Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Patiënt zittend bekeken. Dacht net even dat ik flauw ging vallen. Lig nu in mijn kantoor op mijn dienstbed. Net mijn mannetje maar gebeld om me op te halen. 35 minuten enkele reis, maar ik durf nu even niet auto te rijden.

Guusje, het lijkt meer in het midden denk ik.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gatzie, balen dat het niet minder is. Maar is het wel de eisprong? Hou je het goed in de gaten? En anders echt een arts bellen hoor!

Geplaatst

ai Fren, dat is minder. Hoop dat het zalfje helpt! en wat fijn dat de winkel zo meehelpt en niet moeilijk doet!

Kaartje, ai, het zou idd je eisprong kunnen zijn. Ik heb m ook al eens een paar keer gevoeld, echt een flinke steek. hoop dat het nu al wat minder is!

San, balen dat hetniet zo goed gaat.

Net bij de hapto de cd meegekregen. en ze heeft me voornamelijk behandeld op het gedeelte bij de baarmoeder en de buik. Maar ik voel het nu ook steeds meer en beter richting mijn benen en voeten (het aarden gaat me dus steeds beter af). Met als resultaat dat ik na afloop hele zware en trillerige benen had. Er stond ook blijkbaar heel veel spanning op. Dus toen heb ik maar een blokje om gelopen en toen ging het alweer wat beter. Heb flink zitten opruimen in mijn lichaam!

allemaal een fijne en rustige avond!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Fren, fijn dat je meisje weer goedgekeurd is. Wel erg onhandig die arm. Hoop dat het gauw opknapt.

Henne, klinkt als een naar onderzoek. Wanneer krijg je de uitslag? Hoop zo voor je dat ze iets met die uitslag voor je kunnen betekenen.

Syl, hoe was het zaterdag? Hoop dat het een mooi afscheid was.

Ruby, jij ook niet fit. Allemaal beetje veel ook denk ik met niet meewerkend lijf en al het gedoe in huis.

Guusje, spannend dat het al weer zo dichtbij komt.

Esther, bijzonder weekend gehad.

Geplaatst

Even snel, tussen werk en cursus door ; -)

Henne, fijn dat het achter de rug was, vervelend maar voor een goed doel, denk dat je veel duidelijkheid met dit onderzoek kan krijgen. Mocht toch glutenallergie aan de orde zijn, kun je i!

n de toekomst hier echt naar gaan leven, en mogelijk een hoop narigheid voorkomen. Ik hoop dat het niet zo is, maar beter nu duidelijkheid!

Was druk op werk en erg moe, nu eerste topavond tot laat, bericht later wel hoe of wat.

San beterschap, en jij ook Ruby

Syl hoop dat het goed met jullie gaat, sterkte nogmaals x

Geplaatst

Hoi hoi

Henne wat klinkt dat onderzoek akelig zeg! Zou mooi zijn als je idd geen glutenintolerantie hebt! Wat betreft zaterdag, kun jij met jouw dieet ook wel meegenieten of neem je zelf iets mee?

Laika jammer dat keer niet bij bent!

Kaartje goh wat heb jij ineens zeg? Heftig zo te horen, pas goed op jezelf hè, anders gewoon eerste hulp!

Guusje wat balen van die cyste, stat een tp niet in de weg toch?

Fren ik zou ook niet weten hoe je e pols minder kan belasten , maar dat je bijna f liet vallen is doodeng! Meer met je andere arm/pols doen? Ikzelf moest een tijd mijn schouder ontzien was ook overbealst door het dragen en voeden, was erg wennen maar hielp wel.super dat ze helemaal goed gekeurd is en zo te lezen ook een snelle ante hihi

Syl hoe gaat het met jullie??

Rubster jij blijft toch maar tobben hè, en dan die eeuwig durende toestand met de b.kamer, frustrerend..sterkte!

San beterschap meid! Dagje allen in bed is een goede zet!

Sen hoe gaat het met jou?

Ivfsh jij hebt een erfelijk weekend achter de rug, wat leuk dat bezoek uit Nederlad, ook wel een voordeel om wat "dichterbij" te zitten hè? Heb je de ui op de kamer van E. Al geprobeerd?

Tool wat goed dat je nog snel de grens over gescheurd bent, sjonge even bloedprikken en terug, net als Henne toen. Iig voor een goed doel en mooi dat je dan wel zo snel de uitslag hebt. Bijzonder om te lezen hoe een grote voelbare uitwerking de specifieke behandelingen op jou hebben! In de alternatieve wereld adviseren ze ook om lekker in de tuin te werken, om echt "aards" bezig te zijn, du mocht je je vervelen ;)

Mijn darmkrampen zijn voorbij, maar nu een flinke verkoudheid, ik erop er niets van!!

Geplaatst

Esther wat heb jij een mega druk weekend achter de rug maar ook enorm warm en liefdevol. Moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind om te lezen hoe hecht Julle familie is en hoezeer jullie de kracht kunnen vinden in jullie geloof !!

Geplaatst

Ceeke hoe bevalt je nieuwe auto?

Eef is bij jou je stem inmiddels terug?

Ellie laatst somde je dat rijtje op mbt de werking van je schildklier, laat je het nog onderzoeken?

Geplaatst

ha dames, even heel kort om te laten weten dat ik met jullie meeleef en mee lees.

henne, dat klinkt als een naar onderzoek. wanneer krijg je alle uitslagen?

kaartje, hoe is het nu met de pijn? jezelf even goed in de gaten houden, hoor.

ik ga morgen even mn bestelling voor zaterdag doorgeven. vind het best een beetje spannend om jullie voor het eerst te gaan zien.

fijne avond allemaal.

Geplaatst

Hè gats Kaartje, dat klinkt echt niet fijn. Kan je eisprong zijn, maar als je twijfelt of het niet zakt wel even de huisartsenpost bellen hoor!

Geplaatst

Zit inmiddels in auto bij mijn mannetje. Buurman is ook meegereden, dus alle auto's weer gewoon thuis zo. Gaat al wel beter nu. Nog steeds wel kramp, maar kan nu weer rechtop zitten en zie er minder uit als een lijk ;-) . Moet nog eten en heb echt honger. Komt dus wel goed. Manlief had meteen van alles in zijn hoofd ivm mogelijke eisprong haha. Ik ga liggen, eten en vroeg slapen.

Geplaatst

Meiden het onderzoek is idd naar maar ik was denk ik toch ook niet ontspannen genoeg. Eerst wel., maar de verdoving in m'n keel vond ik zo naar voelen dat ik daardoor een soort van in paniek raakte. En toen moesten ze nog beginnen :-s. Volgende week heb ik nog een lactose intolerantie test (nuchter een drankje nemen en dan elk half uur blazen, gedurende twee uur) en de 28e krijg ik dan alle uitslagen en hopelijk een diagnose en advies. Vandaag ook oproep van de Arbo voor de 29e dus ik ga denk ik tot die tijd niet werken. De eerste week van april heb ik dan nog plakproeven bij de dermatoloog. Ben voorlopig onder de pannen

Fren wat klote zeg een peesontsteking....en idd geen timing. Kun je geen ontstekingsremmer krijgen?

Wen dat is zaterdag zo heel normaal en vertrouwd, zo hebben we het tenminste tot nu toe allemaal ervaren. Er zijn ook meiden die ik nog niet eerder gezien heb trouwens :-) Oh en ik kan zelf glutenvrij brood meenemen ook afbakbroodjes, dat is geen enkel punt. Ze kunnen geen volledig glutenvrij garanderen vanwege de bakkerij die ze daar hebben, maar dat is voor mij ook (nog) niet nodig.

Geplaatst

Fren, is een polsbrace geen optie?

Of alleen als je F moet tillen?

Wen, na vijf minuten ben je al vergeten dat we elkaar nog niet eerder live hebben gezien. Je hoeft nu alleen niet te typen ;-)

Geplaatst

Wen, helemaal niet nodig!!! ik heb de meiden de eerste keer ontmoet toen in Scheveningen. Er ws toen in april al een meeting geweest en echt, het voelt heel vertrouwd, alsof we elkaar al jaren kennen en ook bij elkaar over de vloer komen. Maar dat is gewoon om hier alles besproken wordt en we ook bijna alles van elkaar weten.

Henne, met al die onderzoeken ben je idd onder de pannen.

Ik zal mijn bestelling dadelijk doorgeven!

ga nu lezen in mijn spannend boekje!

liefs,

Tool

Geplaatst

Kaartje, fijn dat je een beetje opknapt! Wat een lieve zorgzame en attente man heb je toch ; -)

Hier terug van pleegzorg avondje, het was interessant. Zit ook nog iemand bij de groep die ik een tijd terug nog via werk kende, hadden het allebei aanvankelijk niet in de gaten. Aardige groep mensen, kennisgemaakt, casuistiek besproken. Herkenbaar van de info avond. Hele map meegekregen, die ga ik van de week eens rustig lezen, allemaal informatie over pleegzorgmogelijkheden en ontwikkeling en leeftijden. De avond vloog voorbij!

Op werk was het flink druk en aanpoten, heb net aan stem terug, maar merk dat de ontsteking er nog zit, s nachts en s avonds kriebelhoest en benauwd. Nu dus al weer ruim een week. Kijk het aan tot donderdag, heb ik mezelf beloofd, anders toch even na laten kijken. Het lijkt wel of mijn weerstand lager is de laatste tijd, of dat er veel heerst, van buikgriep naar LWI, mag er gewoon niet een keer wat overgeslagen worden?

Henne goed van je dat je nu doorzet, ondanks dat het nu veel energie kost, heb je straks veel meer duidelijkheid wat nu belangrijk is qua voeding en allergie. stug doorgaan! hier merk ik dat ik een beetje medisch gedoe moe begin te worden. Moet eigenlijk doorgaan met fysiotherapie, en op zoek naar een manueel, maar merk dat ik stiekem gewoon moe ben en even geen puf er achter aan te zitten. Ondertussen te weinig bewegen, kortom vermijdingsgedrag...geef mezelf wel weer in april een schop onder mijn kont ; -)

Heb zin in zaterdag, leuk! Volgens mij gaat het moeilijk worden qua vervoer, maar denk dat ik dat ri donderdag wel weet. Ik heb ook niemand nog gezien in echie behalve dan Simba! En Laika en Guusje bij ophalen van en uit het ziekenhuis ; -)

Fren, als ik jou was zou ik lekker zo'n braceje halen. Het kost wat geld, maar het is zo verlichtend en steunend. Het is gewoon belangrijk dat die pees nu rust krijgt, dit soort dingen kunnen zo lang na etteren...Volgens mij heb ik er hier 2 liggen, zal het even nakijken, maar als je wil kan ik het zaterdag voor je mee nemen

Nou meiden, ga even bijkomen hier, toch wel weer veel stof om over na te denken.

Geplaatst

kalimera dames,

Eef, echt heel fijn om te lezen dat jullie bijeenkomst zo geslaagd en informatief was!! Idd veel stof om over na te denken. Gelukkig gaat het ietsje beter met je stem, maar wat lijkt me dat toch lastig als je niet kunt praten. Hoop dat het zich niet meer doorzet en dat het alleen maar beter wordt!

Ik begrijp het wel hoor dat je even genoeg hebt van al dat medische gedoe. we zijn er al jaren mee bezig en op een gegeven moment is het gewoon klaar. Helaas kan het bij sommigen van ons dan niet in een keer over zijn en lijkt het net alsof er iets anders voor in de plaats komt, waardoor we niet echt rust krijgen (jij met je stem en je heupen, es nu met haar enkel, ruby met de endo en een lichaam dat ook niet echt wil meewerken, Henne met haar darmen, ik met oververmoeidheid, fren met haar ontstoken pees). Maar echt, het komt allemaal goed!!! hulp hebben we soms nodig en hoelang we die hulp nodig hebben, dat weten we niet. Wellicht zijn we soms ook wel te koppig om die hulp te aanvaarden, maar dan laat ons lichaam ons dat wel weten en dan is het eigenlijk al te laat.

Voor zover het mogelijk is, laat nu dan even de boel de boel en dan in april ga je er weer tegenaan.

En gezellig dat je zaterdag erbij bent!!!

Ceeke en Babeth, we moeten nog iets afspreken.

Als we vanaf 11 uur terecht kunnen in Bunnik, ik kan om 8 uur of om half 9 de trein nemen, dan ben ik om 9 of om half 10 in Eindhoven. Dan kunnen we rustig doorrijden naar Babeth en even Imke knuffelen (mag dat???) en dan richting Bunnik rijden? Lijkt jullie dit iets?

Henne, nog last van gisteren?

Syl, hoe gaat het meissie? en met J?

dames, ga weer verder met werken. Ik reageer later iets uitgebreider!

liefs,

Tool

Geplaatst

Mogge dames.....het gepor in mn buik gisteren heeft me geen goed gedaan. Werd vanochtend weer misselijk wakker, mn darmen rommelen en ben moe moe moe en gammel. Op dit soort dagen vraag ik me af of dit ooit nog goed komt.... :-( Ben wel uit bed, hulp komt zo en geen zin om dan uitleg te moeten geven. Ga op zolder op de logeerkamer zitten met een kruik, boek en de ipad en vanmiddag op de bank slaap ik wel bij. Over zaterdag heb ik nog geen beslissing genomen, moet ook Spaatje en Syl nog even contacten over evt carpoolen.

Ik lees ondertussen wel bij, maar er komt zo weinig uit mn hersens dat ik minder reageer. Voel me beetje ego daardoor, omdat iedereen wel zo lief op mij reageert :-( Pfff, dit is echt mn dag niet...

Geplaatst

Eef, klinkt goed die avond!

Henne, ik ook lactose onderzoek gehad. Die valt mee!

Witje, iets beter?

Wen, gezellig!

Fren, lastig zeg die ontsteking. Krijg je er al wat voor?

Sen, stijgende lijn doorgezet?

Tool, helemaal op en neer gister. Maar wel met een goed doel. Het wordt spannend meis!

Hier sociaal veel op pad, mijn uurtjes werken tussendoor. En verder veeeel slapen. Zo moe (en daardoor wazig) steeds! Laat geregeld mijn pinpas zitten in de automaat bij de appie (gelukkig piept ie), brand mijn handen aan de oven (enorm brandplek!) en laat echt van alles vallen. Nu ben altijd wat clumsy al, maar dit slaat echt alles! :) Kan er gelukkig hard om lachen.

Fijne dag ladies, xxx

Geplaatst

Testr kwam er bij jou ook een allergie uit? Ik ben zelf nogal huiverig voor het effect van het drankje....de dag erna zeg maar... De test op zich zie ik niet zo tegenop.

Geplaatst

Nee bij mij kwam niets uit. Maar als je je bereid op het ergste, kan alleen maar meevallen. Je moet hier doorheen meissie. Nu rot, maar het gaat je wel dingen vertellen en die zijn erg nodig en waardevol!

Geplaatst

Haha mik, klinkt heel herkenbaar! Ik was ook alles kwijt, liet autosleutels in de auto zitten en ging oor bepaalde boodschappen naar de appie en kwam met een kar vol thuis, behalve de dingen waarvoor ik ging. Zwangerschaps dementie, en troost je, ook na je bevalling ben je nog een zeef... Ik wel in ied geval!

Ik kan gelukkig zo naar de apotheek om een zalf te halen en kijk dan direct even voor een brace of verstevigende kous, wan dit is niks. Mocht ik niks vinden Eef, dan neem ik graag je aanbod aan!

Esther, moet ik voor jou die enkelbraces nog meenemen zaterdag? Laat het maar even weten.

En inderdaad, een behoorlijke ziekenboeg hier! Doe rustig aan meiden!

henne, heel vervelend dat je zo'n las hebt, maar aan de andere kant verbaast het me niet, aangezien je maag zo gevoelig is, klinkt. Mij logisch in de oren da hij gaat opspelen na al dat

San, doe jij ook rustig? Gewoo ziek Melden hoor, ook al geeft dat problemen voor je leidinggevende... Niet jouw probleem!

Tooltje, even op en neer naar DD terwijl je al zo moe bent... Soms moet het, maar let op jezelf hè!

Sen, hoe is het met de misselijkheid? Ben je al weer wat mobieler?

Eef, wat fijn da de bijeenkomst zo goed was! Lijkt me da je daar ook wel weer energie van krijgt, toch? En dat je het medische zat bent, dat snap ik heel goed! Soms is het echt een never-ending story!

Hier heeft vin me heel lief laten slapen vannacht door zelf op te blijven voor de voeding van 2 uur. Was zelf natuurlijk helemaal kapot vanmorgen en kon z'n bed niet uitkomen, maar ond het echt heel super van hem!

Simba, Eef en mik: wat spreken wij af voor zaterdag? Hoe laat en waar? Eef, ik las dat vervoer een probleem is voor jou? Mocht mik niet rijden, dan pik ik je wel ergens op, komt goed! Misschien moeten we even via de mail afspraken maken en tel nrs uitwisselen?

Geplaatst

Hier gaat het toch niet goed. Nog steeds last van buik en heel gammel en draaierig. Vannacht om 3.00 uur dus naar huisartsenpost geweest. Dacht aan buikgriep, dus met paracetamol naar huis. Vanmorgen twee keer flauwgevallen. Zou zo weer naar huisarts gaan, maar kan gewoon niet lopen. Huisarts komt dus zo hierheen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden