Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oei....krijg net reactie van Pf, had hem gevraagd of ik misschien met antihistamine door moest gaan tot aan de prednisolon, ook ivm de aanval van zondag. Krijg dit terug:

I think, it would be helpful to switch NOW from antihistamines to prednisolon, because antihistamines only cover the symtpoms, the effect of prednisolon is earlier in the process of allergic reactions.

Moet ik even verwerken.... een week eerder al aan de prednisolon. Kan sowieso morgen pas, want kan dan recept pas ophalen bij huisarts. Nog een dag om aan het idee te wennen dus.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Babeth wat rot voor de kleine meid. En voor jullie natuurlijk ook. Hopelijk blijft de koorts nu weg en wordt ze weer lekker vrolijk!!

Ja R "loopt" achter" zijn loopwagentje. Nog niet te veel van voorstellen hoor en met hulp anders gaat het nog niet, of juist veel te snel, maar hij vind het geweldig. Zal zo een filmpje op Fb plaatsen van de eerste ochtend met zijn nieuwe speeltje.

Hier de ongi weer begonnen vanmorgen. Gelijk voor afspraak gebeld 1e echo voor de laatste keer. Jeetje dat doet pijn zeg. Het komt zo dichtbij het afscheid nemen van de hoop. Ok ik weet dat we al een prachtmanneke hebben, maar de wens voor een 2e is mogelijk nog sterker. Het is net anders, omdat ik nu weet wat ons te wachten staat zou ik er anders van kunnen genieten, het proces bewuster meemaken denk ik. Nu maar hopen dat onze laatste 2 kanjes goed ontdooien en vooral doordelen en dat er 1 zo sterk is dat ie bij me wil blijven de komende maanden.

Als mijn follikels net zo groeien als afgelopen maand zou ik 16 mei een tp hebben dus loop idd met Henne en Wen op. Oh ik hoop toch zo dat we Tool met zijn 3tjes op gaan volgen in het zwangeren lijstje........... Nu is echt alles voor de laatste keer en het doet me meer dan ik zou verwachten, maar WE GAAN ERVOOR!!!! Onze treinreis is bijna ten einde, alleen de uitkomst is nog niet bekent.....

Kaartje mooie lounge set hoor, genieten geblazen als de dagen weer mooi zijn buiten.

Caro balen zeg dat je niet kan genieten van je mooie sering. Hopelijk kan je nog wat in de tuin klussen vandaag, toch nog beetje van genieten dan.

Fren vakantie geboekt!!!! Heerlijke afsluiter van je verlof!!

Hier verder ook de afspraken gemaakt voor P bij cardioloog en reumatoloog, gelukkig bij beiden eind deze maand plek dus dat is mooi. Hopelijk komen ze er achter wat het is en kan hij een behandeling krijgen zodat het weg gaat/beter wordt. Onzekerheid is ook niks. We gaan er vanuit dat het voornamelijk vanuit zijn ontsteking is dat hij nu van alles heeft, positief blijven he, anders zou het nog een lange weg zijn voor we de definitive uitslagen hebben.

He het zonnentje schijnt hier nu weer lekker. Straks naar de fietsenmaker. Het geleende fietsstoeltje voor op het stuur is te groot, ik pas er dan niet meer bij, dus we gaan kijken of er iets kleiners is. Ik wil zo graag lekker met R voorop hier de boel verkennen, hij vind het heerlijk om buiten te zijn en ja de wandelroutes hebben we hier wel een beetje gezien. En ook eens een paar fietsen naast elkaar zetten, we willen de komende tijd gaan kijken voor een andere, nieuwe fiets voor ons beiden.

Geplaatst

Oh Henne officieel werkloos vanaf vandaag. Ondernemingsplan schrijven lijkt me niet makkelijk, maar als jij eenmaal begonnen bent ga je volgens mij als een tijger tekeer en stop je pas als het klaar is...

Morgen al aan de prednisolon. Nog even een dagje om aan te wennen, weekje eerder dus. Je bent dan toch echt in de race.

Ik ga eens even op zoek naar het lijstje....

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Spaatje:

Sab:

Henne: darmproblemen en allergie oplossenen, paar kilo aankomen en dan hopelijk in mei/juni icsi7

Guusje: Bij komen, 17 april afspraak ferti arts voor aller laatste cryo's.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Tool: 9-4: bongi en gestart met syna. dag 8 (16-4) eerste fm.

Witje: 1-5 ongi. 1e echo voor laatste cryo tp 9-5.

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Tool je hebt nog wat aan te passen!!!

Geplaatst

Nou vooruit dan maar weer... Ik heb Spaatje toch maar naar het laatste rijtje verplaatst. Met pijn in mijn hart. En bij Syl even de maand april weg gehaald, ook zo confronterend. Toch vind ik het telkens weer hoopvol als je ziet hoeveel kindjes er inmiddels geboren zijn.....als je bedankt waar we vandaan komen. Volgens mij was er in het begin niemand zwanger, alleen Simba misschien?

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab:

Guusje: Bij komen, 17 april afspraak ferti arts voor aller laatste cryo's.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Henne: 2 mei starten met prednisolon, aanmelden bij menstruatie (rond 5 mei)

Behandeling:

Tool: 9-4: bongi en gestart met syna. dag 8 (16-4) eerste fm.

Witje: 1-5 ongi. 1e echo voor laatste cryo tp 9-5.

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Spaatje:

Geplaatst

Dat laatste zat ik ook net te denken Henne, als je kijkt naar zeg twee jaar geleden en nu dat best wel lange rijtje met geborenen! Maar meteen bedenk ik er achter aan dat ik het zo erg vind dat dat onderste rijtje uberhaupt bestaat...

Geplaatst

Het lijstje wordt idd aan de onderkant langer.

Maar meiden, ik kan zeggen, wij A en ik gaan er heel goed mee om. Gisteren wel even een confrontatie met een oud collega van Alwin. Maar hij begrijpt ons volkomen.

Weet dat een wens achter je laten heel moeilijk is. Maar ik moet jullie nu heel eerlijk bekennen, dat we nu zo denken dat er geen kind meer in ons leven past. Klinkt in mijn oren heel erg, en gebeurt het per ongeluk (een hele kleine kans) wel dan valt er wel weer een mouw aan te passen, maar zou er nu niet meer bewust voor kiezen zeg maar.

A en ik genieten van alles wat op ons pad komt, helaas zoals de badkamer is dat balen, maar nu weten we dat we in juni weer lekker kunnen douchen...

Wat ik erg vind is dat het allemaal heel materialistisch klinkt. Maar we hebben enrom gevochten voor een kindje, en dat is helaas niet gelukt.

San, ik snap jou ook helemaal. De wens voor een 2e is misschien nog wel groter en dat geldt ook voor wen.

Syl, ik hoop dat het goed met jullie gaat.. Denk veel aan jullie

Caro, de kids slapen nu 's nachts door.

Fren lekker vakantie geboekt. Geniet er straks van.

Kaartje, je tuinzet ingezeten gisteren. Hier begint nu af en toe het zonnetje te schijnen.

Henne, snel ondernemingsplan maken, maar ook je rust nemen.

Babet, succes met imke, ik vind het altijd moeiljk als een kindje ziek is.

Simba, jammer dat we niet thuis waren, komt nog wel een keer als het huisje van ons af is.

Wat betreft mijn dokters bezoek. Weet niet of ik daar over verteld heb. Ik ga weer aan de pil. In ieder geval tot na september, dan weer een afspraak (heb veel te veel leuke dingen in de maanden ervoor) en kijken hoe het bevalt met de pil. heb een pil waarvan men zegt dat je er niet van aankomt.

De diabetes was dus weer gezakt naar 5.8. Dat zonder medicijnen, maar moet wel simvastatine slikken voor de cholestrol. Dit komt ook omdat er veel hart en vaatziekte in de directe familie zitten en men wil mij daarvoor beschermen. Ik vergeet het dus wel in te nemen. Maar ja, het is niet anders. Ben nou eenmaal geen pillen slikker. Misschiwen als bij de volgende bongi de pil erbij komt dat het wel goed gaat.

Ik ga weer aan de bak. Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Ruby je kan ook je wekker van je telefoon 's avonds op 22 uur zetten en dan vergeet je je simvastatine niet in te nemen. Weer aan de pil, tja als het moet en je er daar beter door voelt tot september zou het toppie zijn.

Leuke dingen zijn ook heel belangrijk!!!

Geplaatst

Idd Ruby: herinnering in je mobiel zetten. Doe ik nu ook voor de Tavegil. Wel fijn dat je suikerwaarde gezakt was, dan laat je dingen tenminste niet voor niks!

Geplaatst

Henne vandaag officieel werkeloos wij vandaag officieel aangekondigd naar personeel en instanties dat er een betalingsonmacht is en dat er faillissement aangevraagd gaat worden.

Nu is een faillissementsaanvraag nogal duur dus gaan we alles zelf doen. Nogal een papierwerk. Op dinsdag worden bij de rechtbank de aanvragen behandeld in Zuid-Holland dus daar staan we over 1 week.

Vandaag zijn er dus 8 mensen werkeloos geworden en dat is zuur ondanks dat we er alles aan hebben gedaan de boel draaiende te houden. Helaas gaan we privé ook mee de ellende in maar daar leef je naar toe zeg maar.

Elke dag is spannend of er is ligt en of ze al beslag komen leggen........:-(

De gordijnen zijn bij mij 24 uur per dag dicht!!!

Geplaatst

Oh Sylvie wat afschuwelijk....je werkt er naartoe zeg je, maar pfff, dit moet wel heel heftig zijn. En het had ^@!@*) niet gehoeven, dat vind ik zo onvoorstelbaar. Vriend van J gaat nu door hetzelfde, ook door niet betalende cliënten. Zijn huis is laatst geveild, gelukkig wel gekocht door een bekende. Maar jongens wat een ellende is dit zeg. Beetje rare vraag misschien, maar nemen ze echt álles mee dan? Moet er werkelijk niet aan denken.

Lieverd heel erg veel sterkte voor jou en J. we denken aan jullie, wou dat we meer konden doen.

xx

Geplaatst

He meiden, ben ik weer even.

Syl meid wat een rotzooi toch! Het lijkt me zoiets verschrikkelijks om alles kwijt te raken, mensen te moeten ontslaan, terwijl je zo geknokt en gevochten hebt! Heb je lieve mensen om je heen staan waar je bij terecht kunt?

Tool jij zit in een brrrrr spannende tijd! Hoe is het? Is het allemaal nog een beetje te handelen?

Henne ik ben de kluts kwijt, ben je nou vandaag of morgen jarig?

Hier weer terug van een weekendje weg. Ik heb een weekje vakantie gehad maar eigenlijk was het een rot week. Vanaf vorige week zondag alleen maar in het ziekenhuis gezeten bij opa (doe ik zelf hoor, had misschien niet gehoeven maar ik had zo'n drang om daar te zijn), donderdag zijn gerard en ik samen een nachtje in bergen geweest...dat was wel fijn. Daarna doorgereden naar ouddorp om een weekenje bij schoonzus en zwager door te brengen. Wat een rotweekend! Dat lag niet aan hen hoor maar aan mezelf. Ik weet werkelijk niet meer wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest en heb al sinds vorige week woensdag het gevoel dit te gaan worden. Loop elke keer met maandverband in, elke keer krampen en gerommel, 2 keer wat lichtroze afscheiding gehad maar het zet niet door. Testen durf ik niet, ben ik bang voor. Dat doet meer met me dan dit geloof ik. Maar ik voel gewoon dat ik ongesteld word maar hoezo breekt het niet door? Misschien doordat ik zo anders ben gaan eten sinds een week of vier? Of door mijn schildklier?

Nou ja...uiteindelijk komt het erop neer dat dit mijn hele weekend heeft verpest, kinderachtig hé!

Opa lijkt wat wakkerder te worden. Gisteren heeft hij het wilhelmus gezongen! Hij slaapt nog heel, heel erg veel maar reageert op aanspreken en glimlacht af en toe. Bijzonder om te zien! Nu kijken hoe het verder met hem gaat...prognose is kasplantje maar vorige week was de prognose nog slechter...de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ga zo werken, zo geen zin in!!!

Geplaatst

Esther dikke knuf! Ben je nu dan wel ongesteld inmiddels? Je cyclus kan idd reageren op schildklier en ander eten. Ik kan me goed voorstellen dat je niet durft te testen, maar dit is zo natuurlijk ook niks meis. Zou duidelijkheid je niet toch wat meer rust geven? En nee, het is niet kinderachtig dat dit je weekend verpest. Je wordt op een irritante geconfronteerd met je fysieke klachten, je niet vervulde kinderwens...daar mag je best goed de p over in hebben!

Fijn dat het met je opa wat beter gaat. Hoop op wonderen voor jou! xx

Geplaatst

nee ben nog niet ongesteld...

Maar die schildklier...ik zit al twee maand weer aan de pillen, had ik daar dan niet eerder klachten van gehad?

Ik ben heel bewust gestopt met bijhouden van mijn cyclus met de hoop wat meer rust in mijn hoofd te krijgen daardoor...not dus :(

Testen geeft absoluut duidelijkheid maar ik word altijd zo verdrietig van testen! Ik vind dat zo'n beladen handeling! Alleen al het feit dat ik de kruidvat binnen loop om een test te halen, dat stomme gepies over het stripje en je hart dat bonkt in je keel als je staat te wachten....

Geplaatst

Syl zo triest dat dit echt allemaal gebeurt nu. Zeker als je de hele dagen in angst met de gordijnen dicht zit. pfff heel veel sterkte de komende tijd. Lijkt me zo heftig om je personeel te moeten vertellen dat ze op straat staan..... Dikke knuffel voor jou en J.

Esther wat fijn dat het met je opa wat beter gaat. Idd helemaal niet kinderachtig dat de niet doorbrekende ongi je weekend heeft verpest. Logisch toch?? Tenminste dat gevoel kennen we allemaal denk ik wel. Bewust gestopt met het bijhouden van je cyclus heeft je toch geen rust gegeven. Hopelijk breekt het snel door en hoef je ook niet in je achterhoofd er toch mee bezig te zijn over wel of niet testen. Ook al weet je dat het (haast) onmogelijk is om op de natuurlijke wijze een wonder te verwachten, de hoop is er toch altijd op zo'n moment. Voor jou ook een dikke knuffel.

Geplaatst

I know Esther....zelfs al weet ik dat ik toch niet zwanger ben, als mijn mentruatie uitblijft en ik dan toch maar test (ik heb die dingen standaard in huis), bonkt mijn hart echt in m'n keel. Zou G anders een test kunnen halen? En dan plas je in een potje, kun je samen de test doen. Of gewoon afwachten natuurlijk. Ik ben zelf erg van testen, ook al ben ik dan wel heel erg teleurgesteld en verdrietig, daarna kan ik weer verder. Anders ben ik er stiekem toch telkens mee bezig in m'n achterhoofd.

Schiet geen lor op vandaag en na de berichten hier van o.a. Syl, Ruby en Esther voel ik me dan echt zo'n luie, zeurderige tut! Moet mezelf een mega schop onder mn kont gaan geven geloof ik.

Geplaatst

Syl, wat heftig. Hoe reageerden je werknemers? Hadden ze het aan zien komen? Kan me goed voorstellen dat naast je eigen narigheid je nu ook hun teleurstelling erbij krijgt. Weten jullie volgende week dan echt waar jullie aan toe zijn? Sterkte meid.

Es, niet echt de vakantie waar je op gehoopt had :-( . Gelukkig gaat je opa nu wel langzaam verbeteren. Kan me goed voorstellen dat je testen moeilijk vindt. Is het geen optie om G of familie of vriendin een test te laten kopen en te laten doen? Dat je er zelf dus niet zo actief mee bezig hoeft te zijn? Ik zou zelf zo snel mogelijk testen, want hier word je ook niet happy van. Als je in de buurt zou wonen kon je er hier één halen. ;-)

Henne, officieel werkloos vandaag. Misschien ook wel rustig idee om daar nu echt vanaf te zijn? Succes met je ondernemingsplan. Waarschijnlijk komt de tekst wel zodra je ervoor gaat zitten.

San, jij ook weer in de race. Hoop zo dat het lijstje met zwangeren zo weer veel langer wordt.

Ceeke, sterkte met je schoonvader.

Vandaag nog dagje vrij. Morgen weer aan het werk. Geen zin in en daar schaam ik me dan gelijk weer voor, want eigenlijk vind ik mijn werk en mijn praktijk erg leuk. Heb alleen nog steeds gebrek aan energie. Osteo vond mijn lijf ook niet zo vitaal aanvoelen vanmorgen. Tja...

Lig nu even tv te kijken op de bank. Net opeens kramp in mijn onderbuik. Word ik gelijk een beetje onrustig van. Man vroeg ook al of ik niet spannend wilde gaan doen nu. Heb dat namelijk nooit. Alleen na de puncties iets... en toen de klachten van de bbz begonnen... Brr. Nou heb ik wel voor mijn eigen geruststelling nog getest toen ik al ongi was geworden dag of 13 geleden en die kv test was echt blanco. Nu dus eigenlijk geen reden voor paniek, maar toch... Geloof dat kramp nu weer wat afzakt. Als het blijft toch nog maar een keer testen voor de zekerheid. Hoezo de angst van de bbz zit er nog in?

Geplaatst

Kaartje je kunt je eisprong voelen. Daar heb ik sinds de bbz meer last van. En het gekke is: vooral als het een eisprong rechts is, terwijl de bbz links zat. Maar die angst blijft nog lang hoor. Misschien even EFT proberen ;-)

Geplaatst

Henne, zou kunnen. Ik heb meestal of een cyclus van 23 dagen of van 26 dagen. Had eigenlijk het idee dat mijn eisprong drie dagen geleden was. Laatste cyclus was 26 dagen, daarvoor maand of vijf 23 dagen cyclussen gehad. Misschien wordt dit er dan toch weer één van 26? Geloof dat mijn buik nu weer rustig is. Heb geen ervaring met EFT, dus niet echt een voorstelling van. Geloof dat het vrij zweverig is? Haha

Geplaatst

Ja het gekke is, ik vond het eerst ook wel zweverig. Maar het is eigenlijk niks zweveriger dan acupunctuur. Kijken of ik het goed uit kan leggen: emoties veroorzaken een reactie in de energiesystemen van je lijf en dat veroorzaakt psychische of fysieke pijn. Emoties zijn dus niet de oorzaak van de pijn, maar de aanleiding ervoor. Door de aanleiding te benoemen en tegelijk bepaalde acupunctuurpunten te stimuleren (door te kloppen met je vingers) maak je de energiesystemen die op die emotie reageren weer vrij. Waardoor de fysieke of mentale pijn afneemt of helemaal verdwijnt. Het is in die zin dus op hetzelfde principe gestoeld als acu of voetreflex: het vrijmaken van de energiestromen. En dat vind je toch niet zweverig ;-)

Geplaatst

Nee, acupunctuur, osteopathie en voetreflex vind ik niet zweverig. Past dus wel in het rijtje ;-) . Dit was alleen wel duidelijk kramp. Heb er moeite mee om de kramp te zien als uiting voor de angst. Of heb ik het niet goed begrepen? In mijn geval volgt de angst na de pijn. Mmm, klinkt wel wazig zo. Haha.

Geplaatst

Nee dat is niet wazig, de kramp veroorzaakt een emotie: angst. En die emotie maakt je onrustig. Fysieke of mentale pijn moet je misschien niet letterlijk als pijn zien. Vergelijk het met zenuwachtig zijn, dan moe je naar de wc, ben me misschien misselijk, krijg je zweethanden.... Ik ben natuurlijk ook geen EFT expert opeens ;) maa kan dinsdag dat boekje wel even meenemen, kun je kijken of het je wat lijkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden