Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lees net in een ander topic dat ze in Voorburg tegenwoordig ook een embryoscoop hebben! Ben helemaal blij en enthousiast. Nu die hypnotherapie onder de knie krijgen en allergieën wegwerken en kom dan maar op met die prikken. Heb er haast zin in haha.

Geplaatst

Mooi Henne! Jij ook weer bijna in de race!

Sen: tja... Veranderingen, vaak lastig voor mensen. Geef haar eens het boekje 'wie heeft m'n kaas gepikt' cadeau. Is al een wat ouder boekje en wordt/werd soms te pas en te onpas gebruikt. Maar ik vind t wel leuk en heb het in projecten wel eens aan mensen gegeven. Gewoon een grappig verhaaltje dat je aan het denken zet over hoe je omgaat met veranderingen.

Geplaatst

meiden,

slecht nieuws... cryo heeft de ontdooing niet overleefd:crybaby2:even heel diep adem halen, wat tranen laten en nu volop gaan voor een volgende ronde in mei. komende dagen vakantie boeken want ik wil eerst een weekje zon op mijn hoofd voordat we verder gaan en morgen shoppen voor schoenen/tas/in-elk-geval-iets-waar-ik-héél-blij-van-word... natuurlijk had ik er wel rekening mee gehouden maar ik had zo'n goed gevoel. toch maar op het werk gebleven, lieve collega's die me gewoon even laten én een berg chocolade-eitjes helpen ook. doc belt straks op over hoe nu verder met estradiol en utrogestan. iemand ervaring mee: afgebroken cryo-cyclus en wat dan?

lieve meiden, voor jullie allen een dikke knuffel en tot snel lees. nu even verder balen (en zoeken naar een leuke luxe zonvakantie = ook tips hiervoor zijn welkom!!).

liefs,

Geplaatst

Oh ceeke.... Jee, aan die optie wil je vooraf helemaal niet denken. Vind het echt heel rot voor jullie. Poging over voordat ie is begonnen... Knuffel voor jou. Flink shoppen morgen!!!

Geplaatst

Oj ceeke, wat onwijs balen!! Laat je even in de watten leggen door je collega's en ik zou inderdaad morgen iets heel moois voor jezelf kopen. Helpt toch een heel klein beetje aks pleister op de wonde.

Knuffel meid, hou je taai!

Geplaatst

He Ceeke klote zeg! Weet hoe je je voelt helaas, had er vorig jaar 2 die niet goed ontdooit waren, eigenlijk niet verwacht, je weet dat het kan maar je wil er niet aan denken.

Groot gelijk: shoppen en luxe vakantie!!!!!

Geplaatst

He ceeke, wat erg zeg!!! hier had je niet op gerekend. morgen dan als troost lekker shoppen voor jezelf.

Mijn tip voor (luxe) vakantie: lesbos, hihihi. Hier kun je echt lekker tot rust komen! weet niet wanneer jullie willen gaan, maar in mei/juni is alles mooi in bloei!

sterkte meid!!!!

hier nog geen bongi!!! vriend vind het ook maar niets, die wil geloof ik ook beginnen. ik heb zo'n vermoeden zaterdag of zondag pas...lekker met de pasen NOT. en dan is mijn allereerste berekening (start op 8 april) toch nog uitgekomen, hihihi. Mss komt het wel door de DHEA dat ik nu langere cyclus heb, een van de bijwerkingen is nl menstruatiestoornissen. nou, heb sowieso al last van een verhoogd testosteron-gehalte hierdoor, dit hoeft dus niet nog eens erbij. ik wacht rustig af...

Caro, lieve foto van Kaat en Bram, jammer dat ze elkaar in de box negeren, zal zeker goedkomen!!!

x

Geplaatst

Potverdorie Ceeke, wat ontzettend jammer. Sterkte meid

Zit in de wachtkamer bij Arbo. Net goed gesprek gehad met manager

Tot later

Geplaatst

Ceeke wat verschrikkel rot zeg, je weet dan het kan met cryo's, maar toch... Vond het zelf toch een enorme klap destijds. En zeker nu, met alles wat je aan voorbereiding hebt gedaan...bah bah bah!!! Je plan van aanpak klinkt in ieder geval goed, sterkte meis!

Sen, succes bij de Arbo. Fijn dat gesprek met manager goed was, dat is stap 1.

Hier net terug uit het ziekenhuis, pleisters eraf halen deed zeer! Zo dan, had ik niet op gerekend. Had gelijk een hele rode rug, maar verder......niets bijzonders te zien. Kan zijn dat er alsnog iets opkomt, maar zo op het este onofficiële gezicht ben ik niet allergisch voor een van de geteste stoffen. Op zich natuurlijk fijn, maar ik schiet er geen bal mee op.

Geplaatst

Oh Ceeke, wat balen. Je weet dat het kan, maar toch reken je er niet op. Nu eerst lekker op vakantie om bij te komen.

Sen, fijn dat je een goed gesprek gehad hebt met je manager. Ben benieuwd wat de arboarts zo zegt.

Henne, is er nog wat uit de plakkers gekomen?

Geplaatst

Henne, we waren tegelijk aan het typen. Fijn dat er niks uit is gekomen, maar ook balen dat er nu geen verklaring is voor die rode vlekken. Zou die hypnotherapie daar ook voor helpen???

Geplaatst

Geen idee Kaartje. Die darmen zijn natuurlijk al jaren een proleem, die vlekken pas een paar maanden. Maar het zal beslist geen kwaad kunnen, 'de rem aanzetten' zal ook voor m'n Immuunsysteem geen overbodige luxe zijn. Ik baal er alleen zo van dat het dan weer op dingen als 'stress' wordt geschoven. Natuurlijk kan dat meespelen, het zal ook zeker meespelen. Maar waarom word ik moe, krijg ik darmklachten en vlekken bij eenzelfde soort en hoeveelheid stress als anderen en hebben die nergens last van? Als iemand me DAT nou eens uit kon leggen, dan zou ik het misschien ook wel accepteren. De enige verklaring tot n toe is hoogsensitief en 'een niet optimaal functionerend vegetatief zenuwstelsel'. Vaag en vager.

Geplaatst

Henne, inderdaad allemaal lekker vaag. Hoop gewoon voor je dat die hypnotherapie op alles werkt. Zou mooi zijn wat dan de oorzaak verder ook is.

Geplaatst

Ah Ceeke wat ontzettend zuur, zeker na alles wat jullie al aan voorbereiding hebben gehad nu. Sterkte. Goed idee even lekker naar de zon om op te laden alvorens nieuwe poging te doen en lekker shoppen morgen!!!!!

Henne nergens allergisch voor waar je op getest bent. Heb je dan al die jaren 'anders' gegeten zonder dat nodig te hebben gehad??? Wordt je wel vindingrijk van, maar hier schiet je niks mee op. Hopelijk lost de hypnotherapie alles op. Dat zou eens mooi zijn zeg.

Geplaatst

henne, nergens allergisch voor zo op het eerste gezicht, dat is balen, maar ook wel weer fijn. Alleen de vraag nu nog, waar komen dan toch die rode vlekken vandaan. Lijkt er idd op dat het stressgerelateerd zou kunnen zijn. wellicht dat de hypno je hierbij kan helpen en dat het minder wordt of zelfs helemaal weggaat! Ik duim met je mee!

S€n,fijn dat je een goed gesprek met de manager hebt gehad!! stap 1 is genomen. Nu bij de bedrijfsarts! Komt wel goed hoor!

Ruby, het zal inderdaad even wennen zijn, zonder suiker te eten, maar dat gaat goed komen! ik ben ervan overtuigd dat je met sporten/bewegen je weg zult vinden. toppertje!!!

Kaartje, hoe ging je werkdag eigenlijk??? heb je genoeg rust tussendoor kunnen nemen?

straks wat oefenen voor de release van morgenavond, de yoga. voelt wel vreemd om maar 1 keer een les te releasen terwijl ik de andere keren in de releaseweek zo rond de 7-8 lessen meedeed. voor het goeie doel alles!

Geplaatst

Net weer gebeld door gyn over bloeduitslag van gisteren. Hcg is verdwenen, Hb is ook weer goed. Alleen jammer dat ik nog steeds zo moe ben... Moet volgens gyn de komende weken beter gaan worden. We wachten het maar af.

Tool, zit nog op het werk. Het is idioot rustig vandaag, maar daar kan ik niet mee zitten ;-). Zit dus lekker administratie te doen.

Geplaatst

"fijn" dat alle hcg is verdwenen kaartje en dat je hb goed is. Wat de moeheid betreft, er schijnt één of ander homeopathisch middel te zijn wat goed helpt. Ben even de naam kwijt, zal het straks even opzoeken. Het is dus een kruidenmengsel wat ook helpt als je bijv. ijzer tekort hebt. Ik ga het misschien zelf ook proberen. Zal straks even opzoeken hoe het heet.

Henne wat irritant dat er nou niets uit dat onderzoek komt. Wat moet je hier nou mee?! mijn collega krijgt volgende week ook die pleister op haar rug. Ze heeft dezelfde verschijnselen als jij, ook rode branderige vlekken.

Eerst een goed gesprek gehad met m'n manager. Ze begrijpt dat ik niet echt gemotiveerd raak van een klagende collega en snapt niet waarom men niet bij haar komt als men ergens mee zit. Ze had ook al gemerkt dat een aantal collega's het via mij probeerden omdat ik één van de weinigen ben die wel haar mond opentrekt tegen de personen wie het betreft. Verder alle begrip en steun in het zoeken naar de voor mij geschikte aantal uurtjes dat ik op arbeidstherapeutische basis werk. En kreeg ook nog een mooi paasboeket van haar, aardig hè.

Gesprek met de arbo was kort maar krachtig zal ik maar zeggen. Beetje koele tante die heel zakelijk deed. Zat de hele tijd te tikken en keek me weinig aan. Allemaal heel pragmatisch. Ik zag alleen iets wat een beetje op gevoel leek toen ik zei dat ik jarenlang bezig ben geweest met vruchtbaarheidsbehandelingen en dat deze zwangerschap m.b.v. icsi is ontstaan. Hierop zei ze "dan heb jij nu dus wel een dubbel kostbare vracht bij je". Ik heb ook nog verteld over de negatieve collega. Ze zei dat ik moest proberen me daar niet teveel van aan te trekken en anders maar gewoon moet zeggen dat ik geen zin heb in geklaag. Maar goed, komt erop neer dat ik zelf mag aankijken wat ik aan kan en dat ik over 6 weken weer een keertje moet langskomen. Dan werkt zij er overigens niet meer want ze gaat per 1 mei uit dienst.

nu even iets makkelijks eten

Geplaatst

Even snel bijpraten,

Sen, dat heb je ook weer gehad, herkenbaar die arbo artsen die er niet zitten voor het werk maar voor hun contract, wat dat betreft heel wat beter hoe je manager er mee omgaat! petje af, en dan helemaal hoe jij er mee omgaat, stappie voor stappie, nog 1 dag en dan...week 20!!!

Caroline, geweldige foto van de tweeling, wat zul je trots zijn! Hoop dat je lichamelijk aan het opknappen bent,

Kaartje, jij nog erg moe, en toch al weer aan het werk, good for you, maar wel 1 ding tegelijk he?

Tool....zo spannend, duim hoor!

Ceeke, jij rotbericht vandaag, bah, uithuilen en opnieuw beginnen...dikke knuffel voor jou!!

Hier vandaag een blije dag, dinsdag is er gelijk een tijdelijke aanpassing in de schoen gemaakt, en vandaag al gemerkt dat dit een duidelijk effect heeft, het gaat beter! Zal wel geen lange afstandsloper worden, maar al heel blij met hoe het nu gaat, zo trots dat ik volgehouden heb tot iemand gevonden was met verstand van zaken! Al 2 fysio en 1 sportarts en 1 podoloog die het echte probleem niet konden duiden, en nu dus eindelijk resultaat bij iemand die en fyio en podotherapeut was. echt blij! nog even rustig nadenken over die schroef, maar nu pas merk ik hoe gestrest ik hiervan ben geweest de afgelopen maanden, kom helemaal tot rust gelijk!!! Ook vandaag een uitnodiging gehad voor de intake van pleegzorg, gelukkig vrij snel, weten we ook snel waar we aan toe zijn, fijn! dikke knuffel vanuit een zonnig Hlem xxx Eef

Geplaatst

Eef dat is echt heel erg fijn! De aanhouder wint dan toch op die manier.

Sen fijn gesprek en goede regeling. Ik heb tot nu toe alleen na de miskramen een arboarts gehad die niet puur zakelijk bleef. Niet teveel van aantrekken zolang de adviezen oké voor jouw situatie zijn.

Kaartje, hcg weg, heb oké dus nu echt herstellen. ik was na de bbz nog weken moe, veel langer dan na de ma en de curettages. Bij mij hielp veel bewegen in de buitenlucht, was een tip van de verpleegkundige en gek genoeg werkte dat echt.

Ik heb overigens van een of twee plekjes op m'n rug echt nog last, dus benieuwd of er morgen niet toch iets uitkomt.

Geplaatst

Eef, wat fijn. Ben ook heel benieuwd hoe jullie pleegzorgtraject verder gaat verlopen. Zo te horen gaat het allemaal heel snel nu.

Henne, even afwachten of er dus toch nog wat uitkomt uit die plakkers.

Weet nu niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Hb is ok, dus geen bloedarmoede meer. Moet ik nou juist mijn rust pakken en langzaam dingen gaan doen of juist veel gaan wandelen en zo en op die manier opbouwen? Tja. Gevoelsmatig moet ik nog niet te gek doen, want dan ben ik de dag erna echt niks waard. Baal hier zo van. Hang er voor mijn gevoel zo'n beetje tussenin. Schiet niet echt op.

Geplaatst

Lastig hè, ik denk dat je op zich heel goed aanvoelt wat je kunt, toch? Probeer anders elke dag wat te wandelen, beginnen met tien minuten oid en dan elke dag twee minuutjes erbij? Dat was de methode toen ik chronisch vermoeid was. En als ik erg moe was geworden de dag erop even niet opbouwen. Plus altijd na het lopen even gaan rusten. Aciviteit en rust afwisselen, elke dag na de lunch ook even plat, ook al slaap je niet... Dat soort dingen werkte meestal wel. In ieder geval niks forceren!

Geplaatst

S€n, gesprekje met de arbo-arts ook achter de rug. Zolang het advies goed voor jou voelt en jij er goed bij vaart, dan het zakelijke maar op de koop toe nemen. Ik heb gelukkig tot nu toe altijd een arbo-arts gehad die niet zakelijk overkwam en mij zelfs de ruimte gaf om volledig in mijn eigen tempo weer aan de slag te gaan.

Kaartje, lastig toch. Je zou mss Floradix kunnen gebruiken. en verder doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou bv. geen kilometerslange wandelingen gaan maken, maar mss opbouwen? kwartiertje, half uurtje om mee te beginnen? en idd op tijd je rust nemen en pakken!

Henne, mmmm, wellicht dat er dan toch iets uitkomt uit de test. Dat krijg je morgen te horen??

net yoga geoefend, maar viel halverwege in slaap, hihihi. Ik oefen dan met de muziek erbij en ga in gedachten de bewegingen na. en bij nummer 3 vielen mijn ogen dicht. was het maar niet zo'n rustgevende muziek, hahahaha.

lig nu op de bank wat te rusten.

ik ga nu afsluiten en de cd van de C. yoga nog eens opzetten. als ik in slaap val, so be it.

fijne avond allemaal, dikke knuffel voor degenen die het nodig hebben of gewoon even geknuffeld willen worden.

Slaap lekker alvast en tot morgen!

liefs,

Tool (die hoopt morgen dan toch echt bongi te worden)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden