen op maandag terug. eindelijk na 5 jaar dan toch weer eens bij mijn broer langs. zijn al een aantal jaar aan het proberen op bezoek te gaan, maar dat lukte nooit ivm operaties en de ivf's. hopelijk kan ik daar dan lekker zwanger wezen

Guusje, jij ook succes morgen!!

hier ook lekker gelezen. een boek uit, nu aan het volgende bezig.

S€n, hoe is het met je missselijkheid?

Fijne avond allemaal!

liefs,

Tool

Geplaatst

sterkte morgen Henne! Niet leuk maar ik hoop dat het je een beetje mee gaat vallen!

Caro hoe is het met jou? trek je het allemaal een beetje met die 2 kleine banjers erbij? Houd je het een beetje vol?

Hier een mooie dienst gehad. Bijzonder ook om alle familie een keer bij elkaar te hebben in de kerk (bij elkaar toch 50 man broers en zussen en neefjes en nichtjes...ze waren er allemaal!). Bij de rest komen we regelmatig ivm doopdiensten van de kinderen, het deed me weleens pijn dat dit bij ons nog nooit was gebeurd. Vandaag wel. Was mooi.

Ook bijzonder dat onze predikant refereerde aan het feit dat we (onze predikant en wij) elkaar al 10 jaar kennen. Hij was in Kampen onze wijkpredikant, heeft in de eerste paar jaar van ons trouwen toen wij veel problemen hadden veel voor ons betekend. Toen wij een huis kochten in wapenveld kreeg hij een beroep naar wapenveld en hij is hier weer onze wijkpredikant en heeft de afgelopen vier jaar ook heel intensief met ons meegeleefd. We hebben al veel met hem beleefd en gedeeld. Ook wederzijdse ouders hebben in de eerste paar jaar vna ons trouwen veel contact met hem gehad. Wat kan er dan veel in tien jaar gebeuren, heel veel verdriet maar ook heel veel om heel erg dankbaar voor te zijn.

Kortom een blije en dankbare dag vandaag.

Nu een wijntje en even nakletsen met gerard (laatste visite is net weg) en dan lekker een nacht doorslapen! Ik mag het zeggen vind ik zelf maar (zonder dat ik mensen voor het hoofd wil stoten) ieder nadeel heeft z'n voordeel...in ons geval een nacht doormaffen zonder wakker te worden van kinderen! En jullie weten dat ik alles er voor over zou hebben maar als het dan toch niet zo is dan maar genieten van onze ononderbroken nachten!

Fijne avond meiden en voor straks weltrusen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden